Ulje i Autogas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maniac
    CBC Član
    • 07.04.2006
    • 91
    • NBG

    #76
    Kod mene se polusintetika ( MOBIL SPECIAL S 10W 40 ) vec tri godine pokazuje kao pravo resenje jer ga motor sa 171000 km na intervalu zamene od 5 do 7 hiljada + filter potrosi oko 1 do 2mm od max,a do 140hiljada nije bilo nikakve potrosnje (auto sam uvezao sa 27K). U pitanju ja iskljucivo gradska voznja (TAXI) gde ima dosta cukanja po semaforima,voznje kreni-stani,grejanja zimi,neretko i agresivnije voznje (mada se kontrolisem)

    Isto ulje koristi i moj brat u BMW E-36 takodje je konvertovan na gas,nije TAXI koji je presao 255K i na itervalu zamene od 8K motor ime minimalnu potrosnju oko 1do 2mm od max,pritom se taj auto malo ostrije vozi.

    Po meni je polusintetika najbolje resenje po pitanju das-dobijes,samo treba da uzmes original i uvek mu skratis interval zamene bar za 2 hiljade i radi sve kako treba
    http://www.youtube.com/watch?v=edLnXzAwHVc

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #77
      Jedan praktichan (i nadam se pouchan) primer o odnosu lpg-motorno ulje:

      Auto odrzhavam kod prijatelja, mehanichara. Nije "majstor Brka" za sve , chovek radi samo Ford i BMW al' to shto uradi - uradi kako treba , a i potroshni materijal kod njega je iskljuchivo originalan, ili "aftermarket" ali od proverenih brendova i proizvodjacha... E sad, on iz MASS-a uzima dosta potroshnog materijala, izmedju ostalog i Motul ulja. Ja konkretno trenutno sipam X-Cell 8100 (ranije sam u XR2i koristio 6100), i posle nekih 5 godina "druzhenja" sa Motulom imam najbolja iskustva...

      Pre nekih 8 k km sam zamenio kod choveka antifriz, ulje i filtere (Mahle-Knecht), ali tad nije imao "brand name" filter za vazduh pa smo onaj stari malo "razduvali" kompresorom jer nisam hteo da uzimam nikakve "zamene"... Posle nekih 2 meseca (u medjuvremenu vozheno oko 2 k km), sam otishao do njega i tom prilikom zamenio samo dotichni filter za vazduh. Namerno iznosim vremenske distance i u km kako bi se lakshe i bolje razumela poenta priche... Nego, da skratim...

      E sad, primetio sam pre par dana nekoliko kapi ulja na prednjoj osovini i otishao do njega da pogleda. Iako nije bitno u celoj prichi, radilo se o desnoj manzhetni upravljacha koja je "propishala" pa je usledila zamena. Nakon toga chovek instinktivno izvuche shipku da proveri ulje. Nivo OK, kvalitet kao po sipanju: "chista" boja, bez ikakvog garezha ili prljavshtine, viskozitet se "oseca pod prstima"... E sad, on je "smetnuo s' uma" da smo zadnji put zamenili samo filter za vazduh (chovek ima pune ruke posla, ne pamti bash kad je i kome shta menjao...), a da je ulje zamenjeno pre 8 k km.

      Kazhe: sve OK, menjali smo proshli put, jel' tako beshe?

      A ja: ma jok, proshli put samo filter za vazduh, nisi ga imao kad smo menjali ulje... A to je bilo pre vishe od 8 k km...

      Chovek se iznenadio, jeste u pitanju originalno ulje xtra kvaliteta, i auto koji je uvezen proshle godine sa nepunih 90 k km (koliko je "pokazivala" i servizna knjizhica), i njega je zbunila chinjenica da je posle 8 k km ulje bukvalno kao juche sipano. Auto se inache cca 95% vremena vozi na LPG S vremena na vreme izvozim 10-ak litara benzina tek da isposhtujem "zakonsku obavezu" po jus-u i ps-u...

      Pre konverzije sam isto ulje na istom autu menjao na 7-8 k km, i po isticanju iz kartera bi vishe lichilo na naftu nego na motorno ulje...

      Mislite o tome...
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • fantastik
        CBC Senator XXL
        • 28.07.2005
        • 417
        • Novi Sad

        #78
        ja koristim motul 6100

        Comment

        • Stojan
          CBC Član
          • 27.01.2006
          • 73
          • Nova Gorica
          • opel vectra

          #79
          Kod mene ulje crno???!!

          Overspeed...kazes ulje ti nije promenilo boju!!! To je za ocekivati. Sta mislis, zbog cega je kod mene na vectri (1.8 ecotec) neko vreme po zameni (kupio auto i odmah zamena komplet: ulje, filteri, itd.) ulja, isto promenilo boju tj. CRNO JE??? Sipao sam opelovu polusintetiku 10/40w. Onaj pre mene ne znam sta je koristio. Da nije sto je on mozda koristio mineralno pa zbog toga? Ako i jeste (sumnjam)...kako na ochevoj zastavi (*75god. oldtimer) sa ko zna koliko predjenih km na plinu (ulje - Modrica, obicno mineral) nista se ne menja...sto ti rece: ko da je juce menjano??

          Ko bi ga znao???
          vectra 2000.g. 85kw caravan X18XE1 LPG...e-g@s

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #80
            Originally posted by overspeed
            ...i njega je zbunila chinjenica da je posle 8 k km ulje bukvalno kao juche sipano....
            Ja ne znam šta je ljudima u SCG . 8k je smešna kilometraža za ulje od recimo 1000 dinara/litar i jednog BMW-a. Službeni automobili za koje znam kako se voze, prelaze dnevno nekad i po 1000km, pa ne mislite valjda da idu na svakih 10 dana u servis?

            Glup primer, ali iz ličnog iskustva: Škoda Felicia 1.3 karb, benzin, ulje najgore grčko EKO mineralno 15W-40, menjalo se na 10k km, 4 puta u toku godine. Potrošnje ulja nije bilo, motor ima 150k pređenih.
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • zverko
              CBC Senator XXL
              • 19.08.2005
              • 7085
              • BGD
              • Audi A4

              #81
              Napokon sam batalio Castrol posto je potrosnja istog bila vise nego ne normalna i nije mi bas milo jer sam imao stvarno pozitivno iskustvo sa njim. Sada vozim Mobil1 5w-50. Super zadovoljan.
              deutsche gemacht-gut gemacht...

              Comment

              • SALE
                CBC Senator XXL
                • 04.01.2005
                • 841
                • Banovo Brdo

                #82
                Zverko koliko je smanjio potrosnju

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #83
                  Heinz :
                  overspeed
                  ...i njega je zbunila chinjenica da je posle 8 k km ulje bukvalno kao juche sipano....

                  Ja ne znam šta je ljudima u SCG . 8k je smešna kilometraža za ulje od recimo 1000 dinara/litar i jednog BMW-a.
                  Slazhem se, radi se o dobrom ulju i ochuvanom motoru, a 8 km je kratka relacija, narochito po zapadnoj evropi gde su redovni servisi i pre 10 godina bili 15-20 k km minimum. Ali svi znamo da su na ovim prostorima prepolovljeni servisni intervali manje-vishe pravilo, znamo zbog kojih sve razloga...
                  Medjutim, pomenuo sam tih 8 k km i chinjenicu da je ulje tad bilo tako kako je opisano, ali sam isto tako napisao:
                  Pre konverzije sam isto ulje na istom autu menjao na 7-8 k km, i po isticanju iz kartera bi vishe lichilo na naftu nego na motorno ulje...
                  Ako sve drugo ostaje isto, samo se nakon tih 7-8 k km ulje TOLIKO razlikuje u dva sluchaja, jedini zakljuchak je da se ulje znatno brzhe i vishe "prlja" pri radu na benzin, verovatno zbog (ne)kvaliteta istog, i da je plin znatno "zdraviji" po motor! Upravo to je u mom ranijem postu bio akcenat na celu prichu u ovoj temi...
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • Duke
                    CBC Senator XXL
                    • 16.01.2006
                    • 753
                    • Urbs Naissus

                    #84
                    Jelte, a koliko ima istine u onome da se istroshenost ulja mozhe osetiti pod prstima?

                    Bash sam prekjuce menjao zejtin u autu, i majstor promrmlja neshto kao "u bre, koje ti je ovo ulje, mnogo je dobro, vidi kako je masno pod prstima..." Ja lichno mislim da ovo nije neki pokazatelj. (pre ce biti da je predjena distanca bila kratka, i ulje se jos nije bilo cestito ni zagrejalo-razredilo). Ima i onih likova sto kao provaljuju da li je sipan secer rakiju, tako sto trljaju rakiju izmedju ruku, pa ako im se ne lepi...

                    Ulje je najobichnije Elfovo Prestigrade, mineralno, jer to pishe da ide u moj auto. Inache, ide osam litra ulja, a motor je takav da se uglavnom buchka na 1500 obrtaja, k'o dizelash, jer vec na 2000 o/min ide preko 200 Nm tako da nema potrebe za przhenjem. Menjam na 5000, vozim uglavnom na gas, i bez obzira, nema sanse da izadje zhuto. Crno, brate.

                    Nego, pitanje s pocetka. Jel ovo pod prstima urbana legenda or what?
                    "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                    Comment

                    • nikolapanic
                      CBC Senator XXL
                      • 16.10.2005
                      • 657
                      • Petrovac

                      #85
                      ELF 20W50 SPORTI sipam vec neko vreme u R25 i zadovoljan sam.Auto je i star pa je i logicno da ne moze da se ispusti bas zuto kao kod novijih automobila ali da traje duze nego kada ga vozim na benzin,istina je.Ulje mora da se istrosi u motoru,da promeni kvalitet
                      Samo te slusam i pitam se dokle ces?

                      Comment

                      • Dren
                        CBC Senator XXL
                        • 24.08.2005
                        • 1068
                        • Sarajevo

                        #86
                        Originally posted by nikolapanic
                        ELF 20W50
                        Ne zelim ti pametovati, ali zar ti nije ovo 20w pregusto za hladne startove ? Tu gradaciju obicno koriste za "long-life" motore, tj. za one kojima su zazori vec u 3 lijepe p.m.

                        Ispravi me ako grijesim...

                        Comment

                        • Daka
                          CBC Senator
                          • 15.06.2005
                          • 277
                          • Subotica

                          #87
                          A sta ce se desiti s motorom ako mu se sipa mineralno ulje koje nije predvidjeno za motore koji imaju katalizator?I u cemu je razlika u ulju za motore sa katalizatorom ili bez? Jebi ga nisam gledao....kad sam sipao!

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #88
                            jedini zakljuchak je da se ulje znatno brzhe i vishe "prlja" pri radu na benzin, verovatno zbog (ne)kvaliteta istog, i da je plin znatno "zdraviji" po motor! Upravo to je u mom ranijem postu bio akcenat na celu prichu u ovoj temi
                            ako je uzrok nekvalitetan benzin onda je to globalni svetski problem jer nigde u svetu ne postoji benzin boljeg kvaliteta koji nece isprljati ulje.
                            ni benzin u zemljama koje proizvode naftu ne pokazuje nista drugaciju reakciju prema ulju.

                            dakle, malo je verovatno da bas svuda u svetu je benzin nekvalitetan.
                            ali

                            drugi deo price je mnogo verovatniji- LPG je samo po sebi cisto gorivo, sagoreva bez ostatka i ima sasvim drugaciju hemiju od benzina.
                            posledicno i rezultati nastali sagorevanjem su sasvim drugaciji a sto se i golim okom vidi u odnosu na motorna ulja a i dokazano je labroatorijskim merenjima (internet je prepun fakata sa merenja, i opsirnih analiza koje su izvedene naucnim metodama u kontrolisanim uslovima merenja).

                            benzin/dizel su sve samo ne cista pogonska goriva i kao takva uvek moraju da ostave odredjene posledice hemijskih reakcija koje su neizbezne (po zakonima hemije) i koje ulje apsorbuje i kao takvo vezuje za sebe ( i menja osobine) stiteci motor.

                            sagorevanjem LPG nastaje CO2 i H20 i u vrlo maloj meri CO, sva ta tri jedinjenja su neuporedivo cistija nego ono sto nastaje sagorevanjem benzina ( sumporna i sumorasta kiselina, cvrste cestice, pepeo, koks, nitrooksidi, benzen i jos mnogo sto sta...).
                            bilo kog motornog benzina bilo gde proizvedenog pod bilo kojom markom i bilo kojim vrednostima oktanskog broja..

                            LPG se sastoji samo od propana i od butana a oni opet sadrze samo molekule C, H i O na nacin hemijskih veza da se omogucava potpuno sagorevanje bez taloga, ostataka i slicno u prosecnom SUS motoru.

                            prvi SUS motori ikada napravljeni uopste nisu koristili niti benzin niti dizel vec gasna goriva za pogon

                            uostalom ako mi ovde tek odnedavno koristimo LPG masovnije zasto da ne uzmemo u obzir iskustva onih koji vec decenijama koriste LPG i odavno su "otkrili" razliku cistoce gasovitog vs tecnog goriva u SUS motoru.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • zverko
                              CBC Senator XXL
                              • 19.08.2005
                              • 7085
                              • BGD
                              • Audi A4

                              #89
                              Originally posted by SALE
                              Zverko koliko je smanjio potrosnju
                              Trosio je pa sigurno litar na 1000km ako ne i vise. zamenio gumice ventila potrosnja pala na 700-800gr. sada sa Mobilom 300-400gr. kapiram da ovaj motor ne moze da ne trosi, prvo sto je visoko turazna masina, drugo preso 240000 a trece sama fabrika se ogradila u startu tako da u knjizici pise da je 1,5l na 1000km normalna potrosnja.
                              deutsche gemacht-gut gemacht...

                              Comment

                              • Dren
                                CBC Senator XXL
                                • 24.08.2005
                                • 1068
                                • Sarajevo

                                #90
                                Originally posted by zverko
                                sama fabrika se ogradila u startu tako da u knjizici pise da je 1,5l na 1000km normalna potrosnja.
                                VAG politika... I meni je u knjizici od Jette pisalo da je do 1.5 lit/1000km u granicama normale...

                                Sreca pa nije trosila vise od 0.3-0.4lit./5000km...

                                Comment

                                Working...
                                X