on na to kaze da je sonda jako osetljiv elektronski deo koji ukoliko duze vremena ima gresku koja se ne otklanja - crkava.
to je jedan obican pasivni element, senzor, koji nema nikakvu gresku koja otklanja ili ne otklanja. jednostavno ili radi ili ne radi prema zadatim parametrima.
to je tacno da crkava posle duzeg vremena, to je period od 10 do 20 godina za crkavanje AKO je sve ostalo na autu i sa samim gorivom koje se koristi (po standardu koji zahteva primena te konkretne sonde, po tipu) adekvatno u okviru predivdjene tolerancije.
ono sto sondu ubija je hemija a ne elektronika (koje i nema da ponovim, ni u tragovima).
kao sto sam rekao, stekao sam utisak da majstor o kome je prica uopste nema ideju kako benzinski motor (moderni racunarski upravljan) funkcionise niti kako lambda indikator (pokazivac, senzor, sonda, merac) zaista radi pa otuda lutanje i nagadjanje oko kvara koji je na sasvim drugom sklopu auta, nevezano za kompjuter, sondu i uopste taj sistem menadzmenta rada motora.
mozda gresim, ali da bi se kvar otklonio prvo mora da se analizira uzrok a za analizu je potrebno imati predstavu kako i zasto nesto radi ovako ili onako, i sta je ispravno stanje a sta neispravno.
Comment