Ulje i Autogas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoranc
    CBC Senator XXL
    • 31.03.2005
    • 1313
    • Beograd
    • AR 147

    #46
    Originally posted by zverko
    nisam pametan sta da radim sa filterom. da li da promenim samo filter pa da dolijem koliko bude falilo, racunam jedno litar, ili da menjam sve komplet na 15000. sta vi mislite?
    Doli koliko fali i menjaj komplet.
    Ne vozim neki auto (valjda se Samara tretira kao auto), ali ulje (mineralno) i filter menjam na nekih 4-5000 a to je uglavnom daleko pre deklarisane proizvođača i za sada nemam promene u potrošnji ulja a prešao sam 135000.
    Moj najlošiji dan na pecanju je bolji od najuspešnijeg dana na poslu

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #47
      Zverko,
      Koji ti je to filter za 300 dinara? Ako vec sipas dobro ulje stavi i bolji filter. Ne znam cene ali ti dajem logicnu ideju

      Comment

      • zverko
        CBC Senator XXL
        • 19.08.2005
        • 7085
        • BGD
        • Audi A4

        #48
        Originally posted by dranix
        Zverko,
        Koji ti je to filter za 300 dinara? Ako vec sipas dobro ulje stavi i bolji filter. Ne znam cene ali ti dajem logicnu ideju
        Pa recimo MAN filter je toliko mozda 400 ne secam se tacno. A skuplji mislim i da nema za golfa II ne racunajuci tu K&N
        deutsche gemacht-gut gemacht...

        Comment

        • Nikola
          CBC Senator XXL
          • 29.09.2004
          • 975
          • Indjija/Vojvodina

          #49
          Champion filter koji je za moju Alfu je kostao do skora 150 din, sad je poskupeo na 200 din, znaci 2eur. Isti takav se koristi kod Yuga i Fiata, recimo.
          .:Cuore Sportivo:.
          Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

          Comment

          • Eon
            Moderator
            • 10.03.2005
            • 4225
            • Beograd-NBG-44
            • Superb 2.0 4x4 DSG

            #50
            Pa ulje ipak treba birati prema starosti vozila i izraubovanosti motora, a menjanje treba da bude sto cesce. U zavisnosti od automobila i cene filtera su razlicite. Za moju Astru F 1.6 16V iz '97 filter ulja GM je oko 140 din, a za Vectru iz potpisa je oko 700 din isto GM.

            Filter obavezno menjati pri svakoj zameni ulja!!!!
            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

            Comment

            • zverko
              CBC Senator XXL
              • 19.08.2005
              • 7085
              • BGD
              • Audi A4

              #51
              ma to stoji filter i ulje zajedno, nego sam ja hteo da kazem da ce ulje dogurati do 20000 sigurno posto je sada posle 10000 kao da sam ga juce sipao a nivo pao za 3mm od max. e sad ako je to sve kako valja onda se slobodno moze furati sve dok ne izgubi viskozitet a znak tome je kad motor bude poceo naglo da ga trosi. sa motorom koji radi na gas taj kastrol sigurno ide preko 20000 ali pitam se sta sa filterom. filter ce se sigurno zaprljati do bola za tih 20000 od svih cuda koje filter za vazduh ne bude mogo da zaustavi. I fil. za vazduh je MANov i kostao je 300din a bio je neki ne znam koji verovatno made in pazova 180 din) mislim, nisam siguran, da je na ovu temu vec neko pisao i to bogami opsirno cak mislim da je neko od nasih "stranaca" .
              deutsche gemacht-gut gemacht...

              Comment

              • marek
                CBC Senator
                • 16.09.2005
                • 243
                • Beograd

                #52
                Ja se nerviram zbog ovakvih izjava tipa ulje moze 20000.
                Pa vozis golfa koji je predvidjen za mineralno ulje, u nasem gorivu ili gasu imas kojekakvog krsha, a ako slusas za nova kola kazu ako je servis(ulje i to) na 15000 oni ga skrate na 10000.
                Odakle mozes ti da znas u kakvom je stanju ulje, ono moze da bude cisto, ali da je izgubilo svojstvo podmazivanja.
                Takodje glupo je menjati filter a ostaviti isto ulje.
                Pozdrav

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  #53
                  Originally posted by marek
                  Ja se nerviram zbog ovakvih izjava tipa ulje moze 20000.
                  Pa vozis golfa koji je predvidjen za mineralno ulje, u nasem gorivu ili gasu imas kojekakvog krsha, a ako slusas za nova kola kazu ako je servis(ulje i to) na 15000 oni ga skrate na 10000.
                  Odakle mozes ti da znas u kakvom je stanju ulje, ono moze da bude cisto, ali da je izgubilo svojstvo podmazivanja.
                  Takodje glupo je menjati filter a ostaviti isto ulje.
                  Pozdrav
                  I ja se uopste ne nerviram kad neko prica nesto na pamet nego mu predocim na gresku koju pravi. Ulje koje ja koristim ima takva svojstva da moze da izdrzi 20000km pri extremnim uslovima expoatacije (citaj drzi motor stalno na na velikim obrtajima) i to na benzinu. Ali posto je benzin kod nas onakakav kakav jeste to vreme zamene ovog ulja se skarcuje na 15000 a nekad i na 10000. E a posto si ti neverni toma udji u neku radnju koja prodaje ulja i trazi da ti daju CASTROL RS 10w-60 Racing Formula pa procitaj sta pise na poledjini kantice. Moj Golf nije previdjen za mineralno ulje nego za polu sintetiku . ja ne znam za tebe a li ja na prst mogu da osetim kad je kakvo ulje. naucio me tata .
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    #54
                    Na tim poledjinama kantica pise sve i svasta.
                    ako menjas filter ,trebalo bi i ulje...ok ulje jeste extra kvalitet...ali tvoj auto nije.
                    ocu da kazem ,procitaj na koliko se km menja ulje u tvom motoru(sta fabrika preporucuje i nalaze) i onda to poshtuj,ako je 5000km onda toliko ,a ako je 10 000 km onda na toliko.
                    neznam shta ovim postizes??
                    mislish da je bolje to ulje posle 15000km od novog polusintetickog Mobil ?naprimer...neverujem.
                    ima automobila i motora na kojima se ulje menja na tu kilometrazu ali to su motori novije konstrukcije
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • zverko
                      CBC Senator XXL
                      • 19.08.2005
                      • 7085
                      • BGD
                      • Audi A4

                      #55
                      ok, neka bude ali za castrol RS sam ja prvi put cuo pre vise od 20god. otac me je kao klinca vodio na trke i relije sirom bivse jugoslavije i uvek sam se odusevljavao specificnim mirisom izduvnih gasova iz auspuha trkackih masina. kada sam pitao oca od cega je taj miris rekao mi je castrol RS. tada je matori to ulje kupovao jedino na freeshopovima posto ga u slobodnoj prodaji nije bilo. e sad ako je to bilo 80ih godina a moj auto je 90. god i pri tome je motor presao 60000km ne bih mogao da kazem je star. motor je star onoliko koliko je pohaban. znam par automobila koji su presli po 200 i kusur hiljada km pa im je potrosnja ulja i dalje u granicama fabricke tolerancije sto znaci da su odrzavana propisno. isto tako znam i par slucajeva gde je jugicu motor produvao na 60000km. zamena ulja zavisi od nacina expolatacije. po autodati moj motor koristi polusinteticko ulje 15w-40 u uslovima gde je klima umerena a ako je hladnije preporucuje se 10w-40. RS je 10W-60 sto znaci da na visokim temperaturama ne gubi svojstva podmazibvanja tj ne gori nego je i dalje tecno. i to sto pise na poledjini kantice je tacno 100% posto je ulje original. U skodinim autorizovanim servisima moraju da sipaju samo kastrol u protivnom fabrika ne priznaje garanciju.
                      deutsche gemacht-gut gemacht...

                      Comment

                      • Eon
                        Moderator
                        • 10.03.2005
                        • 4225
                        • Beograd-NBG-44
                        • Superb 2.0 4x4 DSG

                        #56
                        Malo se skrenulo sa teme.... Prica se o preporukama za ulje za automobile koji trose gas, kao i o ulju koje je predvidjeno za automobile koji koriste gas kao pogonsko gorivo...

                        I moje misljenje je da treba vremenski na pola skratiti preporuceni servisni interval zamene ulja, bez obzira koje ulje da koristite, jer nase gorivo je prepuno sumpora, kojim se motorno ulje vrlo brzo zasiti!!!!
                        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                        Comment

                        • marek
                          CBC Senator
                          • 16.09.2005
                          • 243
                          • Beograd

                          #57
                          Neverica nastaje zbog toga sto se sva ulja pakuju i prepakuju na razlicitim mestima, ako uzmemo da se danas u KG kod nas pakuje nekoliko tipova stranih ulja koja se donose u razlicitim buricima i mesaju onda mozes misliti sta su sve radili bugari, turci itd. tih 80-tih o kojima pricamo.
                          Ako si 100% siguran da je to pravo ulje nemam nista protiv da i ja u to verujem, samo ne vidim svrhu menjanja ulja na 15000, a filtera na 10000. Takodje ne vidim neku narocitu svrhu sipanja takvog ulja u golf-a pa chak i peticu ako on ima 1600kubika, e jedino ako je to zbog mirisa onda pozdravljam!
                          Inace sto se tice starosti auta, kilometraza mu i nije neko narocito merilo, jeste taj motor ocuvan, ali u njemu ima nekih gumica, dihtunga i tako to koje za razliku od metalnih delova vremenom postaju porozni i raspadaju se. Takodje voznjom na gas se kod nekih elemenata taj proces ubrzava.
                          Moj tata me nije naucio kako da vidim da li je dobro ulje nego me je naucio da ga menjam na 5k i uvek promenim filter, a ako imam para moze i cesce.
                          Pozdrav

                          Comment

                          • Dren
                            CBC Senator XXL
                            • 24.08.2005
                            • 1068
                            • Sarajevo

                            #58
                            Originally posted by Eon
                            Malo se skrenulo sa teme.... Prica se o preporukama za ulje za automobile koji trose gas, kao i o ulju koje je predvidjeno za automobile koji koriste gas kao pogonsko gorivo...

                            I moje misljenje je da treba vremenski na pola skratiti preporuceni servisni interval zamene ulja, bez obzira koje ulje da koristite, jer nase gorivo je prepuno sumpora, kojim se motorno ulje vrlo brzo zasiti!!!!
                            Cekaj malo, zar ne rece da pricamo o uljima za vozila pogonjena LPG-om ? Koliko sam ja shvatio, plin je plin i u njemu nema sumpora po definiciji...? Ako je to tacno, onda sumpor u gorivu ( sa toliko povisenom koncentracijom u benzinu i dizelu ) ne postoji kao jedna od varijabli u jednacini za racunanje trajnosti ulja na LPG-u...

                            Prljavstina u plinu ? Vjerovatno ima metalnih komadica, otpalih usljed rdjanja sa zidova rezervoara i boca starih x godina, ali ako sam ja dobro shvatio princip rada plinskog seta u automobilu, za otklanjanje tih djelica sluzi filter plina, kroz koji ovaj prolazi u tecnom stanju...? Tek nakon prolaska kroz filter, plin dolazi do isparivaca gdje preciscen od fizickih prljavstina prelazi u gasovito stanje, te ide dalje prema usisnoj grani...

                            To bi trebalo da znaci da je LPG prilicno cist i hemijski (sumpor) i fizicki (prljavstina), i ne bi trebao previse uticati na kvarenje kvalitete ulja u motoru, koje ima i svoj filter...

                            Slazem se sa idejom o mijenjanju uljnog filtera svaki put kada se mijenja ulje, jer je to smijesan trosak...

                            Comment

                            • Daka
                              CBC Senator
                              • 15.06.2005
                              • 277
                              • Subotica

                              #59
                              ZVERKO,
                              ti vozis GOLF 2 koji puni 2 decenije "zivota" a sipas mu sinteticko ulje,pa pobogu sta dobijes time,jer to neka VISOKOTURAZHNA mashina pa ima potrebu za tim?!?! DECKO sipaj ti slobodno mineralno ulje nece mu shkoditi a za ostatak para pozovi FORUMASHE na rostilj da ne bacas bez veze ostatak od nekih 3 hiljade bez veze,ili daj u dobrotvorne svrhe!!!

                              Comment

                              • zverko
                                CBC Senator XXL
                                • 19.08.2005
                                • 7085
                                • BGD
                                • Audi A4

                                #60
                                alo ljudi... pa stavite na papir to o cemu pricate. zasto bi maltretirao motor mineralnim uljem i rizikovao da ga izgorim posto kao sto rekoh u nekom od ranijih postova nemam laku nogu na gasu i teram ga u obrtaje. mineralno ulje je skuplje nego sinteticko. prosta racunica. koliko kosta 1L min ulja ajde da ne uzimamo ono naj jeftinije od 100din neka bude 250din *4l= 1000 * menjanje ulja na svakih 5000 + filter + kao sto rekoh rizik da use**s motor. neeeeee, ja ovako sipam full sintetiku i menjam na 20000 i siguran sam da cemoj motor jos duuuuuuugo biti kao nov i ako ulazi u drugu deceniju zivota. nisam dovoljno bogat da bih kupovao jeftine stvari. 60% a mozda i vise automobila u ovom gradu je zrelo za generalnu sto mozete videti iz bele dimcine koja izlazi iz auspuha kad vozite iza njih. sta mislite zbog cega??? pa zato sto su ceo svoj vozacki vek vozili samo mineralno ulje i skrtarili na tome. ja nisam od tih. ma koliko moj auto bio star uvek cu mu posvetiti paznje i nege kao da je nov pa ce me i sluziti tako.
                                deutsche gemacht-gut gemacht...

                                Comment

                                Working...
                                X