Neispravan elektroventil plina, ili ne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yvan
    CBC Veteran
    • 01.03.2008
    • 195
    • Kragujevac

    #16
    REŠENO! Neispravan elektroventil plina, ili ne?

    Ispostavilo se konačno da nije ni elektroventil plina, ni raspršivač ni...

    Rasturio sam karburator u detalje, i jedna membrana nije bila na svom mestu, ulazio je falš vazduh.

    Comment

    • Yvan
      CBC Veteran
      • 01.03.2008
      • 195
      • Kragujevac

      #17
      Ne znam smem li da se javim, opet isti problem

      Kako je prihladnelo, poteškoće sa hladnim startom sve veće. Ovo sa zamenom membrane i rešenjem problema je izglede bila koincidencija.

      Evo šta sam radio:
      - fenom zagrejem elektroventil (pri tome štitim isparivač da se ne greje) i auto lepo upali
      - otkačim napajanje elektroventila na isparivaču, par puta dovedem žicom plus na elektroventil (prvi put se čuje kratko pssss) isto lepo upali.

      Sad pitanje. Pošto na isparivaču (Tomasseto) već postoji elektroventil, smem li za potrebe testiranja da umesto prvog elektroventila stavim neku spojku kao na ovoj slici:



      Ako smem, interesuje me jesu li uopšte potrebna dva (ne račumajući onaj na boci) elektroventila, prvi samostalan u motornom prostoru, i drugi na isparivaču? A šta kaže zakon?

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #18
        Sekvent uredjaji nemaju taj dodatni ventil ako ima ventil na isparivaču. Ako ima elektro ventil na boci možeš eksperimentisati ali ti verovatno zaglavi gumica klipa na elektroventilu. Nov košta kao i membrane tako da ne vidim svrhu bakćati se oko toga...

        Vakumski isparivači imaju "bajpas" tako da uvek ide deo gasa kad je dat kontakt tako da će stalno pušati pomalo gasa i ako nije upaljen motor. Sekvent ima dizne koje ne dozvoljavaju da gas ide u motor dok se one ne otvore...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • b_samardzic
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 1557
          • Smederevo

          #19
          Nisi slikao isparivac. Moje misljenje da je mala kolicina gasa ubrizgana na prvom verglanju. Obican lovato vakumski isparivac nema bajpas. Elektronac ima bajpas i moze da se steluje tj pojacava sve do trenutka dok ne krene da remeti ler. Naravno nema potrebe za tum pa ga treba pola kruga zaviti od mesta gde remeti ler. Landirenco onaj mali nema stelovanje bajpasa i skoro svaki ima problem sa lerom, kako ga cuknes rukom on poremeti bajpas kolicinu gasa. Majstorima odavno nisu zanimljivi ti uredjaji za rad. Kod njih sve mora na sluh iskustvo i osecaj. To zna da radi pa da ne radi i najsigurnija je zamena isparivaca i ventila. Kod lovata bajpas ventil mozes da zavijes do kraja i auto ce da radi normalno. Ako preteras sa odvijanjem pocece da podize ler pa da ga sam koriguje tj smanjuje. Ali je jako bitan za jutarnje paljenje. Bajpas se odvije do sigurne tacke gde nece da smeta stabilnom leru a zatim se na prekidacu u kabini nasteluje duzina ubrizgavanja gasa.
          Majstor dok ugradjuje jedan isti uredjaj zna u pola noci da ti kaze za odredjeni motor koliko krugova treba da odvije bajpas i gde da postavi potencijometar. Posle par godina se toliko promenio sistem da veze nema sa ovim starim vakumskim sistemom. Ja sam jos uvek na nivou vakumskog sistema. Po meni je plin samo za automobile kod kojih mozes da pomeras tacku paljenja. Mozda sekvent ali da radi na plin samo do 3000 obrtaja a preko toga da prebacuje na benzin.
          Imam hyundai koji ne trpi plin niikako. Nema povratni vod za benzin pa prestankom rada benzinskih dizni prestaje i hladjenje istih. I kroz samu pumpu koja je u rezervoaru se vrti ista kolicina benzina koja se greje zajedno sa pumpom.

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #20
            Vakumski isparivač je običan isparivač koji radi na potpritisak, može biti sa elektro ventilom ili bez. Oba su poznata u narodu kao vakumski isparivači. Onaj sa elektroventilom ima bajpas a drugi nema. To se odnosi na Lovato. Drugi imaju samo jednu vrstu isparivača a neki i obe.

            U slučaju da se vakumski isparivač sa elektro ventilom montira na karburator (što je glupost ali ajde) MORA da ima prekidač sa ograničenim trajanjem otvorenosti ventila pre nego što auto upali. Sa datim kontaktom se preko bajpasa pušta gas u motor i ako se ne bi startovao auto, gas bi curio dokle god ga ima u boci. Zato prekidač mora da ima SIGURNOSNU meru (koja slučajno i dodaje gas u motor pre paljenja) isključenja ventila u slučaju nestartovanaj motora. Ukoliko nema obrtaja prekidač gasi ventil, trajanje te operacije je obično 4 sekunde a može se smanjiti potenciometrom...
            Što sam sve ovo pisao, zato što je gore napisano sve i svašta što nema veze sa pitanjem pitaoca a još je pri tome u stilu Bricka opisano svašta da liči na stručan odgovor a nema veze sa životom. Znam zilion majstora koji su ugradjivali od krša do lokomotive i niko nije štelovao prekidač i bajpas u funkciji paljenaj motora.

            Glupe firme imaju samo "elektronski" isparivač koji je namenujen za kola sa ubrizgavanjem gde se pali na benzina a kad motor već radi prebacuje se na gas pa je tada sasvim svejedno koliko traje interval prekida dotoka gasa pošto motor već radi i ta funkcija se ne koristi... Naravno za karburatore su morali izmisliti poseban prekidač jer ako majstor električar popravlja auto pa drži kontak duže, dolazi do curenja gasa.

            Pametne firme imaju obe vrste isparivača pa se na karburator montira isparivač sa sigurnosnom membranom koja neće dozvoliti curenje gasa sve dok motor ne napravi potpritisak a to neće da se desi nikad dok se ne upali motor.

            Što se tioče ostatka odgovora, lupetaš za sve pare. 90 posto današnjih automobila nema povratni vod i ventil regulacije pritiska je na pumpi koja je u rezervoaru. Svi ti automobili naravno funkcionišu na plin normalno mnogo godina. I oni koji imaju povratni vod imaju protok benzina kroz magistralu a ne kroz dizne jer su dizne zatvorene. Jedino ako ti imaš neki pametan banzin na pameti koji zna da udje u diznu pa izadje da bi je ohladio.. I na kraju od čega bre da se zagreje dizna koja je od plastike, ima plastičan rejl i nalazi se na plastičnoj grani. Naravno da se greje od okoline (motora dok radi) ali je to baš onako muško zagrevanje da se sve čvarci tope...
            Poslednje je sarkazam naravno... to za čvarke...
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • Yvan
              CBC Veteran
              • 01.03.2008
              • 195
              • Kragujevac

              #21
              Originally posted by Dora View Post
              Sekvent uredjaji nemaju taj dodatni ventil ako ima ventil na isparivaču. Ako ima elektro ventil na boci možeš eksperimentisati ali ti verovatno zaglavi gumica klipa na elektroventilu. Nov košta kao i membrane tako da ne vidim svrhu bakćati se oko toga...
              Nisam razumeo ovo sa cenom. Šta košta kao i koje membrane? Ventil? Kakve veze sad imaju membrane?



              Originally posted by Dora View Post
              Vakumski isparivači imaju "bajpas" tako da uvek ide deo gasa kad je dat kontakt tako da će stalno pušati pomalo gasa i ako nije upaljen motor. Sekvent ima dizne koje ne dozvoljavaju da gas ide u motor dok se one ne otvore...
              Imam Tomasetto at-07 isparivač:


              Prekidač plina ima tajmer, i isključi plin ako motor ne radi. Pitao sam da li smem (privremeno, testa radi) da izbacim elektroventil koji nije na isparivaču, jer mislim da oba rade istu stvar. Mada pošto nemam onaj nastavak verovatno ću samo da zamenim elektroventil. I nemam elektroventil na boci.

              Ili može da se zameni gumica o kojoj pričaš?

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #22
                Reče da si menjao membrane pa sam zato uporedio zbog cene, nema nikakve druge veze. Zamena gumice možda moguća ako nadješ original, obično je sa klipom ali ne verujem u takvu mogućnost. Jeftiniji ventili koštaju oko 750 dinara a skuplji do 1500. Za 750 dinara smatram da nema svrhe popravljati stari ventil.
                Taj isparivač ima taj bajpas i zato iam tajmer koji ga isključuje ako ne upali motor. I taj ventil na njemu može da zaglavljuje ako se ne menaj filter na vreme.

                Oba ventila rade istu stvar tako da možeš radi eksperimenta da izbaciš prvi ali to nije preporučljivo da ostane tako u radu zbog sigurnosti...

                Ako već želiš da eksparimentišeš možeš uključiti ventil i odviti malo holender koji ide prema isparivaču, ako krene tečan gas znači da je ventil ispravan. Budi oprezan, gas pravi smrzotine.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #23
                  Zahvaljujem se Dori na poredjenju sa Brickom ali mislim da mu nisam ni do kolena po znanju. Ja sam njegove postove citao i mnogo iz njih naucio. Ali hvala ipak.
                  Ivane bas tvoj isparivac ima stelovanje bajpasa. To je onaj mali mesingani sraf na vrhu. Vecina majstora nezna cemu sluzi. Dok je zagrejan auto odvijaj taj mesingani sraf sve dok ne pocne da se gusi auto. Onda ga zavij za pola kruga i probaj kako ce da ti upali auto ujutro. Naravno upamti polozaj mesinganog srafa da sve mozes da vratus na staro ako nije do toga priblem.

                  Comment

                  • Yvan
                    CBC Veteran
                    • 01.03.2008
                    • 195
                    • Kragujevac

                    #24
                    Originally posted by Dora View Post
                    Vakumski isparivači imaju "bajpas" tako da uvek ide deo gasa kad je dat kontakt tako da će stalno pušati pomalo gasa i ako nije upaljen motor...
                    Originally posted by Dora View Post
                    Sa datim kontaktom se preko bajpasa pušta gas u motor i ako se ne bi startovao auto, gas bi curio dokle god ga ima u boci...

                    Znam zilion majstora koji su ugradjivali od krša do lokomotive i niko nije štelovao prekidač i bajpas u funkciji paljenaj motora.
                    Ako bajpas služi da pušta po malo gasa i kad nije upaljen motor, zašto se onda ne šteluje u funkciji hladnig starta? Čemu služi? Možda da daje plin na leru kada je mali potpritisak iznad leptira gasa? I čemu stvarno onda služi onaj mesingani šrafčić?

                    U svakom slučaju hvala na savetima, javljam šta sam uradio, čim nađem malo vremena za eksperimentisanje.
                    Last edited by Yvan; 27.10.2016, 22:40.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #25
                      Originally posted by b_samardzic View Post
                      Zahvaljujem se Dori na poredjenju sa Brickom ali mislim da mu nisam ni do kolena po znanju. Ja sam njegove postove citao i mnogo iz njih naucio. Ali hvala ipak.
                      Vic ili istina?
                      Pilot je upravljao malim avionom u kojem su se nalazile veoma važne osobe. Trebalo je da sleti na aerodrom u Sijetlu (tamo je sedište "Microsofta"), ali je zbog magle vidljivost bila manja od deset metara, a instrumenti nisu radili. Posle sat vremena paničnog i bezuspešnog kruženja, sa malo preostalog goriva i uzbuđenim putnicima, primetio je zgradu i čoveka kako radi na petom spratu. Pilot otvori prozor i viknu mu:
                      • Hej, gde se nalazim?
                      • Vi ste u avionu! - odgovorio mu je čovek.
                      Pilot je zatvorio prozor, okrenuo se za 275 stepeni, bez problema stigao do aerodroma udaljenog sedam kilometara i prizemljio se. Baš kad je sleteo, nestala je i poslednja kap goriva. Zbunjeni i zadivljeni putnici pitali su ga kako je uspeo.
                      • Jednostavno - reče pilot - pitanje koje sam postavio onom čoveku bilo je jednostavno. Dao mi je tačan, ali potpuno beskoristan odgovor, što znači da je službenik "Microsoftove" Službe podrške korisnicima, a od te zgrade se brzo i lako dolazi do aerodroma.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • b_samardzic
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 1557
                        • Smederevo

                        #26
                        U ovom slucaju se potpuno slazemo da nije bilo microsofta forum nebi ni postojao a ni pametnih saveta uzgred. Ipak su konci u rukama onih kojima je svet na novcu zasnovan.

                        Comment

                        • Yvan
                          CBC Veteran
                          • 01.03.2008
                          • 195
                          • Kragujevac

                          #27
                          Mislim da sam končno rešio problem, to jest bar se nadam. Izbacio sam klip iz elektroventila, i sada već nedelju dana pali odlično. I vuć i hladan. Nadam se da će tako i da ostane.
                          E sad, pošto je ostao samo elektroventil na isparivaču hoću da vratim multiventil sa elektroventilom na bocu, evo ovde sam opisao:

                          Posle zamene multiventila na boci novim, sa ugređenim elektroventilom moj stari prekidač plin-benzin više ne pokazuje količinu plina u rezervoaru. Novi senzor je ovakav: Dakle na njemu piše 1090, i mislim da je od 0-90 oma. Majstor koji mi je ugradio plin kaže da nema prekidač sa pokazivačem nivoa i da ne zna da li ga

                          Comment

                          • speedplus
                            RIP Bio nam je drug!
                            • 15.01.2007
                            • 2419
                            • LAZAREVAC

                            #28
                            Čekaj malo, jesi ti to izvadio klip sa multiventila i kako kažeš, rešio problem sa paljenjem ??? Ako je tako,onda nisi ništa rešio.

                            Comment

                            • hirurg83
                              CBC Senator XXL
                              • 26.02.2014
                              • 398
                              • Banjaluka
                              • VW Jetta

                              #29
                              I meni totalno nejasno šta čovjek reče

                              Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока

                              Comment

                              • Yvan
                                CBC Veteran
                                • 01.03.2008
                                • 195
                                • Kragujevac

                                #30
                                Da, samo sam izbacio klip, ali ne iz multiventila, nego iz elektroventila koji se nalazi malo ispred isparivača. Ali ste u pravu, OPET nisam ništa rešio.

                                Ali definitivno ne razumem zašto se na nedelju dana sve rešilo. JEDINO što sam uradio je vađenje klipa! Dakle odvio gornji deo elektroventila, izvadio klip i oprugu, zavio sve nazad, i apsolutno NIŠTA drugo nisam pipnuo. I naredne nedelje palio svako jutro bez ikakvih problema.

                                Od juče ujutru OPET problem. Isto neće da upali.

                                Malopre mi padne na pamet, odem do kola, skinem crevo od isparivač ka karburatoru, prebacim prekidač sa nule na plin, ventil na isparivaču cakne, ali ništa - plin ne ide. Probam još 5-6 puta prekidač ništa-plin, ništa-plin, svaki put ventil cakne (i osetim ga pod rukom kada na isparivaču), ali plin ne ide.

                                Rešim da probam i ustima povučem plin iz isparivača (vrlo malo, vrlo kratko, i naravno bez udisanja), kad ono - psssss krene plin. Vratim crevo nazad, i auto upali odmah.

                                Ne poznajem baš najbolje rad isparivača, šta bi moglo da sprečava izlazak plina pri hladnom startu? Slepljene membrane? Neko podešavanje koje mogu da promenim (Tomasseto AT-07, rešao 5-6 hiljada km, ima slika na prethodnoj strani). Ili šta?

                                Comment

                                Working...
                                X