Koje ulje u Yugo 55 sa LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yugomaniac
    CBC Početnik
    • 30.08.2005
    • 4
    • Ranilug, K. Kamenica

    Koje ulje u Yugo 55 sa LPG

    Zdravo,
    ugradio sam plin pre dva meseca u moj yugo 55 (91`, 64 000 km), pa me interesuje koje bi ulje odgovaralo.
    Pozdrav, Toma
  • Vlada_nbgd
    CBC Senator XXL
    • 11.09.2005
    • 1066
    • Novi Beograd/Topcider
    • ford focus sport pack

    #2
    Ne znam koje ulje trenutno koristis,ali mozes slobodno da nastavis sa tim uljem.Bilo je price ovde oko tih lpg ulja i dosta ljudi misli da je u pitanju marketinski potez,nista drugo...
    Ja u mog stojadina sipam godinama shell(zuti) i sasvim sam zadovoljan
    FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #3
      Nije bas marketinski potez. Uglavnom su ulja previdjena za LPG losija nego ona za benzin zato sto gas nema ostatke sagorevanja kao benzin. Temperatura je uglavnom nesto visa kod gasa pa umesto da ulje bude mozda puna sintetika da se ne koksuje ulje za LPG je obicno ili polu ili mineralno. Naravno, mineralno losijeg kvaliteta. Ako bi se koristilo potpuno sinteticko uz dobar filter za vazduh moglo bi na gas da trajeee (preko 20 000 garant). Za gas znaci moze SVAKO ulje sa predvidjenim viskozitetom i u skladu sa godisnjim dobima ako je moguce. Nista posebno pa cak i manje zahtevno.

      Comment

      • dekideki
        CBC Senator XXL
        • 26.07.2005
        • 1914
        • Beograd

        #4
        recimo... Optima GAS 15W-40 mineralno? ja i trojica ortaka se aktivno vozamo sa njim i eto... dobra iskustva.
        240din/l, btw
        .

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          U redu je to ali nije za zimu. Opet, za starije motore kazu da je dobro gusce. Problem je samo sta u prvih 5 minuta posle starta kad je najvece habanje lezaja inace. Zimi , .
          Inace, mineralno je sasvim ok za hladnije motore ali za vruce nikako. Danas je upotreba mineralnog ulja veoma smanjena a "standard" u servisima je polusintetika 10W40 iz bureta od 200l naravno. Ponekad cak i 15W40 kao najjevtiniji "lek" da zamaze oci dok se ne proda stari motor. Samo sto ovde nema prave zime pa to prolazi jos nekako.

          Comment

          • dekideki
            CBC Senator XXL
            • 26.07.2005
            • 1914
            • Beograd

            #6
            au bre, gde je svet otisao kad je tamo kod vas postalo zamazivanje ociju sipati fabricki preporuceno ulje u motor? pa ovo je bre Fiat 128 blok motora od pre Marije Terezije. za njega je ulje za zamazivanje ociju 20W-50. inace, pre no sto se 15W-40 pojavilo skoro svi kecevi su vozili na crnu optimu (koja je inace 20W-40). jos je 15W-40 premija za njih. ajde, bre. mislim da je cisto kur.... sipati u motor koji se vrlo malo koristi, i za koga je 15W-40 preporuceno ulje, neko ulje 5W ili 0W.

            ok.

            ako treba bolje, onda ima Optima 10W-40 polusintetika. samo...
            ***pitam se kako je covek za 14 godina presao 64.000km? koliko je to menjanja ulja? menjas ulje jednom u 18 meseci? pozdrav
            .

            Comment

            • No name
              CBC Veteran
              • 28.02.2005
              • 164
              • Novi Sad

              #7
              Originally posted by dekideki
              svi kecevi su vozili na crnu optimu (koja je inace 20W-40). jos je 15W-40 premija za njih.

              Crna Optima je 15w40,a optima Long Life je 20w40.Za nase uslove i za zastavine motore je sasvim dobro i 15w40 (bez obzira na godisnje doba),a ako je motor sahranjen ne vredi sipati ni SAE 30 .

              Comment

              • Wiz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3104
                • Nish

                #8
                A sto ne probas ono francusko hulie de Motor tako nesto jeftino je oko 560din litar,za 15W40 a 850 za 10W40 polusintetiku 4l

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Ovde se ne voze Kecevi jos
                  Proslo je vreme da je "u trendu" gusto ulje osim za specijalne aplikacije (sport).
                  Ako se auto vec malo vozi onda treba koristiti neko bas dobro ulje kao Castrol recimo sa lepljivim aditivima koji ostaju duze na metalu. Opet je to najskuplja varijanta. Moglo bi i neko jako kvalitetno mineralno jer ima super dobre osobine podmazivanja ali mu je trajnost manja (datumski) osim ako nije od najboljih proizvodjaca a i po prirodi brze stari nego sintetika. Kvalitetna mineralna ulja su isto veoma skupa. Po meni treba bar cesto paliti motor da se zagreje i voziti se a koristiti najredje moguce ulje sto se sme za po gradu a gusce ko se vozi na duze relacije. Iako je gradacija od-do (mulitigrade) i tu ima kompromisa kao i u svemu. Fabrika mora nesto da preporuci u svojoj brosuri a to je na osnovu konstrukcije motora uglavnom pa ti vidi kakav je to Kecev motor kad trazi gusto ulje po preporuci proizvodjaca. Uvek se gleda neka sredina a navike pojedinih korisnika vozila nisu uopste ujednacene vec cesto veoma specificne. Neko uglavnom ide na posao 5km i ne ugreje motor za to vreme ni leti a kamoli zimi i jos pusti grejanje kabine pa da vidis srece za motor sa gustim jevtinim uljem. Drugo neko se vozi po 300km dnevno po autoputu ili otvorenom putu. To nije ni slicno pa prema tome izabrati ono sto vama odgovara sa OBAVEZNIM prioritetom na klimatske uslove i godisnja doba pre svega. Ovo je samo teorija a u praksi sve igra ulogu, od cene pre svega, pa redom. Retko ko je upropastio normalan motor, normalno vozen, zato sto je koristio " pogresno" ulje vec zato sto ga nije imao dovoljno ili ga nije menjao redovno kao i filter za ulje koji je isto od ogromne vaznosti. Mi uglavnom ne znamo kakvog su kvaliteta filteri koje koristimo a ako pogledamo na netu testove to je uzas zivi ako im je verovati. Ispada da je tehnologija ulja toliko uznapredovala da bi prakticno ulje moglo mnogo duze da se koristi ali da se koristi super dobar filter i da se on menja cesce. Ne kazem da to treba raditi ali postoje testovi ulja u kamionima koje je proslo ogromnu kilometrazu i nije pokazalo znake umora pri cemu se vrsila hemijska analiza ulja i svaki put (na 10k) menjao filter. Imajte u vidu da je kilometraza pregazena za datumski kratko vreme jer se kamioni intenzivno voze. Ne secam se tacno ali se radi o ciframa od preko 100k sto je najmanje 10 puta vise od normalnog.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    francusko hulie de Motor
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      ali postoje testovi ulja u kamionima koje je proslo ogromnu kilometrazu
                      Volvovi kamioni za modelsku 2006.tu godinu imaju fabricki odredjenu redovnu zamenu motornog ulja na svakih 100.000km.

                      i to uz dizel gorivo.

                      izgleda da su ulja danas dostigla zaista vrlo visok nivo sposobnosti.

                      ja ovu turu u mom autu radim mali eksperiment, sadasnje ulje u motoru je tu nekih 24.000km i jos uvek je "na oko" svetle boje i vrlo lako tekuce...hocu da kazem nije se zgusnulo.

                      bio sam u kontaktu sa jednim americkim strucnjakom za motore i on tvrdi da na svojim autima ulje menja na 25.-30.000milja vec godinama i da je vrsio analize. posto inace radi i generalne motora on daje pismenu garanciju na 1.000.000 milja uz uslov da ulje ne duze u motoru duze od 50.000 milja niti krace od 25.000 milja.

                      eto, hocu i ja da kroz praksu steknem uvid koliko je to prica a koliko realnost.

                      planiram da za prvi put ne idem sa uljem mnogo vise od 25.000km a onda cu da presecem filter ulja na pola i da vidim kako izgleda i tu unutra.

                      mozda bude i neka slicica
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Srdjan
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 2416
                        • Bajina Basta/Beograd

                        #12
                        A koje si ulje sipao? I dosipas li sta od kad si zamenio? Ti sad kontras svim onim teorijama na forumu da je za zdravlje motora najbolje sto cesce menjati ulje a ti ode u drugu krajnost...
                        Lancia Kappa 2.0 20v

                        Comment

                        • dekideki
                          CBC Senator XXL
                          • 26.07.2005
                          • 1914
                          • Beograd

                          #13
                          e, sad. a ona legendarna prica o Babi kojoj je zaribao motor na bubi posle 60.000 pa dosla u VW da reklamira?
                          za one koji nisu culi pricu:
                          pitali babu a jeste menjali ulje redovno? gleda ih baba zbunjeno. a filtere? opet baba ne shvata sta je pitaju. mic po mic majstori shvatili da je baba samo sipala i vozila 60.000. drage volje joj promene CEO motor i ovaj sto je presao 60.000 stave u izlog VW muzeja...
                          .

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #14
                            Ne verujem u urbane legende ali je neko to sve ipak jako lose smislio. Za 60k Buba vozena od strane jedne babe ne moze da zariba sa istim uljem ako se redovno vozi. Nego taj sto je izmislio netacnu ali mogucu pricu se nije drznuo da kaze 150k recimo jer mu niko ne bi verovao. Ovako 60k ne izgleda tako mnogo pa je i za poverovati. Ne, ne, Buba definitivno nije zaribala ni u ono vreme a kamoli da bi to sa danasnjim uljima....
                            To nije razlog da se redovno ne menja ulje i filtri i da se "stedi" na takav nacin bez kontrole i onako napamet.
                            Sve dotle dok ulje dobro cirkulise kroz SVE kanale za podmazivanje i ne koksira ipak nema bojazni od havarija. Filter pri tome ima veoma vaznu ulogu kao i njegov sadrzaj u doba menjanja sto cemo videti iz prve ruke kad Brick izvrsi pregled. Samo onaj glupi i jevtini magnetic u filteru je vec "genijalna ideja" a da ne pricamo o sofisticiranim vlaknima koja se koriste u te svrhe. Odavno je sve to vec poznato i koristi se rutinski. Neko je skoro napisao da Fram ili ko li vec u SCG nije nasao za shodno cak ni da ofarba spolja filter za ulje. Treba li takvima verovati da ce vrsiti funkciju iznutra kako treba? Da ne govorim o tome sta je "original" sto se tice ulja jer smo o tome pisali vec dosta.

                            Comment

                            • Wiz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3104
                              • Nish

                              #15
                              Originally posted by brick
                              francusko hulie de Motor
                              Hulie Motor

                              Ima ga u Interex francuskim mega marketima.5l mineralno 560din,10W40 polusintetika 4l 860,postoji i 5W40 sintetika ali ga nemaju,zadovoljava kvalitativne standarde i sigurno je original,tako da sto da ne moze se probati

                              Comment

                              Working...
                              X