u BG imas na bar 4 mesta posred autoputa, dobro 30metara sa strane. dalje po H, A ima ga svako malo, obicno svaka 3ca pumpa, u Nemackoj ima preko 1000 pumpi. ako treba link za vise info koji sam dobio zahvaljujuci nemackim sagovornicima vici, mada mislim da ti ne treba za sada. u Nemackoj se mesecno otvori oko 20 pumpi za tocenje plina u proseku, u nekim regijama i po 100 komada.
dodatno, i ako nema plina ostaje uvek pogon na benzin, na dohvat tastera.
Hmmm....bas cu da obratim paznju, u Austriji ne videh ni jednu pumpu sa gasom, nisam se nesto ni opterecivao, ali bi mi valjda upalo u oci. Inace, znam da ih u Madjarskoj ima (jos uvek ogroman broj ruskih auta...), ali ja ne idem kroz Madjarsku, vec HR i SLO.
1000 pumpi na 40 miliona automobila....pa i nije neki broj Jednostavno nema potraznje i ponuda je mala, a kao sto ti rekoh, ni cena nije mala.
Elem, vozim dizel i zadovoljan sam karakteristikama i ustedom, nema razloga za brigu
mene jako vazan razlog je smrad plina, od koga mi se losi. Sad ce mozda da probate da me u to razuverite,
plin ima smrad u sirovom stanju u rezervoaru koji je namerno dodat kao signal da plin curi. dakle, ako i kada ima tog karaktersticnog smrada sistem nije zaptiven i plin negde curi, isto kao sto benzin "mirise neugodno" kada curi.
kada sagori plin izgubi taj karakteristicni smrad (koji se dodaje u rafineriji ekstra) i oseca se daleko, nekoliko puta, manje nego kada sagori bezolovni benzin.
to pokazuju i merenja na eko testu, cisti fakti.
Vidis....nekako vise verujem svom culu mirisa. Jos se nisam vozio u autu na plin, a da to po mirisu nisam primetio.
Jesi li ti nekad seo u auto koji ide na plin, a da to nisi primetio ?
Opet se ne slazem s tobom.Miris izduvnih gasova se menja i itekako se oseca razlika.Pogledaj malo kad prodje neki auto pored tebe sa plinom pa kad zasmrdi.Ja to osetim bar nekoliko puta svaki dan,a nemoguce je da svaki od tih automobila nema dobro instaliran uredjaj...
Ja sam se vozio u automobilu koji je preradjen na plin, i nikakvi mirisi se nisu osecali unutra. Druga je stvar sto ti po mirisu izduvnih gasova mozes da utvrdis da li je automobil na plin ili benzin.
Smatram da ako se mirisi sagorelog plina osete u kabini, to onda nema veze sa plinom, vec sa neispravnim izduvnim sistemom. Bar po nekoj logici.
Onda opet ako se miris plina (znaci ne izduvnih gasova, nego plina), oseti u kabini, to znaci da sistem instalacija nije dobro uradjen, i da plin negde curi. Sto ne znaci da ne moze bez toga.
Ja vozim na benzin, dakle nemam ugradjen plin, ali smatram ga sasvim OK investicijom na automobilu.
Ja sam se vozio u automobilu koji je preradjen na plin, i nikakvi mirisi se nisu osecali unutra.
Ja sam se vozio i vozio sam auto u kome je ugradjen plin i ne oseca se miris! Auto je VW GOLF 1 iz 1982. godine, sto znaci da ne dihtuje bas najbolje a ne oseca se miris!
Ja ne osecam miris osim kad idem u rikverc a prozor otvoren.
Dok sam vozio na benzin uz ukljuceno grejanje u kabini, redovno mi se desavalo da me boli glava posle duzih tura; od kad sam ubacio plin to mi se naprasno vise ne desava.
Secam se da je mom caletu 80-ih plin nesnosno bazdeo, kao i vecini drugih (retkih) vozaca u to vreme, pa me to navodi na zakljucak da taj smrad zavisi i od kvaliteta plina (ranije se on "drukao" iz kucnih boca na parkingu).
Ljudi, pa to sto se oseca/ne oseca miris pogonskog goriva u kabini, nema nikakve veze sa vrstom goriva, vec sa sistemom dovoda tog goriva do motora.
Ako se neko gorivo oseca u kabini, bio to benzin, plin ili dizel jedini razlog tako necemu je neispravna instalacija za dovod goriva, ili busan izduvni sistem i nista vise!!!
Ljudi citajte malo bolje tekst...ja sam napisao da se miris izdvunih gasova menja i da se oseca napolju,znaci pored kola...u kabini ako se oseca znaci da nije dobra instalacija uredaja ili da je izduvna grana napukla ili nesto slicno...
Ljudi citajte malo bolje tekst...ja sam napisao da se miris izdvunih gasova menja i da se oseca napolju,znaci pored kola...u kabini ako se oseca znaci da nije dobra instalacija uredaja ili da je izduvna grana napukla ili nesto slicno...
Pa i ako se pored vozila oseca miris plina (ne sagorelih gasova, nego plina), onda opet znaci da instalacija nije korektna. Znaci negde pusta...
Opet se ne slazem s tobom.Miris izduvnih gasova se menja i itekako se oseca razlika.Pogledaj malo kad prodje neki auto pored tebe sa plinom pa kad zasmrdi.Ja to osetim bar nekoliko puta svaki dan,a nemoguce je da svaki od tih automobila nema dobro instaliran uredjaj...
Svako gorivo ima karakterističan miris posle sagorevanja. Što je miris intenzivniji pokazuje da nije dobro sagorevanje i da je deo smeše otišao u vazduh. Gas koji se koristi za kola je isti onaj koji se koristi i u domaćinstvima u takozvanim butan bocama i nema nikakve razlike sem u prljavštini kojih u bocama ima znatno više jer ih niko ne prazni. Gas je bez boje i mirisa. Dodaje mu se smrad upravo iz razloga da bi se osetilo ako nešto nije u redu. Pošto vidim da se ne razumete, gas u sirovom stanju nikad ne sme da se oseti u kolima a ni oko kola. Sagoreli gas koji ima nekako kiselkast miris (ne znam kako da ga opišem) može da se oseti samo iza auspuha i to ako je prejaka (bogata) smeša ili ako je tehnolog dodao malo više smrada nego što treba. U svim ostalim slučajevima to znači da nešto nije u redu sa ventilacionim i izduvnim sistemom. Za utehu ako već prodire gas iz izduva u kabinu nema toliko ugljen monoksida i dioksida kao kod drugih goriva, to jest manje boli glava. Ostalo je stvar ukusa i ubedjenja.
E sad, svega toga n bi bilo kad bi Perica.... Kad bi svako ugradio Lov ECO ili pandan toga od drugih proizvodjača bilo bi mnogo manje te bogate smeše ili je ne bi bilo uopšte, kad bi svi na vreme menjali filtere za vazduh opet je ne bi bilo, kad bi se auto održavao kako treba opet je ne bi bilo. Kad bi majstori znali da treba da se skine toplo crevo za vazduh, opet je ne bi bilo. kad bi se auto ugrejao po propisu na 30 stepeni pa prebaci na gas i tako još mnogo toga.
Gde sam ja to izjavio da je moje iskustvo sa plinom tragicno?!?!?
napisao si da ti auto trosi cak i 50% vise plina. ja sam to preveo u to tragicno iskustvo. mozda tragicno nije najbolja rec, ali i dalje mislim da je to sve drugo samo ne dobro iskustvo.
valjda sam bio jasniji ovaj put
Već sam napomenuo da sam za gas, ako se mora.Medjutim kada bih se odlučio na ugradnju to bih uradio kod Dore, da me ne boli glava i da ne njuškam oko auta.Da se razumemo čoveka sam video jednom u životu (nadam se da ćemo se još koji put videti), i nemam razloga da ga reklamiram.Ovo izjavljujem pošto sam se nagledao zaista mnogo raznih majstora (u Čačku ih ima na gomile) i zaista ne bih voleo da se sa njima dalje vidjam nakon neke hipotetičke ugradnje.Upravo zbog toga i glasam za Doru, odeš kod njega jednom i zaboraviš ga...Znam a znaju i ostali sa foruma VG i CB, da je upravo on dovršavao razne nestručne pokušaje ugradnje gasa pre svega majstora iz BGD, koji su medju nama budi rečeno medju poslednjima počeli sa ugradnjom gasa.
Opet se ne slazem s tobom.Miris izduvnih gasova se menja i itekako se oseca razlika.Pogledaj malo kad prodje neki auto pored tebe sa plinom pa kad zasmrdi.Ja to osetim bar nekoliko puta svaki dan,a nemoguce je da svaki od tih automobila nema dobro instaliran uredjaj...
ja sam do sada sreo samo jedan takav auto, i to na pumpi. taxi sa divljom plinskom instalacijom.
moj auto, i prethodni nema nikakav smrad karakteristican za plin.
samo standardno CO i NOx kao i na bilo kom drugom autu na benzin.
1000 pumpi na 40 miliona automobila....pa i nije neki broj
i nije. ali ni 4600 benzinskih pumpi na tih 40 miliona nije ekstra broj. ali svakog meseca se broj benzinskih pumpi u Nemackoj smanjuje, trend zadnjih 6 godina.
tacno je da LPG pumpe nisu dobro ni rasporedjene a ni obelezene. srecom, tu je internet i dobro razradjena mreza informacija na sajtovima, doduse strogo na nemackom. Nemacka dosta zaostaje za Benerluxom, Italijom, Srbijom ili Bugarskom u domenu LPG ali kako Nemci ozbiljno rade na tome verujem da ce brzo uhvatiti korak.
Comment