Stelovanje isparivaca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rrapaic
    CBC Senator
    • 13.02.2008
    • 225
    • Beograd
    • Fiat Stilo 1.9 JTD

    #31
    Hvala na odgovorima

    A za ler sraf, da li sam pogresno razumeo? Znaci, ako podignem ler (zavrnem sraf), membrana ce slabije da daje gas u voznji?

    I jos samo nesto. Cini li se meni, ili gas ove zime nije nizasta? Plus, prosle godine kad natocim 8/10/15 litara, tacno sam znao gde mi stoji pokazivac na boci (posto skoro uvek odem kad sam na nuli, to jest rezervi). Ove zime, ili moj pokazivac ne valja, ili pumpe kradu na oci kupaca? Redovno mi pokazuje 20-25% manje nego letos

    A da menjam auto, pa ne bih jos . Kad mu dam plina kako sleduje, prava je drumska krstarica . Umeren sam i oprezan vozac, ali osecaj za volanom ovog Reno-a je pravo iskusenje

    Hvala jos jednom na odgovorima

    Rajko
    Fiat Stilo 1.9 JTD

    Comment

    • CannoN
      CBC Senator XXL
      • 15.09.2007
      • 485
      • Beograd

      #32
      rrapaic

      Nisam te najbolje razumeo i posle vise citanja.

      Ler sraf(idle) podesava osetljivost membrane(samim tim i ler) a nalazi se iza isparivaca u mom slucaju. Isparivac je postavljen po duznoj osi auta.

      Da li treba zavrnuti ili odvrnuti sraf diktira intenzitet venturi efekta koji motor proizvodi pa u odnosu na to podesavas osetljivost membrane. Ako je venturi jaci membrana treba da bude kruca tj. sraf zavrnutiji.
      Svaki motor je prica za sebe i nema univerzalnog stelovanja mada je princip nacelno isti za venturi uredjaje- uskladiti osetljivost membrane sa snagom venturi efekta. Treba postici ekvilibrijum sto bi rekli stari latini

      I ja bih se slozio da ne diras nista a ako si napamet zavrtao onaj ventil izmedju karba i isparivaca to nije dobro. Tako neces smanjiti potrosnju ali ces skratiti vek motoru zbog slabe smese.

      Comment

      • rrapaic
        CBC Senator
        • 13.02.2008
        • 225
        • Beograd
        • Fiat Stilo 1.9 JTD

        #33
        CannoN, poslusacu tebe i ostale sa foruma: necu vise dirati nista.

        To zato sto sam odlucio da auto do kraja zime (ispod +5 Celzijusa) vise ne vozim na relacijama kracim od 5 km; jednostavno se ne isplati, grejanje motora pojede pola potrosenog plina.

        A evo sta sam tacno radio. Sve moje dosadasnje intervencije su bile na imbus srafu (na crevu, izmedju isparivaca i karburatora) i na ler srafu (sa strane, kako si ti opisao). I imao sam kilavu voznju, zarad minorne ustede plina (kao sto rekoh, mraz ZDERE plin, i pored starta na benzin).
        Posle posete majstoru u subotu (jalove, jer sam to mogao i sam), odlucio sam da pokusam na trecem srafu, a to je upravo sraf koji prolazi kroz sredinu/centar tanjira/membrane, i koji zateze/otpusta membranu. Njega nemas za sta da uhvatis, mora kljestima. Pricam o Landi-ju za karburator.
        Mislim da sam uspeo, sa zavrtanjem za pola kruga (iz dva puta, prvo cetvrt, pa posle par dana jos cetvrt) da nadjem neku zlatnu sredinu. Auto jos uvek ide dobro (bar kao na benzin), a po zvuku mu poznajem (pa znam valjda svoj auto) da ima malo siromasniju smesu.
        Ponavljam, ide i dalje odlicno; nema propadanja, stucanja, knedli, ma nista slicno. Vuce cetvrtom na duuuuugoj uzbrdici bez da stucne i pita "ima li jos?" . Ja sam ga jadnika tako mucio, da je te iste relacije jedva isao trecom. Sad ste me lepo ohladili/smirili, nisam znao da slaba smesa na duge staze moze da osteti motor. Znao sam za opasnost od detonacija, i uspesno sam se cuvao (ni jedna dosad - pu, pu...).
        Vidoe sam na jednoj drugoj temi ovde, da je covek analizirao potrosnju svog auta, i da to ide od 9 litara leti, do 14 litara zimi - spade mi kamen sa srca. Pa, sto niko ne rece da su tolike oscilacije normalne ...

        HVALA veliko svima jos jednom! Sad uzivam u autu i ne brojim kilometre svaki cas

        Rajko

        P.S. Sad kad nesto pogledam unazad, koliko sam samo naucio na ovom forumu... ... tnx!
        Fiat Stilo 1.9 JTD

        Comment

        • kosmos
          CBC Početnik
          • 29.01.2008
          • 9
          • nis

          #34
          ako si naucio nesto to je dobro .
          koliko sam shvatio ti si naucio jedino da ne diras nista .
          to dobro je to za pocetak.napredak nema sta.

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #35
            Samo da dodam da su oscilacije i u potrosnji benzina izmedju leta i zime isto znatne samo sto na to niko ne obraca paznju.

            Comment

            • deki-ascona
              Bio nam je drug! RIP
              • 10.04.2007
              • 2118
              • NI , Trosharina

              #36
              Samo da zadovoljim znatizelju: Zasto se uvek steluje isparivac na 3000 rpm , odnosno obrtaji na krstarecoj brzini, kad je ta brzina skoro 140?
              Sta ce nam idealna smesa na 140, kad 99 posto vremena ne prelazimo 60 - voznja po gradu.
              Originally posted by Valent Vudriga
              ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
              Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #37
                Pa ti smanji ako ti je to mnogo.
                Salim se. I ako smanjis budi oprezan i ne smanjuj previse (pola kruga najvise).
                Posto je veoma skakljivo pitanje taj polozaj slavine u odnosu na stil i uslove voznje samo da napomenem da zatvaranje slavine povecava rizik pojave detonacija kad se hoce naglo ubrzavati u gradu recimo.
                Voziti nezno (kilavo) po gradu i ako se ne prelazi 100km/h na otvorenom je moguce sa znatno zatvorenom slavinom ali to je ono sto nije normalno osim ako vozac ZNA sta radi.
                Kako jedan majstor za gas moze podesiti tako musteriji? Na osnovu cega?
                Obecanja da NIKAD nece patosirati gas? Zasto se onda uopste vozi auto?
                Sta cemo kad je vozilo optereceno nekim teretom ili uzbrdicom?
                Gas se u nekim slucajevima mora davati do kraja hteli mi to ili ne. Nije sve samo do maksimalne brzine.
                Lek za sve ove probleme je lambda control koji se isplati s obzirom na cenu goriva ali i pored svih prednosti ne treba ocekivati smanjenje potrosnje za vise od 2 litra gasa i to u zavisnosti od stila i rezima voznje.
                Po zvuku motora se tacno cuje da li je smesa siromasna ili nije ali se ne cuje za koliko je siromasna sve dok ne pocne da prestaje da vuce a to je vec kriticno i krajnje negativno. Sto je glavna stvar to ne pomaze stednju goriva. Desava se da se samo dzabe pogore ventili pre vremena, da auto ne ide nikako a da je potrosnja tu negde kao i da je podeseno kako treba.
                Svi se uglavnom zale da auto ide losije na gas nego na benzin. Jel tako?
                E pa omogucite da ide isto a gas neka trosi onoliko vise koliko treba i to je tako sasvim ok.

                Comment

                • CannoN
                  CBC Senator XXL
                  • 15.09.2007
                  • 485
                  • Beograd

                  #38
                  Isparivac se steluje na leru a nije ni svakome na 3000rpm 140kmh - meni je na skoro 5000rpm(u petoj naravno).

                  Onaj ventil izmedju isparivaca i uvodnika se steluje na obrtajima kojima se motor najcesce vrti. Nikada smesa nece biti idealna(ustvari retko) pa se steluje da bude optimalnija pri srednjim obrtajima koji se realno i najvise koriste.

                  Neka me isprave plinadzije ako gresim.

                  Comment

                  • CannoN
                    CBC Senator XXL
                    • 15.09.2007
                    • 485
                    • Beograd

                    #39
                    Postovali smo u slicno vreme dranix - slazemo se skroz u vezi zavrtanja i potrosnje.

                    Uskoro cu se upgrade-ovati na LC posto su mi membrane stradale ove zime pa cu ceo isparivac(vec smo to komentarisali negde) da zamenim.
                    Stvarno ne mogu da ocekujem smanjenje potrosnje od 2l posto mi i do sada auto nije trosio puno(oko 10l po gradu) ali ocekujem neko pobojsanje.

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #40
                      Ja imam utisak da se jos uvek posle ovolikog pisanja o gasu neke stvari ne razumeju do kraja.
                      Prednost lambda kontrole nije prvenstveno u potrosnji goriva vec da obezbedi smesu koja je sto blize idealnom odnosu.
                      To drugim recima znaci da ce temperatura plamena u motoru biti normalna i da ce brzina odziva motora na gas kao i snaga u svim rezimima biti ravnomerna.
                      Potrosnja ipak najvise zavisi od tempa saobracaja i temperamenta vozaca.
                      Takodje ne ocekujte da tesko vozilo trosi malo u gradskim uslovima gde se mnogo puta krece s mesta u jedinici vremena.
                      Kod takve voznje prednost imaju dizeli, pa gas, pa tek onda benzinci u skladu sa tim pri kojim obrtajima je obrtni moment. Sto nize, to bolje za grad.
                      I ja bi voleo da sa 3000rpm idem 140 u petoj a da nije nizbrdo.
                      Eventualno bolja iskoristivost gasa moze se dobiti samo blagim pomeranjem staticke tacke paljenja za koji stepen pre nego sto je za benzin (2-3°) komotno cime se ustvari optimalizuje motor za osnovni pogon na gas. Voditi racuna da se tako podesen motor ne forsira visoko u obrtaje ako se vozi na benzin posebno ako je stajao dugo u tanku ili je niskog oktanskog broja. Racuna se da je tri oktana jedan stepen pretpaljenja a gas ima recimo 104 oktana. To znaci da tri stepena korekcije SIGURNO nece dovesti motor u stanje da klikce.
                      Pazljivom analizom ponasanja takvog motora se jasno primecuje da se obrtni moment spustio nize sto je jako korisno u praksi i sto ustvari najvise stedi gorivo.

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #41
                        To sa obrtajima je generalno uputstvo koje svima relativno odgovara. Nije napisano za kola ta i ta i za vozača tog i tog se šteluje na 3000 obrtaja.
                        Namena foruma je da edukuje i pomogne onom ko nešto zna ali servis (majstor) je ipak bitna stvar u celoj priči.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • deki-ascona
                          Bio nam je drug! RIP
                          • 10.04.2007
                          • 2118
                          • NI , Trosharina

                          #42
                          U pitanju je bila samo znatizelja , koja je zadovoljena, hvala svima.
                          @dranix
                          U vezi brzine napisah "skoro 140" , al sigurno je izmedju 130 i 140kmh na 3000 rpm. Nemoj da me plasis da nesto nije u redu...
                          Ima jos jedna stvar koja potkrepljuje tvoje objasnjenje. Posto imam venturi bez lambda kontrole i bez emulatora dizni cesto mi se pali check engine. Kad postignem tih 3000 rpm obavezno se ugasi. Ko da mu samo taj broj obrataja prija...
                          Originally posted by Valent Vudriga
                          ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                          Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                          Comment

                          • CannoN
                            CBC Senator XXL
                            • 15.09.2007
                            • 485
                            • Beograd

                            #43
                            Prednost lambda kontrole nije prvenstveno u potrosnji goriva vec da obezbedi smesu koja je sto blize idealnom odnosu.

                            Zbog toga ce se minimizovati rasipanje goriva koje ne sagori a ubaci se u cilindre tj. ubacivace se priblizno koliko je potrebno. To direktno utice na smanjenje potrosnje bez obzira na uslove voznje.

                            Dakle posledica idealizovane smese putem LC je i smanjene potrosnje goriva a to je naravno prednost.

                            Comment

                            • Hermes
                              CBC Senator XXL
                              • 14.02.2006
                              • 1306
                              • https://t.me/pump_upp
                              • bemve

                              #44
                              Ne citas lepo ono sto pise izmedju redova, a pise da potrosnja nece nuzno da se smanji.Trebalo bi, ali posto zavisi od stila voznje i prethodnog stelovanja,nije obavezno da bude manja.
                              Meni je tako nastelovan auto da potrosnja sigurno nece primetno da se smanji kad ugradim LCS,ali cu svejedno da ugradim, jer ce bolje da ide.

                              @deki-ascona

                              Jesi li siguran za 130-140km/h pri 3000 obrtaja? Jer je nemoguce za benzinca kao sto je tvoj...jer na 5000 obrtaja bi isao preko 230
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              • CannoN
                                CBC Senator XXL
                                • 15.09.2007
                                • 485
                                • Beograd

                                #45
                                Ne citam izmedju redova vec pratim uzrocno posledicne veze.

                                ----

                                Ako je rastelovan smanjice se sigurno za tih 2l koje dranix pominje.

                                Moj nije pa ni ne ocekujem sto sam i rekao u nekom postu iznad.

                                Comment

                                Working...
                                X