Stelovanje isparivaca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laki5
    CBC Član
    • 06.02.2006
    • 51
    • Kragujevac
    • citroen xsara

    Stelovanje isparivaca

    Bilo je dosta price oko stelovanja plinskih uredjaja, medjutim...
    Imam Landirenco isparivac, za karburator. Ono sto me interesuje je to kako utice okretanje onog (da ga nazovem ventila) na samom isparivacu na potrosnju plina? Naime ukoliko taj ventil okrenem, na pr. za pola kruga na desno koliko to povecava potrosnju? Da li je to zanemarljivo ili...
    A ovo sve radim kako bi nastelovao ler gas. Inace kargurator je dvogrli sa automatskim sauhom u floridi.
    Kad vec otvaram novu temu mogao bi neko da prokomentarise i sledece: Dakle kada motor startujem na plinu, dok je hladan ima nekih recimo izmedju 600 i 800 obrtaja, posle par sekundi mu aktiviram sauh, malim pritiskom na gas, tako da on uhvati nekih 200-2500, kada ponistim sauh, dakle prvo sledece pritiskanje gasa okretaji se vracaju na 700-800. Kako se motor greje broj obrtaja raste tako da recimo na nekih 70 stepeni vrti se na 1300, 1400 obrt, sto je mnogo. tek kada vakuum pusti, sto je na nekih 75,80 stepeni br. obrt. padne na ispod 750 sto je sada malo. Ovo sve pricam o leru. Naponinjem da ovo radi normalno na benzinu dok drzi vakuum 1100 posle 900.
  • frog
    CBC Član
    • 03.04.2006
    • 10
    • Kragujevac

    #2
    Imam isti karb na Floridi sa plinom LOVATOi ponasa se malo drugacije nego sto si opisao. Na potpuno zagrejanom motoru ler jeste mali (oko 600), ali nema tako visokog pika od 1300-1400 u toku zagrevanja. Imao sam situaciju da je ler u mestu na zagrejanom motoru varirao, (sam se postepeno povecavao i smanjivao), ali sam ukapirao da su majstori u servisu blokirali zavrtnjem slobodan izvod na termoventilu koji rukovodi radom automatskog gasa (termoventil ima 3 izvoda). Oni su time pokusali da rese navodno mali ler u toku zagrevanja na koji sam se pozalio. Mislim da nije problem da nastelujes ler na plinu, naravno na zagrejanom motoru, a proveri kakvo je stanje sa termoventilom i vakumskim sistemom (koji takodje moze da se steluje) jer je on taj koji ti dize ler dok se motor ne zagreje.

    Comment

    • laki5
      CBC Član
      • 06.02.2006
      • 51
      • Kragujevac
      • citroen xsara

      #3
      Frog je napisao
      Imam isti karb na Floridi sa plinom LOVATOi ponasa se malo drugacije nego sto si opisao. Na potpuno zagrejanom motoru ler jeste mali (oko 600), ali nema tako visokog pika od 1300-1400 u toku zagrevanja.
      Nisam te najbolje razumeo kazes da ti je ler 600. Da li si ti zadovoljan sa tim? Hocu reci da li ti motor sa tim obrtajima trese? Ja nisam zadovoljan jel motor ne radi stabilno, dakle trese. Kao to da resimo?
      Ovo sto sam rekao da ide do 1300 1400 u toku zagrevanja reseno je. Resio majstor. Medjutim i dalje ostaje problem lerara na zagrejanom motoru. Pomenuti majstor je i to resio ali to je trajalo mozda pedesetak kilometara i ponovo je ler pao.
      Jos par pitanja za Froga:
      Koju kutiju filtera za vazduh imas? Da li je to ona stara metalna, slicna kecevoj? Da li vazduh uzimas sa strane izduvne grane? E da konacno koju potrosnju imas u gradkoj voznji? (ako si o potrosnji pisao u posebnoj temi izvini za ponovni upit)

      Comment

      • frog
        CBC Član
        • 03.04.2006
        • 10
        • Kragujevac

        #4
        Da krenem od kraja. Zbog potrosnje sam i krenuo da cackam oko plina. U gradskim uslovima i hladnijem vremenu kretala se nesto manje od 15 l plina, sto mu naravno nisam mogao oprostiti. Medjutim, auto je isao bez razlike u perfirmansama na plin ili benzin. E sad, koliko sam pratio, posto mi je nova instalacija, samo nastelovana pri ugradnji, potrebno je da membrane malo legnu pa pa se ponovo vrsi stelovanje. Sad sam ga ustrojio tako da se vidi solidna razlika i ocekujem solidan pad potrosnje. Bio bih zadovoljan sa 11-12 po gradu (Kragujevac).
        E sad ler.
        I sam vidis da je plin za karbove izuzetno jednostavan sistem. Ima dovod plina na karb i jedan baj pas za ler koji zaobilazi karb i ide direktno na usisnu granu. Sada dolazimo do cuvenog Carter-Webera koji i nije bas najidealniji za uparivanje sa plinom bas zbog tog automatskog sauha, ali je sve u svemu solidan karb. Cini mi se da ako zelis da jos povecas ler na pinu, da ces morati prvo da povecas malo ler na benzinu, jer otvorenost leptira karba na leru je zajednicki parametar za obe varijante. Inace meni se motor ne trese na 600 obrtaja, ali slazem se da je to malo za ler. Inace kuciste mi je standardno sivo limeno i fabricki su mi ostavili da u****va topao vazduh oko izduvne grane (instalacija radjena u zvanicnom servisu ZASTAVA YUGO SPORT koji preradjuje vozila u varijantu FLORIDA TAXI). Cini mi se da to nije najsrecnije resenje, koliko sam procitao od iskusnih forumasa ovde, ali tek sam poceo da kombinujem.

        Comment

        • nikolans78
          CBC Senator
          • 16.03.2006
          • 277
          • Vankuver, Kanada

          #5
          Ono crevce koje ide u usisnu granu ne sluzi za ler gas, to je vakuum crevo koje sluzi za upravljanje isparivacem. Meni se cini da problem lezi u dovodu vazduha. Da li na tom motoru ima automatska klapna koja u zavisnosti od temperature vazduha prebacuje da li ce vazduh da dolazi sa izduvne grane ili ne? Ili se to radi rucno? Ako je automatska, onda verovatno kada se motor ugreje, klapna prebaci na uzimanje svezeg(hladnog) vazduha, a tu je presek cevi veci, pa se smesa poremeti. Ja sam kod mene(samara doduse, ali je ista stvar) uklonio ceo taj deo koji prebacuje toplo-hladno(automatski) tako da je dovod vazduha konstantan, pa moze da se lepo nasteluje.
          Valjda sam nesto pomogao,
          pozdrav

          Comment

          • laki5
            CBC Član
            • 06.02.2006
            • 51
            • Kragujevac
            • citroen xsara

            #6
            nikolas78 je napisao:
            Da li na tom motoru ima automatska klapna koja u zavisnosti od temperature vazduha prebacuje da li ce vazduh da dolazi sa izduvne grane ili ne? Ili se to radi rucno?
            Dakle odgovor je da se radi rucno. Znaci najprostija kutija, okretanjem celog poklopca menja se polozaj u****vanja, tako da se to ne menja u toku rada motora.

            nikolas je rekao i:

            Ono crevce koje ide u usisnu granu ne sluzi za ler gas, to je vakuum crevo koje sluzi za upravljanje isparivacem.
            nesto nisam siguran da to postoji uopste, ali provericu. Ako je tako kako je rekao nikolas onda me zanima na koji nacin taj vakuum upravlja isparivacem? Sta mu on uopste "radi"?

            Frog je rekao:

            U gradskim uslovima i hladnijem vremenu kretala se nesto manje od 15 l plina,
            i meni je potrosnja tu negde (to jos moram da utvrdim) stim sto je van grada to cak nesto ispod 8 l (provereno)!
            Mislim da tu nesto nije uredu.
            Frog je rekao da bi trebalo da da podignem ler gas na karburatoru, podsecam da je ler na benzinu i dalje idealan 900.

            Comment

            • nikolans78
              CBC Senator
              • 16.03.2006
              • 277
              • Vankuver, Kanada

              #7
              Ja bih uradio sledece:
              -prebacio bih da uvek uzima hladan vazduh.
              -Smesa, a samim tim i potrosnja se regulise na srafu koji se nalazi na crevu izmedju isparivaca i kucista filtera.
              -treba proveriti da li negde vuce fals vazduh nakon filtera za vazduh(izmedju karburatora i kucista filtera, na mestima ulaska creva u kuciste itd. i po potrebi zapusiti (ja sam koristio tzv. zivu gumu))
              -ler sraf za benzin ne bih dirao ako dobro radi na benzinu
              -ler gas se podesi srafom na isparivacu kada je motor dobro zagrejan i to zavrtanjem dok ne pocne da se gasi, pa onda odvrtanjem dok se ne dostigne potreban broj obrtaja (900)
              -podesavanje ovog srafa nema neki uticaj na potrosnju.

              to su moja neka iskustva - nisam serviser, mozda ce neko od servisera da me ispravi ako sam negde pogresio

              pozdrav

              ps. ono vakuum crevce koje ide od usisne grane do isparivaca upravlja radom isparivaca pomerajuci veliku membranu i regulisuci protok gasa

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Neću da govorim za druge isparivače al iler na Lovato isparivaču utiče na potrošnju. Nije svejedno koliko je ler šraf zavrnut ili odvrnut.
                Zašto je to tak oen bih da objašnjavam.

                Ono što bih da objasnim jedno mzauvek je da ler na benzinu nije uvek idealan.

                To što piše na tarabi pardon obrtomeru ili sluhu nije uvek tačno.
                Karburator radi na principu potpritiska isto kao i plin. Ako je neispravan, recimo sipa više goriva, moraće da mu se doda više vazduha da bi radio na leru. Odnos mora biti uvek dobar 1:14 u tom slučaju leptir će biti malo više otvoren a ler će biti stabilan na 1000 obrtaja (primer).
                U slučaju da je neko čačkao oko nivoa goriva recimo pa ima manje benzina nego što mu treba da bi se postigao opet onaj odnos od 1:14 treba malo smanjiti vazduh i opet će ler biti 1000 obrtaja.
                Govorim o istom autu. U oba slučaja ima 1000 obrtaja ali leptir nije na istom ili pravom mestu.
                Sad se stavi plin i šta se dogadja u prvom slučaju auto se dere ko magarac na nekih 1500 obrtaja i vlasnik kaže pa na benzinu je idealan. U drugom slučaju auto jedva radi jer nema dovoljan protok vazduha a time ni plina i gasi se a vlasnik kaže pa na benzinu je idealan.
                Ja tom oba slučaju kažem.... nije za ovde...

                Da li treba u tom slučaju dirati šraf za ler na benzinu, popraviti "idealan" karburator (takav još nisam video) ili opaliti majstora plinadžiju ciglom, prosudite sami

                Injection je isti princip samo malo komplikovaniji.
                Jednom zauvek mada ću ovo napisati još zilion puta. SVE I DALJE RADI MOTOR (AUTO) SAMO SE GORIVO ZAMENJUJE.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • laki5
                  CBC Član
                  • 06.02.2006
                  • 51
                  • Kragujevac
                  • citroen xsara

                  #9
                  Dora je, izmedu ostalog, rekao:
                  Da li treba u tom slučaju dirati šraf za ler na benzinu, popraviti "idealan" karburator (takav još nisam video) ili
                  predpostavljam, kao odgovor na moje pitanje oko stelovanja lera na plinu i moju konstataciju da je ler na benzinu idealan.
                  Dakle, nije mi bio cilj da prozivam, a jos manje da vredjam nekoga, cini mi se da se Dora, nesto, osetio povredjenim.
                  Ono sto sam pokusao, i jos uvek pokusavam, to je da nesto saznam. Cini mi se da je forum zbog toga i napravljen.
                  Moguce da sam upotrebio pogresnu rec (idealan), ali cij mi je bio da sto jednostavnije objasnim problem, odnosno a kazem da se nista drugo u medjuvremenu nije menjalo.

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Pogrešno protumačeno, nisam uopšte uvredjen, nego sam upravo iz razloga da sprečim nepotrebne diskusije napisao kako to radi i da idealno nije uvek idealno. Zavisi iz kog ugla se gleda.

                    Upravu si jedino da sam reagovao na ono "idealno" ali nisam uvredjen niti mi smeta
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • laki5
                      CBC Član
                      • 06.02.2006
                      • 51
                      • Kragujevac
                      • citroen xsara

                      #11
                      Dobro ako smo to oko uvreda razjasniji predlazem da predhodna dva posta, kao i ovaj, brises kako ne bi smetali predhodno pokrenutoj temi.

                      Comment

                      • savke
                        CBC Senator XXL
                        • 14.02.2006
                        • 575
                        • Novi Sad, Temerin
                        • Laguna 2 ph2, Golf 3

                        #12
                        Iz Dorinog izlaganja mogu da zaključim da je sve najbolje namešteno ako su i na benzinu i na gasu podjednaki obrtaji na leru.

                        N.P.R. Na mojoj samari je nešto niži ler na butanu iako je na isparivaču namešteno najviše što može.
                        Znači zato meni na gasu ide bolje i manje troši nego na benzinu, a da nekažem da kada treba krenuti na benzinu guta knedle itd.

                        P.S. Na benzinu ne mogu preko 130Km/h dok na butanu izvuče 150Km/h
                        Само замисли да је сваки нови дан бољи него јуче а лошији од сутра....!

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Originally posted by savke
                          Iz Dorinog izlaganja mogu da zaključim da je sve najbolje namešteno ako su i na benzinu i na gasu podjednaki obrtaji na leru.
                          Upravo tako, ako ne moradase podešava šraf na plinu od lera onda je dobra potrošnja i na benzinu i to onda jeste idealno. Zato kažem da je plin doktor za auto, odmah otkrije fušeraj.
                          Problem je što i na plinu ima mnogo fušeraja pa onda nisi siguran jer to tak okako ja kažem ili je neko slejbano namestio plin.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • garcevic
                            CBC Član
                            • 28.01.2008
                            • 11
                            • sremska mitrovica

                            #14
                            pozdrav svima jedno pitanje u vezi landija?kako da nastelujem membranu odnosno saraf
                            koji stoji spolja i prolazi kroz sredinu membrane.malo sam trazio po netu
                            i koliko sam ukapirao taj saraf sluzi za stelovanje membrane jer taj isparivac sluzi za auta od 50 do 100kw.auto je fiat croma 1.6 61kw weber 32_34 sa mesacem ispred poklopca na karburatoru nesto slicno kao kod aleka sa ladinim motorom,mislim na poklopac karburatora.
                            croma 1.6 90 god

                            Comment

                            • gorky
                              CBC Senator XXL
                              • 08.06.2007
                              • 860
                              • Vojvodina,Kikinda

                              #15
                              već je sto puta pisano o tome,ali evo reći ću još jednom,dakle ne postoji univerzalno pravilo za podešavanje gasnog uređaja,sve što je već pisano je pisano za idealne uslove znači sve drugo je montirano i urađeno,uštelovano kako treba pa sad ostaje da se podesi sam reduktor.podešavanje, kao što moje kolege znaju, zavisi od niza faktora.kod bilo kog majstora je podešavanje gasnog uređaja toliko jeftino da zaista ne razumem zbog čega to raditi u varijanti uradi sam

                              Comment

                              Working...
                              X