Pumpe koje toce CNG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #16
    Brick,
    Ne znam gde su te pumpe za LPG u Nemackoj odnosno znam da nisu na glavnim putevima. One na sporednim rade obicno do 20 ili max 22 uvece pa posle vozis na benzin kao ja. U Belgiji toga nema jer pumpi za LPG ima svuda bukvalno. Nemacka je jako velika zemlja a Nemci jos uvek jako malo voze na LPG ili CNG. Mogu ti reci da je od ukupnog boja pumpi 99,99% na "nezgodnom" mestu za nas u tranzitu. Snalazim se ja i po nemackim selima jako dobro ali samo da se zna da nije ruzicasto. Austrija je katastrofa definitivno osim da na licu mesta pretaces iz boce (salim se naravno). Za to se verovatno tamo robija.
    Iz tvog izlaganja se jasno vidi da je cena CNG vs LPG mala a cena infrastrukture ogromna. Ako mene pitas sta bi vozio ako bi mi u obzir dosao i CNG ja bi se odlucio za moderniji dizel definitivno pre nego za CNG. Postoje "plasticne" tj. kompozitne boce za gas pod velikim pritiskom ali su zato i veoma skupe u odnosu na one celicne.

    Overspeed,
    Nisam mislio nista licno niti sam te prozvao. Posto vidim da zagadjenje nije tvoj problem onda sam zaista pogresio sto sam to i pomenuo. Zagadjenje u Srbiji je MOJ problem. Hteo sam samo da kazem nesto drugo. U Srbiji nije NISTA sto treba reseno kako treba a guraju se u neke stvari za sta samo bog zna cemu trebaju da sluze. Smesno mi je sve to i jako apsurdno.
    Jel ti mozes da zamislis prosecno srpsko vozilo sa onoliko kila viska u gepeku? Jel isto zamisljas da ti isti vlasnici plate CNG instalaciju.
    Pa u Srbiji jos uvek ne postoji ni krsteni zakon za LPG a vec se ulazi u slobodno mogu da kazem malo vecu avanturu sa CNG. Odavno se zna sta je metan i da ga ima svuda oko nas i da je jevtin ali je prokleto zajeban za koriscenje i cuvanje. Ja se iskreno nadam da Srbija nece postati Indija gde ginu kao muve od metana svakodnevno. Ih, da je samo malo drugacije gde bi nam bio kraj.
    Jel znate mozda kakva je situacija u Rusiji za CNG pumpama kad se vec ufuravaju u Srbiju i uce ljude kako se to isplati i kako je super.
    Ne znam zasto ali bi ja poceo masovno da pravim kazane za rakiju umesto pumpi za CNG dok je jos bakar jevtin a ulagao bi i u poljoprivredu malo vise .

    Comment

    • Srdjan
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 2416
      • Bajina Basta/Beograd

      #17
      Originally posted by brick
      pri tome, uz CNG se bitno gubi na perfomansama, domet je bitno kra?i sa jednim punjenjem, i obavezne su modifikacije vešanja vozila zbog mase koja je dodata (oko 250-300kg extra u gepeku).
      Ne znam da li si gledao na tv AutoPlus test Skode Octavia 1.4 sa ugradjenim BRC sistemom za ubrizgavanje metana koji kosta oko 2500eur... Poredili su ubrzanje prilikom voznje na benzin i metan... U praksi je razlika oko 10% pa i manje sto je zanemarljivo...
      Npr. 0-60km/h razlika je 0.5sec, 0-100 razlika je 1sec a od 0-140 nekih 1,5sec... Dakle vrlo je mala razlika s obzirom na ustedu i na cistocu izduvnih gasova... Jedino mi nije bila jasna situacija oko potrosnje, jer nigde to nisu rekli, kolika je...
      Lancia Kappa 2.0 20v

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #18
        Samo Vas posmatram....
        Koji od vas ?e da izdvoji 2500 evri?a za konverziju da bi vozio 150 kila teži auto.
        Što se performansi ti?e to da ide isto to može da izjavi samo onaj ko nikad u životu nije vozio dva ?oveka pozadi. Oni trka?i su glupavi do aja jer vade sve iz kola a nebitno je.

        CNG je namenjen za teretni program i tamo je vrlo koristan. Taksi vozila, privredna dostavna vozila i sva vozila koja prelaze 50K godišnje mogu da razmišljaju o tome.
        Samo ?ekam kad ?e da se pojavi onaj i kaže da to treba za 500 evra maksimum ugradjivati i bi?e komplet...
        Ima pumpe, dobro, ko radi atest vozila?
        Po kom zakonu se radi atest?
        Žao mi je što nikad ne slikam prtljažnik vozila gde izvadim CNG da se vidi kako nema uopšte prtljažnika a posle da se vidi normalan auto napred a bagi pozadi...
        Naftagas ima valjda 6 ili 8 Punta na CNG a švercaju se sa atestom kao takvi su uvezeni pa je to ok, a homologacija ma?ku o rep.
        Kome treba Punto bez prtljažnika?

        Jel trebaju nekom dve boce za CNG dopola napunjene, ne smem da ih dam ciganima a smetaju mi....

        Izjava upola jeftinije od LPG je malo smešna ako se ima u vidu cena ugradnje, prerada vozila (koja bi trebala ali je niko ne?e raditi) i amortizacija tog vozila kroz brže habanje trapova zbog tereta.

        Da držva sufinasira zbog ekologije da razumem ali da neko veruje da je to 16 dinara litra baš i ne razumem.

        Litra za 16 dinara, gde? Nema nigde al je jeftino...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • TOKYO
          CBC Senator XXL
          • 17.07.2006
          • 1696
          • Beograd- NBGD

          #19
          Izvuce mi mnogo reci iz usta.....

          Ne treba ici u krajnosti.....

          I LPG je sam po sebi vec dovoljna prepravka i usteda je vise nego zadovoljavajuca!
          MY ex RWD Alfa
          Drift & Donuts & Track

          Comment

          • zeljan
            CBC Član
            • 02.06.2005
            • 64
            • palic

            #20
            jos ste jednu stvar zaboravili,CNG u srbiji nije registrovan kao pogonsko gorivo i ne moze da se sipa u vozila,vlada(koju nemamo) tek treba da odobri upotrebu cng u motornim vozilima,pre ili kasnije ce i to biti ali proci ce jos neko vreme,inace naftagas toci samo u svoja vozila i ne prodaje cng.
            kryogas je odavno zavrsio pumpu ali jos ne toci upravo zbog zakona.
            potpis nije po pravilima foruma

            Comment

            • Deki
              CBC Senator XXL
              • 18.02.2005
              • 307
              • Beograd

              #21
              Originally posted by Srdjan
              ... Poredili su ubrzanje prilikom voznje na benzin i metan... U praksi je razlika oko 10% pa i manje sto je zanemarljivo...
              Npr. 0-60km/h razlika je 0.5sec, 0-100 razlika je 1sec a od 0-140 nekih 1,5sec...
              Jesu li poredili zaustavni put tj kocenje od 100 -0km/h?

              Verujem da sa punim automobilom (4 coveka i bocama u gepeku) taj auto jedva da moze da stane.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                Ako mene pitas sta bi vozio ako bi mi u obzir dosao i CNG ja bi se odlucio za moderniji dizel definitivno pre nego za CNG
                u tom izboru ista opcija, CNG nije toliko jeftiniji da se brzo povrati pove?ana investicija (RoI) u startu.
                što se Nema?ke ti?e, velika je zemlja pa i 4000 CNG+LPG pumpi ne deluje tako mnogo. ali Nema?ka ima najviše pumpi i najviše vozila na gas u jednom ili drugom obliku u apsolutnim ciframa.
                da su mesta lokacija neodgovaraju?e i po gustini i po poziciji nije ništa novo, do?i ?e i to na svoje sa razvojem same Nema?ke u smislu prihvatanja zelenih goriva u još širem obimu.

                i što se ti?e benzinskih pumpi potpuno si u pravu, opšti trend je da se zatvaraju šriom Evrope, opet da se zadržimo Nema?ke.

                za 5 godina od 2000-te do 2005te pozatvaralo se oko 2000 pumpi za benzin-dizel i taj trend se nastavlja.
                zadnji put kada sam gledao, bilo je oko 6500 pumpi za benzin i oko 4000 za gasna goriva pri ?emu se konstantno razlika smanjivala godina za godinom.

                vodonik je fina ideja ali ima jedan ali nepremostivi problem- veoma je skupo i ekonomski totalno neupotrebljivo njegovo dobijanje današnjim teghnologijama.

                Kina je na putu da postane prva zemlja koja je ovladala komercijalnom tehnologijom za te namene, nedavno je objavljeno da se o?ekuje za 3-5 godina prvi nukelarni fuzioni reaktor u Kini da postane operativan po tokamak principu.

                isti takav projekat forsira i EU, i po njihovim najavama EU bi mogla da ovlada termo fuzijom za 15-20 godina.
                Ameri i Rusi se ne izjašnjavaju nešto glasno, i oni rade na tom pitanju.

                do tada, vodonik je pusta želja, s obzirom na troškove dobijanja a time i prodaje za auto upotrebu u masovnim koli?inama.

                sa druge strane, te?e razvoj kotlova na drva kroz proces pirolize, a time i mogu?nost izdvajanja gasa iz drveta kao pogonskog goriva uz dalje ulaganje u razvoj.
                naravno, komplet rafinerije kakve danas poznajemo bi trebale da odu u istoriju a to je suprotno važe?im globalnim anglo ameri?kim interesima.

                kada bolje razmislim, ko?nica napretku iz ma kog ugla da se pogleda su ameri?ko britanski sebi?ni interesi da po svaku cenu zaustave razvoj primene nauke u energetici radi zadržavanja monopola cene, prisile i uticaja na ostale.

                naš CNG u Srbiji je tako malecna kap u moru, kao i da ne postojimo efekat globalno je isti, nula. bilo na zagadjenje okoline bilo na ekonomiju planete.

                Kina je upravo po?ela da izvozi SUV svoje modele koji se fabri?ki isporu?uju sa LPG sistemom na italijansko tržište.
                a ?ega se Kinezi masovno dohvate i cena se strmoglavi za krajnjeg kupca, barem još uvek pretežno tim tokom idu stvari.

                ali prizna?eš da je dobro da je neko zagrizao u CNG oblast, i investirao svoj kapital. dobro ili loše pokaza?e vreme, ja mislim da investicije u energetiku ne mogu da budu loše generalno.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  @srdjan, nisam gledao ali jesam pre 3-4 godine obiman test radjen u Nema?koj sa Mercedesom E200 fabri?ki modelom (testnim) na CNG.

                  rezultati te fabri?ke ugradnje su bili o?ajni u svakom pogledu, i ideja je napuštena od strane Mercedesa tim metodom.

                  iz stranih testova i imam te vrlo oskudne naznake o potrošnji CNG-a.

                  ne znam recimo zašto kako kažeš nije navedena potrošnja te Škode koja je prezentovana.
                  pre ili kasnije matematika i ?injenice potrošnje ?e isplivati na površinu, a poredjenje A-B-C raznih goriva tada ima i konkretnog smisla model po model auta.

                  pre 5 godina CNG bi definitivno odabrao po pitanju isplativosti vožnje, sa ondašnjom cenom, danas više i ne bi verovatno.

                  u energetici jako puno zavisi od politike države, samo gorivo je malecni udeo u krajnjoj ceni a takse/akcize/porezi su glavni uzrok (dis)proporcija cene dobijenog kWh energije iz pojedinog goriva.

                  kako je naša država planski uredjena, poznata po poštovanju zakona, po odli?nom planiranju i realizaciji planova tako je i sa CNG kao gorivom po meni vrlo neizvesno bilo šta planirati u smislui finansija.

                  a auto na CNG se ne može otplatiti za manje od nekoliko godina vožnje, i to planirane budu?e vožnje i budu?e finansijske konstrukcije za sve te godine.

                  ali, bio bi jako zadovoljan kada bi država pare od poreza na dizel umesto u le?enje plu?a i prate?ih zdravstvenih problema/ troškova direktno usmerila taj novac u konverziju gradskih autobusa na CNG.
                  zna?i ne trebaju nam dodatne pare, kojih ionako imamo previše kao država, ali druga?ija raspodela bi mogla da donese dugoro?no velike uštede i znatno bolji komfor života u centru gradova.

                  e sad, takva Vlast ovde, i sada...realnost ili utopija da se pojavi logika koja misli na duži rok i sveopštu ekologiju svih nas potroša?a zagadjenog vazduha.

                  ta testirana Škoda, kakve su brojke medjuubrzanja.
                  li?no, ne zanima me 0-100 ili sli?no, jedino me zanima u vožnji 40-80, 60-100, 100-150 i sli?na poredjenja.

                  a to se po pravilu izbegava, marketinški sakriva jer otkriva puno toga i ogoljeno prikazuje mane odabira motor-menja?-masa vozila kao ukupne konstrukcije.
                  tih 0,5 ili 1,0 sekunde 0-100 može da razli?ito zna?i u praksi te?ne vožnje pri medjuubrzanju, mnogo više izraženo.

                  postao sam sumnji?av na brojke koje razni objavljuju u svojim "nezavisnim" testiranjima, bez navodjenja uslova merenja ne?ega.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • overspeed
                    CBC Senator XXL
                    • 24.05.2005
                    • 2779
                    • Kosovska Mitrovica

                    #24
                    dranix:
                    Overspeed,
                    Posto vidim da zagadjenje nije tvoj problem onda sam zaista pogresio sto sam to i pomenuo. Zagadjenje u Srbiji je MOJ problem.
                    U odnosu na ono shto sam napisao ovo je totalno izvadjeno iz konteksta, loshe interpretirano, "izvrnuto", kako god Elem, da ne ispadne kako mene bash zabole () to shto udishem kancerogenih chestica "na kilo" zbog "brige" drzhave o ekologiji samo 3-4 rechenice na tu temu...

                    Nisam nigde napisao da zagadjenje u Srbiji nije moj problem, vec sasvim jasno napisao da nije moj problem to shto niko u zemlji Srbiji ne proverava izduvne gasove na tehnichnom pregledu. Dakle, moj problem nije kako da reshim UZROK (jer jednostavno to i ne mogu), ali POSLEDICE itekako jesu moj problem. Ja bih, lichno, JAKO voleo da je eko-test sastavni deo tehnichkog pregleda, bash zbog tih posledica. Uzrok treba da bude problem drzhave, a ne pojedinca, valjda uvidish razliku. Slozhicesh se da niko MENE ne mozhe okriviti shto drzhavu u kojoj zhivim bash zabole za ekologiju. Meni je lichno savest po tom pitanju aposlutno mirna, ne mogu da utichem na to shto drugi truju, ali znam da ja ne trujem druge.

                    @ brick:

                    Nisu samo kojekakva "nezavisna" testiranja puna dezinformacija o potroshnji ili perfromansama, to je poodavno postao "opshti trend" i medju samim proizvodjachima i njihovim fabrichkim podacima.

                    Bash pre neki dan na TV-u je bilo rechi o tome koliko su pojedini proizvodjachi dali "optimistichke" podatke u pogledu ECE potroshnje odredjenih svojih modela. Po preciznim merenjima, onako kako je to precizirano ECE standardnom, na naknadnom testiranju su utvrdjene neverovatne razlike izmedju stvarne potroshnje i one koju je proizvodjach dao po fabrichkim specifikacijama. Ne bih se toliko chudio da su u pitanju jednocifrene brojke, ali ovde razlike idu i preko 40%! Ne secam se svih detalja, ali "na vrhu" liste su bili, izmedju ostalih, Ford C-Max 1,6 TDCi kod kojeg je realna potroshnja veca od fabrichki deklarisane za celih 41% zatim tu su bili i Citroen C3, neki Peugeot sa HDI motorom, Opel Meriva, i josh mnogo proizvodjacha i njihovih modela...

                    Sa svakom novom generacijom automobili su sve opremljeniji (chitaj tezhi), nezavisno do klase sa svakom novom generacijom su sve veci, a ochigledan je sve izrazheniji imperativ o smanjenju potroshnje. Ove dve chinjenice su, i pored tehnichkih napredaka po pitanju efikasnosti rada motora odnosno boljeg "iskorishcenja" goriva, ipak kontradiktorne i u praksi jako teshko pomirljive. Zato proizvodjachi sve vishe kriju prave podatke "k'o zmija noge" i dolaze sve cheshce u poziciju da jednostavno lazhu kupca.

                    U tom pogledu me i ne chudi shto ce i u celokupnoj "promociji" CNG tehnologije biti jako malo praktichno korisnih podataka o performansama, narochito medjuubrzanjima, pa i potroshnji... A tek na problem produzhenog kochionog puta se nece ni osvrnuti, ili ce ponuditi neki jako optimistichan podatak. Ako mogu proizvodjachi, mogu i oni.
                    http://www.bmw.tv

                    Comment

                    • APOGEE
                      CBC Senator
                      • 01.06.2005
                      • 243
                      • Beograd, Vracar

                      #25
                      Originally posted by brick
                      @
                      ta testirana Škoda, kakve su brojke medjuubrzanja.
                      li?no, ne zanima me 0-100 ili sli?no, jedino me zanima u vožnji 40-80, 60-100, 100-150 i sli?na poredjenja.
                      a.
                      brick, ako hvatas na kablovskoj kanal Auto Plus, uvece, sigurno ces ponovo naici na pomenuti test skode. U zadnjih par dana video sam ga dva puta.
                      Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

                      Comment

                      • Dragan
                        CBC Veteran
                        • 18.09.2005
                        • 184
                        • U blizini Novog Sada

                        #26
                        Naftagas ima valjda 6 ili 8 Punta na CNG a švercaju se sa atestom kao takvi su uvezeni pa je to ok, a homologacija ma?ku o rep.
                        Nije Naftagas nego Srbijagas i nije Punto nego Doblo.U svakoj saobracajnoj dozvoli stoji pod napomenom "pogon na gas", a i Vinca je dobila odobrenje da radi ateste za cng.
                        Izjava upola jeftinije od LPG je malo smešna ako se ima u vidu cena ugradnje, prerada vozila (koja bi trebala ali je niko ne?e raditi) i amortizacija tog vozila kroz brže habanje trapova zbog tereta.
                        Doro ti kao da si iz naftnog lobija, a za sest meseci bice druga prica i ugradjivaces cng.Ne verujem da je ugradnja cng bas 2500 evra(prednji deo je skuplji za mozda 50-tak evra, a pozadi razlika je u boci a ne verujem da je ona 2000 evra.)U krajnjem slucaju razlika u ceni novog automobila u dizel i benzinskoj varijanti je vise od 2500 evra pa ko tu nadje racunicu vozice na cng a ko voli da ima gepek nek vozi na benzin.

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #27
                          Šta znam, ja sam mator i meni je sve to Naftagas

                          Što se ti?e ugradjivanja pa naravno da ?u ga ugradjivati samo se ne nadam da ?e mušterije stajati u duga?kom redu za taj posao, to sam hteo re?i.
                          O firmi koja je po?ela ovu reklamnu kampanju ne bih trošio re?i pa ni o ceni koju navode..
                          Samo, svi noviji automobili zahtevaju malo bolju opremu i polako se zaboravlja venturi.
                          Ako je sve po propisu, napiši kad ?ete po?eti to?enje, ?esto me pitaju a i da ne vadim ljudima CNG iz kola džabe...

                          Nisam ja protiv CNG-a ali ugraditi tako nešto u Punta ili Dobla svejedno, smatram ******štinom sem ako je namensko vozilo samo da preveze ?oveka od ta?ke A do ta?ke B sa prtljagom u vidu laptopa....

                          Neka kaže više neko koja je cena te litre ili kilograma svejedno da ne bude pola, mal?ic, mnogo, frtalj ili tako nešto jeftinije od ....
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            da, imam taj auto plus samo još i da pogodim u pasulj kada da ga gledam.
                            (pošto imam oko 350 TV programa više ne znam kada šta da gledam i sve ?eš?e mi promakne ono što bi me zanimalo potencijalno).

                            @ over- ne pratim mnogo to oko potrošnje, eto iznenadio si me da postao opšti trend lažiranje mernih podataka.

                            znam da je ne tako davno Pežo izgubio spor upravo zato što je jedan gradjanin tužio da su lažno naveli potrošnju, i uspeo da dokaže da su ga prevarili (obe?anjem marketinga) pri odlu?ivanju o kupovini.
                            ja sam mislio ajde usamljen slu?aj, dogodilo se jednoj firmi, izvu?e ?e se pouka i ne?e biti dalje lažnih reklama a eto ti kažeš da je to postalo opšte mesto. nažalost ako i same fabrike lažiraju to, lako je mogu?e da lažiraju i ostalo.

                            razgledao sam nedavnošvedski sajt sa podacima sa dyno merenja fabri?kih modela, raznih marki. ima i tu nekih ?udnovatih fabri?kih brojki, ?ak i do 20% lažno prikazanih snaga od stvarnih.


                            gde su se izgubili poštenje i dobrh trgova?ki obi?aji prema kupcima
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #29
                              Dragane,
                              U vezi cene instalacije se slazem da nije mnogo skuplja od one za LPG.
                              Ne znam samo kako to mislis ko hoce gepek neka vozi na benzin?
                              Ja imam i gepek 101% i rezervni tocak i tank za LPG. Sve se moze kad se zna. Za CNG to nazalost ne vazi.
                              Nije mi jasno samo koji to motiv moze da prevari nekog da bude ZAVISTAN od par mesta za tocenje.
                              Vi kao da nista ne radite tamo vec samo mislite o tome da trebate i gde da tocite gorivo.
                              Naravno da karikiram i da niko normalan nece to tako da prihvati.
                              Dobra je fora to sa Vincom. Jel to njima opao status pa se bave trivijalnim stvarima kao sto je tzv. atest gasnih instalacija. Koliko se secam nekad su bili veliko mudo.
                              Ajd sad nesto malo ozbiljno.
                              Racunajte sa tim da CNG ima strasno veliki oktanski broj u odnosu na benzin. Pitam se kako ce to da se podesi paljenje kod modernih automobila gde nije dovoljno da se okrene razvodnik. Kod LPG to i mora i ne mora ali kod CNG je obavezno ako neko misli da iskoristi dobre strane goriva kad vec ulazi u takvu avanturu i investira.
                              Jel se i to ocekuje od instalatera gasne instalacije ili ce ta cinjenica da se precuti kao nepotrebna? Spravica (za LPG) inace kosta dodatnih stotinak eura i nisam siguran da moze da dosegne razliku u uglu pretpaljenja kolika je potrebna za metan. Ne kazem da se to nece resiti jednom kad upotreba metana bude masovna. Cak ce i cene verovatno pasti kad krenu Kinezi sa svojom opremom. Do tada mislim da se mesta za tocenje zvrjati prazna jos dosta dugo u Srbiji jer tamo po meni ne pali nista drugo osim jevtino a to cela ta zajebancija sigurno nije. Onaj sto ima para vozi se na benzin i jos bi da bira neki kvalitetan bez obzira na cenu. Samo sto je takvih kao i svuda jako malo i neznacajni su. Poznato je da na bogatima niko nikada nije zaradio nista posebno. Siromasni su uglavnom i "laksi" kupci i ima ih vise a brate i mnogo su gluplji (naivniji) jer jos uvek bleje u TV posto nemaju druga preca posla. Svi znamo dokle nas je dovelo gledanje televizijskog programa. To sto se danas promovise uopste nece biti isto kad se ribice jednom upecaju. Ovde posebno mislim na cenu metana.
                              Kad je neko nekom uradio nesto za njegovo dobro pa ce sada srpska naftna industrija gradjanima Srbije uz pomoc ruske mafije?
                              Lepo je sve to, samo ko ce tu da izgubi?
                              Ne sumnjam da je tebi lepo da se vozis dzabe u sluzbenom autu na CNG a i ovako bi ti bilo dzabe i da je na bilo koje drugo gorivo. Promociju neka vrsi onaj ko vec vozi privatno takvo vozilo i ide sa njim recimo na odmor sa svojom porodicom.
                              Evo, ako takvih ima neka se jave i kazu nam svoje iskustvo. Spreman sam vise da verujem nekom nepoznatom pojedincu nego organizovanim lazovima sa TV. Pod lazi podrazumevam i sve ono "negativno" sto se precuti.
                              Da ne bude da sam protivnik upotrebe LPG ili CNG ali tvrdim da su to pre svega alternative ili drugim recima nuzno zlo od cega je CNG prilicno komplikovano i to ne samo po sebi vec manipulacija istim. Jedino ozbiljno tecno gorivo jos uvek je dizel pored svih onih njegovih losih ekoloskih osobina.

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                #30
                                Što se ti?e pretpaljenja, svaka instalacija treba da ima "emulator" obrtaja radilice ili bregaste, zavisi šta motor meri da bi na osnovu toga lažirala ugao paljenja, to jest pomerala ga na ranije i to dosta....
                                Emulator ili regulator ne znam ni ja kako se zove je tipski za odredjeno vozilo na principu džek na džek.
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X