Dizel i gas...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #16
    Originally posted by RankoK
    a meni neces da odgovoris.... ha ha ha...

    Ma oću, samo sam sad došao iz BG-a a magla ko kanta pa se mislim jel da spavam ili ne Bićeš prvi obavešten i zamorčić kad si već navalio
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #17
      Da, i mesec dana shegrtanja za Dz
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • Black Knight
        CBC Senator XXL
        • 13.10.2004
        • 2020
        • Novi Beograd, kicblo

        #18
        moze...dogovoreno... evo ruka ...i da zalijemo...
        Injection is good,but I'd rather be blown!

        Comment

        • Black Knight
          CBC Senator XXL
          • 13.10.2004
          • 2020
          • Novi Beograd, kicblo

          #19
          sad cu malo da offtopicarim...ali kada si to vec reko Boost...ja bi i to voleo ali ne 1 vec 2.... nemas pojma koliko bi voleo da radim...ali nemam gde...kada se setim koliku mi je radionicu cale imao...
          Injection is good,but I'd rather be blown!

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #20

            Comment

            • maki
              CBC Senator XXL
              • 03.10.2004
              • 878
              • Budva, CG

              #21
              citao sam o tome clanak u novinama gdje pise da je preporucljivo da auto bude sa turbom(za starije dizele koliko sam ja shvatio)kazu da sa ugradnjom plina automatski se ispunjava euro 3 norma ukoliko predhodno to nije bilo tako,smiruje rad motora,poboljsava performanse,smanjuje potrosnju,a auto radi na oba goriva istovremeno
              HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

              Comment

              • maki
                CBC Senator XXL
                • 03.10.2004
                • 878
                • Budva, CG

                #22
                sad kad sam vidio sajt,sjetih se da su u prvom planu kamioni i autobusi,a mislim da su za auta govorili da treba da budu vece kubikaze
                HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #23
                  Da Maki, ali se pominje usteda od samo nekih 15% pa ne bi rekao da se isplati za automobile s obzirom na sve cinjenice. Sto se tice normi zagadjenja tu je pravi pogodak ali je instalacija za jedan moderni kamion recimo preko 3000 eura. Ipak je to kamion pa nije skupo ali je cena bas solidna. Ne verujem da ce se zagrejati spediteri osim ako ih zakon ne natera na to. U tom slucaju je LPG fumigacija najjevtinije resenje od svih sofisticiranih za diesel. Tu mislim na onaj aktivni hemijski sistem koji je u razradi a koji za sada kosta citavo bogatstvo.

                  Comment

                  • @lix
                    CBC Senator XXL
                    • 17.12.2004
                    • 875
                    • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                    #24
                    Pa evo možda je informacija korisna ali ko zna...
                    Nekada davno, tačnije krajem 70-ih godina, u institutu "Kirilo Savić" vozio se jedan Fiat 1300 sa dizel motorom koji je imao uređaj za mešanje gasa i dizel goriva. Vozili su ga nekih 70k km nakon čega je usledio jedan elaborat.
                    U njemu se iznosi računica da je ugradnja ovakvog uređaja u putnički automobil sporo isplativa, tj. potrebno je preko 38000km da bi se investicija otplatila.
                    Od tada je prošlo bar 25 godina pa verujem da su se neke stvari izmenile po pitanju kalkulacije ali da je tehnički princip u suštini ostao isti.
                    Više o tome ako je informacija od koristi, mogu da nabavim ali mi treba malo vremena.
                    Ah da, u Rumuniji su se za vreme diktatora Čaušeskua autobusi gradskog saobraćaja i kamioni pogonili upravo ovom mešavinom, a kasnije i čistim pogonom.

                    Pozdrav.
                    Što više za što manje

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #25
                      To i jeste problem Alix. Stvar je super po pitanju ekologije i to je ustvari jevtin nacin da se od dizelasa delimicno napravi "ekolosko vozilo". Kad zagadjenje postane "skupo" a postaje pa kad dodje zakon na snagu onda ce onih 3000+ evrica za kamionsku gasnu instalaciju biti jevtino jer ce svi MORATI ili to ili nesto drugo jos mnogo skuplje da ugadjuju ako uopste misle da voze na dizel. Do tada ... Zaista bi voleo da bacim pogled u auspuh jednog kamiona koji ima tu instalaciju i da ga malo omirisem ali ne znam vozi li neko uopste vec takva vozila ovde kod mene. Ne bi rekao, ali se nikada ne zna. Obicno dok se ne mora niko nista i ne ulaze u ekologiju. Takva nam je svest izgleda.

                      Comment

                      • BRABUS
                        CBC Senator XXL
                        • 15.10.2004
                        • 2399
                        • London

                        #26
                        Koliko se godi ti drainX upirao....gas nema perspektivu u velikoserijskoj produkciji automobila. Dva pravca razvoja ima....hibridni pogon i dalji razvoj dizel motora (trenutno oko 47% prodatih vozila u ?vropi su dizeli). Kod tebe u Belgiji ima trenutno 65%, a 2012 bice 72%. Podaci su iz Frost & Sullivan Next Generation Diesel Engine Technologies 2004.
                        A razmisli zasto ga nema.....da je tako dobar ko sto se prica, odavno bi se proizvodnja automobila preorjentisala na gas

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #27
                          Originally posted by BRABUS
                          Koliko se godi ti drainX upirao....gas nema perspektivu u velikoserijskoj produkciji automobila. Dva pravca razvoja ima....hibridni pogon i dalji razvoj dizel motora (trenutno oko 47% prodatih vozila u ?vropi su dizeli). Kod tebe u Belgiji ima trenutno 65%, a 2012 bice 72%. Podaci su iz Frost & Sullivan Next Generation Diesel Engine Technologies 2004.
                          A razmisli zasto ga nema.....da je tako dobar ko sto se prica, odavno bi se proizvodnja automobila preorjentisala na gas
                          Onda su Australijanci (kontinent) glupi ko ona stvar. Skanija, Mercedes,Volvo i slični takodje.
                          Kad bi se uložilo samo 10 posto propagande za gas koliko se troši za reklamiranje najsavremenijih dizel motora ili razvoj istih, davno bi nestali sa scene.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • @lix
                            CBC Senator XXL
                            • 17.12.2004
                            • 875
                            • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                            #28
                            brabus je deimicno u pravu. Ide se na proizvodnju automobila sa dizel pogonom koji ce umesto dizel goriva trositi tzv. biodizel koji se dobija iz prirodno obnovljivih izvora tako da CO2 CO i ostali produkti sagorevanja kruze: atmosfera - biljka uljana repica, soja, genetski modifikovane zitarice. U stvari radi se o solarnoj energiji koja se pretvara u biljci i zelenu bio masu odakle se kasnije vade ulja od kojih se pravi biodizel.

                            Vise o tome na:



                            A znate li da moze da se stara dobra mecka da se preradi na zejtin?

                            Ako nekoga interesuje mogu detaljnije i o tome...


                            Pozdrav
                            Što više za što manje

                            Comment

                            • BRABUS
                              CBC Senator XXL
                              • 15.10.2004
                              • 2399
                              • London

                              #29
                              Dora, ne pricam napamet. Sve sto pricam je iz srednjerocnih i dugorocnih studija o razvoju automobilske industrije. U to ne sumnjam, zato sto su to kreirali mnogo pametniji, dalekovidniji i mocniji ljudi od mene, a i zato sto znam koliko te studije kostaju i kako se ozbiljno rade....
                              Sto se putnickog programa tice, tu definitivno nece biti velikih pomeranja u pravcu gasa, jer se ide na razvoj dizel motora i hibridnih motora (pogonjenih benzinskim i dizel motorima u kombinaciji sa elektro motorima). Vecina proizvodjaca radi na tome i to zajednicki. Skoro su DaimlerChrysler i GM popisali ugovor o saradnji u razvoju hibrida. To dovoljno govori...
                              Zar mislis da su ljudi koji vode auto kompanije glupi, pa se nisu setili izuma starog pitaj boga koliko i rekli - to je buducnost !!! Naravno da nisu....i da imaju razlog zasto se ne orjentisu na gas.

                              Gas ima buducnost u zemljama kao sto je Rusija i na Balkanu...ali ne iz ekoloskih, nego iz sasvim drugih razloga.

                              Sto se Mercedesa tice, jedini auto koji izlazi sa instalacijom za gas iz fabrike je E200 CNG, i trenutno ima ispod 1% prodaje E klase. Pusten je probni balon...i logicno - pukao je.

                              Sto se kamiona tice, tu stvarno nisam upucen, ali sumnjam da i tu ima neku perspektivu.

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #30
                                Hibridi, da, posebno na kombinovani danasnji pogon + Elektro pogon.

                                Takodje umesto konvercionalnih motora za pogon elektro motora sve vise na sliku dolazi pogonska celija sa vodonikom.

                                To je pravac kojem se okrece buducnost autoindustrije.
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X