Filter vazduha i plin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    tako je kako si povezao.
    smanjenje preseka usisne cevi automatski dovodi i do smanjenja zapreminskog protoka u jedinici vremena vazduha.
    time i do smanjenja max efekta motora i pri radu na benzin.

    to je nuzan hendikep postojanja mixera i uoposte venturi sistema.
    to je i razlog zasto je uvek na karburatora manji efekat motora nego sa ubirzgavanjem za inace identican motor.

    kada cujes da neko zeli tjuning tako sto skine ubrizgavanje a postavi karburator (koji je venturi uvek, inace ne bi mogao da radi) znaces da iz osnova koncepcija ima pukotine (odnosno grublje receno besmisleno za ciljani efekat).

    za nase obicne aute to smanjenje max efekta se oseti samo pri totalno otvorenom leptiru a to je jako kratak interval vremena u voznji.

    dakle, bitno je samo za trkanje, za prakticnu voznju nebitno ometanje protoka.

    a ako je isti precnik pa nema venturi efekta (niti delta p- pada pritiska) nema ni i****vanja goriva pa time ni rada motora.


    na turbo motorima moze da bude interesantno ?granje" sa precnikom difuzora, ali je to uvek najmanje pozeljno resenje (mislim na upotrebu venturi sistema) u odnosu na sve druge opcije.

    prednost venturija (i za gas i za benzin) je cena i nepokvarljivost odnosno 100% pouzdanost u radu i u najgorim mogucim uslovima eksploatacije a kako je sistem cisto mehanicki potrebni su milioni km da se venturi pokvari (uslovno, prakticno nikada se venturi ne moze pokvariti).

    mane su neefikasnost koja se reflektuje u potrosnji goriva i nedostatak povratne sprege pa je regulacija kolicine goriva prema stvarnim potrebama motora aproksimativna i tek grubo regulisana.

    za finu regulaciju potrebno je ubrizgavanje, i za benzin i za gas i za dizel kao goriva.

    takodje, venturi ne moze da funkcionise na dizel motorima.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • zaki
      CBC Veteran
      • 01.09.2006
      • 199
      • Beograd
      • Fiat Stilo 1.9JTD

      #32
      Hajde da se nadovezem na ovu temu, sledeci je problem, vozim fiat tipa 1.4 ie na plin, kada sam promenio filter vazduha, uvek stavljam champion, auto je slabije vukao i sad razumem zasto (veci protok vazduha), odem ja ko majstora i on na filter od vazduha stavi leoljivu traku i zatvori 2/3 otvora kuda ulazi vazduh, i auto super ide manje trosi ali posle toga mi se desava da na otvorenom putu auto dize temperaturu na oko 2/3 od max a to se isto desava i u gradu, e sad da li je problem u tom zatvaranju dotoka vazduha ili da trazim nesto drugo? Inace probao je da skine tu traku ali onda ne moze da nasteluje plin kako valja, tj. auto cima ,slabo prima gas... Ako neko zna neka pomogne... Moze li zatvaranje dotoka vazduha da dovede do povecanja radne temperature?

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #33
        Samo po sebi gusenje vazduha ne moze da podigne temperaturu motora.
        Ako si siguran da sada motor ne radi sa siromasnom smesom koja MOZE da podigne temperaturu plamena u motoru ne trazi gresku u gasu nego negde dalje.
        Termostat, pumpa, hladnjak itd.
        Ja stvarno ne znam sta je to sa vama ljudi. Vi za sve zivo sto se lose desava sumnjate na gas. Gas je GORIVO ISTO KAO BENZIN.
        Mogu samo misliti sta tek radite majstorima za gas ako nisu "jaci" od vas.
        Zaista ne bi preporucio nikome da se petlja oko gasa i oko auta uopste ko nema tri cuke o automobilima.
        Radije nadjite dobrog majstora u koga imate POVERENJA i mirno spavajte. Radoznalost moze da postane bolest ili fobija a to nikome od nas nije potrebno. Najbolje je da svako radi svoj posao i da ne brine o tudjem. Majstori su placeni da misle za vas.

        Comment

        • zoranbg
          CBC Senator XXL
          • 23.03.2005
          • 4098
          • Rooster's Hill , Beog
          • Grande Punto 1.2

          #34
          pa da..ja i ti naprimer ,kad bi radili svoj posao i nebi brinuli tudje probleme..nebi bili na forumu .... ali bolest je boles ....
          i bolesni mora da zive ...
          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

          Comment

          • dzonatan1
            CBC Početnik
            • 24.02.2017
            • 5
            • beograd
            • yugo

            #35
            Da li mi neko mze reci gde se taj sraf nalazi za regulaciju

            Comment

            • sssaaajjj
              CBC Član
              • 24.08.2012
              • 56
              • Siblje
              • mk3

              #36
              Da se nadovezem pitanjem u vezi filtera vazduha..Kada je prica o venturi sistemu i kn filteru,da li se to samo misli na pecurku ili i kada je panelni kn upitanju?Konkretno me zanima posto u mom autu je paneli kn.E sad,da li ima taj odgovarajuci podpritisak u usisnoj grani ili ne. Golf 3 2.0 8v. Noviji model motora bez leptira na protokomeru.

              Comment

              Working...
              X