Gas i radna temperatura motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #31
    Temperatura gasova da u nekim uslovima. Temperatura motora teoretski da, prakticno ne.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #32
      U danasnje vreme je sasvim normalno da su benzinske mape tako podesene da motori rade sa siromasnijom smesom pri krstarecim brzinama. Znaci, ni sa benzinom nije nista bolje.
      Svuda pise da je nesto povecana temperatura plamena sagorevanja kod gasa ali niko ne kaze za koliko. Ipak obavezno je da se zna da su sicevi ventila motora koji se konvertuje na gas obavezno otvrdnuti zbog erozije i povisene temperature. U prakticnoj voznji se ne primecuje da je povisena temperatura ako su pumpa i termostat ok kao i celi sistem za hladjenje. Po onome sto pokazuje lambda sonda u voznji ne moze se doci do zakljucka da je temperatura plamena znatno visa ako je uopste visa. Odnos smese goriva i vazduha nema veze konkretno samo sa gasom vec sa podesavanjem koje postoji ma koje gorivo se koristilo. Druga je stvar sto neko pokusava da izvuce "maksimum" iz gasa smanjujuci protok da sto manje trosi i to onako napamet. Tu vec postoji rizik da se osiromasi smesa vise nego sto bi to smelo. Veoma lako se udje u zabranjenu zonu a da se jos uvek ne primeti da motor nece da vuce kao kad je smesa previse siromasna. Upravo takvo podesavanje je opasno. Takodje treba optimalizovati zazor ventila ako podizaci nisu hidraulicki sto malo ko radi jer to nije posao gasadzija a NAJVAZNIJE je za ocuvanje siceva i izduvnih ventila. Zapravo, zazor treba biti nesto veci (0,05mm) od normalnog sto dovodi do toga da je ventil duze vremena u zatvorenom polozaju sto opet pomaze da se ohladi. Time se gubi na performansama motora jer je duracija kraca, ali... Nesto se ipak moze dobiti pomeranjem statickog pretpaljenja na nesto ranije jer gas ima visoki oktanski broj i sagoreva nesto sporije. Licno smatram da gas nikako nije za tunirane motore niti za preterana opterecenja osim ako nije sekvencijalni sistem i to podesen za takvu vrstu voznje (bogatije nego normalno) zbog zastite motora. Ekologija, ekonomicnost i sport ne idu zajedno nikako. I ovde kao i svuda vazi pravilo da su manji motori znatno osetljiviji na nepravilnosti od velikih.

      Comment

      • dechkotzar
        CBC Član
        • 01.08.2005
        • 81
        • Bg

        #33
        Jedan dodatak, pored ovih odgovora postoji i odgovor vezan za SAAB 900 ili 9000 ne mogu da se setim. Neko je bio u dilemi da li da kupi SAAB i onda je pitao doticnog za savet.
        Savet je bio sledeci: saab nije los auto ali je poredjena radi, kao kada bi ubacili jak motor u prosecan auto, i naravno savet da nikada ne treba kupiti takav auto jer je saab imao uspeha samo u USA. Nesto u tom stilu.
        Sta mislite o tome?

        P.S. Bilo je vise pitanja na tu temu ali su odgovori bili slicni.
        J***m ti turbinu!

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #34
          tipicno razmisljanje nekoga ko nikada nije video vise od lokalnog (traktora) auta u svom zaseoku pa je sve drugo "lose"...pogotovu sto je uspeh primarno bas u SAD a jelte oni bas i nemaju automobila pa ne znaju ljudi...ha ha
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Zmaj KV
            CBC Senator
            • 05.10.2005
            • 202
            • Kraljevo

            #35
            Mislim da smo svi mi zakljucili da je doticni magistar napiso nebulozni tekst, a najveca nebuloze su vezane za ono dodavanje turbine radi povecanja kompresije, motori nisu predvidjeni za rad na plin i dodavanjem auto gasa skracujemo im vek trajanja (da sledeci proizvodjaci: Volvo, Fiat, Opel/Vauhal/Daewo, Daihatsu, Ford... su stvarno ludi sto izbacuju bi fuel vozila), povecanje temperature motora za 10 stepeni (neko je vec rekao ovde teoretski da ali prakticno nikako, kako se moze povecati temperatura motora ako je ispravan termostat pumpa za vodu, termo davac i ceo sistem hladjenja? Ja mislim da ne mozemo nikako) i ima jos tu gluposti...
            Sa alatom UNIOR majstor nije junior!

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #36
              Postoji malo vece termicko opterecenje na klip i izduvne ventile, sicevi se malo vise greju itd. no to neznaci da je temperatura motora veca.
              Opterecenje je povecano u mariginalima specifikacije proizvodjaca te nije vredno spominjanja.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #37
                Da ne otvaram novu temu jer je tematika slicna

                Meni su nasli da stave na soferku. Jos radim u komsinskom servisu i vide valjda cep od punjaca pre nego sto stave letku na auto.


                Obavezno procitati poslednji pasos Pozitivni uticaji na rad motora.
                Gde nadje samo onih 35% da mi je znati
                Ne zna se ko vise laze, oni sto pljuju po plinu ili oni sto ga hvale
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #38
                  I kome sada verovati?!
                  Jednima ili drugima?!

                  Ma istina je negde na sredini!!!!
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • -Vedran-
                    CBC Senator XXL
                    • 03.10.2004
                    • 3255
                    • Beograd

                    #39
                    Jao cuti, tu sam ja ugradio,samo su se onda nalazili u Kumodraskoj ulici...
                    I vlasnik je bio neki drugi lik...a od ovih koji su sada u zemunu sam jedva izvukao prekidac da mi zamene, a uredjaj u garanciji bio...
                    Power of dreams !!!

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #40
                      35% (diskutabilno da li bas toliko) po statistici.

                      zaista LPG pogon produzava radni vek motora pre potrebe servisiranja odnosno otvaranja.
                      jedan od razloga je daleko kvalitetnije podmazivanje motora s obzirom da LPG ne proizvodi lakove, koks, sumpornu i sumporastu kiselinu i ostalo sto je nuzni i standardni otpad svakog benzinskog ili dizel sagorevanja.
                      ukljucujuci i bezolovni bilo kog tipa, bilo koje klase kvaliteta u njemu je uvek koks, sumporni proizvodi i talog usled aditiva nesto sto postoji.

                      e sad, da li je 35% bas prava mera treba proveriti ali mislim da nije tako daleko, cak stavise mislim i da bi moglo da se prica i o 40tak + %.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Heinz
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 1027
                        • Beograd, Voždovac
                        • Avensis 2.0 D4D

                        #41
                        Originally posted by Honda
                        Jao cuti, tu sam ja ugradio,samo su se onda nalazili u Kumodraskoj ulici...
                        Pa bio si tvrdoglav, i daleko ti NS

                        Originally posted by Honda
                        I vlasnik je bio neki drugi lik...
                        Koliko ja znam vlasnik je isti, samo što su mu Bugari otišli (otvorili svoj servis u Kumodražu, kad se krene od Torlaka levo ka pumpi), i sad mu rade naši "majstori".
                        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #42
                          Kad bi jos samo znali koliko udela u "trosenju" motora ima hemija a koliko mehanicka opterecenja. Pa onda koliko hladnih startova, pa koje ulje itd. Sve u svemu cak da je trajnost i ista kao na benzin vise je nego povoljno jer niko ne vozi na gas zato da bi mu duze trajao motor vec zbog cene a manijaci zbog ekologije navodno.

                          Comment

                          • -Vedran-
                            CBC Senator XXL
                            • 03.10.2004
                            • 3255
                            • Beograd

                            #43
                            Pa bio si tvrdoglav, i daleko ti NS
                            Tu smo temu vec obradili Ali nisam se samo ja pitao

                            Koliko ja znam vlasnik je isti, samo što su mu Bugari otišli (otvorili svoj servis u Kumodražu, kad se krene od Torlaka levo ka pumpi
                            Znam gde su bugari,ali vlasnik je promenjen.To mi je rekao lik koji radi tamo u Zemunu.I takodje je taj novi vlasnik preuzeo garancije na sebe...
                            Power of dreams !!!

                            Comment

                            • vivicav
                              CBC Član
                              • 12.04.2005
                              • 72
                              • Pancevo

                              #44
                              'ajde jednom pa da mislim da je stamparska greska, ali 2 puta... Mislim...

                              Yeah
                              http://img285.imageshack.us/img285/3192/plin0tv.gif

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #45
                                DoUwanaDance
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X