Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • slavko_bgd
    CBC Senator XXL
    • 24.03.2009
    • 771
    • Batajnica
    • Stilo 1.6 16V MW

    Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

    Originally posted by Flavio
    Tako je.To je lakshi nacin svakako .

    Preporucljivo je izabranom majstoru reci gde bi i kod koje komisije radio atest,kako bi covek znao potrebne finese a ti izbegao situaciju da ipak ne prodjes atest zbog necega.Prob je shto svaka komisija ima neke svoje bubice .

    S obzirom da vozila pregledaju ljudska bića ljudskim bićima, normalno je da postoji subjektivnost,predrasude i sl. ali je najopasnija uobraženost,umišljenost,tvrdoglavost i selektivna gluvoća.
    Komisija nema "bubice" već ima ili nema savest.Savestan je pregledač koji ne "žmuri" na nedostatke koji ugrožavaju bezbednost ili su suprotni propisima(primer kaiševa na tvom vozilu).

    U praksi, probleme oko atestiranja izazivaju jedan od tri obolela lica:
    1. pregledač koji boluje od kompleksa više vrednosti,nadmenosti ili nestručnosti i/ili je operisan od normalne komunikacije sa drugim homosapiensima;
    2. serviser koji je oboleo od neznanja sa akutno bujnom maštom i hroničnom sklonošću ka fušerisanju("gumirano meko gvožđe", važi brate!);
    3. vlasnik vozila sa istim obolenjem kao i serviser,manijom da je prevaren i pride krokodilom u novčaniku;

    Inače, svaka komisija radi na osnovu gomile dokumenata,pravilnika, regulativa i sl .
    Ono što nije obuhvaćeno dokumentima procenjuje se na osnovu ličnog stava pregledača i to je njegovo pravo jer je njegova i odgovornost za bezbednost vozila.
    Svaka komisija je odgovorna za svako vozilo koje pregleda a polaže račune isključivo nadležnom MUP-u koji ih akredituje i kontroliše njihov rad.
    Da se ne lažemo, pre 6-7 godina nismo čestito znali ni šta je plin, ni šta je atest, ni šta treba ni šta ne treba. Ali,ako u toku samo jedne godine jedna petočlana ekipa pregleda blizu 35.000 vozila sa gasom, pretpostavka je da su stekli neko znanje i iskustvo, pa makar i da nisu inženjeri, magistri ili doktor tehničkih nauka. Dakle,vremenom se stiču iskustva i usvajaju rešenja koja su bolja i bezbednija.Zato je npr.u tvom slučaju zamenjen MV i cevovod.Nesreća je što su bezbednija rešenja skuplja za korisnika i obično tu počinje konflikt...

    @mistermobil:
    Savet:
    Otići sa vozilom u servis ili drugo mesto gde se vrši atest da komisija pregleda vozilo.
    Otkloniti nedostatke ako ih ima i voziti se bezbedno.
    Administrativni deo postupka atestiranja je detaljno objašnjen na ovom forumu.

    Pozdrav
    Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

    Comment

    • milannis8080
      CBC Član
      • 12.11.2009
      • 21
      • nish

      Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

      Pozdrav svima.Imam jedno konkretno pitanje u vezi atestiranja.
      Da li ce proci na atestu ako su cevi za gas ,naravno sa ventilacijom,sprovedene- od boce u (zadnji)kos auta,a ne u pod?(znaci ne izlaze spolja kroz patos-pod ,nego sa strane pod nagibom nadole kroz zadnji desni kos u podkrilo pa ispod auta....)
      Kod mene je tako, pa me interesuje treba li to prepravljati i vase misljenje u vezi toga,inace atest planiram da radim u amss u nisu...

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

        Neće proći atest. Mora se premestiti u patos.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Flavio
          CBC Senator XXL
          • 13.06.2006
          • 1926
          • 012 Centar
          • KaraWagon 1.4T.Spark

          Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

          Ne vidim sta ja to tako ruzno pishem pa izazivam ovakvu reakciju .Isto kao i za onu Ladu Nivu u temi "Losi primeri ... ".
          Ovde postoje valjani ljudi zaduzeni za administraciju pa ako smatraju za shodno,slobodni su da preduzmu mere prema mojim postovima pa i ucescu,u krajnjem slucaju.Obicno gledam da pisem objektivno pa sad ako se nekome ne svidja ...

          Originally posted by slavko_bgd
          Originally posted by Flavio
          Tako je.To je lakshi nacin svakako .

          Preporucljivo je izabranom majstoru reci gde bi i kod koje komisije radio atest,kako bi covek znao potrebne finese a ti izbegao situaciju da ipak ne prodjes atest zbog necega.Prob je shto svaka komisija ima neke svoje bubice .

          S obzirom da vozila pregledaju ljudska bića ljudskim bićima, normalno je da postoji subjektivnost,predrasude i sl. ali je najopasnija uobraženost,umišljenost,tvrdoglavost i selektivna gluvoća.
          Komisija nema "bubice" već ima ili nema savest.Savestan je pregledač koji ne "žmuri" na nedostatke koji ugrožavaju bezbednost ili su suprotni propisima(primer kaiševa na tvom vozilu).
          Da li su bubice,savest ili nesto trece,nebitno,cinjenica je da sve komisije nemaju potpuno iste kriterijume.Kao da nismo svi u istoj drzavi .Rekoh "bubice" bas da ne bih zalazio previse u tu temu.

          Originally posted by slavko_bgd
          U praksi, probleme oko atestiranja izazivaju jedan od tri obolela lica:
          1. pregledač koji boluje od kompleksa više vrednosti,nadmenosti ili nestručnosti i/ili je operisan od normalne komunikacije sa drugim homosapiensima;
          2. serviser koji je oboleo od neznanja sa akutno bujnom maštom i hroničnom sklonošću ka fušerisanju("gumirano meko gvožđe", važi brate!);
          3. vlasnik vozila sa istim obolenjem kao i serviser,manijom da je prevaren i pride krokodilom u novčaniku;
          Da ipak ne komentarishem ko od chega boluje ,nisam strucan.Dzepne krokodile takodje ne uzgajam.Da nije tako,mogao sam i puno jeftinije da prodjem ali nisam,bas da bih izbegao fusheraj koliko je moguce.Dakle,nisam pitao koliko najjeftinije mogu proci atest vec sta treba uraditi da bi se prosao atest.Evo slika spornih kajisheva pa sami procenite:



          Originally posted by slavko_bgd
          Inače, svaka komisija radi na osnovu gomile dokumenata,pravilnika, regulativa i sl .
          Ono što nije obuhvaćeno dokumentima procenjuje se na osnovu ličnog stava pregledača i to je njegovo pravo jer je njegova i odgovornost za bezbednost vozila.
          Svaka komisija je odgovorna za svako vozilo koje pregleda a polaže račune isključivo nadležnom MUP-u koji ih akredituje i kontroliše njihov rad.
          Da se ne lažemo, pre 6-7 godina nismo čestito znali ni šta je plin, ni šta je atest, ni šta treba ni šta ne treba. Ali,ako u toku samo jedne godine jedna petočlana ekipa pregleda blizu 35.000 vozila sa gasom, pretpostavka je da su stekli neko znanje i iskustvo, pa makar i da nisu inženjeri, magistri ili doktor tehničkih nauka. Dakle,vremenom se stiču iskustva i usvajaju rešenja koja su bolja i bezbednija.
          Primedba na nepotpunu izolovanost kaisheva odnosila se na deo od zatezaca do teleskopa.Na licu mesta resena je ovako:

          Mislim na podmetac ispod trake.


          Originally posted by slavko_bgd
          Zato je npr.u tvom slučaju zamenjen MV i cevovod.Nesreća je što su bezbednija rešenja skuplja za korisnika i obično tu počinje konflikt...
          Shvatam ja sve to i ne bunim se naravno ali!
          Sta da sam npr. uradio atest pre 1.5-2 godine (koliko sam u toku,od tad je obavezan MV sa dopunskim ventilicem) i da sam ga uradio ovde u gradu (nishki pregledaci) ??
          Opet bih dobio vazeci atest do iste 2016.god a ostao bi mi stari BRC multi ventil i,gledano na slucaj one Lade Nive,ne bih morao ni cevovod da menjam (pogledati slike u temi "Losi primeri ...").
          Ja,kao i mnogi,mnogi drugi vozio bih se bezbrizno najverovatnije do prve registracije u 2015. jer,imamo vazece ateste,a prema novom ZOBSu(ako sam dobro razumeo),ko se 1.1.2010. zatekne sa atestiranim vozilom,oslobodjen je do prvog tehnickog pregleda u 2015. od provere i kontrole tng uredjaja.
          E,ni ovde se ja nesto ne zalim na unapredjenje sigurnosti.Stavishe,informacije nadjene ovde ne bi mi dale mira pa bih najverovatnije,i pored dopunskog troska,preduzeo nesto na temu licne bezbednosti.
          Ali,shta cemo sa mnogim drugim vozacima koji ne prate CBC?
          Ljudi koji su ugradili opremu,uradili sta se od njih zahtevalo i ispravni su josh 5 godina od danas ??
          Bas zbog takvog rezonovanja sam i napisao u prethodnom postu "Multi ventil koji je godinama radio takodje nije bio odgovarajuci".
          Sad imam novi Lovato MV koji zadovoljava trenutne zahteve.

          Nazalost,samo na prvom punjenju je lepo stopirao plin na 48 litara (60L boca).Vec na sledecem je zaglavio ili shta vec tako da se boca napunila do svih 60 litra.I na narednom punjenju ista prica tj. umesto 5-6 uslo je skoro 19L dok kazaljka meraca sve vreme stoji kao i na slici (zaglavila).Vec sam reklamirao MV,trenutno cekam da utrosim skoro ceo rez. plina kako bi mogao da se zameni MV.


          Slavko,cenim tvoje znanje dosad izneto na forumu te mislim da ipak nema razloga da ulazimo u neki konflikt .
          Razmisli

          Comment

          • mrki
            CBC Senator XXL
            • 08.11.2006
            • 550
            • nis, serbia

            Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

            Ljudi i ja zavrsih danas atest.
            Cela procedura je trajala 10 min. Momci u AMSS su maximalno korektni i profesionalni. Ja sam pripremio svu potrebnu dokumentaciju i to je to.
            Imam par pitanja:
            1.Registracija mi istice maja 2010. pa ne znam da li je potrebno upisati u sobracajnu ovu promenu i da li ce mi neko ako to ne uradim do tada praviti problem?
            2.da li da lepim onu nalepnicu na zadnje staklo?
            Hvala

            Comment

            • Flavio
              CBC Senator XXL
              • 13.06.2006
              • 1926
              • 012 Centar
              • KaraWagon 1.4T.Spark

              Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

              Koliko znam,nalepnica jos uvek nije obavezna ali bice posle 10.12.'09..
              Kad si vec sve uradio,sto ne bi i upisao to u knjizicu ??Zavrsisi i tu sitnicu i mirna glava .
              Pretpostavljam da bi u slucaju neke vanredne kontrole saobracaja imao bespotrebnu gnjavazu od strane cika policajca zbog neupisanog atesta .

              Comment

              • deki-ascona
                Bio nam je drug! RIP
                • 10.04.2007
                • 2118
                • NI , Trosharina

                Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                upis u saobracajnu je dzabe , a nalepnica bi trebalo da ide na staklo, na onu stranu na kojoj se utace lpg.
                Originally posted by Valent Vudriga
                ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                Comment

                • mrki
                  CBC Senator XXL
                  • 08.11.2006
                  • 550
                  • nis, serbia

                  Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                  kako se vrsi upis u sabracajnu, a da ne moram na vanredni tehnicki i sl. cimanja?

                  pitanje je za Nish, pa deki, izvoli. ))

                  znam da nalepnica ide na staklo, ali rekoh da ne lepim,ako ne moram. ne volim da lepim stakla!

                  Comment

                  • milannis8080
                    CBC Član
                    • 12.11.2009
                    • 21
                    • nish

                    Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                    Originally posted by Dora
                    Neće proći atest. Mora se premestiti u patos.
                    Hvala na brzom odgovoru.pozdrav.

                    Comment

                    • deki-ascona
                      Bio nam je drug! RIP
                      • 10.04.2007
                      • 2118
                      • NI , Trosharina

                      Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                      @mrki

                      Meni je u AMSS receno (u vezi saobracajne) : nosi uverenje i zeleno kartonce i pokazuj zajedno sa saobracajnom do produzenja registracije. Ja sam atest sastavio sa produzenjem registracije, pa sam izbegao vanredni tehnicki, a saobracajna mi je imala jos 1 slobodno mesto za pecat i ipak su mi izdali novu.

                      Eto, ti bar imas mogucnost izbora. Ako te zanima, ja bih se vozio tako do produzenja, pa onda po propisu.
                      Originally posted by Valent Vudriga
                      ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                      Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                      Comment

                      • mrki
                        CBC Senator XXL
                        • 08.11.2006
                        • 550
                        • nis, serbia

                        Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                        @deki:
                        znaci,
                        ako bi hteo da upisem u saobracajnu, morao bih da idem na vanredni tehnicki, pa onda sa savim onim papirima plus ovaj sa atesta u sup da predam i cekam pecat u napomeni?
                        ili nesto drugo?

                        Comment

                        • deki-ascona
                          Bio nam je drug! RIP
                          • 10.04.2007
                          • 2118
                          • NI , Trosharina

                          Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                          tako je, u MUP nosis papir sa vanrednog tehnickog, papir iz AMSS i saobracajnu.

                          welcome to the club legalnih vozaca na lpg !!

                          LEGALIZE IT
                          Originally posted by Valent Vudriga
                          ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                          Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                          Comment

                          • mrki
                            CBC Senator XXL
                            • 08.11.2006
                            • 550
                            • nis, serbia

                            Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                            hvala, bata deki!
                            drago mi je sto konacno mogu da kazem da se nesto brzo i profesionalno desava u nasem gradu, bez jezivih birokratsko-administrativnih zahebancija!!!

                            Comment

                            • slavko_bgd
                              CBC Senator XXL
                              • 24.03.2009
                              • 771
                              • Batajnica
                              • Stilo 1.6 16V MW

                              Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                              @FLAVIO:

                              Apsolutno mi nije bila namera da te isprovociram, prozovem i slično niti sam želeo da izazovem takvu reakciju, zaista.

                              Bio sam slobodan da se nadovežem na tvoje pisanje da bih prokomentarisao šta se dešava "na terenu" kad se atestiraju vozila i gde su najčešći problemi.Namerno sam prozvao servisera za "gumirano meko gvožđe" i opisao ostale 2 kategorije koje na žalost postoje. Posle se post raširio spontano, iz dubine duše...

                              Tačno je da postoji razlika u kriterijumima, čak i među pregledačima u istom timu u istoj instituciji.
                              Kao što u školstvu ne postoje 2 ista nastavnika, ne postoje ni 2 pregledača sa istim kriterijumom u ocenjivanju. I to je tako.
                              Da bi se što više eliminisala subjektivnost usvajaju se zakoni,propisi,pravilnici,standardi...I to je osnova na kojoj se radi.

                              Što se tiče tvojih kaiševa bili su nepropisno postavljeni u smislu kontakta metala sa rezervoarom.
                              Sa fotografija ne mogu da vidim da li su nosači boce gumirani ili plastificirani.Ako nisu, da sam ti ja pregledao vozilo, vratio bih te u servis na doradu.I niko mi ništa ne bi mogao jer radim u skladu sa Pravilnikom,dakle savesno.
                              Upotreba multiventila klase B bila je dozvoljena,ako dobro pamtim, do polovine 2005-e godine, mada smo i to malo "razvukli"... Ko je tada uradio atest, uradio je. Ko nije, mora da uskladi opremu i način ugradnje prema onome što se u ovom momentu zahteva.
                              Što se tiče te Lade Nive, taj auto je katastrofalno urađen i tu si 1000% u pravu. Voleo bih da saznam broj i datum pod kojim je atestirana, iz razloga koje ne bih sada da objašnjavam.
                              Što se tiče atestiranih uređaja, njihovu kontrolu će vršiti tehnički pregledi samo u smislu izduvnih gasova i možda vremenom u smislu curenja. Ponovni pregled po isteku atesta, kao i do sada.

                              Hvala na komplimentima i još jednom ponavljam da nisam želeo tebe lično niti tvoje vozilo da bilo kako prozovem, isprovociram ili stavim u negativan kontekst.
                              Iskoristio sam tvoj post i fotografije koje si postavio samo kao ilustraciju.

                              Pozdrav
                              Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                              Comment

                              • sacipko
                                CBC Član
                                • 20.06.2009
                                • 36
                                • Niš

                                Re: Iskustvo sa atestiranjem, opišite svoje

                                Zna li neko provereno da li atest moze iskljucivo sa klasicnom (bojler) bocom i to vezana sa tri prstena,kako su radili neki moji prijatelji, ili moze i sa tocak bocom??? Moja boca je ta u rez. tocku sa sekvent uredjajem. Inace sam tako kupio auto (sa uredjajem) i nemam ni jedan papir od ugradnje boce itd... Auto sam reg. pre 20-tak dana, a procitao sam da moze tehn. pregled i po isteku registracije?
                                Sta mi je sve potrebno od dokumentacije i para???
                                jer sam cuo da ce biti zabranjeno tociti posle 10-tog decembra...
                                Renault Espace III 2.0 16v

                                Comment

                                Working...
                                X