Atest, kako se vrši i zašto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #16
    A cime bi ti i kako povezao kucnu bocu sa sporetom a da ne koristis fleksibilnu vezu? Ipak to nije radijator gde se poveze jednom u zivotu mada kod auta to bas bez malo i jeste jednom u zivotu osim sto su vibracije ogromne u vozilima.
    Ja bi voleo da cujem kome je to puklo crevo a to da ponekad pusta na spojevima vec znamo. Pustalo bi jos vise da je bakarna cev.
    Na fleksibinim crevima je fabricki odstampana godina proizvodnje tako da se iz aviona vidi da li je zakonski rok za zamenu prosao ili nije.
    Zna se sta je guma i da se vremenom dezintegrise sama po sebi ali to se ne desi za 4-5-6 godina zavisi na koliko se gde (po zakonu) menja crevo.
    Nista nije sporno ali to sve treba i mora biti napisano jasno i glasno u zakonu pa kad otvoris sluzbeni list a ono sve po tackama redom i onda nema dileme ni "umjetnickog dojma" eksperata na atestu.
    Jos jedan je problem ovde po pitanju neko je nekoga pustio ili ga nije pustio. Kako to mislite pustio? Kako je neko ma ko bio a posebno majstor mogao da ne zna kako se radi da bi vlasnik auta trebao da racuna na to da ce ga neko pustiti na atestu. Ja ne bi nikoga pustio ako ni zbog cega drugog a ono da se zna ko jeste a ko nije majstor ili jos prostije receno ko zna norme i ko ih ne zna. Bar one osnovne koje ipak makar i napamet traze na atestu.
    Ja uopste ne znam ko normalan ne zahteva od majstora koji je radio instalaciju garanciju da ce vozilo sigurno proci atest a ako ne neka zajebanciju plati ko je za to odgovoran.
    To se bre ljudi prosto zove reklamacija kao i u svakom drugom poslu jos samo da se utvrdi ko placa stetu.

    Comment

    • speedplus
      RIP Bio nam je drug!
      • 15.01.2007
      • 2419
      • LAZAREVAC

      #17
      Originally posted by dranix
      Ja uopste ne znam ko normalan ne zahteva od majstora koji je radio instalaciju garanciju da ce vozilo sigurno proci atest .
      E tu leži problem.Više se nezna šta prolazi a šta ne.A evo i primera.
      -Institut Vin?a-multiventil EMER sa homologacijom R67/01 je vra?en sa pregleda jer nema sigurnosni ventil(tako kaže inspektor).A mušterija (što je i normalno) odmah nakon tog pregleda dolazi kod mene u garažu i po?inje da spominje celu moju familiju .Na neki na?in uspem da objasnim i dokažem mušteriji da sigurnosni postoji i vratim ga ponovo kod istog na pregled i usput još i nazovem telefonom vašljivog inspektora koji, kad mu je pokazano gde se nalazi sigurnosni ventil izjavio slede?e, U REDU IMA SIGURNOSNI VENTIL ALI MI SE NESVI?A ZAŠTITNA KUTIJA .Na pitanje po kojem to kriterijumu i pravilniku se odre?uje šta je ok a šta ne ?ovek kaže EJ, JA SAM INSPEKTOR A NE TI i onda se ?ulo tu-tu,tu-tu,tu-tu,tu-tu

      2- Pre oko mesec dana dodju dva lika kod mene da im pregledam auta jer idu da rade atest.Pored nekih sitnih grešaka imali su i multiventile bez sigurnosnog ventila.Lepo objasnim da to nemože da se atestira i da moraju da ih zamene,me?utim iz njima poznatih razloga nisu mi poverovali.Posle nedelju dana dolazi jedan od njih i pokazuje mi uverenje o izvršenom atestu uz komentar kako sam hteo da im zamenim ventile koji su po propisu i da ih na taj na?in oderem.

      Neznam dali bi trebalo da navodim još primera sli?nih primera kojih ima sve više u zadnjih dva meseca.
      PRAVILA NE POSTOJE NIKAD IH NIJE NI BILO I TO NIJE SLU?AJ SAMO KOD INSTALACIJE ZA TNG VE? U SVEMU I ZATO U OVOJ TEMI NIKO NIKOG NE RAZUME

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        A cime bi ti i kako povezao kucnu bocu sa sporetom a da ne koristis fleksibilnu vezu
        zna?i da nisam dobro napisao pa se izgubio kontekst. evo da popravim.

        smisao je bio sa stanovišta zakonodavca apsurd-
        u zatvorenom prostoru može gumena cev (koja lakše puca, sama od sebe stari kao materijal, daleko više izlo?ena vibracijama i pomeranjima itd) a na otvorenom prostoru za isti LPG mora ne samo tvrda bakarna cev nego još i dodatno pravljenje spirale.

        ina?e, ja bih i ku?nu bocu i u autu ispod haube koristio fleksibilnu vezu.
        potpuno na isti na?ni na koje se koristi benzin kao gorivo, gde su takodje fleksibilne veze, nema spirale i sli?nih stvari.

        po meni, spirala nema ulogu u stvarnosti koju je zakonodavac umislio.(ako je ta?no kako smo pri?ali da je ideja zakonodavca).

        u ko?ionim cevima koje su od bakra (odnosno legure) je pritisak i do 200bara, u autogasnim je do 20bara max u proseku 1,7 do 5bara.

        dužina je približno sli?na, ne prelazi 5 metara u proseku.
        temperaturna dilatacija je ista ili veoma sli?na.
        LPG bakarne cevi nalaze se na temperaturi spoljnog vazduha. (sve do ispariva?a).

        u nekim zemljama je sasvim legalno dozvoljena fleksibilna veza, tj crevo umesto cevi.
        na crevu se ne prave spirale.

        naš zakon o autogasu i naše zakonodavce ja uopšte ne uzimam kao relevantan argumnet sa tehni?ke strane. zakon je star skoro 50godina.
        oda tada su tehnika i materijali mnogo napredovali.

        ionako svi imaju tu spiralu a pitanje su više retori?ka, pokušaj pronicanja u "misli" zakonodavca koji se vodio u pravnom oblikovanju teksta.

        a pravnici ako mogu zakomplikuju da treba 50 dopunskih tuma?a ina?e jednostavnih stvari
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • *IvanT*
          CBC Senator XXL
          • 30.01.2005
          • 3234
          • Srbija, Beograd, Kara

          #19
          LPG bakarne cevi nalaze se na temperaturi spoljnog vazduha. (sve do ispariva?a).
          Da, kada se radi o motoru koji ima 40-150kS. A ste se desava sa motorom od 200+ kS na punom opterecenju? Jel si video nekada njegove cevi za TNG nakon voznje od pola sata na punom opterecenju? Mozda si pratio temperaturu reduktora u takvim slucajevima?


          Kao i za mnoge druge stvari, opet pricas pomalo napamet ili si negde procitao. Cevi u takvim slucajevima znaju da se zalede od ogromnog protoka gasa i onda motor nastavis da vozis normalno, a temperatura ispod haube +100`C. Temperaturna dilatacija ista kao kod bakarnih cevi za grejanje kroz koje protice voda? Daj bre...


          u nekim zemljama je sasvim legalno dozvoljena fleksibilna veza, tj crevo umesto cevi.
          na crevu se ne prave spirale.
          Jel si video neki auto da ima crevo umesto cevi, iz tih drugih zemalja? Nema nijedan. Crevo se koristi najcesce u Holandiji (kod Holandskih sistema) i to za vezu spoljnog punjenja sa rezervoarom. Od rezervoara ka motoru se provlaci cev.

          Pricate napamet za neke stvari, a iskustva iz realnih situacija nigde.
          Sve su to prosli oni kuju su zakone pisali, samo nema ko da cita i da iste primeni.
          http://www.lovatogas.co.rs

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #20
            Auta sa preko 200+ konja koji idu pola sata na punom optere?enju ima cela tri u državi a i stigli bi do Minhena za to vreme...

            Cevi mogu da se zalede jedino ako isprarava gas u njima što zna?i da nešto nije dobro dimenzionisano kod montaže.

            Oni koji su pisali zakon su davno izumreli jer su 68-me kad su pisali bili matori ko biblija a nisu mogli pro?i ove današnje uredjaje da su pita jer nisu ni postojali.

            Mislim nemam ništa protiv, ali za par meseci ?e ti meriti krug spirale mikrometrom i kad utvrde da ima odstupanja u kružnici od 2 sekunde ima da se menja cela cev.

            Pravila ne radi pravila, nego da bi nas udavila...
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • Timothy Leary
              CBC Senator XXL
              • 23.04.2006
              • 439
              • Beograd

              #21
              Evo da ja bacim koju, sve cekam neko na odgovornijem mestu ce da se prihvati tog posla ali cisto dok cekamo.....

              stari zakon koje se primenjivao je u stvari "Pravilnik o tehničkim normativima za uređaje i opremu za pogon motornih vozila na tečni naftni gas (SL. SRJ 7/84)" i on je takav kakav je, neadekvatan sigurno...

              Jos 2004 smo mi tada kao drzavna zajednica obavestili UN da prihvatamo smernice pravilnika WP29, u kojima je samo jedna od i svima poznata 67r01 direktiva o opremi i direktiva 115 o retrofit ugradnji.
              Tumacenje zavoda za standardizaciju je da bi od tog trenutka trebalo primenjivati te pravilnike kao nadredjene u odnosu na nase lokalne

              Takodje sam svestan da smo svedoci toga da se oni ne primenjuju ili ti da se primenjuju selektivno itd...zasto je to tako, ja stvarno ne mogu da dam odgovor, ja mogu da pricam za sebe, voleo bih da cujem i neke druge

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #22
                Ono što mene fascinira je da i pored silnih provokacija, vi ste jedini koji se ovde javljaju a znam da ima i drugih.
                Ne verujem da su baš toliko nepismeni
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • *IvanT*
                  CBC Senator XXL
                  • 30.01.2005
                  • 3234
                  • Srbija, Beograd, Kara

                  #23
                  Auta sa preko 200+ konja koji idu pola sata na punom optere?enju ima cela tri u državi a i stigli bi do Minhena za to vreme...
                  Neznam za taj severni ravnicarski deo, ali ovde na nasem brdovitom Balkanu ih ima daleko vise, i nekim cudom se poprilican broj njih vozi na gas.

                  Sta te muci? Na koliko to auta nisi stavio zavojnice pa se vracaju sa atesta?

                  Nemoj mene da ubedjujes da zavojnice nisu potrebne, jer znam da jesu. Probaj ove nadlezne za to, pa ako prodje, prodje.
                  http://www.lovatogas.co.rs

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #24
                    A šta tebe mu?i? Ne vra?a mi se niko sa atesta jer odavno stavljam, ali se bunim zbog gluposti.

                    Zašto opet svodiš raspravu na li?no?
                    Ti kažeš jedno, ja imam pravo da kažem suprotno ili bar malo pored ali tebi se ne sme protivre?iti jer ti znaš sve najbolje....

                    Svaki tre?i auto koji dodje iz italije ima ispariva? zalepljen popreko na požarni zid i to je tamo normalno ali se to nije prepisalo sa zapada...
                    Ako pro?itaš malo Timotijevu poruku vide?eš da sam u pravu, da zakona nema, da ima samo preporuka koje se treba pridržavati a preporuku i pridržavanje tuma?i onaj pregleda? na terenu kako mu se svidi taj dan.

                    Ako je dilatacija u pitanju zašto je dilatacija samo oko ventila, zašto nije oko boce, oko ispariva?a koji budu usput re?eno svojom masom vibrira najviše i tamo bi recimo možda i trebala, mnogo više nego oko ventila recimo.

                    Pokušavam da budem konkretan, možda neko ?ita pa na kraju pita i nas sa terena a ne da prepisuje zakon sa zapada što i nije loše ali prepisuju onaj od pre 20 godina a tuma?e ga kao da je od pre 40 godina.

                    Neko ej nekad video zavojnicu i iz topa je zaklju?io da je to zbog dilatacije a ne zato što ej majstor olakšao sebi život da može skratiti cev kad mu treba da je ne bi menjao celu.

                    Zato ako imaš šta konstruktivno, piši a mene li?no zaobidji....
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Ivvan
                      Moderator
                      • 29.09.2004
                      • 1574
                      • Nis
                      • SAAB 9000

                      #25
                      Gde smo ono stali ?
                      Turbos make torque,and torque makes fun

                      Comment

                      • galileo5
                        CBC Veteran
                        • 31.03.2005
                        • 131
                        • Leskovac, South Serbi

                        #26
                        Originally posted by *IvanT*
                        Jel si video neki auto da ima crevo umesto cevi, iz tih drugih zemalja? Nema nijedan. Crevo se koristi najcesce u Holandiji (kod Holandskih sistema) i to za vezu spoljnog punjenja sa rezervoarom. Od rezervoara ka motoru se provlaci cev.

                        Pricate napamet za neke stvari, a iskustva iz realnih situacija nigde.
                        Sve su to prosli oni kuju su zakone pisali, samo nema ko da cita i da iste primeni.
                        Upravo kod tih istih holandskih automobila se vrlo cesto moze naci carbon crevo od boce do ventila. Ko neveruje mogu mu dokazati, a ko nezna ...
                        A kad smo kod inercije... sta je 200gr lpg-a na pritisku od 10bar da napravi silu zbog koje bi se opterecivali.

                        Comment

                        • *IvanT*
                          CBC Senator XXL
                          • 30.01.2005
                          • 3234
                          • Srbija, Beograd, Kara

                          #27
                          E/ECE/324
                          E/ECE/TRANS/505 } Rev.1/Add.66/Rev.2
                          Regulation No. 67
                          page 34
                          17.7. Gas tubes and gas hoses
                          17.7.1. Gas tubes shall be made of seamless material: either copper or stainless steel or
                          steel with corrosion-resistant coating.
                          17.7.2. If seamless copper is used the tube shall be protected by a rubber or plastic
                          sleeve.
                          17.7.3. The outer diameter of gas tubes made of copper shall not exceed 12 mm with a
                          wall thickness of at least 0.8 mm, gas tubes from steel and stainless steel shall
                          not exceed 25 mm with, for gas services, an appropriate wall thickness.
                          17.7.4. The gas tube may be made of a non-metallic material if the tube fulfils the
                          requirements of this Regulation, paragraph 6.7.
                          17.7.5. The gas tube may be replaced by a gas hose if this hose fulfils the requirement
                          of this Regulation, paragraph 6.7.
                          17.7.6. Gas tubes, other than non-metallic gas tubes, shall be secured such that they
                          shall not be subjected to vibration or stresses.
                          17.7.7. Gas hoses and non-metallic gas tubes shall be secured such that they shall not
                          be subjected to stresses.
                          17.7.8. At the fixing point the gas tube or hose shall be fitted with a protective
                          material.
                          17.7.9. Gas tubes or hoses shall not be located at jacking points.
                          17.7.10. At passages the gas tubes or hoses, whether or not fitted with a protective
                          sleeve, shall be fitted with protective material.
                          17.8. Gas connections between the components of the LPG-system
                          17.8.1. Soldered or welded joints and bite-type compression joints are not permitted.
                          17.8.2. Gas tubes shall only be connected by compatible fittings with regard to
                          corrosion.
                          17.8.3. Stainless steel tubes shall only be joined by stainless steel fittings.
                          17.8.4. Distributing-blocks shall be made of corrosion-resistant material.
                          Ukolike se koriste flexibilna creva, mogu biti samo gumena i to za deo voda punjenja. Na to se odnosi anex 8.

                          1. HIGH PRESSURE RUBBER HOSES, CLASS 1 CLASSIFICATION, FILLING
                          HOSE

                          1.1. General specifications
                          1.1.1. The hose shall be so designed as to withstand a maximum operating pressure of
                          3,000 kPa.
                          1.1.2. The hose shall be so designed as to withstand temperatures between -25 °C and
                          +80 °C. For operating temperatures exceeding the above- mentioned values, the
                          test temperatures must be adapted.
                          1.1.3. The inside diameter shall be in compliance with Table 1 of standard ISO 1307.
                          1.2. Hose construction
                          1.2.1. The hose must embody a smooth-bore tube and a cover of suitable synthetic
                          material, reinforced with one or more interlayer(s).
                          1.2.2. The reinforcing interlayer(s) has (have) to be protected by a cover against
                          corrosion.
                          If for the reinforcing interlayer(s) corrosion-resistant-material is used
                          (i.e. stainless-steel) a cover is not required.
                          1.2.3. The lining and the cover must be smooth and free from pores, holes and strange
                          elements.
                          An intentionally provided puncture in the cover shall not be considered as an
                          imperfection.
                          Boldovah ono FILLING.

                          Cevi mogu biti i plasticne, a spolja gumirane i takodje su obuhvacene pravilnikom, a koriste se uglavnom za industriske masine.

                          HIGH PRESSURE SYNTHETIC HOSES, CLASS 1 CLASSIFICATION, INDUSTRIAL USE

                          3.1. General specifications
                          3.1.1. The purpose of this chapter is to determine the provisions regarding the approval
                          of synthetic flexible hoses for use with LPG, having an inside diameter up to
                          10 mm.
                          3.1.2. This chapter covers, in addition to general specifications and tests for synthetic
                          hoses, also specifications and tests applicable for specific material types or a
                          synthetic hose.
                          3.1.3. The hose shall be so designed as to withstand a maximum operating pressure of
                          3,000 kPa.
                          3.1.4. The hose shall be so designed as to withstand temperatures between -25 °C and
                          +125 °C. For operating temperatures exceeding the above-mentioned values, the
                          test temperatures must be adapted.
                          3.1.5. The inside diameter shall be in compliance with Table 1 of standard ISO 1307.
                          3.2. Hose construction
                          3.2.1. The synthetic hose must embody a thermoplastic tube and a cover of suitable
                          thermoplastic material, oil and weatherproof, reinforced with one or more
                          Ovo je sve od cevi i creva visokog pritiska, sto se moze koristiti za TNG, a po regulativi 67, revizija 01, pa njegova revizija 2 od 29. marta 2006. godine. Ja nevideh karbonsko jos uvek, a mozda i neznam, jbm li ga.
                          Mozda si ti i video i mozda to nije po pravilniku, ko bi ga znao.
                          http://www.lovatogas.co.rs

                          Comment

                          • galileo5
                            CBC Veteran
                            • 31.03.2005
                            • 131
                            • Leskovac, South Serbi

                            #28
                            Nisam citao do kraja ali evo sa samog pocetka
                            "The gas tube may be made of a non-metallic material if the tube fulfils the
                            requirements of this Regulation, paragraph 6.7."

                            Nadji bilo koji Vialle uredjaj sa gdi sistemom i pogledaj materijal voda od pumpe do distributera 5 od 10 ce imati "nesto" a ne bakar.

                            Sumnjam da bi takav proizvodjac pravio ovakve propuste, sumnjam da bi se to provlacilo kror razne njihove patente i sumnjam da si ovim tekstom pokazao ikakvu mudrost u resavanju ove zagonetke.

                            Carbonom se ne nazivaju samo materijali koje si ti mozda video na nekom tuning dodatku automobila, vec i niz drugih materijala na bazi ugljenika.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              Jel si video neki auto da ima crevo umesto cevi, iz tih drugih zemalja?
                              pitao si me ljubazno i da ljubazno dam odgovor.
                              da, jesam video sam.
                              iz Nema?ke i Holandije.
                              što se ti?e dilatacija i spirala, posedujem nema?ki fabri?ki gasni uredjaj- sve ravne cevi u komadu i nigde niti jedne (1) spirale ili bilo šta sli?no.
                              dužina ispod poda oko 5,5metara približno.
                              ima atest TUV iz Minhena, fabri?ka ugradnja uredjaja.

                              Cevi u takvim slucajevima znaju da se zalede od ogromnog protoka gasa i onda motor nastavis da vozis normalno, a temperatura ispod haube +100`C. Temperaturna dilatacija ista kao kod bakarnih cevi za grejanje kroz koje protice voda? Daj bre...
                              da li bi mogao ovo da pojasniš. pri?aš o cevi koja kre?e od rezervoara, ispod poda vozila ?

                              te?ni LPG se u cevi zaledi ?
                              kako, kojim mehanizmom se te?nost zaledi ?
                              kako se tolika koli?ina toplote oduzme ?

                              zašto bi se temperatura te?nog gasa promenila bez obzira na protok pri istom pritisku na po?etku i kraju te cevi, usled kog mehanizma/ zakona fizike ?

                              koliko znam jedini poznati mehanizam tolike razmene toplote je promena agregatnog stanja iz te?nosti u gasovito, i jedino i samo tada je mogu?e da opada temperatura i da potencijalno dodje do zamrzavanja.
                              u toj cevi ispod poda je te?nost na pritisku >1,7 bara.

                              pitam da nau?im.

                              što se ti?e grejanja i radijatora, bakarna cev ima delta t od +90C do +5C ili 85 C.

                              i nema nikakve potrebe za spiralom. recimo ispred ventila regulacije protoka, ili upovratnom vodu ispred prigušnice.


                              nije sporno da naš zakonodavac ima neka svoja pravila, koliko znam mi smo ovde pokušali da pri?amo o tome da li pravila imaju tehni?kog smisla i uporišta u nauci ili su plod birokratskog nalivpera da bi se nešto napisalo.

                              koliko mogu da pro?itam R67 sasvim legalno dozvoljava fleksibilna creva uz uslov da zadovolje navedne tehni?ke parametre pritiska i temperaturnog opsega.

                              takodje dozvoljava i bešavne krute cevi, što implicitno zna?i da šavne cevi pa i krute nisu dozvoljene.
                              i za bakarne cevi zahtevaju se odredjeni parametri, debljina zida krute cevi.

                              navedene su i osobine fleksibilnih creva koje se koriste za industrijske (?itati ekstremno teške) uslove rada.

                              samo da pomenem uzgred, da su bakarne cevi u Evropi danas gotovo nestale iz primene u termi?kim instalacijama (grejanju) u zgradarstvu i industriji i zamenjene su plasti?nim/ hibridnim polietilenskim cevima (PEX - alu PEX) upravo zbog boljih osobina, ve?e pouzdanosti (nema nastavaka, nema lemljenja) i naravno bolje cene.

                              zaista ne razumem zašto toliko brige našeg zakonodavca kada nije toliku brigu posvetio cevima dovoda goriva od rezerovara do motora, nije posvetio toliku pažnju ko?ionim cevima takodje sli?nih dužina.
                              tu još nisam video dilatacione spirale ni na jednom vozilu iz fabrike.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment


                              • #30
                                Pre odlaska na atest bio kod majstora za plin da pregleda instalaciju, da li joj ipak nesto fali, i tip ga je ubedjivao da nece proci atest bez zavojnice ispred ventila. Nisu je uradili jer je cev bila prekratka, pa bi morao da kupuje novu, i odlucio da ide ovako kako je pa sta bude.
                                E sad ko koga tu...

                                Inace atest radjen u AMSS u Nisu.
                                Koji reče da je broj atesta?

                                Comment

                                Working...
                                X