Autogas kao dodatni injection sistem na TuRbo motor

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    au, jedan dan se propusti a ono vidi koliko zanimljivih ideja
    Neko novo trziste za GAS?

    Sam sistem bi trebao biti odradjen na korekciji LAMBDA vrenosti prilikom opterecenja motora na MAX i prema temperaturi izduvnih gasova.
    Ta stvar sa elektonikom i odredjivanjem kolicine nije problematicna.
    bilo bi vrlo interesantno novo trziste i verovatno znatno bolje od NOSa koji je uvek kratkotrajnog efekta.

    kapiram ideju i cenim da je izvodljiva ako ti mozes da ECU prilagodis da radi tacno to sto ti hoces, da prepozna kada i koliko gasa treba dodatno da u**** motor i neki izlazni signal da upravlja brizgaljkama tecnog gasa.

    sistem sa isparivacem u plenumu zaboravi, prekomplikovano, preskupo a za ukupno mali efekat koji tebe ne bi zadovoljio- ti pomenu 200kW ekstra po osnovu gasa.

    ja bih se usmerio na LPi sistem, tecno ubrizgavanje gasa gde iz rezervoara ide gas u common rail sa reglerom pritiska (kao kod benzinca) koji uvek drzi radni pritisak tecnosti na konstrantnom nivou, znaci u tvom slucaju 2,6 bara+ radni pritisak gasa.

    a onda ti putem ECU i mape odredis kada i koliko dugo da modulacijom traje ubrizgavanje gasa preko dizni gasa vec prema zeljenom Lambda odnosno krajnjem efektu.

    imam dilemu kako bi se ponasala mesavina benzin+gas sto se eksplozije tice jer su razlicite brzine sagorevanja i kako bi se to resilo.

    znam da kada se pri dijagnostici benzinca koji negde uvlaci fals vazduh ispitivanje vrsi prinosenjem butan gasa (taj isti autogas) okolo creva pa motor kada u**** gas uz fals vazduh promeni broj obrtaja i mesto nezaptivanja vakuuma je nadjeno.

    ako primas u drustvo veoma me zanima kako bi se to uradilo i svaku pomoc imas sa moje strane.

    inace za dizel je to mnogo jednostavnije i ja sam imao razradjeni koncept za atmosfeski dizel, fora je da motor u****va pre plenuma direktno iz kucista filtera vazduha gas tako da ubrizgani dizel sluzi i kao "detonator" paljenja gasa (funkcija svecice za gas).

    pogledacu malo vise sta trenutno rade Poljaci ( i Nemci) na tu temu jer se oni veoma zanimaju tecnim gasom direktno u port po cilindru.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #17
      Da, Poljaci su cini se najveci konkurenti Italijanima. Imaju masu sajtova o gasu .....

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        http://www.volvopower.de/cgi-bin/vpforu ... 1088691839

        boost baci pogled na ovaj link, Volvo turbo benzinac 300KS iz 2,5litra motora prepravljen na gas.
        kazu da danasnje brizgaljke za gas ne omogucavaju vise od 35kW snage po cilindru sto bi znacilo kod tebe limit od oko 140kW za tvoj motor, manje od ciljanih 200.

        ali kazu i da postoji neke posebne brizgaljke Keihin koje mogu da podignu snagu gasa po cilindru na 40kW ili u zbiru jos 20kW do ukupno 160kW na gas.
        potrazi i "Prins VSI" sistem koji Nmeci koriste u Alfama, BMW, Volvoima za tuniranje motora na LPG.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #19
          [quote="BOOST"]Hm..

          Sistemi koriste Vaporizer gde se gas iz tecnog agregatnog stanja prebacuje u gasovito i dizne su distributori u gasnom stanju

          <<< Rekao sam ti da nema to jest nisam još do sada video dizne za tečno ubrizgavanje mada znam da postoje ali je to još rano, to jest početak novih aparata.
          ---------------

          Vaporizer radi na prncipu isparivaca a voda je zaduzena ( tecnost za hladjenje motora) da sam isparivac ne zamrzne. Dakle cisto na principu ispustanja tecnog gasa u komoru sa vecom zapreminom, i padom pritiska dolazi do promene agregatnog stanja.

          <<<< Tačno, zato služi voda da zagreva kućište da se ne smrzne.
          ----------------

          Sad, taj proces bi trebao da se odvija kod mene u usisu, da bi uzimao toplotu od samog vazduha koji dolazi pod pritiskom od strane TuRba.

          Sam Vaporizer ima verujem u ovim sistemima samo vodeno grejanje, jer se zamrzavanje izbegava posto relativno brzo po paljenju motora dolazi do proliva energije.

          <<<< Tačno, dovoljno je samo da je preko nule i neće doći do smrzavanja ali opet zavisi od protoka gasa, to jest količine.
          ------------------

          Rado bi uradio sistem po sledecem konceptu:

          Izmenjivac toplote , dakle sam Vaporizer bi bio celijske strukture gde bi sav vazduh koji motor dobija bio usmeren kroz njega.

          Sam gas bi se koristio i bio navodjen da u proporciji prema ocitanoj temperaturi u Vaporizeru bude usmerena proporcionalna kolicina gasa prema vladajucim uslovima temperature vazduha u plenumu .

          <<<< Lično mislim na osnovu nekog iskustva da ti ne bi trebao isparivač za ono što tebi treba da radi na motoru. Bilo bi potrebno mnogo proračuna ili eksperimentisanje ali mislim da bi to radilo baš onako kako si zamislio i zašto si pitao.

          Propan ima tačku ključanja na -42 a butan oko -0.5, pošto se koristi mešavina to je negde bliže nuli, zavisno od mešavine. Govorim o atmosferskom pritisku. To opet znači da se dizne ne bi smrzavale i kod većeg protoka gasa. Napraviću ovih dana jednu dimenzija za koje mislim da bi bile dovoljne pa ću probati u realnim uslovima. Nisi mi odgovorio da li ti treba sekvencijalno ubrizgavanje ili u kontinuitetu. Treba naći dizne koje mogu brzo da rade.
          -------------

          Dakle, sto bi pritisak na TuRbini bio veci, to bi se vise gasa usmeravalo kroz Vaporizer sa ciljem oduzimanja temperature vazduha , ali do kranice na oko +4 stepena gde je gustina vazduha najveca .

          Lambda i senzor za ocitavanje temperature izduvnih gasova bi vrsili istovremeno proporcionalnu promenu odnosa gas / benzin.
          Dakle u trenutku kad bi se kontrolom temperature na Vaporizeru postigla staticka tacka temperature od +4 stepena iza u**** tada bi nastupalo do smanjenja protoka gasnog dela ali do povecanja benzina u smesi.
          Jedan distres od izmedju +4-+10 stepeni bi bio solidan da se pokrije vremensko uticanje odziva senzora za merenje temperature Vaporizera.

          Dobitak bi bio u sledecem.

          Potrosnja gasa bi uvek bila prisutna jednim udelom u smesi .
          Sa povecanjem vadjenja efekta iz motora, trosilo bi se vise gasa nego li benzina.
          Sam sistem u sustini nije komplikovan za izvodbu .
          Zahteva malo rada i izrade Vaporizera , gubitci koji bi se pojavili na aerodinamickom delu protoka kroz povecan otpor kroz Vaporizer bi bili jednim delom eliminisani kroz samo otklanjanje iInterCoolera.

          Sta drustvo misli

          <<<<<<<<<<<<<

          Ovo poslednej što si opisao je princip rada gasa na dizelu. Sem na leru, gas se troši (povećava protok) sa porastom broja obrtaja u odnosu na dizel. Zato imaju 10 do 15 posto više snage.

          Uzmi u obzir da ti za 1kg benzina treba oko 14.5 a za gas oko 1 kg više vazduha.

          1 kg gasa ima 46 MJ po kilogramu a benzin super 44,6, normal 40,2
          Kod nas je super 98 oktana a normal 92.

          Mešavina vazduha i gasa ima 3.67 MJ a super3.72, normal 3.81
          MJ=Megadžul.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            http://www.volvopower.de/cgi-bin/vpforu ... 1088691525

            evo i kratak pregled postojecih LPG sistema

            boost, Vialle LPI je ono sto tebi treba.
            evo ti spisak dilera


            verujem da bi Vialle sistem tecnog ubrizgavanja mogao biti ono sto trazis ali naravno sustinskih informacija kako sve tacno radi nema na sajtu.
            inace cena u Nemackoj je oko 2300 eura pa nagore koliko sam na brzinu mogao da pronadjem.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              evo ti telefon Vialle prodaje/tehnicke podrske sa LPI sistem, nadam se da pricaju engleski


              Is uw auto ouder dan 5 jaar en de kilometerstand maximaal 150.000, neemt u dan contact op met de gasFX Service Desk op 023-5662250.

              a evo ti i stranice direktno za naruzbu ako mozes da se snadjes sa holanskim, meni bas i ne idu detalji
              https://secure.gasfx.nl/index.cfm?cOpen ... ageID=1153
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #22
                Hm.. Brick.. od nemackog imam koristi kao i ti od Svedskog.. verovatno samo da nagadjam po tehnickim termovima i nista vise

                No, kako god, sa elektronikom nije problem da resim sta sam zamislio,
                PRVENSTVENO je ideja da se hladi u plenumu iz razloga smanjenja temperature tj. da densititet vazduha omoguci da vazduh kao hladniji dobije vecu gustinu (kompaktnost) upravo za mesto gde je najproblematicniji, kad je u pitanju otpor.

                Naime, cevi koje iz plenuma vode ka ventilima su integrisane sa samim kanalom ( po protoku gledajuci) i najveca su kocnica za punjenje cilindra kad je u pitanju overload.

                Samim tim sto bi dobio na vise vazduha po zapremini, bi omogucio motoru da uzme jos Benzina, sto bi u ovom slucaju bio JOS GASA.
                Tako da istovremeno bi se kontrolisanjem Combustion procesa Jonizacijom doveo da odradi sagorevanje gad je potrebno.
                Taj deo nije problem za Trionic sistem.

                Tako da deo o kojem pricas da injektori za GAS imaju limitaciju je razumljiva sa moje strane ali ja gledam na povecanje volumetrickog punjenja koje bi omogicio i u ovom slucaju nebi bio problem.

                Da, uzmerio sam se na ubijanje NOS sistema.
                Neko mora i to da uradi, jer kome jos treba boca u gepeku koja traje par sekundi
                Meni, hvala ne.

                Ima vise nacina kako bi se plenum odradio, nije problem dovesti ga na nisku temperatur kad se koristi korektna tehnika.

                Isparivac moze da bude i cist plenum sa duplim zidom , gde je bitno da se termicki efekat prenese na unutra preko odrdjenih mehanickih barijera za izmenu energije.
                Izolovati ga termiski spolja nije problem.

                Jedan TIG aparat i malo aluminijuma cudo mogu da naprave .

                Samo jos neki parametri koje neznam, a koje verujem da Vi mozete iskopati, a to je :

                -Koja kolicina Gasa je potrebna za tih 160KW ?

                - Da li se zna koji je efekat hladjenja isparavanjem iste kolicine gasa?

                Sad , sa ovim bi moglo poceti teoretsko pripremanje za proracun " INTERCOOLERA" ovog puta u direktnom znacenju
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  na tom linku ima gotovih kitova za SAAB TURBO, ja sam pogledao recimo za 9000CS LPT sa 2,3 16V motorom od 110kW modelskih 1995-1998 ali ima i za 9-3 2.0 turbo sport sedan npr ali se ne snalazim sa oniim sto je kod tebe u B203R od toga primenjeno.

                  ono sto sam primetio da zahtevaju da je auto mladji od 5 godina i da ima manje od 175.000km da bi Vialle prodao LPI uz garanciju inace za stariji auto i vise km garancija je predmet pregovora/ pozivanja Help Deska za moguce resenj.

                  cena osnovnog Vialle LPI kita za Saab je oko 1890 eura, direktno u fabrici, koliko sam uspeo da pronadjem.

                  boost, materijal za pocetak akcije je tu
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    od 4. oktobra 2004. Saab u Holandiji je poceo prodaju novih Saabova sa ugradjenim Vialle LPI sistemom u auto salonima.

                    vise detalja na
                    https://secure.gasfx.nl/index.cfm?cOpen ... ageID=1125
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      za Nemecki cu ja da ti pomognem oko problema samo ti nadji sta ima interesantno
                      ja bih zaobravio na isparivac u i oko plenuma vec isao direktno na tecno ubrizgavanje. Vialle radi takve sisteme od 1994. godine i sada je to vec dovoljno usavrseno.

                      Koja kolicina Gasa je potrebna za tih 160KW ?

                      - Da li se zna koji je efekat hladjenja isparavanjem iste kolicine gasa?
                      ovo ne mogu ni da naslutim, ali mislim da sam nasao neki proracun koji se bavi i tim pitanjima, barem za ono prvo.
                      za ovo drugo nemam predstavu u brojakama.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        boost prodaj da mejlujes ovoga coveka, on se bavi ugadnjom gasa i kaze da je ugradio gas u Volvo T6 turbo motor, to je ona varijanta sa 2800 kubika i 272 KS (sa 2turbine redni sestak) koji ide u S80 i XC90.

                        sajt jeste na nemackom ali snacices se sa e mail adresom, UFrank je user

                        auch ein T6 lässt sich problemlos, mit der richtigen Anlage, umrüsten. Wir haben das bei einigen S80 und auch 2 XC90 gemacht, die Kunden sind mit den speziell für diese Motorvariante angepassten Anlagen sehr zufrieden

                        evo ovde imas na dnu stranice i njegov PP
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #27
                          Ok.. nice, ima od cega da se krene

                          Sad prvo cekam sta ce "TATA" da mi kaze (Tata je izmislio Trionic )

                          Cekam odgovor pa kad nadjem meso na kostima , ce se jede
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #28
                            Originally posted by BOOST
                            ...Da, uzmerio sam se na ubijanje NOS sistema.
                            Neko mora i to da uradi, jer kome jos treba boca u gepeku koja traje par sekundi
                            Meni, hvala ne....
                            Khm...khm...gazda, bez vredjanja NOS-a, nemamo svi TuRbo

                            Iako mozda, jednog dana...
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • vujke
                              Admin
                              • 29.09.2004
                              • 1673
                              • Mladenovac
                              • Daewoo Lanos 1.5SX

                              #29
                              hmm http://www.importpoweronline.com/propanecontent.html

                              while(!asleep()) {sheep++;}

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #30
                                Originally posted by 206
                                Originally posted by BOOST
                                ...Da, uzmerio sam se na ubijanje NOS sistema.
                                Neko mora i to da uradi, jer kome jos treba boca u gepeku koja traje par sekundi
                                Meni, hvala ne....
                                Khm...khm...gazda, bez vredjanja NOS-a, nemamo svi TuRbo

                                Iako mozda, jednog dana...
                                Hehe.. pa, od necega se uvek krece ....
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X