Lično imam problem sa kompresijom na Mercovom M103 šestocilinričnom motoru sa KE sistemom.
Pre 12.000 km urađena je glava (kompletno) zbog problema sa usisnim ventilom na 1 cil. koji se iz meni nepoznatog razloga zaglavio i dobio pozdrav od klipa.
Sipano sintetičko ulje jer drugog nije tada bilo (Mobil 1 5W40), kojeg je za 10.000 km potrošio svega 3 dcl!? (bar meni se čini neobično malo).
U nekoliko navrata vožen je isključivo na plin (nije paljen na benzin) i tada se dešava gubitak kompresije na nekom od cilindara što se jasno čuje, a potvrđeno naknadno merenjem kompresije!
Prvo sam pomislio da je u pitanju razvod ventila tj. hidro podizači koji se inače nikada ne čuju tokom vožnje osim veoma retko nakon startanja hladnog motora svega par sek.
Druga pomisao je loše urađeni sicevi ventila i sami ventili, ali do sada nije bilo reklamacija na ovaj servis pa se čini malo verovatnim.
Ako se uredno pali na benzin, ovaj problem se ne javlja!
Da li je moguć uzrok plin koji možda ostavlja talog na ventilima i dolazi do zaglavljivanja ventila zbog male tolerancije u vođicama ventila?
P.S.
Ukoliko je već diskutovano o sličnom problemu neka moderatori obrišu post ali bih bio zahvalan za link na ovu problematiku.
Pre 12.000 km urađena je glava (kompletno) zbog problema sa usisnim ventilom na 1 cil. koji se iz meni nepoznatog razloga zaglavio i dobio pozdrav od klipa.
Sipano sintetičko ulje jer drugog nije tada bilo (Mobil 1 5W40), kojeg je za 10.000 km potrošio svega 3 dcl!? (bar meni se čini neobično malo).
U nekoliko navrata vožen je isključivo na plin (nije paljen na benzin) i tada se dešava gubitak kompresije na nekom od cilindara što se jasno čuje, a potvrđeno naknadno merenjem kompresije!
Prvo sam pomislio da je u pitanju razvod ventila tj. hidro podizači koji se inače nikada ne čuju tokom vožnje osim veoma retko nakon startanja hladnog motora svega par sek.
Druga pomisao je loše urađeni sicevi ventila i sami ventili, ali do sada nije bilo reklamacija na ovaj servis pa se čini malo verovatnim.
Ako se uredno pali na benzin, ovaj problem se ne javlja!
Da li je moguć uzrok plin koji možda ostavlja talog na ventilima i dolazi do zaglavljivanja ventila zbog male tolerancije u vođicama ventila?
P.S.
Ukoliko je već diskutovano o sličnom problemu neka moderatori obrišu post ali bih bio zahvalan za link na ovu problematiku.
Comment