Ulje i Autogas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • scooter
    CBC Član
    • 26.05.2005
    • 40

    #16
    Da se nadovezem ja sa jednim pitanjcem : da li ulje treba cesce menjati ako se vozi na TNG ili je period zamene duzi u odnosu na voznju na benzin imajuci u vidu da se ulje manje zaprlja kad se vozi na plin a da je ujedno temp. sagorevanja plina visa pa ulje vise oksidise ?
    VW- beshe zakon, majstori su krivi !

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #17
      Menjaj kao i do sada i nećeš pogrešiti, ni pre ni posle.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #18
        Scooter,
        Po pravilu plamen prilikom sagorevanja gasa ne bi smeo da bude visi nego onaj od benzina inace ako je tako motor radi sa siromasnom smesom sto je opasno. Tacno je da je plamen realno ipak visi na gas zbog odnosa (15,7 gas 14,7 benzin) ali to ne bi smelo da bude gore od toga sto mora. Prilikom povisene temperature dolazi do krakovanja ulja i to se jasno vidi i oseti po mirisu. U principu bi ulje pod normalnim okolnostima a ako motor po svojoj prirodi nije previse vruc moglo da se koristi na gas veoma dugo. Ja sam ubedjen da bi moglo da traje ako je recimo full sintetika i marka i 40K kilometara (u periodu manjem od godinu dana). Nego, sta cemo sa filterom za ulje?
        Svi pokazatelji testova uljnih filtera pokazuju velike oscilacije u kvalitetu istih pa je stoga preporucljivo da se za svaki slucaj ipak menja ulje i filter "na vreme" kao i da je benzin u pitanju preventivno. Kako god se okrene ispada da se baca ulje koje nije postalo agresivno i to drugim recima znaci da ce motor biti manje hemijski nagrizen nego da sagoreva benzin. Samo ni to ne vredi nista ako je ulje suvise gusto pa kad najvise treba (hladan start) njega nema gde bi trebalo da bude ili stigne kasno. Znaci ono sto smo dobili vec visestruko gubimo koriscenjem TZV. "ulja za gas" gradacije 15W40. Slazem se u potpunosti sa reklamom jer to mineralno ulje je odlicno samo po sebi (podmazuje super) nema zahteva za deterdzentima toliko jer je u pitanju gas ali je mnogo gusto i to kvari celu pricu. Ja bi svakom preporucio da sipa najredje ulje sto sme za taj motor i stanje motora i to po mogucstvu sinteticko. Nazalost kad bi smo znali da je uljni filter odlicnog kvaliteta... Evo probajte pre redovne zamene da na prste osetite kakvo je ulje. Reklo bi se kao novo. Pa da, ali ne mozemo da osetimo onu svu prasinu i svasta sto je u****o motor a uljni filter propusta kroz sebe i riba li riba po dodirnim povrsinama. Steta sto je tako ali ni onima sto voze na benzin nije bolje
        Oni sto voze na benzin a stare motore imaju izmedju ostalog sasvim drugaciji i veoma opasan problem jer im benzin silazi u karter i ulje postaje jako retko a to je katastrofa.
        U principu nije za jedan motor vazna samo gradacija ulja ili podneblje nego i njegove "prirodne" osobine, nacin voznje, po kakvim putevima (prasina i sl), stanje motora, koliko hladnih startova itd. Kad se sve uzme u obzir ispada da vrsta goriva ima malu ulogu u celoj prici i da sve teorije o duzem intervalu zamene padaju u vodu osim u mozda nekim idealnim uslovima koji skoro i da ne postoje a najvise se odnose na prasinu. Ja stvarno ne znam ko je ovde od nas u stanju da degradira ulje za 5000 km (ako je dobro i za 10 000) vozeci skoro iskljucivo po autoputu osim Boosta i jos po nekog Kad smo vec kod toga. Ima li neko info da ne trazim po netu kakvo je stanje sto se tice ove teme u severnoj Africi posto su tamo uslovi eksploatacije uzasni u svakom smislu.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          za severnu Afriku ne znam ali koliko se secam u subsaharskom podrucju koristilo se ulje 15W40 ili 15w50 najcesce, dakle u pojasu oko ekvatora na normalnoj nadmorskoj visini.

          ali u tom delu trospkog podrucja temperature vazduha retko prelaze 35C, osim direktno u Sahari ali ni tamo nije extremno. (toplije je na Arabijskom poluostrvu).

          u doba kada sam se vozao u blizini Sahare nisu postojali niskofrickioni motori a sintetika je jos uvek bila preskupo zadovoljstvo pa je uglavnom mineralno korisceno. kako prakticno nema hladnog starta i motor radi u veoma stabilnim temepraturnim uslovima glavni problem za resavanje nije bilo ulje vec filter vazduha jer 5 meseci godisnji duva saharski vetara sa veoma sitnim peskom (Harmatan) koji probija kroz sve zivo pa i kroz filtere vazduha i dobijemo smirglanje u motoru bez po muke.

          znalo se i u ulje da se pronadju cestice peska, u talogu kada se ispusti pa procedi.

          ulje se redovno menjalo na 7-10.000km i obavezno filter ulja, vazduha i goriva- svaki put.(pesak udje i u rezervoar benzina, kako ne znam ali udje).

          zbog tog peska motori sa karburatorom su bili pozeljnija i daleko pouzdanija varijanta a ubrizgavanje se pokazalo (tada) kao preosetljivo i problematicno odnosno lako kvarljivo.

          sve sto si opisao je najbolja moguca preporuka za razmisljanje prilikom izbora adekvatnog ulja za konkretan auto i konkretne uslove primene tog auta.

          jedno ulja dobro za jedan auto ne mora da se pokaze da je dobro i za drugi auto (motor) iako je istog standarda kvaliteta. razliciti paketi aditiva i razlicite konstrukcije motora razlicito medjusobno reaguju....
          a dok se ne proba u praksi najbolje kombinacija dobro je koristiti preporuke proizvodjaca auta za izbor marke i modela ulja, ako je to ulje dostupno.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #20
            To sam i pitao

            Comment

            • nikolapanic
              CBC Senator XXL
              • 16.10.2005
              • 657
              • Petrovac

              #21
              SPECIJALNA MOTORNA ULJA ITALIJANSKOG PROIZVOĐAČA "SELENIA" ZA MOTORE NA AUTOGAS


              Ovo sam procitao a pise u casopisu o autogasu.
              Samo te slusam i pitam se dokle ces?

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                #22
                video sam u SHopinvestu ima ta ulja....zelena metalna kantica,15-40w,oko 300 dinara je litar...ako se dobro secam.
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • nikolapanic
                  CBC Senator XXL
                  • 16.10.2005
                  • 657
                  • Petrovac

                  #23
                  Meni se to iskreno cini bezveze.Ali ako se neko razume,neka objasni zbog cega su sad ta nova ulja posebna za gas bolja od standardnih.Hvala unapred
                  Samo te slusam i pitam se dokle ces?

                  Comment

                  • Nikola
                    CBC Senator XXL
                    • 29.09.2004
                    • 975
                    • Indjija/Vojvodina

                    #24
                    Nisu bolja, losija su
                    Zbog toga im je i cena niza u odnosu na klasicna ulja iste gradacije, istog proizvodjaca...
                    .:Cuore Sportivo:.
                    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                    Comment

                    • Deki
                      CBC Senator XXL
                      • 18.02.2005
                      • 307
                      • Beograd

                      #25
                      Znači ne kupovati ih !?

                      Comment

                      • Nikola
                        CBC Senator XXL
                        • 29.09.2004
                        • 975
                        • Indjija/Vojvodina

                        #26
                        To ti ja ne mogu reci.... to zavisi od tvog motora i standarda koje je fabrika postavila za ulje koje sipas u njega. Moras sam izracunati koliko ti se isplati kupovati jeftinije ulje i menjati ga cesce, ili kupovati neko kvalitetnije i menjati ga malo redje.
                        Konkretno ta ulja za gas ce vrsiti funkciju podmazivanja i pranja motora samo pitanje je koliki broj km. u bas tvom tom motoru...
                        Ali ono sto je bitnije, da su kod nas na trzistu takva ulja gradacije 15-40, sto je mnogo gusto, narocito za ovo doba godine...
                        .:Cuore Sportivo:.
                        Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                        Comment

                        • sportnosrce
                          CBC Član
                          • 25.11.2005
                          • 38
                          • Slovenija

                          #27
                          Ne igraj se sa uljem ,biće ti jednog dana žao zbog toga.Stvljaj ono što piše u upustvu za održavanje

                          Comment

                          • Eon
                            Moderator
                            • 10.03.2005
                            • 4225
                            • Beograd-NBG-44
                            • Superb 2.0 4x4 DSG

                            #28
                            Ulja predvidjena za gas su saamo marketinska laz. Po karakteristikama ili su losijeg kvaliteta pa je niza cena ili istog kvaliteta, ali je cena vise. Ne kupovati!!!!
                            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                            Comment

                            • overspeed
                              CBC Senator XXL
                              • 24.05.2005
                              • 2779
                              • Kosovska Mitrovica

                              #29
                              Svako ulje svakog iole ozbiljnijeg proizvodjacha koje se proizvodi u proteklih par godina apsolutno odgovara i za vozhnju na LPG, sem ako nije drugachije napomenuto na deklaraciji (a takvo josh nisam do sad video). Dakle, specijalna ulja pravljena za vozhnju na LPG su samo mamac, nema tu nichega shto se razlikuje od obichnog, standardnog ulja koje je proizvedeno za pogon na standardno gorivo.

                              Ne dajte se prevariti
                              http://www.bmw.tv

                              Comment

                              • dekideki
                                CBC Senator XXL
                                • 26.07.2005
                                • 1914
                                • Beograd

                                #30
                                kako god prodaju se ko blesava (citaj: nestasica)

                                inace Optima kaze na sajtu da Optima GAS ima neke adtitive koje ostala ulja nemaju.

                                ako poredimo polusinteticka i sinteticka sa ovima na gas, istina je. ulje je losije. mineralno je, u vecini slucajeva.

                                inace posle skoro 5 hiljada je mnogo manje potamnelo nego sto je bio slucaj pod istim uslovima (nov filter, isti viskozitet) sa Galax Uniom koju sam trosio pre ugradnje gasa i prvih 5 hiljada. ulje je na menjanju bilo zift crno. a razlika u ceni ne postoji. aj sad. ko ce biti pametan. probacu sad ponovo da sunem Uniu pa da vidim sta ce da se desi na sledecem menjanju.

                                (ne reklamiram ulja samo prenosim iskustvo iz prve ruke)

                                poz.
                                .

                                Comment

                                Working...
                                X