Imam jednu enigmu koja se dešava sa mojom "limuzinom".
Citroen AX, 1.1 karburator, sa plinom, lovato.
Letos sam se sa porodicom vraćao sa letovanja iz Crne Gore (poprilično natovaren prtljagom) i na onim silnim krivinama koje idu sve uzbrdo, na autu se upalila lampica da se auto pregrejao, zajedno sa lampicom STOP. Sama kazaljka temperature ništa nije mnogo otišla ka crvenom. Pomerila se , činjenica, dosta od one sredine na kojoj obično stoji, ali ne i mnogo bliže ka crvenom, ponavljam. Parkirao sam, stajao desetak minuta, i nastavio dalje (lampice su se ugasile), ali ovaj put nastavih na benzin. Više se nisu palile lampice.
Dalje, u septembru sam vukao prikolicu u nekoliko navrata prema BG starim putem preko Smedereva (laka prikolica, vukao sam je dosta puta do tada), i pred sam Beograd, na onim uzbrdicama, i zastojima u kolonama, opet se upališe lampice i kazaljka ode mnogo više prema crvenom od onog položaja gde obično stoji i kada sam pipao ručnu i menjač pored sedišta, bili su poprilično vrući, što nije, u normalnoj vožnji, slučaj. Tada sam dizao haubu, ništa nisam mogao neobično da primetim. Svaki put sam, kada bi se to desilo, prebacivao na benzin, i nastavljao dalje po gašenju lampica i više ne bih imao tih problema (na benzinu, tj.)
Pominjem da se ventilator hladnjaka palio svaki put kada se dizala temperatura više od normalne i da je vaki put ventilator duže radio ali se lampice opet pališe.
Juče sam sa suprugom i dvoje male dece krenuo na put, bez nekog posebnog tereta, osim nas samih. Vozio sam 100-120 km/h, što obično ne radim (sada sam iz određenih razlog žurio, jer obično vozim oko 80-90, retko brže, osim na auto putu) i posle dva tri minuta takve vožnje ponovo se upališe lampice Stop i za temperaturu, a da pritom kazaljka temperature i dalje stoji na svom mestu na sredini skale (kao što obično i stoji). Opet, prebacih na benzin, lampice se pogasiše, i sve normalno...
Termostat sam promenio, proverio da li je ispušten vazduh is sistema hlađenja, čak sam i isprao sistem pre nego sam skoro sipao nov antifriz.
Neko slično iskustvo, ideja?
Citroen AX, 1.1 karburator, sa plinom, lovato.
Letos sam se sa porodicom vraćao sa letovanja iz Crne Gore (poprilično natovaren prtljagom) i na onim silnim krivinama koje idu sve uzbrdo, na autu se upalila lampica da se auto pregrejao, zajedno sa lampicom STOP. Sama kazaljka temperature ništa nije mnogo otišla ka crvenom. Pomerila se , činjenica, dosta od one sredine na kojoj obično stoji, ali ne i mnogo bliže ka crvenom, ponavljam. Parkirao sam, stajao desetak minuta, i nastavio dalje (lampice su se ugasile), ali ovaj put nastavih na benzin. Više se nisu palile lampice.
Dalje, u septembru sam vukao prikolicu u nekoliko navrata prema BG starim putem preko Smedereva (laka prikolica, vukao sam je dosta puta do tada), i pred sam Beograd, na onim uzbrdicama, i zastojima u kolonama, opet se upališe lampice i kazaljka ode mnogo više prema crvenom od onog položaja gde obično stoji i kada sam pipao ručnu i menjač pored sedišta, bili su poprilično vrući, što nije, u normalnoj vožnji, slučaj. Tada sam dizao haubu, ništa nisam mogao neobično da primetim. Svaki put sam, kada bi se to desilo, prebacivao na benzin, i nastavljao dalje po gašenju lampica i više ne bih imao tih problema (na benzinu, tj.)
Pominjem da se ventilator hladnjaka palio svaki put kada se dizala temperatura više od normalne i da je vaki put ventilator duže radio ali se lampice opet pališe.
Juče sam sa suprugom i dvoje male dece krenuo na put, bez nekog posebnog tereta, osim nas samih. Vozio sam 100-120 km/h, što obično ne radim (sada sam iz određenih razlog žurio, jer obično vozim oko 80-90, retko brže, osim na auto putu) i posle dva tri minuta takve vožnje ponovo se upališe lampice Stop i za temperaturu, a da pritom kazaljka temperature i dalje stoji na svom mestu na sredini skale (kao što obično i stoji). Opet, prebacih na benzin, lampice se pogasiše, i sve normalno...
Termostat sam promenio, proverio da li je ispušten vazduh is sistema hlađenja, čak sam i isprao sistem pre nego sam skoro sipao nov antifriz.
Neko slično iskustvo, ideja?
Comment