Temperatura gasova da u nekim uslovima. Temperatura motora teoretski da, prakticno ne.
Gas i radna temperatura motora
Collapse
X
-
U danasnje vreme je sasvim normalno da su benzinske mape tako podesene da motori rade sa siromasnijom smesom pri krstarecim brzinama. Znaci, ni sa benzinom nije nista bolje.
Svuda pise da je nesto povecana temperatura plamena sagorevanja kod gasa ali niko ne kaze za koliko. Ipak obavezno je da se zna da su sicevi ventila motora koji se konvertuje na gas obavezno otvrdnuti zbog erozije i povisene temperature. U prakticnoj voznji se ne primecuje da je povisena temperatura ako su pumpa i termostat ok kao i celi sistem za hladjenje. Po onome sto pokazuje lambda sonda u voznji ne moze se doci do zakljucka da je temperatura plamena znatno visa ako je uopste visa. Odnos smese goriva i vazduha nema veze konkretno samo sa gasom vec sa podesavanjem koje postoji ma koje gorivo se koristilo. Druga je stvar sto neko pokusava da izvuce "maksimum" iz gasa smanjujuci protok da sto manje trosi i to onako napamet. Tu vec postoji rizik da se osiromasi smesa vise nego sto bi to smelo. Veoma lako se udje u zabranjenu zonu a da se jos uvek ne primeti da motor nece da vuce kao kad je smesa previse siromasna. Upravo takvo podesavanje je opasno. Takodje treba optimalizovati zazor ventila ako podizaci nisu hidraulicki sto malo ko radi jer to nije posao gasadzija a NAJVAZNIJE je za ocuvanje siceva i izduvnih ventila. Zapravo, zazor treba biti nesto veci (0,05mm) od normalnog sto dovodi do toga da je ventil duze vremena u zatvorenom polozaju sto opet pomaze da se ohladi. Time se gubi na performansama motora jer je duracija kraca, ali... Nesto se ipak moze dobiti pomeranjem statickog pretpaljenja na nesto ranije jer gas ima visoki oktanski broj i sagoreva nesto sporije. Licno smatram da gas nikako nije za tunirane motore niti za preterana opterecenja osim ako nije sekvencijalni sistem i to podesen za takvu vrstu voznje (bogatije nego normalno) zbog zastite motora. Ekologija, ekonomicnost i sport ne idu zajedno nikako. I ovde kao i svuda vazi pravilo da su manji motori znatno osetljiviji na nepravilnosti od velikih.
Comment
-
-
Jedan dodatak, pored ovih odgovora postoji i odgovor vezan za SAAB 900 ili 9000 ne mogu da se setim. Neko je bio u dilemi da li da kupi SAAB i onda je pitao doticnog za savet.
Savet je bio sledeci: saab nije los auto ali je poredjena radi, kao kada bi ubacili jak motor u prosecan auto, i naravno savet da nikada ne treba kupiti takav auto jer je saab imao uspeha samo u USA. Nesto u tom stilu.
Sta mislite o tome?
P.S. Bilo je vise pitanja na tu temu ali su odgovori bili slicni.J***m ti turbinu!
Comment
-
-
Mislim da smo svi mi zakljucili da je doticni magistar napiso nebulozni tekst, a najveca nebuloze su vezane za ono dodavanje turbine radi povecanja kompresije, motori nisu predvidjeni za rad na plin i dodavanjem auto gasa skracujemo im vek trajanja (da sledeci proizvodjaci: Volvo, Fiat, Opel/Vauhal/Daewo, Daihatsu, Ford... su stvarno ludi sto izbacuju bi fuel vozila), povecanje temperature motora za 10 stepeni (neko je vec rekao ovde teoretski da ali prakticno nikako, kako se moze povecati temperatura motora ako je ispravan termostat pumpa za vodu, termo davac i ceo sistem hladjenja? Ja mislim da ne mozemo nikako) i ima jos tu gluposti...Sa alatom UNIOR majstor nije junior!
Comment
-
-
Postoji malo vece termicko opterecenje na klip i izduvne ventile, sicevi se malo vise greju itd. no to neznaci da je temperatura motora veca.
Opterecenje je povecano u mariginalima specifikacije proizvodjaca te nije vredno spominjanja.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Da ne otvaram novu temu jer je tematika slicna
Meni su nasli da stave na soferku. Jos radim u komsinskom servisu i vide valjda cep od punjaca pre nego sto stave letku na auto.
Obavezno procitati poslednji pasos Pozitivni uticaji na rad motora.
Gde nadje samo onih 35% da mi je znati
Ne zna se ko vise laze, oni sto pljuju po plinu ili oni sto ga hvale
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Jao cuti, tu sam ja ugradio,samo su se onda nalazili u Kumodraskoj ulici...
I vlasnik je bio neki drugi lik...a od ovih koji su sada u zemunu sam jedva izvukao prekidac da mi zamene, a uredjaj u garanciji bio...Power of dreams !!!
Comment
-
-
35% (diskutabilno da li bas toliko) po statistici.
zaista LPG pogon produzava radni vek motora pre potrebe servisiranja odnosno otvaranja.
jedan od razloga je daleko kvalitetnije podmazivanje motora s obzirom da LPG ne proizvodi lakove, koks, sumpornu i sumporastu kiselinu i ostalo sto je nuzni i standardni otpad svakog benzinskog ili dizel sagorevanja.
ukljucujuci i bezolovni bilo kog tipa, bilo koje klase kvaliteta u njemu je uvek koks, sumporni proizvodi i talog usled aditiva nesto sto postoji.
e sad, da li je 35% bas prava mera treba proveriti ali mislim da nije tako daleko, cak stavise mislim i da bi moglo da se prica i o 40tak + %.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Originally posted by HondaJao cuti, tu sam ja ugradio,samo su se onda nalazili u Kumodraskoj ulici...
Originally posted by HondaI vlasnik je bio neki drugi lik...Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)
Comment
-
-
Kad bi jos samo znali koliko udela u "trosenju" motora ima hemija a koliko mehanicka opterecenja. Pa onda koliko hladnih startova, pa koje ulje itd. Sve u svemu cak da je trajnost i ista kao na benzin vise je nego povoljno jer niko ne vozi na gas zato da bi mu duze trajao motor vec zbog cene a manijaci zbog ekologije navodno.
Comment
-
-
Pa bio si tvrdoglav, i daleko ti NSAli nisam se samo ja pitao
Koliko ja znam vlasnik je isti, samo što su mu Bugari otišli (otvorili svoj servis u Kumodražu, kad se krene od Torlaka levo ka pumpiPower of dreams !!!
Comment
-
-
Comment
-
Comment