Pumpe koje toce CNG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dragan
    CBC Veteran
    • 18.09.2005
    • 184
    • U blizini Novog Sada

    #31
    Sa tng. sam u dodiru od 1992. a auto na njega vozim od 96.Jedina pumpa u NS i okolini od 50 km bila je ova u plinari.Neko mora da bude prvi i da probija led.Srbijagas je i po pitanju cng. prva.E sad neko je pitao kad ce da pocne tocenje za sire narodne mase.Ne bih mogao da mu odgovorim jer me direktori i ministri ne obavestavaju.(Imaju preca posla).

    Dranix,Fiate imamo od 2003. njih osam komada.Presli su od 70k-100k km. i sem zamene racunara(za cng) na jednom autu (dok je bio pod garancijom) nikakvih intervencija nije bilo.Sto se tice voznih karakteristika neke znacajne razlike u odnosu na benzin nema.Ljudi iz Zastave su nesto obecavali da ce nas zvati kod njih da izmerimo kolika je razlika u snazi,al' za sad se ne javljaju.
    O ovoj temi mozemo raspravljati beskonacno dugo i ne verujem da ce neko promenuti misljenje citajuci ove postove.Ali videcemo za godinu dana koliko ce se stvari promenuti, dal' ce neko od forumasa voziti na cng.

    Comment

    • prolupator
      CBC Senator XXL
      • 02.09.2005
      • 3968
      • Zemun

      #32
      Da vucem 300 kg dodatne opreme i bojlere (dva ili vise) u gepeku za dovoljno kilometara (minimum 400) treba mi ladja od 3000 ccm i puno KS, pa to opet povecava bojlere u gepeku i visak kilaze... mislim... gde je tu ekonomija?
      Zelim da jedno punjenje izdrzi 400km puta bez zezanja autoput-medjugrad lepim tempom za auto od oko 120KS. Koliko tona CNG-a moram da povucem?
      E, aj slikaj bocu u gepeku? I koliko predjes s jednom?
      Lepo bi bilo cuti utiske nekog ko se vec vozika... osim same snage, kolika je autonomija i tako to...
      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

      prolupator.mojblog.rs

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #33
        Ja i ne kazem da je voznja na CNG nesto mnogo razlicita od one na LPG samo da je daleko neprakticnija zbog teskih boca kojih uzgred ima po 4 komada i zbog suvise retkih mesta za tocenje. Sto rece Dora za lokal i za voznju laptopa je CNG sasvim ok i naravno malo-malo pa na tocenje inace auto postaje tenk.
        Sto se tice ozbiljnije voznje za sada je jako tesko naci mesto za tocenje u odnosu na radijus sa punim tankovima. To je za mene ogroman hendikep zato sam i rekao da je nenormalno da jedan obican covek bude opsednut time gde ce i da li ce moci tankovati. To po meni treba da bude uzgredna stvar a ne da bude prioritet na osnovu cega treba da se povinuju svi planovi. I dalje mislim da je mesto za tocenje na putevima i najnormalnijim pumpama a ne tamo negde u boziju mater u rafinerijama bogu iza nogu. Kapiram ja da vama ne treba kvazi nista da bi ste tamo punili ali to nije nikome usput.
        Sto se tice evropskih trendova CNG se jos uvek nije proslavio a mozda ce bas Srbija da povuce nogu pa ce krenuti. Ima vremena, videcemo. Po mojoj skromnoj proceni to nikada nece postati dovoljno masovno da bi se isplatilo. Mislim na prave pumpe a vama u rafineriji je svejedno jer vas skoro nista ne kosta pokusaj.
        Ja bi rado voleo da znam koliko procenata vozila danas voze na LPG a mislim da je to jos uvek jako mali broj i to pre svega zbog cene instalacije koja uopste sigurno radi i zbog problema o kojima se prica okolo.
        Samo da ne bude posle kao u onom vicu "sta zna dete sta je 200+ bara".
        Mislim da se nastupa previse samouvereno a sto se tice ovih glavonja u vlasti trebali bi prvo oni da se voze na gasove da pokazu primerom (kao recimo kraljica Elizabeta II) nego im nije moranje. Ima se, moze se.
        Srbija je, cast malobrojnim izuzecima, sa gasnom tehnikom sto godina iza majmuna iz mnogih razloga a sad se jos gura nesto vise. Ocigledno da se glas onih koji su potencijalni korisnici uopste ne cuje a trebalo bi to sve jednom za sva vremena da se resi odn. unifikuje na nekom dobrom evropskom ili drugom modelu. I ne samo oko gasa vec i oko tehnickih normi u vezi automobila uopste. Ne kazem da to moze preko noci ali niko i ne pokazuje nikakve znacajne znake. Mozda i nije vazno, ko zna.

        Evo recimo Smart na CNG

        http://www.autobild.de/aktuell/meldunge ... l_id=11015

        http://www.daimlerchrysler.com/dccom/0- ... 0-0-0.html

        Comment

        • Dragan
          CBC Veteran
          • 18.09.2005
          • 184
          • U blizini Novog Sada

          #34
          Po mojoj skromnoj proceni to nikada nece postati dovoljno masovno da bi se isplatilo. Mislim na prave pumpe a vama u rafineriji je svejedno jer vas skoro nista ne kosta pokusaj.
          Kako mislis da nas nista ne kosta.Pa ko je uvezao opremu za pumpu,jel neko drugi placa gas Rusima pa nas ne kosta nista.

          Comment

          • Dragan
            CBC Veteran
            • 18.09.2005
            • 184
            • U blizini Novog Sada

            #35
            Prolupator. Imam negde slike od boca,cim ih nadjem stavicu ih.

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #36
              Mislio sam da imate direktan pristup visokom pritisku gasa dok drugi moraju da drukaju od nule (50 mb) ili koliko je vec pritisak za potrosace.
              A sto se tice gasa njega placa ko trosi vi ste samo distributeri i to sa monopolom. Tako zna i moja baba da radi kad cela drzava stoji iza svega isto kao i elektroprivreda. No dobro, to nema nikave veze. Vazna je konacna cena gasa, takse za automobile i slicno sto uglavnom i ne zavisi od vas samih.
              Nece valjda cena gasa u tocionici biti ista kao za domacinstva?
              U principu niko nije kriv sto CNG trazi suvise velike kompromise a o cemu ce se izjasniti potencijalni potrosaci.
              Daj malo podatke o bocama. Tezina, velicina, kapacitet potrosnju CNG u odnosu na benzin i slicne prakticne stvari. To u principu odlucuje a ne puste price. Da ne bude kako sam ja jedina ****** ovde protiv a super jevtino gorivo samo ceka na drvetu da bude ubrano.
              Jednostavno mislim da jedini normalan nacin upotrebe metana je da potrosac bude povezan cevima sa izvorom.

              Comment

              • prolupator
                CBC Senator XXL
                • 02.09.2005
                • 3968
                • Zemun

                #37
                Pa, niko nam ne brani da vucemo crevo za sobom
                Izgleda sasavo, ali deluje
                OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                prolupator.mojblog.rs

                Comment

                • Dragan
                  CBC Veteran
                  • 18.09.2005
                  • 184
                  • U blizini Novog Sada

                  #38
                  Magistralni gasovodi imaju pritisak od 40-50 bara, kod nas.Posto je u punoj boci 220 bara mora da postoji pumpa koja napumpa 220 bara.E sad ne mora pumpa biti zakacena na magistralni gasovod, moze i na manji pritisak, samo tad ide drugi tip pumpe.U zavisnosti gde planiras da pravis pumpu, takav kompresor biras.
                  Sto se tice monopola,u pravu si da mi kupimo pa preprodamo.Ali niko ne brani nekom privatniku da pravi svoj gasovod.Raspitaj se malo, ko je u Belgiji pa i u drugim zemljama u EU vlasnik gasovoda. Vecinom drzava.
                  E opet sto se tice monopola, ne secam se da se neko bunio pre desetak godina kad je mesecno placao za grejanje na gas po 10 dm. a tona uglja bila 100 dm.(koliko je i sad) m3 drva 50 dm.



                  Evo nasao sam sliku.Dve boce po 63 litre redno vezane, s tim da je preko njih postavljena limena konstrukcija na koju moze da se tovari.Ali samo 150 lap topova.
                  Vec sam par puta pricao, al' ponovicu u boce se utera 20kg gasa pod 220 bara.Kad bi se to ispustilo napolje bilo bi priblizno(zavisi od temperature) 30 m3 cng-a.Sa tih 20 kg predje se 300-350 km.Posto postoje pumpe koje se mogu prikljuciti na kucnu instalaciju i u zavisnosti od snage mogu da napune rezervoar za 3-12h, recimo da vlasnik auto skole sa 5-6 kola ima takvu pumpu, znate kolika je cena gasa za kucnu upotrebu,pa racunajte koliko kosta voznja na cng.
                  Interesuje me jos ako neko vozi fiat doblo (putnicku verziju)ili zna nekog ko ga vozi, da kaze kolika mu je tezina i potrosnja benzina. Ova nasa verzija ima 1400kg. i trosi bogami dobrih 10-11 lit. na 100km.
                  Motor je1600ccm 16v.

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #39
                    E ovo su prave informacije.
                    Sto se tice monopola naravno da je svuda drzava vlasnik tako fundamentalinih stvari kao sto je gasovod i slicno i da nam diriguje jer nema konkurencije. Naravno da tu uvek postoji i taj socijalni faktor i da nista nije nas tako surovo i na stetu narodne mase. Pa struja u Srbiji a ranije u Jugi je bila socijalna kategorija sto nigde nije tako. Nazalost sa gasom se dosta kasnilo (jedno 30 godina) ali ga sad bar uglavnom ima mada su investicije jako velike. Pitanje je kome ce i koliko da se isplati jer ce neki ipak morati zbog pocetne investicije ili sto gas niko nece da im priblizi ili se ne isplati da i dalje kupuju drva ili ugalj po visokom cenama i to jos loseg kvaliteta jer onog dobrog odavno vise nema. Ja stvarno ziv nisam sta ce biti kad struja postigne svoju pravu stabilnu evropsku cenu.
                    Sto se tice ideje da neka autoskola puni jednim kucnim kompresorom 5-6 automobila to zaavisi od upotrebe i od mogucnosti (cene) pumpe a uglavnom one jevtine nisu dovoljne jer njima se uglavnom puni mozda dva automobila za 24 sata. Ta ideja prevazilazi nas topic a da je to nesto tako sjajno i ovde bi svako imao takvu pumpu pa bi punio svoj tank nocu. Ipak je to za sada nuzno zlo sta ljudi uglavnom jos uvek nisu spremni (ne moraju) da prihvate.
                    Evo recimo ovde u Belgiji je cena propana za kucu i LPG kao i loz ulja skoro ista. Cisto da steknete utisak sta se radi na zapadu. Ne mogu da vam kazem tacnu cenu metana jer je varijabilna i zavisi od njegovog kvaliteta koji je promenljiv tj. energetske vrednosti pa su stalno neke korekcije. Tako bar kazu distributeri i niko se jos uvek ne buni. Bice da je to tehnicki opravdano.
                    Energija jeste skupa i bice jos skuplja ali koliko mi se cini ljudi uopste ne shvataju sta znaci stednja. Umesto da stede energense oni uporno stede novac troseci jos vise one jevtinije jer su upravo jevtini.
                    Ovde se recimo dobija bonus ako se potrosi manje struje a ne vise pa je zato neko "dobra" musterija jer trosi vise.
                    Ako se samo setim sta smo mi u kuci potrosili struje dok sam ziveo u Srbiji pa da zivim 300 godina ne mogu da napravim toliku stetu covecanstvu vozeci ne znam ni ja kakav auto i bilo koliko mnogo da trosi.
                    Koliko se meni cini ovako iz daljine opet ce i u vezi CNG najvise profitirati bogati jer ce samo oni moci da investiraju a rulja ce i dalje placati najvise sto nije nikakav socijalni uspeh gledajuci uopsteno. Isto je i sa metanom za kucnu upotrebu. Ko ga ima uvedenog? Bogati, naravno.
                    To su sve razlozi zasto sam skeptican kad je bilo sta novo u pitanju jer drzava nista (jako malo) subvencionise projekt i onda to ne uspe u onoj meri koliko je sama ideja mozda i sjajna. Ovde prvenstveno mislim da recimo drzava vrati (pokrije) jedno najmanje 600-800 eura od cene CNG instalacije pa bi onda tek videli ko bi instalirao. Ovako, mrka kapa.
                    Da bi neko prihvatio sve te nezgodne stvari oko metana zaista je potrebno mnogo vise (konkretnije u parama) od reklama na TV. Dok se sve stavi na papir retko kome ce se ustvari isplatiti. Ono stvarno isplatiti. To je ponekad slucaj cak i sa LPG ako se malo vozi.

                    Comment

                    • prolupator
                      CBC Senator XXL
                      • 02.09.2005
                      • 3968
                      • Zemun

                      #40
                      Hvala na slikama... Jos to nije za obicnog coveka...
                      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                      prolupator.mojblog.rs

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        Nije mi jasno samo koji to motiv moze da prevari nekog da bude ZAVISTAN od par mesta za tocenje
                        ?ek da se prisetim kako su me zeznuli kada sam ugradjivao LPG

                        nekoliko meseci sam jurio prvo gde da ostavim pare za opremu, tj gde zaista i mogu da kupim uredjaj osim dobijanja praznih obe?anja.
                        ?ega sam se naslušao o nemogu?nosti da se LPG ugradi u gle ?uda auto koji ima pazi sad, tamo neki kompjukter (ECU najobi?niji , najsprostiji tip) pa ne može ovo , ni ono pa ni ovo itd ... a pri?a je o najobi?nijem venturiju.

                        tako ja prvo kupim ?udo tehnike zvano rezervoar za LPG, i to izložbeni primerak na sajmu automobila.
                        kotrljam onako kao to?ak tešku toroidnu bocu nasred hale, gledaju ljudi, neki ve? i beže...misle valjda bombica ko zna šta ve? imaju u glavi pobrkano u mislima.

                        to je negde tamo u martu/aprilu kada se dogadja.

                        i negde u oktobru uspem da složim kockice, oprema se pronadje sa ugradnjom i ...eto smeha eto šale.

                        u celom gradu Novom Sadu, tada, ne postoji LPG pumpa koja radi ceo dan.
                        ono zatvara se u 18h pa trk sa poluugradjenim uredjajem (na benzin naravno) da se nato?i gas dok još radi pumpa.

                        ?udo nevidjeno...


                        e sad, to nije bilo tako davno, sam grad Beograd je imao ako se dobro se?am nekih 4 LPG pumpe ukupno, od toga 1 u Zemunu i takodje 1 na N Bgd.
                        tih prvih meseci, to?enje i na tako malo pumpi nije bio stres, gužvi nije bilo.

                        ali ve? za godinu dana, znalo se desiti da ?ekam i po 15 minuta da nato?im LPG kod tzv Zmaja u Zemunu.

                        danas, stanje je da LPG pumpi ima gde god se okrenem, ?ak više nego onih koje prodaju benzin.
                        o stavljanju katanca u 18h naravno da nema govora, ?ak ni na državnim pumpama...

                        u pravu si, po?etak je obi?no težak, mukotrpan, nekomforan, nepoznatih nuspojava, ?udnih pogleda okoline, još ?udnijih raznih bajki, strah od nepoznatoga da ne pominjem.


                        danas se ose?am manje zavisan pri to?enju nego da imam samo benzin ..sve ima svoj tok a motiv. pa nadje negde neko nekim metodom .

                        a sve što sam opisao se dogadjalo u ovom veku
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #42
                          Ja bi rado voleo da znam koliko procenata vozila danas voze na LPG
                          i ja takodje, prave fakti?ke cifre.
                          ali, iz NISa su javno saopštavali neke njihove procene...jedna od njih je da u Srbiji je oko 80% privatnog voznog parka na LPG mereno prema odnosu potrošnje goriva LPG vs svi benzini zajedno.

                          tj, 80% goriva koje se proda u Srbiji a nije dizel otpada na LPG po koli?inama.

                          ako sam pogrešio (loš sluh), ne zameri.

                          ono što jeste pouzdano je da broj vozila konvertovanih na LPG raste daleko brže nego prodaja vozila (novih+polovnih iz uvoza) na benzin, pa je samo pitanje vremena kada ?e benzin prestati da se to?i na pumpama.
                          (NIS je objavio zvani?no da je povukao prodaju benzina regular i super jer nema interesovanja kod kupaca- nema dovoljno vozila za te benzinima.
                          na pitanje kada ?e NIS po?eti rafinaciju i prodaju BMB 98/100 takodje je zvani?no navedeno da je potražnja za tim benzinom oko 0,5% svih koli?ina i da sa tako malom potražnjom nije prirotet. (istovremeno su izjavili da tehni?ki mogu da proizvode i mešavinu BMB100, ali im se ne isplati po sadašnjim limitiranim cenama a tako male koli?ine).

                          ta?no ili neta?no ne ulazim, samo navodim.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            20kg gasa pod 220 bara.Kad bi se to ispustilo napolje bilo bi priblizno(zavisi od temperature) 30 m3 cng-a
                            polaze?i od toga, ra?unam.

                            30 kubika po 28 dinara (maloprodajna cena za doma?instvo) / 20kg ispada 42 dinara za kg CNG.

                            sa 20 kg, ili 840 dinara navedeno je da se predje 300 (350) km što dodje 280 din / 100km odnosno 240din/100 km.

                            na LPG cena je oko 320 din/100km za vozilo 1600ccm te veli?ine, pretpostavljeni prosek.

                            u celoj ra?unici uzeta je u obzir cena najskuplje varijante CNG, one za doma?instva sa raznim posredni?kim maržama.

                            ako je neto cena, 19 dinara za kubik, tada 1kg CNG na pumpi bi mogao da košta 28,50 dinara.
                            +PDV. ukupno 33,63 dinara za 1kg.

                            jedan (skroman, površni) pokušaj nekakve okvirne ra?unice sa dostupnim informacijama.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Srdjan
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 2416
                              • Bajina Basta/Beograd

                              #44
                              Kada je bio test one Octavie na cng, svratili su na pumpu i snimili su cenu na aparatu za tocenje... Bilo je 40.00din za kg...
                              Lancia Kappa 2.0 20v

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #45
                                Kosta tocenje, kosta.

                                Comment

                                Working...
                                X