tako je kako si povezao.
smanjenje preseka usisne cevi automatski dovodi i do smanjenja zapreminskog protoka u jedinici vremena vazduha.
time i do smanjenja max efekta motora i pri radu na benzin.
to je nuzan hendikep postojanja mixera i uoposte venturi sistema.
to je i razlog zasto je uvek na karburatora manji efekat motora nego sa ubirzgavanjem za inace identican motor.
kada cujes da neko zeli tjuning tako sto skine ubrizgavanje a postavi karburator (koji je venturi uvek, inace ne bi mogao da radi) znaces da iz osnova koncepcija ima pukotine (odnosno grublje receno besmisleno za ciljani efekat).
za nase obicne aute to smanjenje max efekta se oseti samo pri totalno otvorenom leptiru a to je jako kratak interval vremena u voznji.
dakle, bitno je samo za trkanje, za prakticnu voznju nebitno ometanje protoka.
a ako je isti precnik pa nema venturi efekta (niti delta p- pada pritiska) nema ni i****vanja goriva pa time ni rada motora.
na turbo motorima moze da bude interesantno ?granje" sa precnikom difuzora, ali je to uvek najmanje pozeljno resenje (mislim na upotrebu venturi sistema) u odnosu na sve druge opcije.
prednost venturija (i za gas i za benzin) je cena i nepokvarljivost odnosno 100% pouzdanost u radu i u najgorim mogucim uslovima eksploatacije a kako je sistem cisto mehanicki potrebni su milioni km da se venturi pokvari (uslovno, prakticno nikada se venturi ne moze pokvariti).
mane su neefikasnost koja se reflektuje u potrosnji goriva i nedostatak povratne sprege pa je regulacija kolicine goriva prema stvarnim potrebama motora aproksimativna i tek grubo regulisana.
za finu regulaciju potrebno je ubrizgavanje, i za benzin i za gas i za dizel kao goriva.
takodje, venturi ne moze da funkcionise na dizel motorima.
smanjenje preseka usisne cevi automatski dovodi i do smanjenja zapreminskog protoka u jedinici vremena vazduha.
time i do smanjenja max efekta motora i pri radu na benzin.
to je nuzan hendikep postojanja mixera i uoposte venturi sistema.
to je i razlog zasto je uvek na karburatora manji efekat motora nego sa ubirzgavanjem za inace identican motor.
kada cujes da neko zeli tjuning tako sto skine ubrizgavanje a postavi karburator (koji je venturi uvek, inace ne bi mogao da radi) znaces da iz osnova koncepcija ima pukotine (odnosno grublje receno besmisleno za ciljani efekat).
za nase obicne aute to smanjenje max efekta se oseti samo pri totalno otvorenom leptiru a to je jako kratak interval vremena u voznji.
dakle, bitno je samo za trkanje, za prakticnu voznju nebitno ometanje protoka.
a ako je isti precnik pa nema venturi efekta (niti delta p- pada pritiska) nema ni i****vanja goriva pa time ni rada motora.
na turbo motorima moze da bude interesantno ?granje" sa precnikom difuzora, ali je to uvek najmanje pozeljno resenje (mislim na upotrebu venturi sistema) u odnosu na sve druge opcije.
prednost venturija (i za gas i za benzin) je cena i nepokvarljivost odnosno 100% pouzdanost u radu i u najgorim mogucim uslovima eksploatacije a kako je sistem cisto mehanicki potrebni su milioni km da se venturi pokvari (uslovno, prakticno nikada se venturi ne moze pokvariti).
mane su neefikasnost koja se reflektuje u potrosnji goriva i nedostatak povratne sprege pa je regulacija kolicine goriva prema stvarnim potrebama motora aproksimativna i tek grubo regulisana.
za finu regulaciju potrebno je ubrizgavanje, i za benzin i za gas i za dizel kao goriva.
takodje, venturi ne moze da funkcionise na dizel motorima.
Comment