Neispravan rad ventila...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alien108
    CBC Veteran
    • 03.06.2008
    • 129
    • Beograd

    Neispravan rad ventila...

    Lično imam problem sa kompresijom na Mercovom M103 šestocilinričnom motoru sa KE sistemom.
    Pre 12.000 km urađena je glava (kompletno) zbog problema sa usisnim ventilom na 1 cil. koji se iz meni nepoznatog razloga zaglavio i dobio pozdrav od klipa.
    Sipano sintetičko ulje jer drugog nije tada bilo (Mobil 1 5W40), kojeg je za 10.000 km potrošio svega 3 dcl!? (bar meni se čini neobično malo).

    U nekoliko navrata vožen je isključivo na plin (nije paljen na benzin) i tada se dešava gubitak kompresije na nekom od cilindara što se jasno čuje, a potvrđeno naknadno merenjem kompresije!
    Prvo sam pomislio da je u pitanju razvod ventila tj. hidro podizači koji se inače nikada ne čuju tokom vožnje osim veoma retko nakon startanja hladnog motora svega par sek.
    Druga pomisao je loše urađeni sicevi ventila i sami ventili, ali do sada nije bilo reklamacija na ovaj servis pa se čini malo verovatnim.
    Ako se uredno pali na benzin, ovaj problem se ne javlja!

    Da li je moguć uzrok plin koji možda ostavlja talog na ventilima i dolazi do zaglavljivanja ventila zbog male tolerancije u vođicama ventila?

    P.S.
    Ukoliko je već diskutovano o sličnom problemu neka moderatori obrišu post ali bih bio zahvalan za link na ovu problematiku.
  • ZoranPA
    CBC Veteran
    • 14.06.2010
    • 162
    • Pancevo

    #2
    Re: Neispravan rad ventila...

    Mislim da bi bilo problema i na 102 motoru , a ja sam ga vozio nekih 4 godine na plinu u vreme pretakanja plina iz boca itd. bez ikakvih problema .
    Nisam ginekolog al mogu da pogledam ...

    Comment

    • Stratos
      CBC Senator XXL
      • 10.09.2008
      • 2594
      • Novi Sad

      #3
      Re: Neispravan rad ventila...

      i tada se dešava gubitak kompresije
      Može li pojašnjenje?
      Kako rešavaš problem gubitka kompresije,ili se nekako reši sam?

      Comment

      • Alien108
        CBC Veteran
        • 03.06.2008
        • 129
        • Beograd

        #4
        Re: Neispravan rad ventila...

        U toku rada dolazi da gubitka kompresije na nekom od cilindara i to se jasno čuje po prodiranju vazduha u usisnu granu i karakterističnom "landaranju" klapne K glave jer se ona potpuno olabavi ukoliko se koristi isključivo na plin.
        Ovo bi znalo nestati ako se potera motor preko 2.500 - 3.000 obrtaja, ali bi se opet vratilo na leru ili u toku vožnje na malim obrtajima.

        Zanimljivo je i to da detonacija nema!

        Ako se pali redovno na benzin, ovo se ne primećuje jer radi mirno na leru i nema karaktirističnog zvuka klaparanja klapne u ritmu prodiranja kompresije u usisnu granu.
        Nažalost nisam skoro merio kompresiju, ali znam da je prilikom poslednjeg merenja kada se ovo dešavalo gotovo na svim cilindrima pokazivao trenutni gubitak kompresije da bi odmah nakon toga ponovo postigao max. vrednost.

        Čak sam promenio 4 hidro podizaća na cilindrima za koja sam u početku sumnjao da bi mogli biti uzrok nepotpunog zatvaranja.
        Obzirom da sam ovo primećivao isključivo kada sam duže vremena vozio samo na plin posumnjao sam da bi možda mogle biti nekakve naslage na ventilima jer su na njemu nove vođice, a koliko mi je poznato nešto slično se dešava na motorime novije generacije.

        Lanac odstupa svega 3 stepena što je još uvek u toleranciji prema fab. dokumentaciji, a mislim da uljni španer ne bi mogao toliko uticati na takvu vrstu gubitka kompresije.

        Mislim da ni sicevi ventila, kao ni sami ventili nisu stigli da se tako brzo deformišu jer bi tada verovatno imao konstantan gubitak kompresije.

        Osim varijante sa naslagama od gasa na ventilima ništa mi bolje ne pada na tintaru, zato vas i konsultujem.

        Comment

        • Stratos
          CBC Senator XXL
          • 10.09.2008
          • 2594
          • Novi Sad

          #5
          Re: Neispravan rad ventila...

          Naslaga od gasa na ventilima nema,jer to nije moguće ni teoretski a ni praktično.
          Ajmo dalje,nisu naslage sigurno.
          Da li se isto dešava i na hladnom startu i kod zagrejanog motora?

          Comment

          • nina996
            CBC Senator XXL
            • 20.03.2009
            • 324
            • leskovac

            #6
            Re: Neispravan rad ventila...

            Mozda treba za taj motor ugraditi dodatno podmazivanje ventila zbog plina nemogu se setiti kako se zvase,kao kod fordovih zetec motora-plinasi znaju o cemu govorim.Krle objasni to malo strucnije.pozdrav
            Pirke

            Comment

            • Stratos
              CBC Senator XXL
              • 10.09.2008
              • 2594
              • Novi Sad

              #7
              Re: Neispravan rad ventila...

              Pozdrav dobri druže moj! (Izvinjavam se za off)

              Nije problem u zauljivaču ventila. Nije potreban za ovaj tip motora.
              Hteo bih da znam uslove u kojima se dešava povremeni gubitak kompresije i da li je to na istom cilindru ili anomalija "šeta" od jednog do drugog.
              Posle toga ću izneti svoje mišljenje.

              Comment

              • TECA
                CBC Senator XXL
                • 14.10.2007
                • 2355
                • Oz

                #8
                Re: Neispravan rad ventila...

                Sta se desava,dok je problem izrazen,ako se odmah prebaci na benzin?

                Comment

                • legenda
                  CBC Senator XXL
                  • 28.03.2009
                  • 1345
                  • Beograd

                  #9
                  Re: Neispravan rad ventila...

                  Koji su sigurni simptomi izgorelog(izgorelih)izduvnih ventila...

                  Comment

                  • Plinadzija
                    CBC Senator XXL
                    • 29.07.2008
                    • 1514
                    • Paracin

                    #10
                    Re: Neispravan rad ventila...

                    Namestis motor da mu oba ventila budu zatvorena (klip u predpaljenju u porastu prema GMT) skines svecicu, ubacis u brzinu, stisnes kocnicu, grunes komprimovan vazduh u cilindar kroz otvor za svecicu i slusas na auspuh. Ako sisti i izlazi vazduh onda je igoreo izduvni ventil. Tako sva 4, 5, 6, 7, 8, ili koliko vec ima...
                    UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                    Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                    Comment

                    • ZoranPA
                      CBC Veteran
                      • 14.06.2010
                      • 162
                      • Pancevo

                      #11
                      Re: Neispravan rad ventila...

                      Nekako mi lakse kolega kad bacim glavudzu na tezgu
                      Nisam ginekolog al mogu da pogledam ...

                      Comment

                      • Plinadzija
                        CBC Senator XXL
                        • 29.07.2008
                        • 1514
                        • Paracin

                        #12
                        Re: Neispravan rad ventila...

                        Hah, pa i meni, dobar dan, 100 eur...
                        UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                        Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                        Comment

                        • Stratos
                          CBC Senator XXL
                          • 10.09.2008
                          • 2594
                          • Novi Sad

                          #13
                          Re: Neispravan rad ventila...

                          Tako sva 4, 5, 6, 7, 8, ili koliko vec ima...
                          Možda ću podsetiti na nekoga ( ), ali šta ako mora da se demontira dva sata delova da bi stigao do 5.,6.,7.,8. mesta za duvanje kompresorom i na kraju ipak ustanoviš da nisu izgoreli? Taj dan jedeš klot suljpa?

                          Comment

                          • TECA
                            CBC Senator XXL
                            • 14.10.2007
                            • 2355
                            • Oz

                            #14
                            Re: Neispravan rad ventila...

                            Takav motor ili dodje il ne dodje jednom u godini.E,sad il ga je tek kupio,pa ne zna sta ga ceka,il se vec naizuvao svud redom,pa ti trebas vaditi ono trnje,uglavnom treba tu vremena za dijagnozu(dok ponalazis gde se sta i kako).U vecini slucajeva, tu nema ni za leba,a kamo li za pasulj

                            Comment

                            • Alien108
                              CBC Veteran
                              • 03.06.2008
                              • 129
                              • Beograd

                              #15
                              Re: Neispravan rad ventila...

                              Originally posted by Stratos
                              Pozdrav dobri druže moj! (Izvinjavam se za off)

                              Nije problem u zauljivaču ventila. Nije potreban za ovaj tip motora.
                              Hteo bih da znam uslove u kojima se dešava povremeni gubitak kompresije i da li je to na istom cilindru ili anomalija "šeta" od jednog do drugog.
                              Posle toga ću izneti svoje mišljenje.
                              Mislim da je u pitanju pojava koja se događa skoro na svima ili kako govoriš - šeta.
                              Naravno da bih ovo sa sigurnošću utvrdio morao bih izvršiti još merenja, naročito nakon upotrebe na benzinu kako bih bio siguran da je plin eventualno u nekoj vezi sa ovi dešavanjima.
                              Kod zadnjeg merenja jedino se na dva zadnjem - šestom cil. nije dešavo gubitak kompresije.

                              Kod ovih mašina koliko mi je poznato retko se dešava da izgore ventili pa tako ni kod mene nije bilo tragova izgorenih ventila kada sam otvorio glavu, osim prilično naslaga na donjem delu ventila i pokrivljenog usisnog ventila 1. cil.
                              Ovo se pre svega dešava sa usisnim ventilima jer zbog ne zatvaranja istih dolazi do prodiranja kompresije u usisnu granu.

                              Pokrivljen ventil na prvom cil. zamenjen je originalnim sa istog takvog motora, a naknadno sam promenio na 1 i 4 cil. hidro podizače jer se tada na njima ovo javljalo.
                              Kao što rekoh kasnije se javljalo i nadrugim cil, osim poslednjem.

                              Zahvaljujem se svima koji su se uključili u razrešenje ove misterije (bar za mene).

                              Comment

                              Working...
                              X