Oblik signala lambda sonde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #31
    Inace, isto tako sam naisao na zanimljivu informaciju da iako titanijumske sonde nisu vise u trendu, i da imaju svojih nedostataka - pogotovo kad je LPG / lambda control sistem u pitanju, imaju jednu dobru stranu, pogotovo kad se koriste u ne-idealnim radnim uslovima - tj u vodi, prekrivene blatom, promena spoljasnje temperature, itd.. Navodno, cirkonijumske sonde su prilicno osetljive na spoljne faktore, jer pokusavaju da vrse neka poredjenja spoljasnjih uslova i unutrasnjih, dok titanijumske rade to drugacije.. nek me neko ispravi ako gresim, ali meni se cini da u ovome ima logike .. na stranu to sto ne mogu da se koriste sa ovim sistemom kontrole lpg-a..


    Sonda ti je ispravna, ubrizgavanje nije.

    Comment

    • mr_W
      CBC Član
      • 17.06.2005
      • 65
      • Beograd

      #32
      @IvanT,

      Ne vidim na onoj maloj slici, koje su donje i gornje granice napona unutar kojeg on oscilira ?

      Mozda mi samo nije dobro podesen opseg merenja napona
      MUD IS ALL WE NEED
      http://www.srbija4x4.com

      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        #33
        Reci mi da se salis.

        Pa samo u ovoj temi je vec dva puta receno. Pogledaj vrh stranice i nemoj posle da se ljutis kada neko nece da odgovori.
        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • mr_W
          CBC Član
          • 17.06.2005
          • 65
          • Beograd

          #34
          Ok. Vidim to, znam da citam. Ali ne bi postavljao pitanje da mi je sve jasno.

          Dakle da po ko zna koji put preformulisem pitanje da bi bio jasniji:

          da li se te oscilacije u naponu krecu u punom opsegu rada lambda sonde ?

          Znas, ja razmisljam kao programer, dakle kao sto bi ECU mogao da razmislja: on se bori da odrzi odnos idealnim (stagod to njemu znacilo - tj stagod mu bilo u tabelama upisano) - meri, pa koriguje, meri pa koriguje, meri pa koriguje.. malo bogatija smesa, malo siromasnija, malo bogatija, malo siromasnija.. nemoguce da je ECU bas tako grub da ga gruva iz krajnosti u krajnost, to bi bilo bas preterano, zar ne ? Mislim, neka nepreciznost i postoji, zbog toga i imamo pulsirajuci oblik signala - da je odziv ecua i propratne mehanike/elektronike beskonacno velik, pulsirajuci oblik bi imao sve manju amplitudu gde bi na kraju postao idealno prava linija. To je daleko od realnosti, a mene zanima koliko to prakticno znaci volti.. ok. uzecu pa cu izmeriti.
          MUD IS ALL WE NEED
          http://www.srbija4x4.com

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #35
            Za cirkonijumovu sondu (0-1v).
            Ako dobijes da ti napon oscilira izmedju 0,4 i 0,6v napravio si savrsenstvo sto se napajanja gorivom tice. Inace ne nadaj se da napon stoji stabilan. Ako je tako sonda ti je losa a ako seta u onim granicama onda je dobro. Ako seta u sirim granicama opet nije najbolje.
            Probaj da vidis kako se ponasa pri normalnoj krstarecoj brzini. Ako je to reseno onda pokusaj da vidis kako se ponasa pri najvecoj snazi pa onda pri najvecem momentu. Na kraju kako ubrzava u odnosu na benzin. Ovo zadnje pod uslovom da si siguran da je benzinski sistem u savrseno cistom stanju. Gledaj da su ti svi filtri cisti. Takodje promena prizvodjaca vazdusnog filtra moze da utice na smesu. Ako je gusci ili redji. Zato je potrebna periodicna kontrola kod majstora kad su u pitanju neki primitivniji gasni sistemi. Najbitnije ti je da je ler stabilan u svim uslovima i da smesa nije previse siromasna. Ponekad je potrebno pomeriti ler preko zime ali to nije neki problem jer se radi na isparivacu i nema veze sa lambda control.
            Nestabilan ler je glavni razlog da su neki isparivaci na zlom glasu. U sustini sve radi na istom principu samo sto su neki napravili lose i nepouzdano.
            Na kraju ako postoji mogucnost i motor je u dobrom stanju pomeri slobodno paljenje za 2 stepena unapred ako vozis samo na gas i ponovi celu proceduru u vezi gasa (radi kontrole da nije siromasna smesa) i koriguj ako treba. Ovo zadnje moze biti kriticno ako se mora voziti na benzin pod opterecenjem a benzin nije svez ili nema dovoljno oktana. Mene na 95 oktana nikada nije zezalo a bilo je na 150% pretpaljenje. To ne znaci da moze za svaki motor toliko bez rizika. Stepen, dva uvek moze a znaci dosta u voznji ako je motor slabasan a posebno po gradu. Za vece motore moze da se ustedi nesto goriva.
            Ne meri sondu analognim instrumentom ako mu ulazna impedansa nije najmanje 1Mohm. Ako je digitalni treba da ima bar 10 merenja u sekundi a obicno imaju samo oko 3. Imaj to u vidu. Bolje meri osciloskopom ako imas onaj mali rucni. U principu ti nije ni potrebno merenje ako imas lambda control vec samo pravilno podesavanje za sta uglavnom treba imati iskustva. Veruj mi da je 95% u "treba znati kako" i zato uvek preporucujem iskusne i dobre majstore.

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #36
              mr_W:
              da li se te oscilacije u naponu krecu u punom opsegu rada lambda sonde ?
              To je cilj. Na benzinu minimalno od 200mV do 800mV. Idealno 100mV-900 mV.

              Dranix:
              Ako dobijes da ti napon oscilira izmedju 0,4 i 0,6v napravio si savrsenstvo sto se napajanja gorivom tice.
              Dali se ovo odnosi na plin ili........???

              Comment

              • mr_W
                CBC Član
                • 17.06.2005
                • 65
                • Beograd

                #37
                Originally posted by Valent Vudriga
                Dranix:
                Ako dobijes da ti napon oscilira izmedju 0,4 i 0,6v napravio si savrsenstvo sto se napajanja gorivom tice.
                Dali se ovo odnosi na plin ili........???
                Sude?i po logici, trebalo bi da nema veze da li je plin ili ...
                MUD IS ALL WE NEED
                http://www.srbija4x4.com

                Comment

                • *IvanT*
                  CBC Senator XXL
                  • 30.01.2005
                  • 3234
                  • Srbija, Beograd, Kara

                  #38
                  Jedino kod motora koji imaju lambda sondu a ugradjen najobicniji venturi sistem, moze da se ocekuje vrednost napona na sondi, koja je u tom opsegu 0,4-0,6V. U svim drugim slucajevima, gde je uredjaj ispravno nastelovan, a u pitanju su sistemi sa lambda kontrolom ili ubrizgavanje gasa, imamo napon koji varira izmedju 0,1-0,9V.
                  http://www.lovatogas.co.rs

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #39
                    Venturi nema nacin da oscilira smjesu, zavisan je iskljucivo od podtlaka motora. Otuda i priblizna srednja vrednost kao ciljni napon.

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #40
                      Kod mene je konkretno tako a emulator sonde je podesen (posto se podesava trimerom po zelji) na 0,45v. Inace sistem je obican sa slavinom i mislio sam na napon pri stabilnoj krstarecoj brzini. Inace naravno da oscilira u skoro punom opsegu sonde zavisno od promena potpritiska koji stvara motor. To se vec jako tesko prati obicnim voltmetrom i nije u dometu amatera niti korisno za konkretno podesavanje. Analiza dogadjanja je vec nesto drugo pri kojoj se dobija ukupna slika sta se desava kad se promeni neki parametar. Treba imati i cime to snimiti. "Ispeglano" stanje napona nema sanse da se dobije kod lambda control sistema ma kako dobro bio podesen. Pretpostavka je naravno da se poredi neko benzinsko ubrizgavanje kad vec postoji sonda a ne karburatorski sistem a upravo je u toj klasi primitivni gasni sistem. Glavna fora stepper motora je da reaguje na naglo otvaranje leptira do kraja sto radi i svaki savremeni karburator. Ako tu funkciju ne iskoristimo od lambda control sistema a moguce je da se ne iskoristi "dzabe smo krecili". Ipak mnogo zavisi i od toga sta motor vec ima od pokazivanja polozaja leptira. Ako je karburatorski motor recimo sa naknadnom ugradjenom sondom samo zbog gasa moze i bez icega ali nije to, to. Naravno da bi mogli da se ugrade bar prekidaci ali je to vec modifikacija.
                      Dobar lambda control sistem sadrzi u kontrolnom smislu sve moguce i nemoguce kombinacije koje se mogu birati po izboru i na osnovu vozila u koje se to ugradjuje. Mislili su oni za svih tih 30-tak eura cak i previse.

                      Comment

                      Working...
                      X