Stelovanje isparivaca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #16
    @Gorky .. ovo je auto forum..a ovo je sekcija za autogas...tako da je pitanje na pravom mestu.
    niko nije duzan da odgovori...,kao i na bilo kom drugom forumu.
    ali nije cudno sto pita.
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • garcevic
      CBC Član
      • 28.01.2008
      • 11
      • sremska mitrovica

      #17
      Originally posted by gorky
      već je sto puta pisano o tome,ali evo reći ću još jednom,dakle ne postoji univerzalno pravilo za podešavanje gasnog uređaja,sve što je već pisano je pisano za idealne uslove znači sve drugo je montirano i urađeno,uštelovano kako treba pa sad ostaje da se podesi sam reduktor.podešavanje, kao što moje kolege znaju, zavisi od niza faktora.kod bilo kog majstora je podešavanje gasnog uređaja toliko jeftino da zaista ne razumem zbog čega to raditi u varijanti uradi sam
      prijatelju nisam trazio da mi ponovis nesto cega vec ima na forumu
      djabe si trosio vreme na kucanje posta a nisi rekao nesto sto vec nisam znao
      u svakom slucaju hvala na trudu
      croma 1.6 90 god

      Comment

      • Ladislav
        CBC Senator
        • 14.12.2004
        • 223
        • Kragujevac
        • Lada Niva 1.7i

        #18
        Originally posted by frog
        U gradskim uslovima i hladnijem vremenu kretala se nesto manje od 15 l plina,
        Pa ne moze da ide na nista.

        Pusti gradsku voznju u zimskim uslovima, to je horor za potrosnju, ako ti u vangradskoj ne prelazi 9 ne diraj nista.


        Originally posted by frog
        -Smesa, a samim tim i potrosnja se regulise na srafu koji se nalazi na crevu izmedju isparivaca i kucista filtera.
        Rece covek da ima dvogrli, zar ne bi onda trebalo da ima racvu i DVA srafa?

        Comment

        • garcevic
          CBC Član
          • 28.01.2008
          • 11
          • sremska mitrovica

          #19
          Rece covek da ima dvogrli, zar ne bi onda trebalo da ima racvu i DVA srafa?
          mozda je starija ugradnja,kod mene je racva sa jednim sarafom,plin je ugradjen 90 u italiji.
          ako neko zna nesto oko stelovanja membrane isparivaca na landi renzo
          uredjaju molio bih da to malo pojasni.
          croma 1.6 90 god

          Comment

          • kosmos
            CBC Početnik
            • 29.01.2008
            • 9
            • nis

            #20
            treba samo da znas kako se steluje ako neznas pravo kod majstora

            Comment

            • CannoN
              CBC Senator XXL
              • 15.09.2007
              • 485
              • Beograd

              #21
              Ja imam LandiRenco na karb motoru.

              Sraf na isparivacu sluzi da se podesi osetljivost membrane. Sto je odvrnutiji sraf membrana je osetljivija i isporucuje vise plina u svim rezimima.
              To se odrazava na potrosnju blago negativno a na performanse pozitivno ako se obezbedi dovoljno vazduha.

              Dakle zabelezi trenutnu poziciju srafa pa probaj u levo ili desno kada je motor zagrejan. Primetices oscilacije u radu motora. Kada je ler najmirniji a zvuk motora pun i zdrav ti stani pa probaj kako se ponasa u voznji.

              Onaj drugi sraf izmedju isparivaca i karba stelujes tako sto zagrejan motor zaglavis na 2500-3000rpm pa onda zavrces dok motoru ne opadnu obrtaji a zatim odvrces dok ne postigne max. obrtaja za zadati/zaglavljeni gas. Odvrni jos pola kruga posle toga.

              Ti najbolje poznajes svoj motor i zato je najbolje da ga licno stelujes.

              Comment

              • Type_R
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2007
                • 900
                • Valjevo

                #22
                Sraf na isparivacu
                Mislis sraf za ler gas??? Ja bio ubedjen da pricate o onom mesinganom srafu na isparivacu....
                3SG(T)E EXPERT

                MAN service

                Comment

                • CannoN
                  CBC Senator XXL
                  • 15.09.2007
                  • 485
                  • Beograd

                  #23
                  Da, ler sraf.

                  Mesingani treba da se odvrne svakih 10k ili godisnje da bi se ispustilo ulje iz isparivaca koje pritiska membranu kada se nagomila.
                  Posle toga motor lakse radi u visokim obrtajima.
                  Ovo raditi na zagrejan motor.

                  Pre stelovanja skinuti sve reducire vazduha ako ih ima(i ne vracati ih).
                  Skloniti usis sa maske ako vec nije, zameniti svecice i kablove ako nisu skoro menjani i naravno filter vazduha zameniti.

                  Comment

                  • garcha
                    CBC Početnik
                    • 12.02.2008
                    • 1
                    • Beograd

                    #24
                    [quote="CannoN"]Da, ler sraf.
                    Mesingani treba da se odvrne svakih 10k ili godisnje da bi se ispustilo ulje iz isparivaca koje pritiska membranu kada se nagomila.
                    Posle toga motor lakse radi u visokim obrtajima.
                    Ovo raditi na zagrejan motor.


                    Odakle je to ulje u isparivacu ako znas?

                    Comment

                    • nijebitno
                      CBC Senator XXL
                      • 14.03.2006
                      • 629
                      • Modrica

                      #25
                      To ulje u stvari daje onaj karakteristicni miris plinu, on sam po sebi nema mirisa i to mu se dodaje iz bezbjednosnih razloga, da odmah osjetimo curenje gasa. Pa ga dodaju malo previse
                      Difference between man and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • garcevic
                        CBC Član
                        • 28.01.2008
                        • 11
                        • sremska mitrovica

                        #26
                        CannoN hvala puno na objasnjenju.
                        croma 1.6 90 god

                        Comment

                        • CannoN
                          CBC Senator XXL
                          • 15.09.2007
                          • 485
                          • Beograd

                          #27
                          Nema na cemu..Tu smo da se pomazemo..
                          Pozz

                          Comment

                          • rrapaic
                            CBC Senator
                            • 13.02.2008
                            • 225
                            • Beograd
                            • Fiat Stilo 1.9 JTD

                            #28
                            Cannon, ako mogu i ja da nesto pitam.

                            Neki post ranije, covek rece da na LandiRenzo isparivacu (koji i ja imam, Renault 19) postoji sraf koji prolazi kroz sredinu membrane. Ako sam dobro razumeo, taj sraf regulise osetljivost membrane? To je onaj zaobljen sraf koji se vrlo tesko okrece (ne moze bez kljesta). Ja sam zabelezio poziciju, i zavrnuo ga cetvrt kruga itd. itd. uglavnom eksperimentisem s njim. (Posle dan-dva sam zavrnuo jos cetvrt - uglavnom, oprezan sam)

                            Medjutim, sad ti kazes da je sraf za ler (sa strane isparivaca) TAJ koji podesava osetljivost membrane; malo sam zbunjen. Kod mene, sto je taj sraf "zavrnutiji", broj obrtaja u leru je visi i obrnuto. Da li to znaci da treba naci neku zlatnu sredinu izmedju "visokog" lera i potrosnje u voznji?

                            E sad: kad sam zavrnuo onaj centralni sraf (za pola kruga), morao sam da prepodesavam ler, postao je nizak toliko da se trzao motor (~500 o/min). Kapiram da je to upravo zbog ataka na membranu...

                            Zasto se uopste javljam? Ono sto mene muci je visoka potrosnja ove zime, nikako ne mogu da spustim ispod 13 litara po gradu. A prosle zime (koja je doduse bila blaga) to je islo do max 11 litara.

                            Isao sam kod majstora u subotu, i on je kao prepodesio. Sve sto je uradio je da ga je "natunirao" za performanse, uz konstataciju "slabo ti je vukao dosad". Pa naravno, kad sam ga ubio u dusu pokusavajuci da skinem potrosnju. Posle njegovog stelovanja, auto na plin ide bolje nego na benzin, a trosi isto kao ranije (znaci mnogo). Ali meni ne treba to, nego normalna potrosnja.
                            (Ali to ga nije sprecilo (majstora) da mi uzme 600 dinara za minut posla ... izem ti i sondu i kompjuter)

                            Molim za odgovor, gresim li ja negde? Da li da vratim centralni sraf na staru poziciju, i da se zezam samo sa ler srafom i onim imbus srafom na crevu (koji sam bio zavrnuo "da Bog sacuva" )?

                            Hvala unapred

                            Rajko
                            Fiat Stilo 1.9 JTD

                            Comment

                            • Hermes
                              CBC Senator XXL
                              • 14.02.2006
                              • 1306
                              • https://t.me/pump_upp
                              • bemve

                              #29
                              Ne diraj nista, imas pogresne pretpostavke da ce auto da ti trosi manje ako ide slabije.
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #30
                                Upravo tako.
                                Potrosnja zavisi od svih drugih faktora kao sto su kvalitet konstrukcije motora, tezina vozila itd. VISE nego od stelovanja isparivaca.
                                Stiskaces gas vise i trosice skoro isto a nece ici nikako i izgoreces jos i ventile mozda.
                                Nacin voznje je najvazniji a o riziku da ne izadjes iz nekih makazica da ne pricamo. Auto MORA da ide normalno bez odzira na gorivo. Potrosnju manje-vise odredjujes ti sam rezimom i nacinom voznje.
                                Ako hoces malu potrosnju jednostavno kupi laksi auto sa modernijim motorom. Nema druge.
                                Drugim recima, auto treba da trosi najvise 20% vise gasa nego benzina izrazeno u kilogramima.
                                Da je smanjenje potrosnje tako lako moguce smanjili bi i potrosnju benzina.

                                Comment

                                Working...
                                X