problemi s plinom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • virko
    CBC Član
    • 02.08.2006
    • 38
    • Hrvatska

    #31
    ler je na 700rpm, ali jos se ponekad trazi od 500-700 ali najbitnije je da ne pada toliko nisko da se ugasi auto.
    Kad sam stelao glavni saraf brat je u autu drzao gas na 3000rpm a ja sam odvrtao šaraf tek kad sam okrenuo dva kruga primjetio je da motor trese i gubi okretaje a onda sam ga odvrnuo lagano pola kruga i ostavio tako. Napravili smo probni djir i auto uredno ide i ubrzava, nema problema sa lerom kao prije, zadovoljan sam. Kad prodje tehnicki, skocit cu reda radi na servis.

    Comment

    • ABARTH
      CBC Senator XXL
      • 19.07.2006
      • 364
      • Vršac,Banat,Vojvodin
      • SKALA 65

      #32

      e virko pa ti postade pravi majstor

      Comment

      • virko
        CBC Član
        • 02.08.2006
        • 38
        • Hrvatska

        #33
        zahvaljujuci vama

        Comment

        • campi
          CBC Veteran
          • 11.06.2005
          • 169
          • Srbija

          #34
          problem...pitanje...pomoc...

          Pozdrav svima .....
          Imam problem sa velikom potrosnjom plina rec je o Audiju 80 CC 1.8 karburator.....auto mi je stelovao "majstor" i od tada trosi 17 litara gasa...a nekada je to bilo maximalno 11,5 litara gradsk evoznjje i 7 l na otvorenom.....
          Uredjaj je marke Marini i na isparivacu postoji samo onaj mesingani sraf (koji je trenutno maximalno odvrnut...suprotno od kazaljke na satu) .....
          Ono sto me zanima jeste koja je svrh aonog srafa n adebelom crevu koje vodi plin od isparivaca do mixera i njegovim zavrtanjem u smeru kazaljke na satu da li se smanjuje ili povecav adotok gasa mixeru....?
          Gore sam procitao u prethodnom jednom post-u Dor aj eopisao proceduru stelovanj aj...verovatno bih i j aslicno trtebao da postupim...p ame zaanima i za mesingani sraf na isparivacu njegovim zavrtanjem se dodaje protok gasa ili msanjuje?
          Jos jedno pitanj ea vezano za sam filter za vazduh po ugradnji plinskog uredjaja da li je nuzno da se skine onaj dedo sa "klapnom" (bimetalom) je rje kod mene na autu ona svo vreme .....
          Inace o dsamog pocetka voznjne na gas nisam bas zadovoljan startnoscu automobila jer pri dodatom gasu naglo brojevi obrtaja odu n a2500-3000 rpm ali ubraznje auto neprati taj rast obrtaja nego kao sa zazkasnjnenjjem .....
          Verovatno da je potrebno jedno stelovanje gasa i vazduka kako zbog potrosnje tako i zbog ovoga poslednjeg navedenog.....
          Hvala ....

          Comment

          • ABARTH
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2006
            • 364
            • Vršac,Banat,Vojvodin
            • SKALA 65

            #35
            vise vremena cu izgubiti na pisanju nego da ti nastelujem auto..
            al ajt.....
            Znaci princip stelovanja potrosnje ustvari snage motora je dora opisao citiram(Zagrejan motor, držiš na oko 3000 obrtaja i zavrćeš šraf na onoj debeloj cevi, kad počne da padaju obrtaji onda odvrćeš dok ne prestanu ići gore. Tada odvrneš još malo, pola kruga ili četvrt zavisi.).Ler gas na mariniju podesavas na uredjaju na tom mesinganom zavrtnju:zavrces ga u smeru kazalke na satu da pocne auto da gubi obrtaje e ondakk polako odvrces kontra i dovedes ga da radi na 900rpm +.-(moguce je napraviti ler gas i ako ovrces taj sraf sto je kolko vidim slucaj kod tebe i uzrok vece potrosnje.Ali moras prvo da stvoris adekvatne uslove za rad na plinu:ispravne svecice sa odgovarajucim zazorom,kablovi visokonaponski,filter vazduha ,paljenje,...i da prede na benzinu na 900rpm u leru,pa onda odradis sa plinom kako je gore navedeno.
            KLAPNA! klapnu moras da fiksiras da je dovod toplog vazduha stalno zatvoren, to jest da vuce samo hladan vazduh ,da ti ja podesavam auto ,posto se zalis da bas neide dobro od prvog dana verovatno!! bih malko smanjio otvor gde uzima hladan vazduh(to mozes za eksperiment da probas sa izolir trakom da mu malo smanjis taj otvor ,pa probas)Tada je moguce da treba jos smnajiti onaj stel sraf na crevu sto je dora opisao postupak.
            sretno

            Comment

            • campi
              CBC Veteran
              • 11.06.2005
              • 169
              • Srbija

              #36
              Pokusacu....

              Pozdrav Abarth ..hvala na savetu....probacu da odradim sve sto je Dor anaveo ( i ti isto) .......pa da vidim sta ce biti.....
              Sto se tice otvora gdee se u****va hladan vazduh vec sam probao da ga zatvorim sumnjao sam da mi vuce vis evazduha..auto j eisao dost abolje ali potrosnja plin ami je ba svelika...tako da mislim da cu zatvaranjem tog otvora za vazduh a pr esvega stelovanjem dotoka gasa...da dobijem neki optimum podnosljivi.....
              Reci mi samo onaj sraf na crevu koje vodi plin do mixera da li je njegova uloga onako suvo podesavanje hranjenja karburatora odvrnuto /zazvrnuto?
              Hvala

              Comment

              • nesaj
                CBC Član
                • 09.06.2006
                • 30
                • Topola, Šumadija, centar sveta !

                #37
                Re: problem...pitanje...pomoc...

                Originally posted by campi
                Inace odsamog pocetka voznjne na gas nisam bas zadovoljan startnoscu automobila jer pri dodatom gasu naglo brojevi obrtaja odu n a2500-3000 rpm ali ubraznje auto neprati taj rast obrtaja nego kao sa zazkasnjnenjjem .....
                Hvala ....
                Meni se ovako kroz daljinu "javlja" da je tebi lamela zrela za zamenu *bolje da nije, al nekako mi izgleda da jeste, jer ako imaš skok RPM, ne vidim zašto ne bi imao i ubrzanje.*

                Comment

                • campi
                  CBC Veteran
                  • 11.06.2005
                  • 169
                  • Srbija

                  #38
                  ideemo dalje....

                  Nij elamela u pitanju jer kada je bio stelovan plin kod "majstora" isao je ODLICNO nikakvi obrtaji nisu kasnili za ubrzaanjnem auta ali 17 litara /100km je malo previse potrosnje..ostalo je da probam Dorin i Abardov savet p aono malo voznje do sledeceg punjenja pa eto me opet...Pozdrav......

                  Comment

                  • zeljan
                    CBC Član
                    • 02.06.2005
                    • 64
                    • palic

                    #39
                    auto na sraf se steluje na testeru za izduvne gasove,i to po mogucnosti cetvorokanalnom.sve ostalo je eksperiment -znaci proba ,
                    jedan probao a znamo kako je prosao
                    potpis nije po pravilima foruma

                    Comment

                    • campi
                      CBC Veteran
                      • 11.06.2005
                      • 169
                      • Srbija

                      #40
                      eilog...stelovanjja...

                      Dakle evo da se javnem i ujedno zahvalim Dori i Abartju na savetima za stelovanje plina.....postupio sam prema navedenim uputstvom a 3000 obrtaja....pa zaavrtao sraf na crevu......elem morao sam dodatno da smanjim protok vazduha na usisu kucista filtera z avazduh i d aonda polako u vis enavrata nadjem najpodesniji odnos gas/vazduh auto ide doooosta bolje a potrosnjja sa 17 litar agradske voznje svela se na oko 11lit po gradu..otvoreno ide oko 7 do 8 litara....
                      Operacija uspela falaaaaaaaaaaaaaaaaa

                      Comment

                      • ABARTH
                        CBC Senator XXL
                        • 19.07.2006
                        • 364
                        • Vršac,Banat,Vojvodin
                        • SKALA 65

                        #41
                        Re: eilog...stelovanjja...

                        Originally posted by campi
                        Dakle evo da se javnem i ujedno zahvalim Dori i Abartu na savetima za stelje ovanplina.....
                        Operacija uspela falaaaaaaaaaaaaaaaaa
                        pozdravi majstora

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #42
                          7-8 litara na otvorenom?
                          Reci nam casti ti kako ti to vozis svoj auto. Procitaj sta je Zeljan napisao pa u takav neki servis jer ako si zavrnuo previse rizikujes da ti vremenom izgore izduvni ventili a posebno kad krenes negde na duze autoputem i drzis ga na 3000 + obrtaja satima. BTW, da li taj motor ima hidraulicne podizace ventila ili ne? Ako nema, proveri zazor izduvnih ventila i neka te ne zacudi ako nadjes da je poneki "zakovao" (nema zazor uopste). Narocito posle duze voznje auta na gas. Ja bi preporucio kontrolu cak i na 20k. Ako je stanje stabilno onda ne mora sledeci put opet na 20k nego na duzi interval. Sta kaze procedura odrzavanja za taj motor?
                          Evo jos jedna mala tajna kako se moze podesiti slavina za plin bez merenja a ako imas lambda sondu (posto je karb ti je nemas pa moras na merenje). Meni je to uspevalo na Suzuki Swift. Kad sam ga kupio gas je bio malo vise zavrnut (ali je isao lepo) pa se desavalo da se palila check engine kad se vozi konstantno 15 ili vise minuta na 3000 ili vise obrtaja. Ispod i u lokalu nikada. I ja lepo odvrtao po 1/4 kruga slavinu dok se stanje nije popravilo da se nije palila nikada vise lampica ni na 3500. I to je to. Paznja. To bi trebalo da bude MINIMUM otvorenosti slavine. Kasnije sam napravio voltmetar za lambda sondu sa LE diodama i pokazalo se da je smesa bila otprilike dobra sa takvim stelovanjem. Saobracaj i voznja ovde i tamo nisu isto. Ovde se svakodnevno vozi autoputem i to mora tako. Eventualno bi moglo da se zavrne ali da se vozi veoma nezno i po lokalnim putevima samo (80km/h). Ali to nije normalno pa ne preporucujem a i isao bi ko Spacek (lose ubrzavao). Gas je dovoljno jevtin da treba otvoriti slavinu posteno (ne i previse). Za taj motor i auto bi bilo normalno da potrosi 12-13 litara max. Nije to skuter da trosi 7 litara gasa.
                          Takodje se komotno moze korigovati pretpaljenje da bi ucinak goriva sa puno oktana bio bolji. Tu bi se dalo isto ustedeti bar jedan litar siguran sam. Prati SVE teme o gasu i citaj od pocetka forum ako mislis da se vozis na gas bez problema i dugo.

                          Comment

                          • campi
                            CBC Veteran
                            • 11.06.2005
                            • 169
                            • Srbija

                            #43
                            eto opet isto....

                            Evo opet se javljam pozdrav Dranix-u ...
                            PA posle poslednjeg punjenja ispada d ami po gradu trosi oko 14.6 litara ono prosek....
                            Inace auto j epresao preko 200 000Km i ima karburator i obicne ventile (bez hidro podizaca)....tako da manje vis ebolje je stanje ali ...ali...mislim d aje njegova mera oko 12-13 po gradu ali definitivno ubrzanje automobila nij ekako treba kao da ima malo usporenje.......
                            Gore su Abarth i Doora naveli da kad se steluje da se turaza na 3000 obrtaja pa se zavrce plin dok motor nekrene d ase usporava....ono sto me zanima posl ekada se odvrce ventil da li je motor i dalje ostao na istoj turazi (recimo ako je bio povucen sauh ili se pre pocetka zavrtanja ventila sauh vrati p aonda se vrsi zavrtanje) ???
                            P.S. Drain sta da ti kazem ja inace vozim penzionerski ovaj auto 80-90km/h....

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #44
                              E ovako.
                              Pominjes sauk. Podesavanja se vrse na vrucem motoru.
                              Ako vozis penzionerski i to bas UVEK onda mozes da podesavas i na manje od 3000rpm ali bar na 2500-2800. Ne, nije bas normalno da trosi preko 13 litara.
                              Ima tu problema malo i kod ubrzanja ako je recimo slavina zavrnuta malo vise a ne samo kod krstarece brzine. Igra ulogu takodje ugao paljenja, zazor na svecicama (stavi da je 0,6mm za svaki slucaj), itd.
                              Citaj ostale postove.

                              Comment

                              • campi
                                CBC Veteran
                                • 11.06.2005
                                • 169
                                • Srbija

                                #45
                                Evo me opet....

                                Pozdra...Drain-xu evo me opet posle stelovanja po knjizi servisnoj kaze da svecice treb ada imaju zazor od 0,8 do 0,9 j asam mu stavio 0,7 posle toga malo stelnuo opet gas(kako su Dora i Abarth savetovali sto sam radio vec u par navrata ali nisam dobijao vucu kako trebe automobila i ubrzanje) posle pomenutog stelovanja zazora...auto ide i startniji je mnogo bolje....a i potrosnja se vratila u neku normalu ...tako da gradski rezim ide od 10,7 do 12 litara gasa....
                                Da li vredi pokusati da smanjim zazor svecica na 0,6mm ?
                                Pominjao si da si imao swifta koliki je kod njeg adeklarisani zazor na svecicama na benzinu (cisto da uporedim ono reda velicine)

                                Pozdrav

                                Comment

                                Working...
                                X