Zagrevanje auta na benzin ili gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    Butan se moze nabaviti u bocama samo kao "kamping gas" valjda zato sto racunaju da se kampuje leti
    u bocama je propan ( a i butan) u smesi prema godisnjem dobu.
    u Svajcarskoj i Austriji koliko znam u boci je samo propan, 100%.

    inace zimi nema problema sa bocama do oko -10C, usled pritiska od samo 0.03 bara i malog protoka 100-500 grama na sat, a i iz boce se vec uzima gasovita faza a ne tecna (kao sto se radi kod auta).

    butan isparava unutar same boce, a spolja je samo reducir pritiska.
    nema nigde grejanja koje se dovodi spolja.

    o nemanju problema do oko -10C zimi pricam iz iskustva.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #32
      Ono jeste, ali je hladno na -10°C u satoru (pricam iz iskustva).
      Salio sam se ja ali je cinjenica da postoji i propan i butan u bocama a da se samo butan trgovacki zove camping gas ko zna zasto.
      Ja ne vidim neku posebnu svrhu mada je u svakom slucaju za zahtevne aplikacije neophodan bas propan da ne bi dosli u situaciju da stavljamo bocu butana u vrelu vodu i da izvodimo slicne moguce i nemoguce akrobacije.

      Comment

      • Ladislav
        CBC Senator
        • 14.12.2004
        • 223
        • Kragujevac
        • Lada Niva 1.7i

        #33
        Originally posted by sw.brick
        inace zimi nema problema sa bocama do oko -10C, usled pritiska od samo 0.03 bara i malog protoka 100-500 grama na sat, a i iz boce se vec uzima gasovita faza a ne tecna (kao sto se radi kod auta).

        butan isparava unutar same boce, a spolja je samo reducir pritiska.
        nema nigde grejanja koje se dovodi spolja.

        o nemanju problema do oko -10C zimi pricam iz iskustva.
        A kako to butan isparava na -10C kad mu je tacka kljucanja oko -0.5C?

        Evo sad ja pisem iz iskustva: kad smo 80-ih (kad smo STVARNO imali ostre zime) kampovali na Kopaoniku u prikolici u kojoj je SVE moglo da radi na TNG, boca je mogla da izdrzi samo 3 dana. Medjutim, ta ista boca bi kasnije, kad stignemo kuci, mogla da "radi" jos i-ha-haj dugo, kao da je tek naceta.

        Namece se zakljucak da na stvarno niskim temperaturama dolazi do frakcione destilacije butana i propana, pa boca "radi" dok u njoj ima propana, a kad ostane cist butan jednostavno odbija dalje da isparava i potrebno ju je zameniti. Butan se kasnije moze potrositi, kad otopli

        Svasta smo radili tih godina da nateramo bocu da duze traje - npr. zavucemo je ispod prikolice, a celu prikolicu ukopamo u sneg do nivoa vrata. Kako se prikolica zagreva, tako greje i prostor ispod sebe, u kojem je boca, a sneg je dobar izolator. Medjutim, ni to nije pomagalo, dobijemo bocu koja "radi" 4 umesto 3 dana. Cvrc. Izgori onih 30% propana i vrlo malo butana i to je to.

        Mi smo na 10-dnevno kampovanje nosili po 4 boce, uvek bar po 3 "ispraznili", a posle bi te 3 "prazne" boce radile u sporetu u stanu do iduce zime

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #34
          na -10C unutar boce butan sigurno ne isparava.
          ali, zima ima i dobre strane.

          na planinama je dosta jace suncevo zracenje, bez obzira sto je vazduh spolja -10C metalni predmeti su dobri absorberi toplote od zracenja SUnca.

          tako je i sa bocom u kojoj se cuva gas.

          kada se ostavi na otvorenom prostoru direktno izlozenom Suncu, sasvim fino se zagreje sama boca koja dalje zagreva i butan unutar nje.

          samo sam hteo da kazem, da nije tih -0.5C vazduha u praksi tako kriticno, moze napolju da bude i nesto hladnije i da se bez problema koristi butan iz boce. i -5C i cak hladnije butan u osuncanoj boci i dalje isparava sve dok je relativno mala potrosnja.

          pretpostavka je da se boca ne ukopava u sneg, ne zaklanja od Sunca i ne stavlja u neka kucista, da bi se iskoristila energija Suncevog zracenja koja je i zimi poprilicna.

          kada je oblacno, naravno problem sa isparavanjem butana je veci, kao i nocu ali se tokom suncanja preko dana kompenzuje.

          inace, da i meni boca sa 10 kg ili 17 litara traje oko 3 i po dana.

          potrosnja mog centralnog grejanja u prikolici je oko 400 grama na sat, sto je oko 25 sati rada pri polozaju maximum.

          kako ja grejanje koristim bez prekida 24 sata u polozaju na oko 3-5 (od mogucih 1-10) na peci Truma ( firma, model 3,5kW snage) to je nesto duze u satima moguce koristiti bocu.

          3 dana je 72 sata, ako je puna boca zajedno i propana i butana 10kg, to je negde oko 140 grama na sat potrosnje.

          moje boce zimi sam proveravao merenjem na vagi, kada prestane da dolazi gas iz boce bude jos oko 1-2 kg preostalo u boci, kako kada.

          to je taj butan koji nije uspeo da ispari, ili nesto trece sto su ubacivali u boce (tj krali) a sto nije niti butan niti propan.

          moj recept za koriscenje i butana u boci je bio suncanje boce, sa prilicno uspeha

          naravno da je bolje da je samo propan unutra, ali koliko se secam to kod nas nikada nije bilo moguce kupiti u boci. (niti napuniti u Ovci u punionici).
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • joca
            CBC Član
            • 18.01.2008
            • 28
            • Beograd

            #35
            + + +

            Zašto statičke kamping boce TNG-a koje se koriste na zimovanju za grejanje boravišnog prostora traju svega par dana, a kako otopli nastave još dugo?

            Gustina tečne faze propana na 0 ºC je oko 0,52 kg/litru a butana oko 0,59 kg/litru. Stoga se oni u nekoj statičkoj boci postepeno separiraju. Butan kao gušći pada na dno boce.

            Pošto se isparavanje TNG smeše vrši unutar boce, s površine najpre isparava propan, kao lakši. Sastav smeše se remeti jer ona postaje sve bogatija butanom.
            Čist butan već ispod -0,5 ºC uopšte ne može da isparava. Pritisak u boci tada zamire.

            Dakle nije razlog sve lošije upotrebljivosti kamping boca njihova istrošenost, i smanjivanje pritiska u njima sa smanjivanjem količine, već navedeni poremećaj smeše.

            Nije praktično, ali ako bi kamperi mogli povremeno da mućkaju svoje TNG boce, rešili bi problem i imali svo vreme od njih koristi, sve dok se one ne istroše potpuno.

            #

            Ovakvog efekta u TNG rezervoarima motornih vozila nema – trošenjem TNG-a vozilo se kreće i smeša biva homogena.

            Ako bi, ipak, iz nekog razloga, rezervoar TNG-a u vozilu bio nepokretan, pošto se tečna faza iz njega izvlači s dna, najpre bi se trošio butan.
            Smeša bi se, zbog sve manjeg procenta butana prema propanu ''kvarila'' u smeru da bi se pritisak u rezervoaru sa potrošnjom povećavao. Isparivač bi radio sve efikasnije i po osnovu većeg ulaznog pritiska i po osnovu bolje isparljivosti propana.

            (Naravno, svo vreme misli se na nepromenljivu spoljnu temperaturu.)

            - - -

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #36
              pritisak iz kamping boce se odrzava konstantnim, i iznosi tacno 0,03 bara i nimalo ne zavisi niti od sastava smese niti od kolicine.
              odrzava se posebnim reglerom bas na toj vrednosti (kod nas)

              to je pritsak gasne faze, u kamping boci tecna faza TNG se ne koristi.
              to je BITNA razlika kamping boce i rezervoara u autu pa stoga nije uporediv nacin funkcionisanja.

              kamping boca ne moze da se koristi za primenu u autu, i obrnuto jer nije u istom obliku TNG gorivo, jedno je tecnost drugo je gas koji se trose.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                Zašto statičke kamping boce TNG-a koje se koriste na zimovanju za grejanje boravišnog prostora traju svega par dana
                prosto potrose se jer imaju malu zapreminu, mali sadrzaj od samo 17 litara (oko) TNG.

                preracunaj energetski sadrzaj u kWh, i bice jasnije zasto se potrosi za grejanje u pecima na gas tolika kolicina.

                za grejanje kuca, u gasnim kotlovima za centralno grejanje kamping boca se potrosi za oko 4-5 sati rada kotla, ili za 1/4 dana.

                (gasni kotao od 24 kW snage trosi oko 2 kg TNG na sat)


                prosto, gasa se uvek jako puno trosi, kolicinski.
                zato se i prave mreze gasovoda velikog protoka da podmire veliku potrosnju koja se zahteva za grejanje prostora.
                gasni kotao snage 24 kW trosi oko 2.000 do 2.200 litara prirodnog gasa (metana) iz gasovoda za 1 jedini sat rada.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Raptor
                  CBC Član
                  • 11.09.2006
                  • 97
                  • LAS PALMAS (Jagodina)

                  #38
                  I ove zime sam zagrevao auto na plin. Kao što sam već napisao, namestio sam da mi prebacuje na plin ispod 1000 o/min, tako da praktično odmah po paljenju prebacuje na plin.
                  Vozio sam auto svaki dan,cele zime, nijednom mi nije zaledio isparivač, bez ijedne povratne eksplozije.
                  Zagrevanje auta je u proseku trajalo od 1 do 2 minuta.
                  Čudi me da niko od vlasnika auta sa karburatorom nije ostavio svoj komentar i kako on zagreva auto zimi.
                  .
                  http://tabane-city.myminicity.com/
                  .
                  .
                  .
                  .
                  http://tabane-city.myminicity.com/

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #39
                    Nije normalno da podesis da ti prebacuje na 1000 obrtaja.
                    Stavi na 2000-2500 pa prebacuj tako sto ces da jace stisnes gas.
                    Posle nekoliko desetina sekundi ulje vec pocne dovoljno da kruzi da se bez frke sme delimicno turirati motor sto je dovoljno da prebaci na podesenih 2-2,5k.
                    Ako se nezno i lagano polazi moze bez problema i odmah posle par sekundi od paljenja na gas. Motor se najbrze greje laganom voznjom a ne u mestu.
                    Vreme potrebno da bi se vozilo na gas zavisi i od hladnoce ali i od mesavine gasa.
                    Normalno nema nikakve preke potrebe da se vozi na benzin osim ako se nekome bas ne zuri pa bi da jurne sto pre. Onda vec moze da zeza gas mada i to ne mora da znaci. Da je propan definitivno ne zeza ni na -15°C.
                    Katastrofa su jako kratke relacije (u minutima) ali ako mozete tehnicki vozite samo na gas i sve to vreme. Treba jednostavno probati pa ako moze....
                    Ako vec morate da krenete odmah uzdrzite se ukljucivanja grejanja minut-dva a ako treba otvorite prozor i pustite da ventilator duva hladan vazduh jako na soferku. Niko se nije smrzo za par minuta ali isparivacu to moze da se desi ako je bas hladno.
                    Ko je bas zimogrozljiv neka ili ustane deset minuta ranije ili neka se vozi na benzin i ne postavlja suvisna pitanja ovde. Postoji cena za sve a najskuplji je obicno komfor.

                    Comment

                    • Ladislav
                      CBC Senator
                      • 14.12.2004
                      • 223
                      • Kragujevac
                      • Lada Niva 1.7i

                      #40
                      Originally posted by Raptor
                      Čudi me da niko od vlasnika auta sa karburatorom nije ostavio svoj komentar i kako on zagreva auto zimi.
                      Iskljucivo na plin, posto mi je karburator u toliko losem stanju da i ne mogu da upalim na benzin.

                      Nemam problema ni na -5C, a nizih temperatura nije ni bilo. Jedino je neophodno da radi ona "spricna" sto je zovu "spulna", "saug za gas", "elektroventil spricanja", bez nje nece na tako niskim temperaturama.

                      Na -5C mu treba oko 1-2 minuta da potpuno stabilizuje ler. Moze da se krene ranije, posle oko 30s, ali da se vozi lagano u pocetku.

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #41
                        Tako i radi. Vozis se lagano i nece da se gasi bas tek tako lako.
                        Sta ima veze sto ler nije odmah idealan dok se ne ugreje malo motor? Vazno je da se vozis i ne gubis vreme.

                        Comment

                        • Ladislav
                          CBC Senator
                          • 14.12.2004
                          • 223
                          • Kragujevac
                          • Lada Niva 1.7i

                          #42
                          Originally posted by dranix
                          Sta ima veze sto ler nije odmah idealan dok se ne ugreje malo motor?
                          Nema vala nikakve!

                          Ja sam se odavno uverzirao da dok je hladan motor kocim levom nogom a desnom ne dam da se ugasi

                          Comment

                          • zoranbg
                            CBC Senator XXL
                            • 23.03.2005
                            • 4098
                            • Rooster's Hill , Beog
                            • Grande Punto 1.2

                            #43
                            a ja povucem sauk malo,prvi KM ... i nema gasenja na leru....
                            sto nogom?zar nemas sauk?
                            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                            Comment

                            Working...
                            X