Pritisak u boci i sekvencijalni sistemi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    ali da je rastvaranje verovatno u zanemarljivom niskom nivou
    ako nisam bio jasan do sada, empirijski je odavno pokazano (i dokazano) da je ne samo verovatno nego potpuno tacno.
    prosto ostavi se kucna boca da odstoji nekoliko godina i ne dolazi do mesanja.

    ugljovodonici kao tecnosti se ne mesaju niti sa vodom niti sa vazduhom...

    ugljovodonici se mesaju sa alkoholima a alkoholi se mesaju sa vodom.

    tako ako se zeli pomesati vodu i benzin, onda se doda alkohol i dobije jedinstvena mesavina.
    (pare isparenja ugljovodonika se drugacije ponasaju, i lako se mesaju sa vazduhom).

    to se inace radi sa gorivom na pumpama tokom zimskog perioda radi otklanjanja posledica kondenzacije pare iz vazduha.

    za nase price, razumno je prihvatiti stav da se voda, vazduh i LPG ne mesaju (sami od sebe) ni posle stajanja dovoljno dugog da je uoposte dostizno.

    prakticno, LPG i vazduh se nece pomesati, jednom recju.

    vazduha i da ima i da nema u auto boci svejedno je sa stanovista korisnika, vaznije je kako je ugradjen gasni sistem i da je dovoljnog kapaciteta isparavanja/ protoka.

    a to se postize boljim izmenjivacem toplote u izmenjivacu, odnosno konstruktivnim osobinama kao i pravilnim odabirom isparivaca u odnosu na snagu motora (kapacitet potrosnje gasovite faze).

    1 litar tecnosti se isparavanjem formira u 250 litara gasovitog goriva.

    ako nam vec treba uvecani pritisak tecnosti, prosto se ugradi pumpa (goriva) koja to radi, kao na primer kod proizvodjaca Vialle.

    jeste da to puno poskupljuje sistem ali tehnicko resenje postoji.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • nijebitno
      CBC Senator XXL
      • 14.03.2006
      • 629
      • Modrica

      #32
      @sw.brick
      Oprosti ali ja ni iz tvog predjasnjeg izlaganja niti iz drugih izvora nisam nasao pouzdanu informaciju da li je vazduh rastvorljiv u tecnoj fazi LPG i u kojoj mjeri ako jeste. Nisam nasao ni slicne informacije o rastvorljivosti vazduha u benzinu ili nafti.
      Iz laicki poznate cinjenice da se voda ne rastvara sa benzinom i naftom (pa ni sa LPG zbog hemijske slicnosti, vjerovatno) ja nisam mogao nista da zakljucim o rastvorljivosti vazduha u istim.
      Takodje mi nije bila poznata ni ova prica sa alkoholom vodom i benzinom.

      Ako je opste poznato da se vazduh ne rastvara u ugljovodonicima, OK, usvaja se

      Pumpa je (teoretski) trivijalno rjesenje, fora je pronaci neko drugo
      Nazalost u ovoj diskusiji ga nismo pronasli

      Naravno da ovdje nismo diskutovali o pravilno\nepravilno dimenzionisanom sistemu, stvar je u nedovoljnom pritisku koji se ne moze nadoknaditi nicim drugim nego pritiskom, a uzrokovan je nedovoljnim procentom propana u dostupnom LPG.

      prosto ostavi se kucna boca da odstoji nekoliko godina i ne dolazi do mesanja
      Ne znam na sta si mislio ovim?

      U svakom slucaju za mene je diskusija bila edukativna, nadam se ne samo za mene
      Difference between man and boys is the price of their toys

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        fora je pronaci neko drugo
        ako upotreba pumpe ne odgovara ima i drugih resenja.
        na primer, da prekopiramo sistem za odrzavanje pritiska koji se primenjuje u sistemima centralnog grejanja.

        recimo, upotrebi se ekspanzioni sud za sanitarnu vodu (onaj bele boje) od 24 litra zapremine koji kosta oko 3000 dinara.
        taj je za 3 bara natpritiska predpodesen.

        on je podeljen na 2 dela posebnom gumenom membranom, sa jedne strane je radni fluid (recimo nas autogas) a sa druge strane je azot/ tj vazduh.

        membrana se pomera i time menja zapreminu sa jedne odnosno druge polovine suda, i time menja obrnuto proporcionalno pritisak-
        manja zapremina (potrosio se autogas) veci pritisak, i obrnuto.

        time kada je hladno napolju membrana ekspanzionog suda gura tj pojacava pritisak tecnog autogasa, a kada je vruce napolju i poraste pritisak autogasa membrana se povlaci na drugu stranu i povecava zapreminu autogasa (prostora u kome se nalazi) sto dovodi do sirenja autogasa i time smanjenja pritiska.

        kod vode se zna da je termicka dilatacija nekih 6% zapremine, kod autogasa treba izvaditi podatak iz tabela.

        shodno tome se proracuna zapremina ekspanzionog suda....

        prakticno mozemo da bez mnogo para napravimo sistem koji ce imati vrlo stabilan pritisak u rezervoaru odnosno promena pritiska usled temperature ce biti kompenzovana u dobroj meri.

        ako je tako jeftino i jednostavno mora da ima i neku manu.

        pa ima, ekspanzioni sud od 24 litra je velicine, pa tih 24 litra+ nesto malo vise (za debljinu zida po celom obimu).

        znaci zauzima dodatni prostor.

        svrhu toga imamo u nasoj boci za autogas u autu, tamo je namerno ostavljeno onih 20% zapremine za sirenje.

        znaci razlika je sto u boci u autu nemamo membranu.
        to bi fabrika boca mogla da ugradi, ali tu je onda i pitanje sigurnosti i zastite od pucanja membrane.

        a sada se vracamo i na svrhu ugradnje membrane, koja gura/ potiskuje autogas radi povecanja pritiska.

        ako imamo vazdusni jastuk u nasoj boci za autogas, a kako se vazduh i autogas ne mesaju medjusobno, time otpada i potreba za separatorom tj membranom.

        efekat vazdusnog jastuka pod pritiskom (sabijen je pri punjenju) je uporediv/ isti sa efektom pritiska u ekspanzionom sudu sa druge strane membrane.


        na kraju, ako probamo da izvucemo zakljucak postavlja se pitanje i da li nam uopste treba ikakav sistem (dodatni, eksterni) za povecanje pritisak u autoboci.. ?

        kada i ovaj postojeci jako dobro, pozudano, besprekrono funkcionise..uz jedan uslov.

        da mesavina autogasa odgovara klimatskim zahtevima.

        ali isto tako zimi se toci dizel mesavina (zimski dizel) i toci se zimski benzin (drugacija je mesavina od letnjeg).

        dakle, u rafinerijama se to vec radi godinama i decenijama unazad -
        goriva su prilagodjena klimatskim lokalnim uslovima krajnje upotrebe.

        pretpostavka je da se gorivo trosi tamo gde se natoci i onda kada se natoci ( u tom godisnjem dobu).

        sve u svemu moje misljenje je da uz dobro dimenzionisani autogasni sistem, dobru mesavinu za datu klimu, ne bi trebalo da ima nekih tezih problema.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • nijebitno
          CBC Senator XXL
          • 14.03.2006
          • 629
          • Modrica

          #34
          Hajde ti sada iskreno reci jel' ti to mene malo zekis ?

          Naravno da ovdje nismo diskutovali o pravilno\nepravilno dimenzionisanom sistemu, stvar je u nedovoljnom pritisku koji se ne moze nadoknaditi nicim drugim nego pritiskom, a uzrokovan je nedovoljnim procentom propana u dostupnom LPG.
          dobru mesavinu za datu klimu
          prosto ostavi se kucna boca da odstoji nekoliko godina i ne dolazi do mesanja
          Mozes li mi objasniti sta si htio reci ovim
          Difference between man and boys is the price of their toys

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            1) ne mozes sa letnjim gorivom ocekivati optimalan rad u zimskoj ledenoj klimi, na vecoj hladnoci.
            tako je sa svim tecnim gorivima, kao sto sam pomenuo za zimu je potrebna zimski benzin, zimski dizel, zimski LPG.
            vlasnik auta nema uslova da sam izigrava mini rafineriju i pravi svoje mesavine, mora sistemski da se resi (zakonski, sa sve kako pravima trgovaca i proizvodjaca tako i obavezama istih)

            2) ditto

            3) imao zaboravljenu bocu koja je stajala jedno 5 godina najmanje sa LPG u sebi.
            niti posle 5+ godina nije doslo do degradacije LPG, odnosno mesanja sa vazduhom.
            iskustvo iz prakse.

            stoga niti u autu ne treba ocekivati ikakvo mesanje, posto tek tamo je zanemariva mogucnost da LPG u rezervoaru odstoji 5 godina npr bez koriscenja auta.

            za nase razmatranje rastvorljivosti vazduha u LPG stoga mozemo smatrati da ne postoji.

            nadam se da sada zadovoljava odgovor
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • nijebitno
              CBC Senator XXL
              • 14.03.2006
              • 629
              • Modrica

              #36
              1)Ali mi zivimo ovdje i sad gdje je LPG takav kakav jeste i klima takva kakva jeste. Mozemo da pokusamo tehnicki prevazici ili ublaziti dati problem, sto je bila tema ove emisije, ili cekati ljeto, voziti na benzin, cekati vise propana, boriti se za vise propana, sto nije bila tema ove emisije.

              2) ditto
              Zelis reci da je ispravna mjesavina kod nas naucna fantastika ili...

              3) Razocaran sam To nije nikakav dokaz za bilo sta, uzmimo da se kompletna kolicina vazduha u boci (to je negdje oko 20 litara na atmosferskm pritisku, ne znam koliko je to u gramima ali sigurno nije mnogo) rastvorila u tecnoj fazi LPG ili na bilo koji drugi nacin "reagovala" sa njim tako mala kolicina vazduha ne moze degradirati par kilograma LPG.
              Difference between man and boys is the price of their toys

              Comment

              • marinac
                CBC Senator
                • 13.03.2006
                • 277
                • Beograd
                • Alfa 156 JTS

                #37
                Ne moze vazduh da se pomesa sa tecnom fazom LPGa. Mogao bi muckanjem da dobijes smesu gasne faze i vazduha, ali bi se oni razdvojili stajanjem, TNG dole, jer je tezi, a vazduh gore. Mogao bi teretski da muckas bocu, i da kao pomesas vazduh i tecnu fazu plina, ali bi se oni vrlo brzo razdvojili, tj vazduh je u gasovitom stanju, i plus laksi. i izdvojio bi se iz plina.

                Comment

                • ale944
                  CBC Senator XXL
                  • 20.03.2006
                  • 1457
                  • Beograd

                  #38
                  Mogao bi muckanjem da dobijes smesu gasne faze i vazduha, ali bi se oni razdvojili stajanjem, TNG dole, jer je tezi, a vazduh gore.
                  naprotiv , sto duze stoje to bi se bolje pomesali i bez ikakvog muckanja. difuzija molekula gasova. da li su azot, kiseonik i co2 iste tezine ? nisu, pa vazduh nije sloj azota, kiseonika i co2.
                  mozes napraviti test tako sto ces u npr casu pustiti malo plina koji ce u pocetku biti tu jer je tezi od vazduha ali ce posle izvesnog vremena molekuli lpg jednostavo se razleteti svaki na svoju stanu i nece nista ostati u casi.

                  inace iz mog iskustva vazduh definitivno nestaje negde iz boce a kako i gde nemam pojma, mogu samo da nagadjam da npr kad je nivo u boci ispod nekog nivoa cevka za usis gasa ostaje suva na trenutne usled pomeranja gasa u rezervoaru (kocenja, ubrzanja) pa se gasna faza zajedno sa vazduhom tako evakuise...
                  samo ove zime sam napumpao stotine litara vazduha u bocu od 40 lit upravo zbog problema sa pritiskom, i u bocu opet staje skoro 40 lit
                  http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                  Comment

                  • nijebitno
                    CBC Senator XXL
                    • 14.03.2006
                    • 629
                    • Modrica

                    #39
                    @ale944
                    Moze li to malo detaljnije da opises?
                    Difference between man and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • ale944
                      CBC Senator XXL
                      • 20.03.2006
                      • 1457
                      • Beograd

                      #40
                      sta da opisem, kako sam pumpao vazduh u bocu ?
                      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #41
                        NEMOJ
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • nijebitno
                          CBC Senator XXL
                          • 14.03.2006
                          • 629
                          • Modrica

                          #42
                          Moze i na PM
                          Difference between man and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • *IvanT*
                            CBC Senator XXL
                            • 30.01.2005
                            • 3234
                            • Srbija, Beograd, Kara

                            #43
                            Eh, koliko se Turbo automobila zimi ne bi vozilo na gas da nije vazduha. Godinama je tako.
                            http://www.lovatogas.co.rs

                            Comment

                            • marinac
                              CBC Senator
                              • 13.03.2006
                              • 277
                              • Beograd
                              • Alfa 156 JTS

                              #44
                              Pa u vazduhu se molekuli azota, kiseonika i co2 mesaju jer uvek imas kretanje vazduha. Ali mi pricamo o mesanju vazduha sa tecnom fazom lpg-a.

                              Comment

                              • ale944
                                CBC Senator XXL
                                • 20.03.2006
                                • 1457
                                • Beograd

                                #45
                                nisi tako rekao..:

                                marinac:

                                Mogao bi muckanjem da dobijes smesu gasne faze i vazduha, ali bi se oni razdvojili stajanjem, TNG dole, jer je tezi, a vazduh gore.

                                a u vazduhu ne mesa vetar molekule nego medjumolerkularne sile, znaci nema to veze sa kretanjem ili stajanjem vazduha. inace bi se kiseonik dobijao tako sto ostavis vazduh da "odstoji"
                                http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                                Comment

                                Working...
                                X