brc flying injection problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • azercode
    CBC Član
    • 30.10.2006
    • 18
    • BIH MOSTAR

    brc flying injection problem

    pozzz

    auto vozim evo skoro dvije godine i nije bilo nekih veci problema

    prije 2 mjeseca na semaforu se ugasi ja ga upalim i drzim na gasu i on radi dok nepustim gas cim spadne ispod nekih 2000/3000 obrtaja on se gasi i tu pocinje belaj

    posto nista nisam znao oko ovog laicki promjenim filtere al nista,a posto mi je bio sumljiv isparivac(genius 1200mbl) njega rastavim i bude mi sumljiva membrana,nju sam trazio mjesec ipo,u zastupnika za brc me vozali i na kraju odusto,odem kod covjeka sto ugradjuje landi,e gas itd svasta ponesto i covjek mi stavi od e-gasa isparivac ,al opet isto,gasi se ispod 2000/3000obrtaja,covjek mi vrati moj i objasni mi kako nevalja DISTRIBUTER i stvarno on ga je rastavio ocistio al opet nista.

    i ja doso kuci nema vise sta da se radi i onda google alat pa polako,sve napolje iz auta pa na sto

    prvo ditributer:

    u njemu imaja 8 elektromagneta koji otvaraju 8 dizna,totalno ga rastavio i svaki magnet ispito pusto napon na svaki ponaosob i radi otvara diznu.sastavio pustio zrak u njega i pusto napon i otvaraju se dizne i prolazi kroz njega i zakljucio da je dobar

    drugo map senzor(imaju dva jedan od distributora drugi od usisne grane)

    ovaj od distributora mjeri dva pritiska prije i poslje ditributora u njemu imaju dva potenciometra (vakumska) jedan kondezator i dva otpornika
    sve uredu al eto zarotiro ove potenciometre(prelemio) i isto se ponasa

    pregledo svu elektricnu instalaciju od ECU-a gasa do tacaka gdje treba da je skopcana cak ponovo prelemio spojeve

    rastavio ECU gasa,ipito izlazne tranzistore promjeno kondezatore novi releji ....

    sve opet sastavio i nikakve promjene

    i onda opet na gugle gugle gugle gugle

    nabavio softver update napravio interfejs

    izfleso ecu gasa stavio mu novi soft namjenski(gotov) za moje auto i opet nista opet isto

    u softveru koji je bio pise da je zadnji put stavljen u aprilu 2001 godine u njega a da je ecu iz 99 godine

    evo nekoliko slika iz softvera,sad neznam koje trebaju bit normalne vrijedonsti

    prva slika je na ler gasu na benzin(posto nemoze radit na plinu)


    drga slika na vecim obrtajima na plinu


    i evo jos koji detalj iz softa






    ps:auto je opel astra x18xe1 85kw,i na benzinu radi normalno i jos nesto tamo se vidi u parametrima lamda sonda ona nije nikad bila skopcana na ecu od gasa i kad je radilo auto na gas

    pozz
    http://www.opelteam.ba/forum/index.php?showtopic=127
  • RANK
    CBC Senator XXL
    • 28.02.2007
    • 1635
    • Beograd
    • FIAT MAREA WEEKEND 1

    #2
    Re: brc flying injection problem

    Originally posted by azercode
    posto mi je bio sumljiv isparivac(genius 1200mbl)
    zasto si prvo posumnjao na isparivac?
    njega rastavim i bude mi sumljiva membrana,nju sam trazio mjesec i po,u zastupnika za brc me vozali ...
    ja sam nabavio kod brc zastupnika za srbiju za 42eur set za genius1200mb koji ide u noviji sekvent. razlikuje se samo jedna aluminijumska ploca koju i ne moras da menjas, vec je samo ocistis.
    ...objasni mi kako nevalja DISTRIBUTER i stvarno on ga je rastavio ocistio al opet nista.
    to je SMART DISTRIBUTOR, ocigledno slaba tacka sistema, i mene muci, ali ga periodicno popravljam sam, jer traze bezobrazno mnogo za nov.
    prvo ditributer:
    u njemu imaja 8 elektromagneta koji otvaraju 8 dizna,totalno ga rastavio i svaki magnet ispito pusto napon na svaki ponaosob i radi otvara diznu.sastavio pustio zrak u njega i pusto napon i otvaraju se dizne i prolazi kroz njega i zakljucio da je dobar
    ima 9 ventila, 8 istih i jedan manji. 4 su povezana zajedno u grupu,2 u jos jednu grupu, 2 zasebno, i deveti, manji. ovaj manji i jos jedan rade samo na leru., a ostali po grupama ili zajedno zavisno od opterecenja.
    drugo map senzor(imaju dva jedan od distributora drugi od usisne grane)
    ovaj od distributora mjeri dva pritiska prije i poslje ditributora u njemu imaju dva potenciometra (vakumska) jedan kondezator i dva otpornika
    sve uredu al eto zarotiro ove potenciometre(prelemio) i isto se ponasa
    ne znam sta si rotirao, ali ovi senzori se ne podesavaju. mogu da ti posaljem motorolin PDF, ili da ti objasnim kako da ih ispitas
    pregledo svu elektricnu instalaciju od ECU-a gasa do tacaka gdje treba da je skopcana cak ponovo prelemio spojeve
    koje si spojeve prelemljavao? tesko da je ecu problem, ali i to se da resiti.
    nabavio softver update napravio interfejs
    izfleso ecu gasa stavio mu novi soft namjenski(gotov) za moje auto i opet nista opet isto
    kako da dodjem do seme interfejsa i softvera, rado bih kod mene neke stvari drugacije podesio?
    evo nekoliko slika iz softvera,sad neznam koje trebaju bit normalne vrijedonsti
    prva slika je na ler gasu na benzin(posto nemoze radit na plinu)
    ovde nesto sa podacima nije u redu, mozda bi za,pocetak trebalo nastelovati isparivac. posto imas softver i interfejs, to ce biti lako
    druga slika na vecim obrtajima na plinu
    definitivno isparivac ne radi kako treba, ali ne verujem da je to uzrok problema. je li sklopljen kako treba? mogu da ti posaljem skicu sklapanja.
    i evo jos koji detalj iz softa
    posalji semu interfejsa da vidimo podatke kod mene i da uporedimo. lakse cemo locirati problem
    "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

    Comment

    • azercode
      CBC Član
      • 30.10.2006
      • 18
      • BIH MOSTAR

      #3
      meni je nejveci problem sto neznam kakvi trebaju bit parametri da bi u nesto posumnjo,


      na isparivac sam posumnjo jer nije nikad mjenjana membrana,al poslje sam skonto da to nema veze

      u map senzoru imaju te dvije motorole pa sam ih zamjenio lijevo i desno al isti su parametri ostali tako da su uredu

      prelemio sam svu instalaciju kablove na diznama tps itd

      a interface napravis bilo kakav samo da ima tx i rx
      evo moze ovaj

      http://www.autogas-boerse.de/forum/img/ ... age602.jpg

      samo u brc sa centrale izlazi 5 volti tako da sa ove seme izbacis stabilizator 5v i direktno +5v(sa ecu-a) kopcas na 16. nogu max232-a

      na konektoru dijagnostike ecu-a imas 5 zica ,crvena +5 ,crna - , zuta i plava rx-tx ili obrnuto tx-rx,nebitno neces nista spalit ako ih spojis naopako smo nece radit okreci dok neproradi

      a soft

      evo ga



      a update sa mapama za tvoje auto



      ej haj posalji sta imas od ovog od isparivaca i smarta .....

      pozzz
      http://www.opelteam.ba/forum/index.php?showtopic=127

      Comment

      • RANK
        CBC Senator XXL
        • 28.02.2007
        • 1635
        • Beograd
        • FIAT MAREA WEEKEND 1

        #4
        hocu, ima da resimo problem 100%. ja sam auto uzeo sa neispravnim sistemom iskasapljenim i ubacenim u kartonsku kutiju u gepeku. sredio sam ga za popodne.

        isparivac:
        1200mb, znaci da je pritisak na izlazu uvek za 1.2bar veci od onog u usisnoj grani. zato imas vakum crevo spojeno na ovaj mali prikljucak:



        dakle, ler gas, u usisnoj grani je potpritisak u odnosu na atmosferski, recimo oko -650mb (na prvoj slici, to je 350mb apsolutni pritisak), na izlazu isparivaca, treba da je oko +550mb. kod tebe je kao sto vidis, neka bezvezna vrednost. e sad, ne mora biti u pitanju neispravnost isparivaca, jer auto radi na benzin, pa je elektroventil plina zatvoren, ali ono sto me zbunjuje je da bi onda pritisak gasa morao biti onaj koji je u isparivacu ostao kod zadnjeg gasenja auta, dakle nikako preko 2000mb.
        na ovim ostalim slikama je situacija bliska ispravnoj. idealno je da delta P bude 1200mb. verujem da bi sam isparivac bio tip-top kad bi se zamenile membrane, ali i dalje ne mislim da je u njemu problem.
        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

        Comment

        • RANK
          CBC Senator XXL
          • 28.02.2007
          • 1635
          • Beograd
          • FIAT MAREA WEEKEND 1

          #5
          sto se tice distributora, samo da uradim resize fotki, pa cu da ih postavim, a interfejs cu koliko sutra da napravim i da probam, bas me kopka...

          SMART ditributor pinout:
          zuta - grupa od 4 dizne
          crvena - grupa od 2 dizne
          zelena - jedna regularna dizna
          narandz - regularna dizna - LER
          braon - mala dizna - LER
          crna - masa

          otpori (koliko se secam, ali mogu da proverim):
          crna-zuta 5oma
          crna-crvena 5oma
          crne-ostale 10oma
          "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            ja bih pod 1 spojio signal sa lambda sonde na plinski ECU i time dobio jedan bitan podatak o tome sta se dogadja unutar cilindra po pitanju sagorevanja.

            iz toga i zakljucak da li je manjka ili viska plina na leru pa dolazi do gasenja motora (ako je smesa uopste uzrok).
            time bi otklonio jednu nepoznatu.

            i meni se cini da je pritisak u isparivacu previsok u svakom slucaju.
            iz toga bih rekao da ima previse plina.

            polazim od toga da plinski ECU koristi vremensku osnovu za odmeravanje kolicine plina za neku poznatu fiksnu velicinu dizne i poznati priblizno pritisak.

            ista dizna, isto vreme otvaranja dizne plina (tj ventila u railu) a veci pritisak kroz diznu -> vise ubrizganog plina -> prebogata mesavina.

            kada je veci broj obrtaja motor proguta dovoljno vazduha da sagori sav taj plin (pa i ako ga ima previse) dok na leru prosto ima manjka vazduha za toliko mnogo plina.

            da li to pije vodu bi mi rekao podatak sa lambda sonde.

            dakle, u ovoj situaciju ja bih nekako pokusao da blokiram dovod previse plina iz isparivaca, recimo tako da stisnem/ presavijem crevo koje dotura plin iz isparivaca do raila (elmag ventila).
            da prigusim dovod plina.

            i pratim reakciju sistema, isto gore ili neko poboljsanje.

            jeste da je grubo ali mozda pokaze nesto ako je tako veliko odstupanje smese od pozeljne na leru.

            takodje bih proverio i dijagnosticke kodove benzinskog ECU za svaki slucaj, iako motor radi na benzin mozda ima neki razlog koji potice od benzinskog ECU koji zbunjuje plinski.

            pitao bih za utiske iz voznje na plin ?
            normalno kao ranije, gusi se i secka pri manjim obrtajima (van lera) ili gusi se pri visokim obrtajima, neka druga cudna zapazanja ??

            jos jedan metod stoji na raspolaganju, pregled stanja -izgleda svecica.
            i to dosta otkriva sta se dogadja pri sagorevanju.

            @rank
            ako ne napravis interfejs mogu ti pozajmiti moj radi probe softvera.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • azercode
              CBC Član
              • 30.10.2006
              • 18
              • BIH MOSTAR

              #7
              ok za lamdu sondu sto kazes,znaci ja vozim auto 2 godine i sve je bilo ok i desi se kvar,i kopam po autu i nadjem kablove od lamde i nisu skopcani nikako na lamdu a ja ga vozo dvi kodine (50 000 hiljada) i nikakvi problema

              najcudnije je taj dan ja sam iso u sarajevo preso 260km doso kuci i stojim na semafori i ugasi se auto i nema vise,



              posto sam ja u poslu oko auta vec neko vrjeme ima vag -com orginal bb-6000 ,opcom,i jos dosta programatora i neki sranja redovno iz neki proba kopcam ecu od benzina i nemam nikad gresak cak sta vise svi su parametri u normali od ecu-a benzina,


              nego meni je cudan taj kvar na gasu danas sam opet nesto šupo,ugasio sam skroz injektore od benzina da nebude da mjesa benzin i gas al nepije vode opet isto,onda sam raskopco klapnu i na benzinu mi se ponaso isto ko na gasu NIKAKO moram turirat da bi radio,znaci gas ko da nema signal sa TPS-a,al evo u parametrima na dijagnozi imam taj signal

              malo da bolje objasnim kvar

              znaci neradi na stangasu,kad ga turiram preko 2000ortaja on radi,kad drzim gas na 4000ortaja bez turiranja on radi al polako pocne gubit gas i pocne se gasit onda ga ja malo napumpam po gasu i opet radi,al cim padne ispod 2000obtaja đaba ga pumapam on se ugasi


              ps.al sta da kazem nego vazda zeni govorim iso sa kumom da pravim plin znas da je skup,te mi po pivi
              http://www.opelteam.ba/forum/index.php?showtopic=127

              Comment

              • RANK
                CBC Senator XXL
                • 28.02.2007
                • 1635
                • Beograd
                • FIAT MAREA WEEKEND 1

                #8
                @brick
                ne mora da koristi signal sa lambde, ovi iz brc-a kazu da se taj signal moze povezati radi brze adaptacije plinskog ecu-a, ali da nije neophodno i da ne pravi razliku u radu.kod mene je povezan, ali radi najnormalnije i bez. daj interfejs da ne gubim vreme.
                @autor
                upali auto,prebaci na plin i ugasi pri 3000. zatim upali na benzin i daj skrin iz plinske dijagnostike na leru na benzin.
                "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Niko nije rekao da treba biti povezan jer neće raditi, nego da je lakše dijagnostikovati ako je povezana lambda sonda, bar se vidi da li je smeša siromašna ili bogata. U oba slučaja neće raditi motor.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • RANK
                    CBC Senator XXL
                    • 28.02.2007
                    • 1635
                    • Beograd
                    • FIAT MAREA WEEKEND 1

                    #10
                    slazem se. sutra cu postaviti slike rasklopljenog distributora pa cemo razloziti problem u detalje. i dalje mislim da je problem mehanicke prirode, ali svakako prvo treba proveriti elektroniku. uradicu interfejs pa cemo uporediti. samo da stignem, vreme je najveci problem.
                    "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      kad drzim gas na 4000ortaja bez turiranja on radi al polako pocne gubit gas i pocne se gasit onda ga ja malo napumpam po gasu i opet radi,al cim padne ispod 2000obtaja đaba ga pumapam on se ugasi
                      kao sto je Dora pojasnio, podatak sa lambda sonde je pogodan za dijagnozu porekla problema i zbog toga i predlazem da se ne odbacuje olako taj podatak kada signal vec postoji a i softver podrzava prikaz signala.

                      alternativno, snimi podatke sa analizatorom izduvnih gasova u intervalima obrtaja kada radi na plin i kada se gasi, to takodje daje adekvatne opise o tome sta se dogadja.
                      ovo prvo ti je besplatno i mozes sam da uradis pa zato predlazem.

                      ok, imamo utvrdjen podatak da benzinski ECU prima sve ulazne signale, i daje sve izlazne signale odnosno ono sto moze sam da prati ECU ne vidi problem.

                      po opisu iz citiranoga sada sam jos vise sklon pretpostavci da je kolicina plina u smesi debelo prevelika, odnosno prebogata smesa.

                      takvi simptomi su tipicni kada na karburatoru preliva lonce preko iglicastog ventila pa se motor zaliva i preliva benzinom koji ne moze da sagori i motor se gasi.

                      znaci, bukvalno tako kao sto ti opisujes se dogadja kada je smesa prebogata pri radu na benzin.

                      isto ne moze da radi na ler, tj ugasi se posle nekog vremena, recimo 15 do 40 sekundi usled zalivanja.


                      stoga bi se vratio na pocetnu ideju, s tim sto sam se setio jednostavnije varijante.

                      naime, na crevo kojim plin dolazi od isparivaca do razdelnika postavi klasicnu najobicniju slavinicu za (obican) plinski sistem.
                      privremeno.

                      zavrni je do kraja i onda otvori za recimo 1/2 kruga (probaj ekseprimentom).

                      upali motor na benzin, prebaci na plin i drzi na recimo 2500 rpm oko pola minuta. ako moze da se ne ugasi.

                      prati promene u odnosu na ranije.

                      probaj da pustis da obrtaji padnu na ler i prati.

                      1-ugasi se odmah, trenutno
                      2-onako polako gusi se, okrece se sa mukom, pomalo stresa, i ugasi se nakon 15tak sekundi
                      3-obrtaji pri tome stabilni na nekoj vrednosti, ili se stalno menjaju skacu i padaju
                      4- prati sinhrono pokazivanje obrtaja na softveru i na skazaljci obrtomera.
                      poklapa se informacija ili ne.

                      obrtomeri su vrlo osetljivi na smetnje u sistemu paljenja i pokazu poskakivanjem skazaljke ako postoji elektricni problem (to je veoma brzo i malecno poskakivanje pa moras biti vrlo skoncentrisan i pazljivo posmatrati da uocis).

                      probaj i da provozas auto sa tom slavinom koja prigusuje dotok plina.
                      ima neka promena u odnosu na ranije.

                      ovo sve moras da opazas svojim culima, da imas lambda sondu i njen podatak mogao bi da ocitas stanje i jos bolje da kvanitifikujes.


                      navodis da je sve radilo neke 2 godine kako treba i onda odjednom naglo nastao problem.

                      meni to sugerise na 2 moguce grane
                      - struja tj elektrika se tipicno tako ponasa, crkne odjednom i bez najave i trajno je crkla tj problem je stalni.

                      - vrlo udaljena mogucnost ali ne iskljucujem. nesto vezano za distributor na nacin da nema predvidjene regulacije kolicine odnostno protoka plina.

                      tu opet vidim barem 2 mogucnosti.

                      recimo da je kabl koji vodi od plinskog ECU do distributora negde usled nekih radova ili necega ostecen (izolacija) pa postoji spoj na nacin da je elmag dizna u polozaju da stalno propusta plin.

                      (dogodilo se u praksi jednom clanu, znaci moguc je takav scenario)

                      ili recimo da je sam distributor nekako ostecen pa ne zaptiva dobro i plin stalno curi/ preliva/ pa i onda kada treba da je iskljucen protok.

                      u oba slucaja imamo viska plina, prebogatu smesu i nemogucnost da motor radi.

                      sve ovo navedeno ECU benzina ne moze da vidi, i ne moze da prikaze kroz svoj dijagnosticki postupak.

                      ceo niz ovih mojih pretpostavki polazi od toga da imamo plina u visku, sto zapravo i ne znamo jer nemamo lambda sonda podatak.

                      motor se gasi i kada je plina u manjku, recimo negde pusta fals vazduh na usisu ali tada bi procenio da bi se to osetilo znatno i pri radu na benzin jer je vazduh zajednicki imenitelj za oba goriva.

                      isto se odnosi i na varnicu tj svecicu koja je zajednicka i za benzin i za plin.

                      vazduh, varnica, gorivo- 3 kljucna elementa za rad motora
                      (kompresiju ne racunam za ovaj slucaj kao uticajnu na problem)

                      jedino sto razlikuje rad motora je izbor goriva i priprema smese.

                      stoga se usmeravam na sto saznanja o ponasanju motora, makar opisno ako vec nemamo niti jedan validni podatak o sagorevanju.

                      kako si vec toliko toga samostalno odradio i proverio, ja bih ipak bio dosadan i opet ponovio- lambda sonda ili analizator gasova prikljuciti i ocitati fakticko stanje pa da idemo dalje uz manje lutanja pretpostavki i nagadjanja.

                      ako lambda sondu nije moguce povezati iz nekog razloga na plinski ECU uvek preostaje za kraj metod probe i pokusaja, recimo sa navedenim prigusenjem dovoda plina ili zamenom / popravkom delova nasumice pa dok se ne nabode spletom srecnih okolnosti.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • azercode
                        CBC Član
                        • 30.10.2006
                        • 18
                        • BIH MOSTAR

                        #12
                        ok hvala na iscrpnom odgovoru,nije problem skopcat cu lamdu imam shemu kopcanja za moj auto,imam i dijagnostiku za benzinski ecu koja isto moze pratit rad lamda sonde,

                        prvi put kad se pokvario otiso sam u BRC servis i pitam ih imaju li membrane
                        za isparivac kaze bit ce dodji za 7 dana i tako skoro dva mjeseca,al serviser me pita sta ce ti kazem ma nekakva ispucala i tvrda pa da je promjenim,pita a sta je sa autom objasnim a on kaze aaa presuga ti,al nisu imali dijagnostiku i na tom je ostalo,

                        ps.danas i sutra radim pa kad ufatim vremena to cu skopcat i slikat

                        pozz
                        http://www.opelteam.ba/forum/index.php?showtopic=127

                        Comment

                        • azercode
                          CBC Član
                          • 30.10.2006
                          • 18
                          • BIH MOSTAR

                          #13
                          zaboravih pitat na isparivacu imam neki saraf (on u isparivacu gura neki veliki feder u membranu)za stelovalje pritiska(valjda)kad ga zavije nemoze nikako da radi na plin

                          pozz
                          http://www.opelteam.ba/forum/index.php?showtopic=127

                          Comment

                          • RANK
                            CBC Senator XXL
                            • 28.02.2007
                            • 1635
                            • Beograd
                            • FIAT MAREA WEEKEND 1

                            #14
                            tim srafom regulises pritisak, odn razliku pritiska gasa i pritiska u usisnoj grani. kao sto samo ime kaze genius 1200nb. tolika treba da je razlika, deltaP podatak koji imas na dijagnostici. uvek treba da je 1200, kad zavijas sraf, pritisak pada.
                            "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                            Comment

                            • RANK
                              CBC Senator XXL
                              • 28.02.2007
                              • 1635
                              • Beograd
                              • FIAT MAREA WEEKEND 1

                              #15
                              evo slika distibutora:

                              ovako izgleda kad se otvori:


                              evo ih svih 9 ventila na okupu


                              ovaj lim je anti magnetican i verovatno sluzi da ventili ne lepe za jezgra elektromagneta. vidis kako je ostecen na jednom kraku. to je na ventilu za malu diznu lera


                              ako je problem mehanicki (kod mene je bio), onda problem lezi ovde. obicno pukne gumica unutar ovog metalnog listica, pa se ventil i ne otvara. dakle rasklopi i pregledaj sve ove gumice, da li cvrsto drze za metal. ako ne, onda probaj kvalitetnim super lepkom (loctite 454 gel je idealan). prethodno operi karb sprejem da se potpuno odmasti, inace nista od lepljenja. ja sam prvi put problem resio ovako i trajalo je oko 10000km. drugi put sam pravio gumicu i lepio je na metal, i to jos uvek radi, ako pogodis odgovarajuci tip gume (od silen bloka, nosaca motora ili slicno)


                              obrati paznju na diznu manjeg precnika od ostalih 8. to je ona prva za ler:


                              ako je problem elektricne prirode, obicno strada spoj gornje i donje strane ploce, to je ovaj mali vod blizu centra. kroz rupu provuces zicu i zalemis tako da tinol prodje na dole.
                              "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                              Comment

                              Working...
                              X