Nemam pojma šta mu je

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vandeo
    CBC Član
    • 30.03.2006
    • 79
    • Petrovac

    Nemam pojma šta mu je

    Imam jednu enigmu koja se dešava sa mojom "limuzinom".
    Citroen AX, 1.1 karburator, sa plinom, lovato.
    Letos sam se sa porodicom vraćao sa letovanja iz Crne Gore (poprilično natovaren prtljagom) i na onim silnim krivinama koje idu sve uzbrdo, na autu se upalila lampica da se auto pregrejao, zajedno sa lampicom STOP. Sama kazaljka temperature ništa nije mnogo otišla ka crvenom. Pomerila se , činjenica, dosta od one sredine na kojoj obično stoji, ali ne i mnogo bliže ka crvenom, ponavljam. Parkirao sam, stajao desetak minuta, i nastavio dalje (lampice su se ugasile), ali ovaj put nastavih na benzin. Više se nisu palile lampice.
    Dalje, u septembru sam vukao prikolicu u nekoliko navrata prema BG starim putem preko Smedereva (laka prikolica, vukao sam je dosta puta do tada), i pred sam Beograd, na onim uzbrdicama, i zastojima u kolonama, opet se upališe lampice i kazaljka ode mnogo više prema crvenom od onog položaja gde obično stoji i kada sam pipao ručnu i menjač pored sedišta, bili su poprilično vrući, što nije, u normalnoj vožnji, slučaj. Tada sam dizao haubu, ništa nisam mogao neobično da primetim. Svaki put sam, kada bi se to desilo, prebacivao na benzin, i nastavljao dalje po gašenju lampica i više ne bih imao tih problema (na benzinu, tj.)
    Pominjem da se ventilator hladnjaka palio svaki put kada se dizala temperatura više od normalne i da je vaki put ventilator duže radio ali se lampice opet pališe.
    Juče sam sa suprugom i dvoje male dece krenuo na put, bez nekog posebnog tereta, osim nas samih. Vozio sam 100-120 km/h, što obično ne radim (sada sam iz određenih razlog žurio, jer obično vozim oko 80-90, retko brže, osim na auto putu) i posle dva tri minuta takve vožnje ponovo se upališe lampice Stop i za temperaturu, a da pritom kazaljka temperature i dalje stoji na svom mestu na sredini skale (kao što obično i stoji). Opet, prebacih na benzin, lampice se pogasiše, i sve normalno...
    Termostat sam promenio, proverio da li je ispušten vazduh is sistema hlađenja, čak sam i isprao sistem pre nego sam skoro sipao nov antifriz.
    Neko slično iskustvo, ideja?
  • uglavnom.bezopasni
    - 42 -
    • 03.02.2005
    • 2235
    • Novi Sad

    #2
    Re: Nemam pojma šta mu je

    Ja vozim isti auto i nemam takvih problema, da nije nešto do struje, da se lampice popale zbog pada napona, ako je napajanje gasnog sistema uzeto sa neke pogrešne žice, a ustvari je sve ispravno.
    Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
    11.04. 0:12 #2
    Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

    Comment

    • *IvanT*
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2005
      • 3234
      • Srbija, Beograd, Kara

      #3
      Re: Nemam pojma šta mu je

      Koja je temperatura isparivaca kada se desi taj problem? (mereno opipavanjem )
      http://www.lovatogas.co.rs

      Comment

      • vandeo
        CBC Član
        • 30.03.2006
        • 79
        • Petrovac

        #4
        Re: Nemam pojma šta mu je

        Iskreno, nisam proveravao. Jedino da pratim pa da postujem. Kakva bi trebala da bude? Mislim da je u normalnim okolnostima poprilično vruć, opipavanjem.

        Comment

        • vandeo
          CBC Član
          • 30.03.2006
          • 79
          • Petrovac

          #5
          Re: Nemam pojma šta mu je

          Originally posted by uglavnom_bezopasni
          Ja vozim isti auto i nemam takvih problema, da nije nešto do struje, da se lampice popale zbog pada napona, ako je napajanje gasnog sistema uzeto sa neke pogrešne žice, a ustvari je sve ispravno.
          Evo već 30000 km pređoh na plin. A polazim od pretpostavke da je instalacija odrađena poprilično korektno, a i navedeni problem se počeo dešavati tek od letos.

          Comment

          • *IvanT*
            CBC Senator XXL
            • 30.01.2005
            • 3234
            • Srbija, Beograd, Kara

            #6
            Re: Nemam pojma šta mu je

            Originally posted by vandeo
            Iskreno, nisam proveravao. Jedino da pratim pa da postujem. Kakva bi trebala da bude? Mislim da je u normalnim okolnostima poprilično vruć, opipavanjem.
            Trebao bi da bude vreo, a ukoliko je grejanje isparivaca uzeto redno, a on u tom trenutku zaledi, to moze biti uzrok pregrevanja motora. Nakon toga se moze traziti uzrok zamrzavanja. Jedna fotka instalacije bi pomogla...
            http://www.lovatogas.co.rs

            Comment

            • vandeo
              CBC Član
              • 30.03.2006
              • 79
              • Petrovac

              #7
              Re: Nemam pojma šta mu je

              No problem. Sutra ću slikati, ali, mislim da isparivač nije do sada nijednom zaledio za ove tri godine. Čak sam pratio u protekle dve zime, kada sam, u prilikama kada palim auto na minusima, na plin, očekivao da će isparivač zalediti, ipak nije zaledio.
              U svakom slučaju, sutra ću postaviti fotke.

              Comment

              • vandeo
                CBC Član
                • 30.03.2006
                • 79
                • Petrovac

                #8
                Re: Nemam pojma šta mu je

                Evo i fotki.
                Na jednoj fotografiji sam obeležio jedinu stvar koja mi je možda sumnjiva, gde je ventil za ispuštanje vazduha iz sistema niži od samog creva koje ulazi u isparivač (gornje crevo), ali opet, kako rekoh, do sada nisam imao problema sa istim.










                Comment

                • uglavnom.bezopasni
                  - 42 -
                  • 03.02.2005
                  • 2235
                  • Novi Sad

                  #9
                  Re: Nemam pojma šta mu je

                  Meni stoji ovde niže iza fara, ali nikako ne kapiram gde ti to ide gasno crevo, ne vidim ni mixer ni diznu, ide negde tamo... potrudiću se da slikam sutra da vidiš kako treba
                  Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                  11.04. 0:12 #2
                  Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                  Comment

                  • vandeo
                    CBC Član
                    • 30.03.2006
                    • 79
                    • Petrovac

                    #10
                    Re: Nemam pojma šta mu je

                    U pravu si, ne vidi se lepo na ovim fotografijama. Crevo ide oko filtera za gas da se ne bi lomilo pa je dizna ubušena u karburator. Opet, napominjem, mislim da sam način montaže sistema za gas nema veze sa ovim problemom. Ovo radi, kako napomenuh ranije, već 30000 km bez ikakvog dodatnog podešavanja ili štelovanja odlično. Osim, naravno, što menjam filter gasa na svakih 10000 km. Ono što me plaši je to, što nisam otišao na servis plinskog uređaja posle 20000 km kako mi je majstor i rekao, pa da nije možda nešto na samom isparivaču otišlo ili nešto slično. Ili možda to, što sam menjao antifriz ove godine pa je, zbog možda višeg onog creva na isparivaču u odnosu na ventil za ispuštanje vazduha, bilo nemoguće ispustiti sav vazduh. Ali opet, nevolje su počele i pre menjanja antifriza...

                    Comment

                    • vandeo
                      CBC Član
                      • 30.03.2006
                      • 79
                      • Petrovac

                      #11
                      Re: Nemam pojma šta mu je

                      IvaneT, pitao si me da li se zamrzne isparivač kada se desi to što se desi. Sinoć sam se vozio otvorenim putem i jedno pet minuta sam vozio oko 125 km/h kada se ponovo upališe lampice. Temperatura, odn, kazaljka je pokazivala normalnu temperaturu. Odmah sam proverio isparivač, međutim, bio je normalno vreo.

                      Comment

                      • *IvanT*
                        CBC Senator XXL
                        • 30.01.2005
                        • 3234
                        • Srbija, Beograd, Kara

                        #12
                        Re: Nemam pojma šta mu je

                        Kazaljka pokazuje normalnu temperaturu, a pali lampicu i STOP?
                        http://www.lovatogas.co.rs

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Re: Nemam pojma šta mu je

                          Proveri malo smešu pod opterećenjem i paljenje, tebi gori auspuh i izduvna grana...
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • vandeo
                            CBC Član
                            • 30.03.2006
                            • 79
                            • Petrovac

                            #14
                            Re: Nemam pojma šta mu je

                            Originally posted by *IvanT*
                            Kazaljka pokazuje normalnu temperaturu, a pali lampicu i STOP?
                            Upravo tako.

                            Originally posted by Dora
                            Proveri malo smešu pod opterećenjem i paljenje, tebi gori auspuh i izduvna grana...
                            OK. Proveriću obavezno.

                            Comment

                            • slavko_bgd
                              CBC Senator XXL
                              • 24.03.2009
                              • 771
                              • Batajnica
                              • Stilo 1.6 16V MW

                              #15
                              Re: Nemam pojma šta mu je

                              @VANDEO:

                              Moguća su 3 razloga:
                              1. Nedostatak goriva na visokom opterećenju (odvrni za 1/4 kruga regulator protoka,"štel-šraf" i probaj auto);
                              2. Kvar na razvodniku paljenja ili sistemu paljenja u smislu uglova predpaljenja;Neodgovarajuće svećice;
                              3. Neispravan isparivač-prodor gasa preko gumene membrane visokog pritiska u rashladni sistem i stvaranje vazdušnih čepova koji dovode do pregrevanja glave; Proveri u ekspanzionoj posudi da li smrdi plin iz nje i da li se mnogo podiže nivo antifriza kad je motor vruć;

                              Taj motor MOŽDA ima razdvojen davač i prekidač signala temperature motora.Davač meri temperaturu rashladne tečnosti a prekidač radi kao bimetal i uključuje signalnu lampicu i nalazi se najčešće na glavi motora. Znači da temperatura na glavi može da bude nedozvoljeno visoka i kada je temperatura rashl.tečnosti u dozvoljenom opsegu. Razlozi su ova predhodna 3 navedena.
                              Napisao sam MOŽDA jer nemam tačne podatke za taj motor i model,pa bi to trebalo proveriti u nekom Citroen servisu.

                              Još par reči:
                              meni je na LADI indikovano pregrevanje motora na plinu pod većim opterećenjem, iako voda u hladnjaku nije bila pregrejana,nije čak ni uključivala ventilator. Davač temp kod Lade je na glavi motora. Razlog je bio zaprljanje gasnog filtera.Dakle,sumnjam da je kod tebe razlog br.1 .

                              Probaj,proveri, pa nam javi.
                              Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                              Comment

                              Working...
                              X