Prvo, svima pozdrav!
Ovako, odmah da kazem da sam pretresao uzduz i popreko forum, i stvarno podosta toga nasao na temu iz naslova. Ali mi je ipak ostalo par nedoumica.
Prvo, auto je Renault 19 1.4 TSE (benzinac), ugradjen venturi Landirenzo. Ako cemo pravo, imam problem sa paljenjem na benzin (kad je hladnije vreme) vec par godina, ali nisam nista preduzeo. I dalje sam uporno palio na benz, sve se nadajuci da ce se dizne (ili sta vec) produvati. U voznji, i plin i benz bez ikakvih problema (do zimus).
Drugo, jos od pre Nove godine sam imao sporadicno trzanje/trokiranje/stucanje u voznji (treca pri 2500+, ili cetvrta vec na 2000+ obrtaja). Sad je to vec pocelo da se desava i u drugoj brzini, pogotovo na usponu. Trzanje je slabije na benzinu, ali ga ima.
Moguci uzroci (pokupio sa foruma), i sta sam odradio:
1) Struja. Svecice su original za Renault 19, presle 7000 km (prethodni set je gurao preko 15000, bez problema). Promenio kablove (Tesla) pre mesec dana, zatim prosle nedelje zamenio kapu i ruku (koja je bila bas... uh). Kratkotrajno poboljsanje i posle prvog, i posle drugog. Ali, i dalje problem.
2) Filteri razni. Promenio filter vazduha, ocistio filter plina. Posle stelovanja za novi filter (uradio sam), stucanje je cak postalo cesce/izrazenije.
3) Karburator. Odavno mi je receno da idem na ciscenje istog. Ali, mene buni sledece: da li je moguce da PLIN trza zbog zaprljanog karburatora? Ako DA, odmah cu da idem do majstora. (Ne bih da idem, a da problem ostane...
)
4) Nosac motora. Procitah ovde na forumu da je lik (mercedes) imao slicnih problema zbog (pazi sad) nosaca motora? Da li je to moguce, na koji nacin nosac utice na rad motora? Posteno govoreci, guma na jednom nosacu motora mi je bas izraubovana. Ali kakve veze ima...?
5) Bobina. Za ovo ne znam jos na cemu sam. Prosle godine radio servis anlasera, pre mesec dana alternatora. Oba sad rade odlicno. Da li je moguce da je na red dosla bobina, i kako uopste izgledaju problemi s njom?
6) Zupcasti kais. Za ovaj ne znam kad je menjan, ja auto vozim nekih 30000+ km, i planiram na prolece veliki servis. Da li su gornji simptomi moguci za preskakanje kaisa?
Hvala unapred na odgovorima!
Rajko
Ovako, odmah da kazem da sam pretresao uzduz i popreko forum, i stvarno podosta toga nasao na temu iz naslova. Ali mi je ipak ostalo par nedoumica.
Prvo, auto je Renault 19 1.4 TSE (benzinac), ugradjen venturi Landirenzo. Ako cemo pravo, imam problem sa paljenjem na benzin (kad je hladnije vreme) vec par godina, ali nisam nista preduzeo. I dalje sam uporno palio na benz, sve se nadajuci da ce se dizne (ili sta vec) produvati. U voznji, i plin i benz bez ikakvih problema (do zimus).
Drugo, jos od pre Nove godine sam imao sporadicno trzanje/trokiranje/stucanje u voznji (treca pri 2500+, ili cetvrta vec na 2000+ obrtaja). Sad je to vec pocelo da se desava i u drugoj brzini, pogotovo na usponu. Trzanje je slabije na benzinu, ali ga ima.
Moguci uzroci (pokupio sa foruma), i sta sam odradio:
1) Struja. Svecice su original za Renault 19, presle 7000 km (prethodni set je gurao preko 15000, bez problema). Promenio kablove (Tesla) pre mesec dana, zatim prosle nedelje zamenio kapu i ruku (koja je bila bas... uh). Kratkotrajno poboljsanje i posle prvog, i posle drugog. Ali, i dalje problem.
2) Filteri razni. Promenio filter vazduha, ocistio filter plina. Posle stelovanja za novi filter (uradio sam), stucanje je cak postalo cesce/izrazenije.
3) Karburator. Odavno mi je receno da idem na ciscenje istog. Ali, mene buni sledece: da li je moguce da PLIN trza zbog zaprljanog karburatora? Ako DA, odmah cu da idem do majstora. (Ne bih da idem, a da problem ostane...

4) Nosac motora. Procitah ovde na forumu da je lik (mercedes) imao slicnih problema zbog (pazi sad) nosaca motora? Da li je to moguce, na koji nacin nosac utice na rad motora? Posteno govoreci, guma na jednom nosacu motora mi je bas izraubovana. Ali kakve veze ima...?
5) Bobina. Za ovo ne znam jos na cemu sam. Prosle godine radio servis anlasera, pre mesec dana alternatora. Oba sad rade odlicno. Da li je moguce da je na red dosla bobina, i kako uopste izgledaju problemi s njom?
6) Zupcasti kais. Za ovaj ne znam kad je menjan, ja auto vozim nekih 30000+ km, i planiram na prolece veliki servis. Da li su gornji simptomi moguci za preskakanje kaisa?
Hvala unapred na odgovorima!
Rajko
Comment