Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

    Originally posted by Keketarac
    Uglavnom, iako auto lepo radi, bila su 2 mala problema: pustao je gas na multiventilu (na osmici) i selne na rebrastim crevima u gepeku nisu bile dobro stegnute.....otklonjeno za 5 minuta, prosao atest bez drugih primedbi, dobio zelenu nalepnicu LPG za zadnji deo vozila od likova sa FTN (ovo je nesto novo). Doduse sam pregled vozila i kriterijumi mi nisu najjasniji, pustili su jednog golfa koji je smrdeo na gas na sve strane, a prikljucak nikako nisam mogao da uocim, i jos jednog stojka bez plasticnog poklopca na multiventilu......
    Mislim se danima da li da.. Ali posle opet jednog bezveznog prigovora jer je od strane Mašinca u NS vraćeno vozlo sa atesta a razlog je da kako piše "treba staviti medjuploču" a ne mikser. Vozilo je karburator a ne SPI ali gospodin pregledač nije to video.
    Stroga se spremam opet na jednu turneju do Mašinca da im malo objasnim neke stvari oko porekla pa će opet nekoliko mesece "nemojte samo dovoditi majsotra da mu objasnimo" jer se prošlo objašnjavanje pretvorilo u fijasko sa ovacijama naroda okolnog.

    Iz tog razloga je onaj golf i Stojko prošao jer je radjen kod Radića a imao si primedbu da bi imao jer nije radjen kod Radića.

    Praksa da atest kuće dolaze u servise i pregledaju vozila je dobra za vozače u smislu da se olakšava život svima jer ima izbora u danu i satu pa se lakše nadje vremena da se obavi atest.

    Prvobitna zamisao AMS da sklopi ugovor sa svakim servisom o dolasku i pregledu vozila koja su uradjena u tom servisu je posle prihvaćena i od osatalih atest kuća jer je AMS počeo da uzima veliki deo kolača a to nije prijalo fakultetskim ustanovama pa su se teška srca prilagodili ali opet na svoj stari način. Za njih stvarno važi ono radimo polako ali zato aljkavo....

    Pošto se vremenom namnožilo kola a policija je počela da uzima danak u kaznama, vozači su masovno počeli da rade ateste, tak oda sad imamo priču da se rade atesti u servisima na vozilima koja nisu uradjena u tom servisu.

    Servisi imaju koristi od toga jer se njima plaća za ustupanje prostora a usput i odrade neku sitnicu ako stignu na licu mesta.
    Normalno je da je sitnica uvek na vozilu koje nije radjeno u tom servisu. Neka je opravdano a nekad nije...

    Ja lično imam iskustva samo sa Mašincem NS i AMS iz BG-a i ako ih poredim na skali 1 do 10 AMS ima 10 a Mašinac sedi dole 2.
    AMS radi brzo profesionalno i kako treba. Svako vozilo je pregledano komplet slikane bitne stvari radi dosijea kao što su položaj i učvršćenje boce, položaj isparivača, multiventil na boci i položaj bakarnih cevi. Atest se dobija na licu mesta ako je vozilo ispravno i plaća se njima na licu mesta a oni posle uplaćuju gde i šta treba. Ono što stvarno bitno ili manej bitno narušava bezbednost vozila neće proći a ono što mora tako zbog konfiguracije auta kao na primer isparivač na 30 stepeni u odnosu na osu vozila ako drugačije ne može, proći će.

    Da se neko ne uhvati za gušu, 50 posto vozila uveženo iz Italije ima isparivać zalepljen poreko na požarnom zidu jer jedino tamo ima mesta.

    Mašinac NS radi Sredom, moraš otići rano ujtru da dobiješ broj, nemožeš uplatiti unapred nego na taj dana pa ideš da tražiš pošru ili banku pa se vratiš. Pregled je na dvorištu bez slikanja i pregleda odole pa se zato i sad često dešava da cev ide kuda ne treba a prodje atest. Izmišljaju svoje propise u cilju bezbednosti kao obavezan mikser sa klapnom na Recimo Ladi 110 koji izaziva zbog nagiba kontra efekat i pospešuje detonaciju ali oni to ne znaju jer nemaju pojma oko ugradnje gasa a nikog nisu pitali. I dosta takvih primera sa bezveznim primedbama.
    Ako je vozilo ispravno atest se dobija posle 5 dana na kućnu adresu ili da dodješ lično. Ako ti je hitno, može na licu mesta ali je doplata 20 evra u dinarskoj protivrednosti, toliko košta nešto što se podrazuemva da dobiješ odmah.

    Ukoliko se gospoda osete uvredjenim imam tehničku dokumentaciju sa sve slikama u svežijem datumu gde stavljaju primedbe na trivijalne stvari a boca je šetajuća ili cev ide preko auspuha samo nije imao ko da se sagne. Primeri su sa sve atest knjižicom i propustom tako da mogu da im to ustupim radi poboljšanja njihovog rada.

    Zato AMS napred Mašinac dok je ovakav stoj....
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs
  • speedplus
    RIP Bio nam je drug!
    • 15.01.2007
    • 2419
    • LAZAREVAC

    #2
    Vidiš ja imam loše iskustvo sa AMS.Danas važi jedno pravilo a za mesec dana drugo,i to bez ikakve najave.Vrate auto zbog navodno štel račve koja nije adekvatna a uz to ne primete da na istom cev 6mm nije ama baš nigde pričvršćena.Naravno sve je to od slučaja do slučaja.Vinča ima još gore stručnjake koji tvrde da pojedini multiventili nemaju sigurnosni ventil pa kad im se na licu mesta dokaže obratno onda sam imao odgovor citiram:''Dobro ima,ali se meni taj ne čini pouzdanim''.Inače radi se o EMER multiventilu koji je možda jedan od najboljih,i najprecizniji po pitanju merenja.
    Dakle pojedina gospoda pregledači daju sebi za pravo da se ponašaju kao da su na izložbi kišobrana pa ko ima više šara taj prolazi.
    Naravno postoje i oni koji su posvećeni svom poslu i koji primenjuju osnovne standarde(koji zvanično ne postoje) prilikom atestiranja i ne lupaju gluposti zbog neznanja.
    Sve u svemu kad se sabere mislim da bi u pojedinim slučajevima majmun bio stručniji od pojedinaca(zvuči uvredljivo ali to je realnost)

    Comment

    • Keketarac
      CBC Senator XXL
      • 01.09.2007
      • 588
      • Novi Sad
      • Seat Ibiza 1.2 TSI

      #3
      Keketarac
      Uglavnom, iako auto lepo radi, bila su 2 mala problema: pustao je gas na multiventilu (na osmici) i selne na rebrastim crevima u gepeku nisu bile dobro stegnute.....otklonjeno za 5 minuta, prosao atest bez drugih primedbi, dobio zelenu nalepnicu LPG za zadnji deo vozila od likova sa FTN (ovo je nesto novo). Doduse sam pregled vozila i kriterijumi mi nisu najjasniji, pustili su jednog golfa koji je smrdeo na gas na sve strane, a prikljucak nikako nisam mogao da uocim, i jos jednog stojka bez plasticnog poklopca na multiventilu......
      jasno je meni da su neke primedbe reda radi, ali stvarno nisam zavirivao da li negde curi ili ne i nisam proveravao da li su selne stegnute, u to se razumem kao Marica u kriv 8==D

      ja sam svoje laicko misljenje rekao oko ostalih aspekata ugradnje i funkcionisanja uredjaja i ne bih da ponavljam da se neki ne uobraze

      ne mogu da gresim dusu, atest je uradjen brzo (o profesionalizmu ne mogu da sudim) ali sam video na licu mesta (i osetio) netrpeljivost izmedju odredjenih servisa za ugradnju, na sta sam iskulirao....

      potvrdu o ispravnosti su mi poslali na kucnu adresu za 3 dana, a upis u saobracajnu sam obavio u supu relativno brzo.

      cena atesta-4000 din, upis u saobracajnu 1310 din taksa plus 400 din vanredni tehnicki (na kojem konstatuju izmenu pogona, a u potvrdi vec pise da je izvrsena izmena i da je uradjena valjano) .....nebuloza ali dobro sad......

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Zato sam otvorio temu pa neka se zna šta i kako ko radi. Čitaju ovo i zainteresovani a svakom od nas je u interesu da se iva oblast dove u red da se zna šta i kako.
        Smatram da ej ovaj forum dovoljno poznat da može bar malo uticati na svest svih.
        Primere koje sam dao su oni za keje znam sigurno, ne treba generalno da se blate firme ali pojedinci koji ne rade kako treba neka se poprave ili rade neki drugi posao.

        Ovde u NS i okolinu dolaze jedna ista ekipa iz BG AMS-a i za njih tvrdim da su sasvim ok isto kao što sam tvrdio da nisu bili jedno vreme ok jer su puštali neke stege od odredjenog servisa ali se to popravilo i sad rade sasvim korektno na obostrani interes mušterija i servisera.

        Ne znam ko radi južno od Bg-a ali ovo čita njihov šef povremeno pa neka prosudi sam da li je ok postupak ili ne.

        Stvar je u tome da se poboljša bezbednost i usluga a ne da se neopravdano opljuje neko ko nam smeta...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • antap
          CBC Član
          • 28.07.2006
          • 62
          • Beograd

          #5
          Ocu i ja da kazem nesto za taj Dnevnik.
          Na dva auta sam do sada radio atest. Oba puta sam atestirao uredjaj u AMS, s'tim da sam kod prvog radio i atest boce na Institutu M.Pupin.
          Ukratko - sve pohvale za rad ljudi iz AMS: pregledaju sistem, provere da li postoji curenje, fotografisu, urade dokumentaciju, platis i dobijes potvrdu o uradjenom atestu. -To je sve, i tako i treba da bude. A bio sam spreman za fajt, jer sam cuo za razna losa iskustva sa atestiranjem, medjutim nista.
          Sa institutom M.Pupin imam samo lose iskustvo - radio sam atest boce jer je bila stara, a nisam imao papira za nju. Prvo mi je covek izvadio bocu, rassrafio je skroz, sipao vodu u nju pod odredjenim pritiskom, ostavio tako neko vreme i posto nije curela, dobio sam papir da je ispravna. E sad, onaj najgori deo - dobio sam bocu nazad, kao i punu kesu delova (ventili, srafovi, plovak...) uz reci: 'nadji nekog majstora neka ti to namesti'. Ja sam morao sam da isusujem bocu (jer ne sme da bude vode u njoj kada se sipa gas), a posle se majstor pola dana mucio da je opet zadihtuje i da je vrati nazad. Bruka od jednog tzv instituta, da tako otalja posao. Pazi, ja mu dao bocu da je istestira, a on meni vraca gomilu gvozdja koje uopste nije u funkciji. Najgore od svega sto na moje oci dolazi covek sa stojadinom, i kome ovaj kaze - 'ne mogu da ti vadim sada bocu napolje, i da je atestiram, moze da se desi da ti polomim srafove. Napisacu ti papir da je sve u redu'. Za isti atest, ja ispao ******, a gospodin sa stojadinom, ostao gospodin.
          E tu sam ispizdeo zesce - ako postoji sistem - mora da vazi isto za svakoga, a ne kako se majstoru digne
          Eto
          vlasnik Xsare Picasso 1.8 + plin

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #6
            AMS pre 3 godine: kola na dizalicu, pa gledaj, meri rastojanja, traži mane, spirale, uglove, nosače... Na kraju prođoh.
            AMS sada: samo slikanje. Bez dizanja, zagledanja i traženja dlake u jajetu. Osim poslovične srpske aljkavosti: ako već uzmu 3600 din za 10 min, par listova papira i nešto malo tonera, mogu da vrate poklopac toro boce na mesto i ušrafe ga, i da zatvore haubu. Ali dobro, to se valjda i ne očekuje od jednog udruženja.
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • error
              CBC Veteran
              • 28.03.2008
              • 175
              • beograd

              #7
              evo je jedna od najjacih fora sa masinca:
              vraca se 1 gospodin i kaze vratili me sa atesta evo papir na kojem su napisali zamerku:
              inace, u pitanju je opel kadet suza karburator sa ugradjenim lovato vakum
              PREKIDAC JE NEODGOVARAJUCI JER OVAJ PREKIDAC CIM SE DA KONTAKT PUSTA PLIN U MOTOR. STAVITI MU VREMENSKI PREKIDAC.
              da li mozete da poverujete? oni ladno ne znaju ni na kom principu radi jbni vkumski isparivac?
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • Plinadzija
                CBC Senator XXL
                • 29.07.2008
                • 1514
                • Paracin

                #8
                Ajd i ja da se umesham, kod mene u servis dolaze momci iz AMSS i Nish. Iako smo prijatelji privatno sto se tice pregledanja i pustanja vozila da prodju atest vozilo koje nije ispravno NE PROLAZI. Dolazili su mi ljudi koji imaju iskustva sa niskim masinskim faxom i price su da ti se digne kosa na glavi.
                Ovi momci su sasvim ok, nema zavlacenja i nema protekcije!
                Zadnji put kada su bili vidim da su poostrili kriterijume i da slikaju sada i mesto gde gas ulazi u usis, plocu na boci, multiventil izbliza... ok je to, mada mi to vise lici na nepoverenje glavesina iz Bg.

                A da, najavili su mi promenu pravilnika... opet ... treba da mi donese da procitam i da dam svoj sud jer kao fol pitace servisere sta im se ne svidja pa da vide to da promene...
                Prema onome sto sam cuo cena ugradnje ce da skoci za sigurno 50%.
                UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                Comment

                • galileo5
                  CBC Veteran
                  • 31.03.2005
                  • 131
                  • Leskovac, South Serbi

                  #9
                  Mašinski iz Niša,
                  ne secam se auta, ali nije prosao atest jer je reduktor bio postavljen poprecno u odnosu na auto, a inace je neki sekvent sa Zavoli reduktorom. A obrazloženje je glasilo " ma nije opasno ni tako ali ce zbog inercije kraće da traje sam uređaj", naravno oni prvo uzmu pare pa tek onda gledaju i ako neko ko ne zna i ode na atestiranje, a oni ga pri tom vrate, onda mora da izmenja sve živo po autu da bi ovi nekako bili zadovoljni. E sad kako musteriji objasniti da si ti pravilno uradio ugradnju, kad jedna trakva veličina od intelektualca kaže da nije dobro, pa valjda su oni pametniji od običnih majstora...

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Smrt Mašincu, Sloboda narodu....
                    Ozbiljo, jako su neposlovni, uobraženi, izmišljaju toplu vodu i pri tome osiono bezobrazni. Oduvek sam ovo želeo da kažem
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      ja bih dodao i (pojedinci) neobrazovani a do diplome necega su ko zna kojim cudom stigli.
                      bas danas slicno iskustvo, 3 "strucnjaka" a o problemu blage veze nemaju ni sta ni gde ni sta da gledaju, nije autogas ali slicno ponasanje.
                      osiono, sa visine arogantno, sa pozicije imam pare pa mi se moze...dok mu se ne zalepi jedna verbalna vezbica da prestane da filozofira kada je vec trazio pomoc.
                      a onda odjednom sve moze kako majstor kaze samo da proradi

                      znam utopija, hipoteticki jednoga dana da neko atestira i nase diplome cuda bi se pronasla
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Error
                        Trebas da znas a ni ti sa atesta ne znaju da kad das kontakt na autu NE SME jos uvek da se otvori ni jedan elektroventil. Nezavisno od toga kakav je prekidac. Sa izuzetkom dugmenceta na nekim prekidacima za nasilni start na gas direktno.
                        Ovo vazi za krsten svet a za Srbiju, Pakistan, Indiju i Afganistan vaze ocigledno neka druga pravila.
                        Drugim recima. Kad motor stane ventili su zatvoreni i to je bas razlog da se obavezno trazi elektroventil bas na boci odn. u sklopu multiventila.
                        Ovo je prakticno JEDINI ozbiljniji sigurnosni zahtev protiv eventualnog nekontrolisanog curenja vece kolicine gasa.
                        To sto su neki majstori zbog cene sami uprostili instalaciju je vec neka druga prica i nadam se da ce brzo biti jos samo istorija.
                        Problem je mozda jos uvek sto ti ljudi koji rade taj tzv. atest jos uvek ne znaju tacno sta i kako treba kao ni da ne postoje odredjene ZAKONSKE norme nego je sve na nivou nekog izmisljenog "dogovora".
                        Bolje i to nego nista ali se zato cesto ne znaju TACNO pravila. Na svakom mestu u Srbiji MORAJU da vaze ISTI principi i da se pregleda po tackama.
                        Pa to je prosto da prostije ne moze biti.
                        Ja sam striktno protiv da atest rade vlasnici auta jer mislim da pod takvim okolnostima (takav zakon) to trebaju da rade majstori ili da atest kao takav uopste ne postoji. Izmisljene su nestrucne komisije koji mogu kako im se hoce. Gde to jos ima? Ne kazem da ti ljudi SVI tako rade i da su losi ali je to bezveze skroz. Svako ko je kontrolor MORA da ima sertifikat za to. Ko je komisije obucio i gde? Odakle onda ovlascenja kad je ocigledno da jos uvek NE ZNAJU posao i da se tek uce. Sa cijim parama i vremenom se uce?
                        Ebiga kad su kreteni u Srbiji uzeli kao primer Nemacku u kojoj se jos uvek skoro i ne zna sta je gas jer su jos uvek na nivou dizela i po gorivu a i mentalno.
                        Da bi se napredovalo treba kopirati ili uzeti za uzor pametnije od sebe ali to treba i znati.
                        Sto nisu uzeli za primer Holandiju recimo? Tamo se bar vozi masovno vec godinama na gas. Nego se dize na "naucni" nivo nesto sto je tako normalno i jednostavno.
                        Sta je to uopste sto je u Srbiji uopste lako da se uradi i da se za to ne izgubi CEO dan? Sve to jos sa neizvesnom ishodom.
                        Pa ja se toga secam odkad sam rodjen pa na ovamo.
                        Jel se kad nesto traje nepromenjeno 40 godina to zove stajanje u mestu ili nazadovanje?

                        Comment

                        • Plinadzija
                          CBC Senator XXL
                          • 29.07.2008
                          • 1514
                          • Paracin

                          #13
                          Lako ti je pametovati kad ti je lokacija Bewenigirgenharkensleken Belgium. Mi smo svi ovde glupe tupadzije pa ne znamo kako treba a ti nam otvori oci.
                          Pa pitaj ti prijatelju nekoga ko dodje da ugradi gas na jugo 45 iz 83 ili jos bolje na reno 4 iz 79 da mu nije mozda mnogo da mu ugradnja gasa kosta 450 eur! On se jedva odlucio i skupio lovu da ugradi najjeftiniji turski uredjaj koji kosta koliko i njegov auto a ti mi pricas o uproscavanju sistema. Nemoj tako, to me vredja! Nismo mi krivi sto zivimo ovde.
                          UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                          Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Ova tema je namenjena za iskustva sa atestom da bi se dobilo neko mišljnje i eventualno poboljšala situacija ne za prepirke.

                            Problem je što niko ne kontroliše atest organizacije i nemaš kome da se žališ. U tom smilu treba izabrati one koji pored togašto isto tako mogu sve da zezaju rade koliko toliko profesionalno a to nijedan Fakultet svakako nije.
                            Oni žive u prošlom veku kad se sa trećeg sprata pogledao dole auto na parkingu i izdao atest za kuku. Bitno je da se uzme novac.
                            Gubljenjem monopola na taj izvor prihoda se malo promenilo ali je i to trebal oda prodje par godina da im dodje iz žutog dela u bezvazdušni deo tela. Sad da bi bili kao konkurentni i rade kao ozbiljno svoj posao izmišljaju svaki da ne kažem šta da bi opravdali to malo minuta utrošeno za otete pare.

                            Praksa da se ide u servise je dobro zamišljena da bi se svima olakšao posao a naročito vlasnicima vozila da izbegnu odlazak u regionalni centara i gubljenej vremena bez potrebe. Problem je što je to kao i sa lekarima koji rade pre podne za platu a poslepodne za novce pa je uvek sukob interesa.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • Heinz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 1027
                              • Beograd, Voždovac
                              • Avensis 2.0 D4D

                              #15
                              Originally posted by dranix
                              Trebas da znas a ni ti sa atesta ne znaju da kad das kontakt na autu NE SME jos uvek da se otvori ni jedan elektroventil. Nezavisno od toga kakav je prekidac.
                              A kako će na venturi sistemima da se otvori elektroventil na boci ako ne na kontakt?
                              Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                              Comment

                              Working...
                              X