Pročitao sam skoro sve teme i postove na delu foruma o autogasu, a pošto mi je skoro istekla garancija na fiat punto classic 1.2 8v došlo je vreme za ugradnju autogas uređaja u auto i sada sam malo zbunjen gomilom informacija koje sam saznao na forumu pa bi voleo da u jednoj temi kratko objasni neko na šta obratiti pažnju pre ugradnje da posle ne bi bilo problema. ovo je ono što sam ja shvatio iz svi postova i tema a voleo bih da me dopune i isprave ako sam nešto pogrešio iskusniji forumaši:
1.Najvažnije je odabrati dobrog majstora za ispravan rad i dugo korišćenje uređaja ,i to su sigurno Dora i IvanT ali ne žive svi u Beogradu i Novom Sadu pa ne bi bilo lose da saznamo za još nekog dobrog majstora po Srbiji
2.Nakon traženja po netu nasao sam par sajtova uvoznika opreme i video da kit za ugradnju AC Stag+Tomaseti košta od 270-300 evra pa me interesuje da li još nešto treba za ugradnju osim ovog sto ide u kompletu osim rada i znanja.Samim tim ugradnja sekventa u punta za 350 evra znači da se ugrađuju neoriginalni i divlji delovi jer je ipak to ozbiljan posao a i garancija vredi nešto. Isto tako šta se dobija za ugradnju od 650 evra u nekim servisima jer mislim da je i to malo preterano uz sve poštovanje rada i znanja majstora( i sam sam bio serviser mobilnih telefona pa znam koliko to znači jer sam prestao da to radim kad sam video da ne mogu da pratim napredak u toj oblasti)
3.Bilo bi dobro da iskusniji članovi foruma daju na jednom mestu osnovne savete o ugradnji npr gde staviti kompjuter, gde isparivač, a gde dizne ,kolika dužina creva sme da bude, koliko moraju da se buše dizne za određen tip automobila, dali je dovoljna auto kalibracija za ACStag ili mora da se pegla dijagram u vožnji ,da li je potreban servis nakon 1000km. za dodatno podešavanje smeše. Mislim da bi te informacije mnogo pomogle novim korisnicima autogasa jer bi tacno znali kod kog majstora mogu da ugrade uređaj nako što sa njima provere te neke osnovne stvari.
4.Sve to postoji na forumu ali razbacano po temama a mislim da će mnogi vlasnici punta classic kojima postepeno ističe garancija i žele da ugrade gas je problem da sve to nađu, ja čitam sve teme već 10 dana i nisam sve pročitao a cilj ovakvih foruma je da članovi izbegnu probleme koje je neko već imao.
5.I sada ono najvažnije ono što sam ja shvatio iz svih tema koje sam pročitao:
-Najvažnije je izabrati stručnog i pedantnog majstora koji prati napredak i nove sisteme ugradnje a to se vidi iz toga da li uopšte poseduje dijagnostiku, da li zna recimo koji je najnoviji firmware za ACStag kompjutere, da li zna da ipak nije dovoljna autokalibracija tog uređaja bez obzira što se na njemu to dosta dobro odradi
-Tražiti da vam majstor pokaže gde će ugraditi komponente sistema ili da vam pokaže fotografije već urađenih sistema jer je i to pokazatelj stručnosti.Ja sam za punta nasao na netu ali i na fabrički urađenim automobilima preporučeni položaj svih komponenti, dužinu creva, položaj dizni i slično ali bih voleo da to neko stručniji objasni jer verovatno postoji bolji raspored komponenti.Na primer kod Punta sam našao da se dizne postavljau na plastično kućište filtera za vazduh ali skroz na kraju prema zadnjem delu(fabrički) ali i na forumu da se dizne mogu smestiti i iza tog kućišta filtera vazduha i da je čak to bolje i estetski i sigurnije.
-Nakon ugradnje i povezivanja kompjutera za dijagnostiku tražite od majstora da vam sto je vise moguće poklopi dijagrame rada motora na gas i benzin jer su prazne priče da to nije moguće i takvo majstora zaobiđite
-nije dobro insistirati na što manjoj potrošnji gasa jer siromašna smesa šteti motoru i dugoročno se ne isplati a stim uvez me interesuje da li stvarno postoje "mape" za manju i veću potrošnju gasa a samim tim i bolje i lošije performanse auta
Eto to bi bilo uglavnom ono što sam ja saznao i čime ću se voditi prilikom izbora majstora za ugradnju autogas uređaja ali bih voleo da me što više članova dopune isprave ako sam nešto pogrešio jer će to sigurno pomoći novim članovima foruma.Izvinjavam se na dugom postu ali sam želeo da što više pomognem
1.Najvažnije je odabrati dobrog majstora za ispravan rad i dugo korišćenje uređaja ,i to su sigurno Dora i IvanT ali ne žive svi u Beogradu i Novom Sadu pa ne bi bilo lose da saznamo za još nekog dobrog majstora po Srbiji
2.Nakon traženja po netu nasao sam par sajtova uvoznika opreme i video da kit za ugradnju AC Stag+Tomaseti košta od 270-300 evra pa me interesuje da li još nešto treba za ugradnju osim ovog sto ide u kompletu osim rada i znanja.Samim tim ugradnja sekventa u punta za 350 evra znači da se ugrađuju neoriginalni i divlji delovi jer je ipak to ozbiljan posao a i garancija vredi nešto. Isto tako šta se dobija za ugradnju od 650 evra u nekim servisima jer mislim da je i to malo preterano uz sve poštovanje rada i znanja majstora( i sam sam bio serviser mobilnih telefona pa znam koliko to znači jer sam prestao da to radim kad sam video da ne mogu da pratim napredak u toj oblasti)
3.Bilo bi dobro da iskusniji članovi foruma daju na jednom mestu osnovne savete o ugradnji npr gde staviti kompjuter, gde isparivač, a gde dizne ,kolika dužina creva sme da bude, koliko moraju da se buše dizne za određen tip automobila, dali je dovoljna auto kalibracija za ACStag ili mora da se pegla dijagram u vožnji ,da li je potreban servis nakon 1000km. za dodatno podešavanje smeše. Mislim da bi te informacije mnogo pomogle novim korisnicima autogasa jer bi tacno znali kod kog majstora mogu da ugrade uređaj nako što sa njima provere te neke osnovne stvari.
4.Sve to postoji na forumu ali razbacano po temama a mislim da će mnogi vlasnici punta classic kojima postepeno ističe garancija i žele da ugrade gas je problem da sve to nađu, ja čitam sve teme već 10 dana i nisam sve pročitao a cilj ovakvih foruma je da članovi izbegnu probleme koje je neko već imao.
5.I sada ono najvažnije ono što sam ja shvatio iz svih tema koje sam pročitao:
-Najvažnije je izabrati stručnog i pedantnog majstora koji prati napredak i nove sisteme ugradnje a to se vidi iz toga da li uopšte poseduje dijagnostiku, da li zna recimo koji je najnoviji firmware za ACStag kompjutere, da li zna da ipak nije dovoljna autokalibracija tog uređaja bez obzira što se na njemu to dosta dobro odradi
-Tražiti da vam majstor pokaže gde će ugraditi komponente sistema ili da vam pokaže fotografije već urađenih sistema jer je i to pokazatelj stručnosti.Ja sam za punta nasao na netu ali i na fabrički urađenim automobilima preporučeni položaj svih komponenti, dužinu creva, položaj dizni i slično ali bih voleo da to neko stručniji objasni jer verovatno postoji bolji raspored komponenti.Na primer kod Punta sam našao da se dizne postavljau na plastično kućište filtera za vazduh ali skroz na kraju prema zadnjem delu(fabrički) ali i na forumu da se dizne mogu smestiti i iza tog kućišta filtera vazduha i da je čak to bolje i estetski i sigurnije.
-Nakon ugradnje i povezivanja kompjutera za dijagnostiku tražite od majstora da vam sto je vise moguće poklopi dijagrame rada motora na gas i benzin jer su prazne priče da to nije moguće i takvo majstora zaobiđite
-nije dobro insistirati na što manjoj potrošnji gasa jer siromašna smesa šteti motoru i dugoročno se ne isplati a stim uvez me interesuje da li stvarno postoje "mape" za manju i veću potrošnju gasa a samim tim i bolje i lošije performanse auta
Eto to bi bilo uglavnom ono što sam ja saznao i čime ću se voditi prilikom izbora majstora za ugradnju autogas uređaja ali bih voleo da me što više članova dopune isprave ako sam nešto pogrešio jer će to sigurno pomoći novim članovima foruma.Izvinjavam se na dugom postu ali sam želeo da što više pomognem
Comment