Dacia Logan sekvent plin....problemi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rascho123
    CBC Član
    • 26.01.2007
    • 30
    • Dugo Selo, Hrvatska

    #16
    Originally posted by stojakovicv
    E.... tu smo dakle ...potrebno je ugraditi senzor koji pravilno radi (ispravnu lambda sondu) i ECU ce sebi sam snimiti ispravne parametre (a...b...) tako da ce rezultat Z opet biti u granicama normale.
    Lambda sonda, ako ti ne radi, neće raditi niti na benzinu, niti na plinu, tako da bi se moralo jednako ponašati. Također ako je lambda potpuno crkla onda se motor prebacuje u open loop režim rada, tj. ignorira lambdu i radi potpuno normalno, samo malo više troši i malo više zagađuje :-) Dakle lambda ti može biti samo malo troma (ako je već dosta stara), a to uglavnom ne bi prouzrokovalo ovako drastične rezultate.
    Probaj ono što sam ja radio. Nakon vožnje na plin odspoji akumulator (na ladi je dosta 30tak sekundi, ali na nakim autima treba nekoliko minuta) da se ECU resetira, pa ga onda probaj upaliti (naravno sa spojenim akumulatorom ) ako kresne iz prve vjerojatno je greška u postavkama plina pa odi do svog plinskog servisera.

    Comment

    • stojakovicv
      CBC Član
      • 03.12.2007
      • 27
      • Gajdobra

      #17
      Ajd probacu taj reset danas, pa cemo videti sta smo dobili...

      Comment

      • stojakovicv
        CBC Član
        • 03.12.2007
        • 27
        • Gajdobra

        #18
        a ako je lambda crkla, jel onda moguce da mi lampica CHECK ENGINE od izduvnih gasova stalno radi?

        Opet, s druge strane, nisam primetio povecanu potrosnju

        Comment

        • rascho123
          CBC Član
          • 26.01.2007
          • 30
          • Dugo Selo, Hrvatska

          #19
          Originally posted by stojakovicv
          a ako je lambda crkla, jel onda moguce da mi lampica CHECK ENGINE od izduvnih gasova stalno radi?

          Opet, s druge strane, nisam primetio povecanu potrosnju
          Lambda sonda ima svoj error code, znači baš piše da je neispravna lambda sonda, a i onda check engine stalno radi.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            da uprostimo malo
            ...previse.
            previse je uprosceno.

            proces sagorevanja ima bar 50 parametara koji su stalno promenljivi, pa ako zelis matematicki da obradis, to je lepo ali imas dogadjaj u praksi sa 30 jednacina sa 50 varijabli. (lupam, broj je samo radi primera kompleksnosti uticaja hemije i fizike na proces sagorevanja).

            mapa je rezultat 50 varijabli koje su na neki nacin medjusobno povezane, a promena varijable utice i na konacni rezultat- mapu. (to je ono Z).

            znaci, ulaz i izlaz se stalno prate putem senzora a menjaju se mape tako da se dostigne zeljeni cilj- izlaz tacno odredjenih vrednosti procesa sagorevanja.

            pri tome stalno se menja ulaz, menja se stalno izlaz i stalno se menjaju mape, a ECU pokusava da odrzi balans.

            ako je u okviru njegovih mogucnosti korekcije i ucenja sve je ok, motor radi besprekorno i sam se prilagodjava.

            ali i ECU nije svemoguc, ima neke limite.

            kada se prekoraci limit ECU vise ne moze da uspostavi kontrolu nad sagorevanjem, i kao informaciju obavestava vozaca - pali lampicu.

            usput pamti u memoriji sta se dogadjalo i to ponudi serviseru na tumacenje uzrocno posledicnih veza.

            ukratko, dosta uprosceno i jos ni blizu udubljivanju.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #21
              Ovako.
              Ocigledno da na benzin radi dobro kad se ne pali check engine lampica sto je jako pozitivno.
              Auto je kupljen polovan sa 35k a gas ugradjen jos u nov auto.
              Ja bi sada preventivno (a mozda ima i potrebe) zamenio filter tecne faze gasa ocistio ostale filtere i ispustio ulje iz isparivaca. Sve je ovo JEVTINO i potrebno a i ne vidim svrhu zasto bi se bilo sta drugo radilo dalje oko podesavanja mapa ako vec auto nije odrzavan kako treba i na vreme a po pisanju izgleda da nije.
              Ne kazem da ne treba ici u servis na dijagnostiku i podesavanje ali treba da je sistem u sto posto ispravnom stanju hardverski i da to vlasnik vozila tacno i sigurno zna i dosledno prati servisne intervale.
              Velika je verovatnoca da u konkretnom slucaju ima najvise problema zbog previse butana u mesavini gasa a hladno je.
              Dva su razloga.
              Prvo sto butan znatno teze isparava pa je kad motor nije sasvim ugrejan smesa bogata sto hoce da gusi motor
              a drugi je sto prilikom ubrzanja kad je vruc motor naglo pada pritisak u tecnom delu sistema gasa pa je smesa suvise siromasna i ubrzava ili sporo ili se gusi jer nema dovoljno goriva ako se otvori leptir naglo i do kraja.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22


                poceti od jeftinih i laksih stvari pa ako nema napretak potraziti dalje pomoc.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • stojakovicv
                  CBC Član
                  • 03.12.2007
                  • 27
                  • Gajdobra

                  #23
                  CHECK ENGINE uvek gori i na benzinu i na plinu!
                  Jedino malo pocne da trepce pri prelazu sa benzina na plin.

                  Comment

                  • Dren
                    CBC Senator XXL
                    • 24.08.2005
                    • 1068
                    • Sarajevo

                    #24
                    Dobro, gori uvijek... Da li je to i kada dugo vozis na benzin, ili je samo nakon voznje na plin, kada se od plina upali CHECK, pa ga tokvog ugasis, a on se ne resetuje do sljedeceg paljenja ?

                    Pokusaj i sa onim odspajanjem akumulatora, da se kompjuter resetuje, pa ce svakako paliti na benzin i vidjeces barem da li ti je taj CHECK odmah od paljenja na benzin, ili se javlja tek kasnije nakon prebacivanja i voznje na plin...

                    Comment

                    • RANK
                      CBC Senator XXL
                      • 28.02.2007
                      • 1635
                      • Beograd
                      • FIAT MAREA WEEKEND 1

                      #25
                      imas kvar hardverske, a ne softverske prirode.
                      "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                      Comment

                      • stojakovicv
                        CBC Član
                        • 03.12.2007
                        • 27
                        • Gajdobra

                        #26
                        Originally posted by RANK
                        imas kvar hardverske, a ne softverske prirode.
                        Meni je apsolutno jasno da je kvar hardwerske prirode!

                        Kvar nikada nije softwerski, jer , bilo bi glupo da Renault ima BUG u svom softweru!

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #27
                          Originally posted by RANK
                          imas kvar hardverske, a ne softverske prirode.
                          Šta na hardveru nevalja?
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • stojakovicv
                            CBC Član
                            • 03.12.2007
                            • 27
                            • Gajdobra

                            #28
                            pa ocigledno je da nesto od hardwera laze ECU i ECU ne radi dobro!

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #29
                              RANK
                              imas kvar hardverske, a ne softverske prirode.


                              Ma jasno je to meni, samo na savet da odspojiš jednu klemu radi resetovanaj ECU-a da bi se utvrdila priroda to jest smer hardvesrsje greške , dat je odgovor u citatu. Zato sam pitao....
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • RANK
                                CBC Senator XXL
                                • 28.02.2007
                                • 1635
                                • Beograd
                                • FIAT MAREA WEEKEND 1

                                #30
                                ne,ne,ne razumes, nije odgovor na tvoj savet, vec uopste
                                "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                                Comment

                                Working...
                                X