Plin, za i protiv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BRABUS
    CBC Senator XXL
    • 15.10.2004
    • 2399
    • London

    #31
    A sto se sajta www.autogas.co.yu tice, njega posmatram kao svaki drugi sajt proizvodjaca koji promovise onog sto radi. Tu nema niceg loseg. Svako za sebe kaze da je upravu i da je bas ono sto on nudi najbolje i nema mane. Tako je na sajtovima svih proizvodjaca automobila, svi su najbolji, najnapredniji, najkvalitetniji, al stvarnost je drugacija.

    Naravno, nista, a narocito ne nesto tako ne uzimam zdravo za gotovo, vec gradim svoje misljenje.

    E, sad...Dora moze da tvrdi da to nije tako, da su to gluposti....al i to kapiram, to je deo borbe za trziste. To svi rade i tu nema niceg loseg

    Comment

    • -Vedran-
      CBC Senator XXL
      • 03.10.2004
      • 3255
      • Beograd

      #32
      @ Brabus

      Razumem te,ali ipak je moja voznja 90% grad i mnogo i znaci plin.

      Mesto u gepeku mi nimalo ne zauzima jer imam torusnu bocu,umesto rezervnog tocka.

      Malo smrdi,ali samo kod stojish u mestu i imas ventilator ukljucen,sta ces moras nesto i da istrpish.

      Auto je malo tromiji,ali opet morash da trpish

      Sve ima svoju cenu...

      @ Ladislav

      Ta potrosnja mi nije jasna.Evo mog primera:

      Na benzin: otvoren:6,4 ... grad oko 9 litara
      Na plinu: otvoren: 8-8,5.... grad 10-11 litara

      Ovo ti pricam sa mojim stilom voznje...cale kad vozi njemu je manja potrosnja.
      Power of dreams !!!

      Comment

      • Ladislav
        CBC Senator
        • 14.12.2004
        • 223
        • Kragujevac
        • Lada Niva 1.7i

        #33
        Eto primera koji potvrdjuje ono sto ja pricam!

        Ako ti na otvorenom trosi 6.4 litara benzina ili 8-8.5 litara plina, to je znaci uvecanje potrosnje od oko 30%! (6.4*1.3=8.32).

        U gradu ti je analogno povecanje nekih 20-ak %, znaci "smesano" (grad + otvoreno) imas povecanje preko 20%, znaci upadas u raspon 20-40% koji sam ja dao - nikako 10%.

        Ima jos jedna fora, navodno EFI motori imaju manji prirast potrosnje u odnosu na "obicne", ali ne bih to komentarisao jer se u praksi nisam sretao sa EFI+plin kombinacijama.

        Comment

        • -Vedran-
          CBC Senator XXL
          • 03.10.2004
          • 3255
          • Beograd

          #34
          To povecanje od 10% je verovatno u idealnim uslovima,sto kod nas nije moguce

          Kazem da cale kad vozi trosi manje...e sad sve zavisi od kvaliteta plina itd.

          U svakom slucaju je 20% max rast potrosnje.

          Prosecna potrosnja merena na 1200 km(300km otvoren,ostalo je sve grad) mi je ispala 9,6l plina Uopste nije loshe
          Power of dreams !!!

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            A moja tvrdnja o potrosnji uvecanoj za 30% se temelji na PODACIMA IZ PRAKSE (sto moje, sto meni bliskih ljudi). Sto se tice automobila o kojima pricam, to su:
            -4 Lade Samare
            -2 Zastave 101
            -2 Lade Nive
            -3 Yuga 55
            -1 Lada 2102 karavan
            -1 WV Golf 1
            a u koje je ugradjeno sta, koji plinski sistem ?

            ja nista ne tvrdim ali osim sto su drugi (zvanicni insitituti i fabrike) izmerili i moje iskustvo se poklapa sa tih oko 10% porasta potrosnje.

            na tom spisku primecujem sve modele bez digitalnog automatskog paljenja, takoreci muzejske primerke bez aktivne regulacije paljenja. a paljenje je kriticno vazno za ispravan rad plinskog sistema, a to ukljucuje sistem visoke energije na svecici.
            jedino Samara ima koliko toliko efikasno paljenje.


            Ali to onda znaci da ljudi sa plinskim sporetima placaju naknadu za koriscenje puteva cak i kad 'oce da skuvaju kafu[quote:2z790wx1]

            pa placaju od tamo negde 97/98 godine kada je plin u bocama drasticno poskupeo. znam jer ga i ja koristim kako rece za kaficu

            moje iskustvo je sa jednim autom od 2000 kubika i 120 konja i sa drugim od 2000kubika i 140 konja, oba sa digitalnim paljenjem da nema ni govora o porastu potrosnje plina od 40% ili neku slicnu enormnu cifru.

            da li treba pominjati da za upotrebu plina motor mora da bude u tip top mehanickom stanju a paljenje sposobno da upali gorivo do 105 oktana.

            pozdrav
            [/quote:2z790wx1]
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #36
              Pazi....gas ne bih razmatrao jer ga jednostavno nema tamo gde se ja krecem. Ima ga u Nisu na 2 mesta, pa u BG (i to mora da se zavlacis,posto kolko znam nema ga na auto putu) i posle toga ga nema do Stuttgarta. gde kosta nekih 70-tak centi...sto i nije malo.
              u BG imas na bar 4 mesta posred autoputa, dobro 30metara sa strane. dalje po H, A ima ga svako malo, obicno svaka 3ca pumpa, u Nemackoj ima preko 1000 pumpi. ako treba link za vise info koji sam dobio zahvaljujuci nemackim sagovornicima vici, mada mislim da ti ne treba za sada. u Nemackoj se mesecno otvori oko 20 pumpi za tocenje plina u proseku, u nekim regijama i po 100 komada.

              dodatno, i ako nema plina ostaje uvek pogon na benzin, na dohvat tastera.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                mene jako vazan razlog je smrad plina, od koga mi se losi. Sad ce mozda da probate da me u to razuverite,
                plin ima smrad u sirovom stanju u rezervoaru koji je namerno dodat kao signal da plin curi. dakle, ako i kada ima tog karaktersticnog smrada sistem nije zaptiven i plin negde curi, isto kao sto benzin smrdi kada curi.

                kada sagori plin izgubi taj karakteristicni smrad (koji se dodaje u rafineriji ekstra) i oseca se daleko, nekoliko puta, manje nego kada sagori bezolovni benzin.
                to pokazuju i merenja na eko testu, cisti fakti.

                Mesto u gepeku je takodje problem. Ne tovarim paprike i krompire, ali mi gepek nije veliki, a uz bocu, tek bi se smanjio prostor.
                ova mana stoji i zavisna je od auta, mali auti su bas pogodjeni tim problemom.

                ako ti to smeta kupi auto sa fabrickom opcijom plina, oni nemaju rezervoar u gepeku vec u supljinama strukture sasije tako da je ceo gepek sacuvan. (npr Fiat ili Reno).
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #38
                  Naravno, nista, a narocito ne nesto tako ne uzimam zdravo za gotovo, vec gradim svoje misljenje.

                  E, sad...Dora moze da tvrdi da to nije tako, da su to gluposti....al i to kapiram, to je deo borbe za trziste. To svi rade i tu nema niceg loseg
                  filozofski ima nesto u toj logici ali ti si upoznao kako Dora radi?

                  a na VG forumu ima bar 10 svedocenja zadovoljnih korisnika, i gle cuda nijedno negativno. naopako misljenje, ne bih rekao

                  durgo Dora NIKADA nije reklamirao svoj sajt, nikada nije dao svoj telefon, nikada nije dao oglas na forumu, nikada nikog nije terao ni na sta, barem koliko ja znam ili sam mogao da procitam na forum(ima).
                  a mozda se i varam, pa ce neko da ponudi fakte koji me demantuju
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    Ima jos jedna fora, navodno EFI motori imaju manji prirast potrosnje u odnosu na "obicne", ali ne bih to komentarisao jer se u praksi nisam sretao sa EFI+plin kombinacijama
                    pa tako kazi
                    i verovatno se nisi sretao sa digitalno paljenje + plin kombinacijom ?

                    nije ni cudo da je tvoje iskustvo sa plinom tragicno
                    a jos da si imao dodira i sa ubrizgavanje plina, gde se jos preciznije dozira plin (liquid injcetion) ne bi mogao da prepoznas sta sve moze solidan plinski sistem. )
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Saabo
                      Moderator
                      • 29.09.2004
                      • 1724
                      • Vrbas
                      • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                      #40
                      Originally posted by brick
                      a jos da si imao dodira i sa ubrizgavanje plina, gde se jos preciznije dozira plin (liquid injcetion) ne bi mogao da prepoznas sta sve moze solidan plinski sistem. )
                      Mogao bi da odvede cetvoroclanu porodicu na mesec dana na godisnji odmor, mislim sto se para tice
                      sorry za off.
                      p.s. Plin je dobar koliko je strucna ugradnja dobra
                      SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #41
                        Originally posted by Ladislav
                        Originally posted by brick
                        kada sebi dopustat takav nivo slobode u pljuvanju.
                        -4 Lade Samare
                        -2 Zastave 101
                        -2 Lade Nive
                        -3 Yuga 55
                        -1 Lada 2102 karavan
                        -1 WV Golf 1


                        Cak je i osoblje servisa koji je meni prodao i ugradio uredjaj na moje pitanje: "Ako je auto pre ugradnje trosio 6.5-7 litara benzina, koliko ce trositi plina?" odgovaralo: "Oko 9, moguce i do 10 litara"!!!

                        Imam više od 30 godina mehaničarske prakse i tih lovačkih priča sam se naslušao dovoljno. Voleo bih da seciram neki od tih automobila koje si nabrojao da vidim kako im uspeva da troše toliko benzina. Otprilike kao kad u Slona osmaka ugradim gas i čovek mi pri kraju kaže da mu auto troši 9 litara benzina po brdima. Falila je dlaka da izvadim sve i da mu platim putne troškove jer ja nema šanse da to napravim a da troši 11 litara gasa. U principu, ko god ugradi gas zaboravi da vozi na benzin i nema pojma kad je zadnji put prešao 100 Km u komadu na benzin da bi utvrdio koliko mu auto zaista troši benzina. Gas isto tako nije imun na loš kvalitet kao i benzin ili dizel kod nas.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #42
                          Originally posted by BRABUS
                          A sto se sajta www.autogas.co.yu tice, njega posmatram kao svaki drugi sajt proizvodjaca koji promovise onog sto radi. Tu nema niceg loseg. Svako za sebe kaze da je upravu i da je bas ono sto on nudi najbolje i nema mane. Tako je na sajtovima svih proizvodjaca automobila, svi su najbolji, najnapredniji, najkvalitetniji, al stvarnost je drugacija.

                          Naravno, nista, a narocito ne nesto tako ne uzimam zdravo za gotovo, vec gradim svoje misljenje.

                          E, sad...Dora moze da tvrdi da to nije tako, da su to gluposti....al i to kapiram, to je deo borbe za trziste. To svi rade i tu nema niceg loseg
                          Ja nikad ne ubedjujem ljude da ugrade gas ako nemaju potrebe da to rade ili ne žele. Tvoje mišljenje odražava zdrav stav na temu i nemam šta da dodam ili oduzmem. U svakom slučaju da sam malo navijački nastrojen kad je tema u pitanju i verovatno sam tako i sajt napravio ako se gleda sa strane. Polazim od činjenice da radim kako treba i da sve uradim da auto ostane u najboljem stanju kao što je bio. Ovo što se javljam po ovih par foruma je kad neko nešto pita ili ima problem a najviše kad pogrešno objasni ljudima koji ionako imaju lošu predstavu o tome a pri tome je rekla kazala najčešći argument.
                          Koliko sam shvatio ti si iz Nemačke. Pre par nedelja sam ugradio gas u jedan
                          Mercedes iz Frankfurta koji se vajkao što ne živi u susednoj pokrajini jer tamo daju 1000 litara gasa kad se ugradi gas u auto. Normalno i cena ugradnje je znatno viša pa mu se isplatilo da dodje ovamo i usput obidje rodbinu. Nisam zadovoljio dva uslova da prodje atest, za jedan sam znao (bio je dogovor jer nije bilo odgovarajućeg ventila) a drugi sam saznao od njega (sam je lako ispravio). To mi govori da dobro radim ako može da prodje atest u Nemačkoj. Zato nemam potrebe da ubedjujem bilo koga da ugradi gas a po forumima to najmanje radim. Sajt sam zamislio kao pomoć onima koji su prevareni i kao putokaz onima koji će biti prevareni. Nedostatak vremena i neznanje da se na brzinu napravi onako kako mislim da treba su rezultata toga da je takav kakav je.
                          Čist posao duga ljubav, ko hoće da ugradi nek ugradi, ko neće ne mora. Onaj ko hoće neka zna kako treba i nek pita zašto to nije tako. Onaj ko neće ne mora ništa da zna ali ne treba to neznanje da širi kao nauku.

                          Neki dan sam imao strašnih problema sa jednim fordom oko struje i prebacivanja na gas. Da ne dužim trajalo je danima i na kraju sam završio kod električara koji je uvoznik ili diler Bosch svećica i pošto ima svu moguću dijagnostiku utvrdili smo da nema potrebne pikove na bobini i rešili problem. U medjuvremenu pošto je utvrdio da ipak nešto znam a pre toga je tvrdio da je sve u redu ali nešto ne valja sa gasom došli smo do svećica i pitanja zašto ne trokrake. On ih je uporno turao svakom dok mu nisma otvorio katalog Boscha gde lepo piše da na LPG idu te i te svećice. Kad nekom posle toga zvekne filter usled detonacije svi će reći eto taj gas je sranje znao sam. Kad prvi put neko plati štetu zbog neznanja svi će odmah naučiti sve kako treba.

                          Govorim u svoje ime. Sajt je za nauku i obaveštenje kao ove poruke ovde i na sličnim forumima. Ako do sada nisam stekao renome i klijente neću nikad. Za drugi deo si u pravu, biznis je biznis i svaki ciga svoga konja hvali jer od njega živi, samo ne mora baš svaki dinar da se uzme.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • Ladislav
                            CBC Senator
                            • 14.12.2004
                            • 223
                            • Kragujevac
                            • Lada Niva 1.7i

                            #43
                            Originally posted by brick
                            nije ni cudo da je tvoje iskustvo sa plinom tragicno

                            Gde sam ja to izjavio da je moje iskustvo sa plinom tragicno?!?!?

                            Moje iskustvo sa plinom je odlicno!
                            Osim nekih sitnih zamerki, koje manje/vise nisu ni vredne pomena, opsti utisak je fenomenalan!

                            Ono o cemu sam ja ovde najvise diskutovao je potrosnja, ali i sa 30% uvecanja ustede su OGROMNE, izracunao sam da sam celokupnu instalaciju otplatio vec posle 8.000 Km.

                            Dakle, ne pada mi na pamet da se vracam na benzin, a i kad budem kupio sledeci auto i u njega cu da ubacim uredjaj.

                            Comment

                            • -Vedran-
                              CBC Senator XXL
                              • 03.10.2004
                              • 3255
                              • Beograd

                              #44
                              @ Brick

                              Opet se ne slazem s tobom.Miris izduvnih gasova se menja i itekako se oseca razlika.Pogledaj malo kad prodje neki auto pored tebe sa plinom pa kad zasmrdi.Ja to osetim bar nekoliko puta svaki dan,a nemoguce je da svaki od tih automobila nema dobro instaliran uredjaj...
                              Power of dreams !!!

                              Comment

                              • BRABUS
                                CBC Senator XXL
                                • 15.10.2004
                                • 2399
                                • London

                                #45
                                Originally posted by brick
                                Naravno, nista, a narocito ne nesto tako ne uzimam zdravo za gotovo, vec gradim svoje misljenje.

                                E, sad...Dora moze da tvrdi da to nije tako, da su to gluposti....al i to kapiram, to je deo borbe za trziste. To svi rade i tu nema niceg loseg
                                filozofski ima nesto u toj logici ali ti si upoznao kako Dora radi?

                                a na VG forumu ima bar 10 svedocenja zadovoljnih korisnika, i gle cuda nijedno negativno. naopako misljenje, ne bih rekao

                                durgo Dora NIKADA nije reklamirao svoj sajt, nikada nije dao svoj telefon, nikada nije dao oglas na forumu, nikada nikog nije terao ni na sta, barem koliko ja znam ili sam mogao da procitam na forum(ima).
                                a mozda se i varam, pa ce neko da ponudi fakte koji me demantuju

                                Ne shvatas...ja sam principijelno protiv plina i rekao sam zasto.

                                Ni protiv koga nemam nista protiv, samo sam rekao da ne uzimam stvari zdravo za gotovo, bez obzira ko od proizvodjaca i servisera plasirao informacije koje navode vodu na njegovu vodenicu.

                                Sto se Dore tice, nisam nikada rekao da je reklamirao sajt, dao telefon, oglas niti terao nekog...stavise u takvoj konkurenciji kvazimajstora, to mu nije ni potrebno. Srbija je mala zemllja i zna se sve ko, sta i kako radi.
                                O Dori sam cuo sve najbolje od nekih ljudi koji su kod njega ugradjivali plin i nisu imali problema, za razliku od nekih koji su ugradjivali kod samozvanih majstora....

                                Comment

                                Working...
                                X