Ponovo check engine i lamda sonda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    on na to kaze da je sonda jako osetljiv elektronski deo koji ukoliko duze vremena ima gresku koja se ne otklanja - crkava.
    sonda nije nikakav elektronski deo niti sadrzi u sebi bilo sta do elektronike.

    to je jedan obican pasivni element, senzor, koji nema nikakvu gresku koja otklanja ili ne otklanja. jednostavno ili radi ili ne radi prema zadatim parametrima.

    to je tacno da crkava posle duzeg vremena, to je period od 10 do 20 godina za crkavanje AKO je sve ostalo na autu i sa samim gorivom koje se koristi (po standardu koji zahteva primena te konkretne sonde, po tipu) adekvatno u okviru predivdjene tolerancije.

    ono sto sondu ubija je hemija a ne elektronika (koje i nema da ponovim, ni u tragovima).

    kao sto sam rekao, stekao sam utisak da majstor o kome je prica uopste nema ideju kako benzinski motor (moderni racunarski upravljan) funkcionise niti kako lambda indikator (pokazivac, senzor, sonda, merac) zaista radi pa otuda lutanje i nagadjanje oko kvara koji je na sasvim drugom sklopu auta, nevezano za kompjuter, sondu i uopste taj sistem menadzmenta rada motora.

    mozda gresim, ali da bi se kvar otklonio prvo mora da se analizira uzrok a za analizu je potrebno imati predstavu kako i zasto nesto radi ovako ili onako, i sta je ispravno stanje a sta neispravno.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • gagi_t
      CBC Član
      • 13.01.2005
      • 22

      #17
      Ja sam imao slican problem sa svojim autom. Palila se Chek engine lampica sa greskom"prebogata smesa" i to isto na nedelju dana nakon sto je obrisem iz komp-a. Na benzinu(nemam plin).
      Ono sto sam ja uradio je:
      Proverio sam lambda sondu sa osciloskopom koji je pokazivao da sonda sporo reaguje tj promena vrednosti od 200 - 800mv je trajala 2-3 sec umesto 1sec.
      Zamenio staru sa novom koja je imala pravi odziv i hvala bogu, vise nemam taj problem.
      Predlazem ti da odes do majstora kod kojeg sam ja isao, da ti proveri sonde na osciloskopu.
      Mada pre mislim da uredaj nije pravilno podesen.
      Zivotni vek lambda sonde(HO2S sensor) je od 50.000 do 80.000 km posle toga postaje manje osetljiva i povecava se potrosnja goriva.
      O HO2S sensorima mozete procitati vise na ovim linkovima:



      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        #18
        Samo josh par sitnica koje...

        Sonda ne generishe struju nego napon.
        Generisani napon na sondi u zavisnosti od tipa sonde, osciluje izmedju 0-1V, 0-5V, 0.8-1.8V....


        Kao shto reche gagi t moze se desiti da se sonda "ulenji", tj. da u odredjenom vremenskom intervalu ne izvrshi dovoljan broj promena.

        "Brzina" sonde se najbolje vidi na osciloskopu, ali vecina ECU-a moze da istolerishe i malo sporije sonde.

        Ali malo da se vratimo na temu.

        Kod LoGas-ovog uredjaja imamo ECU koji je strashnooooooo spor i veoma loshe reaguje na signale koje dobija od lambda sonde.
        Otuda se pojavljuju i vrlo dugachki intervali otvaranja gasnih brizgacha, pa i napon koji sonda generishe bude visok (bogata smesha).

        Benzinski ECU to prepoznaje i eto i upaljene chek lampice.

        Nema leka za LoGas!
        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • GOLUB
          CBC Član
          • 06.04.2005
          • 39
          • Beograd

          #19
          Jedna bitna stvar se desila na koju sam zaboravio!!! Pre par dana sam iznerviran zbog sonde namerno primenio ''italijanski metod'' ali na kracoj relaciji sto ce reci da sam auto vozio punim gasom u svim brzinama. Kad sam parkirao tek sam tada primetio da mi lampica vise ne svetli. Juce i danas sam takodje vozio primenio slican pristup ali u gradskim uslovima, odn. vozio sam konstantno u nizem stepenu prenosa nego obicno sa visim obrtajima, i na moje iznenadjenje check engine i dalje ne svetli.

          Sta to znaci, da li mi je smesa bila bogata ili siromasna pa je zato postojao problem?
          Ako je bila siromasna pa se izduvavanjem ''obogatila'' , zar nije tome trebao da sluzi K&N filter u normalnoj voznji?
          Gagi, ako mozes ostavi mi broj telefona majstora za sondu kod koga si isao ili mi ga posalji na PP, hvala.

          Takodje sam uspeo da nabavim oreginalni instalacioni disk za dijagnosticiranje plina. U okviru progama postoji prikaz slican osciloskopskom koji pokazuje dva signala (valjda benzinski i plinski - nisam siguran) i uporedjuje ih, odn. kopira. Tu je i obrtomer i par signalizatora punjenja plina. Odatle je moguce pristupiti i lamda sondi i ocitati vrednost sa nje. Da li je tu moguce podesiti neke vrednosti ili ubrzati period za ocitavanje promena sa lamda sonde?
          Ako je neko zainteresovan mogu probati da postavim link za download instalacije koja je negde oko 19 MB, ili se mozemo videti da probamo nesto da uradimo zajedno, jedino je problem sto imam laptop ali kabl nemam za povezivanje kompa i ECU.

          Comment

          • zoranbg
            CBC Senator XXL
            • 23.03.2005
            • 4098
            • Rooster's Hill , Beog
            • Grande Punto 1.2

            #20
            u svakom slucaju stavi link..nece da skodi...
            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #21
              Originally posted by GOLUB

              Sta to znaci, da li mi je smesa bila bogata ili siromasna pa je zato postojao problem?
              Ako je bila siromasna pa se izduvavanjem ''obogatila'' , zar nije tome trebao da sluzi K&N filter u normalnoj voznji?
              Bice da je obratno. Bila je bogata pa je izduvavanjem osiromasila, tj.usled rada motora u vecem o/mom. dobijamo vise temperature izduvnih gasova i sonda-auspuh beli (sagoreva cadj i ostatke)
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #22
                Originally posted by GOLUB
                Ako je bila siromasna pa se izduvavanjem ''obogatila'' , zar nije tome trebao da sluzi K&N filter u normalnoj voznji?
                Gagi, ako mozes ostavi mi broj telefona majstora za sondu kod koga si isao ili mi ga posalji na PP, hvala.
                Ako ti radi auto na gas kako treba, nisam baš skontao iz priče ali mislim da je tako, onda lepo stavi na lampicu od ček endžina jedan rele koji je isključuje kad voziš na gas i neće ti bosti oči i terati te da ideš kod "majstora" koji će ti menjati lambda sondu. U tom slučaju kad ti se upali na benzinu onda idi kod nekog drugog majstora da vidi šta se dogadja a dotle vozaj mirno i bez stresa....
                Rečeno ti je već da je sistem prespor i drugačije podešavanje može da izazove suprotan efekat pa da recimo smeša bude siromašna pa zbog toga pali lampicu opet. U svakom slučaju boljim podešavanjem ćeš dobiti da ti se u zavisnosti od tvog režima vožnje lampica povremeno upali pa onda ugasi kad usporiš ili ubrzaš. Uglavnom, ne gledaj u nju a u nekom sledećem putu pamet u glavu a pozadinu uza zid ....
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • gagi_t
                  CBC Član
                  • 13.01.2005
                  • 22

                  #23
                  Covek se zove Pedja i nalazi se u Zemunu 063 263 444.

                  Comment

                  Working...
                  X