Problem sa plinom prilikom startovanjem hladnog motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raso
    CBC Početnik
    • 22.12.2007
    • 5
    • bijeljina

    Problem sa plinom prilikom startovanjem hladnog motora

    Imam pasata 1.8 ajnšprica i BRC-TECNO plinski uređaj ugrađen u njega.Prilikom startovanja hladnog motora na plin, automobil se ugasi, te nakon toga ne može da se ponovo startuje.Potrebno je čekati po 15-ak minuta da bi se automobil mogao ponovo upaliti na plin.Kada se motor ugasi sam od sebe, a temperatura raslhladne tečnosti je niska,ne postoji nikakva mogućnost da se ponovo upali,tek za 15 minuta.A ponekad se dešava da ne može da se upali ni na plin niti na benzin, bez dugotrajnog anlasovanja motora čak ni nakon 15 minuta.Posjećivao sam više majstora, nisu mogli da otklone kvar.jedni tvrde da je isparivač-membrane neispravni.A kad se motor malo poveća temperatura rashladne tečnosti sve noramalno funkcioniše.Kad se auto ugasi može se normalno upaliti.
    Takođe, ako je hladan motor i kada se ugasi na ključ za startovanje motora, može da upali, za razliku kad se ugasi sam.
    Moim za pomoć, ako je neko imao sličan problem kako da ga riješim
  • CannoN
    CBC Senator XXL
    • 15.09.2007
    • 485
    • Beograd

    #2
    Hladan motor podrazumeva jedno deset sati stajanja na minusu.?

    U tom slucaju je normalno da ne upali na plin jer je isparivac nefunkcionalan dok ga ne zagreje rashladna tecnost koju pak zagreva upaljeni motor.
    Lose povezan isparivac na rashladni sistem usporava proces grejanja isparivaca.

    Ovo se resava tako sto se pali na benzin... a moze i drugacije..

    Kada nece da upali a vec je radio ja stavim prekidac na medju polozaj(ne ubacuje ni benzin ni plin) pa zaverglam da bih ispraznio usisnu granu. Kada se grana "rastereti" i motor upali treba prebaciti na plin.
    Takodje ovo je korisno znati i ako palis hladan motor zimi na plin.

    Fora je da je gas u tecnoj fazi na niskim temperaturama pa kada udje u cilindre ima ga previse da bi sagoreo jer su ovi klasicni lpg sistemi predvidjeni da uvode gas u gasovitom stanju.

    Postoji velika disproporcija u koncentraciji molekula gasa izmedju gasne i tecne faze.

    Comment

    • raso
      CBC Početnik
      • 22.12.2007
      • 5
      • bijeljina

      #3
      Na to sam i mislio kada sam pomenuo hladan motor, u sustini sam mislio da prenoci, pa ujutro da ga palim hladnog.
      A prije mi se nikada desavalo da nece da upali na plin bez obzira na spoljnu temperaturu.

      A isparivac je dobro povezan, jer je vise majstora to potvrdilo.
      Ali sam imao ponekada ovaj problem i u toku jeseni kada temperature nisu toliko niske, kada bi se ugasio sam od sebe dok je jos uvijek hladan ne bi mogao ponovo da upali ni na plin niti na benzin, bez cekanja nekih 15 minuta.

      A kada ste rekli da se prekidac stavi u medjupolozaj, mislili ste na polozaj u kome ti zadrzis prekidac izmedju plina i benzina.Pa da ne dobija ni plin ni benzin dok ne potrosi onaj plin sto ga je zagusio u usisnoj grani.
      Neki majstori savjetuju da promijenim isparivac, neki da su membrane u pitanju, jer sam presao vec oko 75 000 km, sa tim membranama, a auto u koje je to ugradjeno je pasat 89.godiste(samo navodim da je 89.godiste, jer nisam to u prvoj poruci napisao).

      Comment

      • BARTONE
        CBC Senator XXL
        • 25.09.2006
        • 398
        • Bor

        #4
        za pocetak zagrej motor i isparivac pa ispusti djubre iz isparivaca na onom plasticnom srafu ispod-obelezio strelicom

        Comment

        • gorky
          CBC Senator XXL
          • 08.06.2007
          • 860
          • Vojvodina,Kikinda

          #5
          taj auto se uvek,ponavljam uvek pali na benzin i isključivo na benzin,pa posle na određenom broju obrtaja prebaci na gas.dakle to što nam ti pričaš je nepropisno korištenje gasnog uređaja,i nije problem u techno-u,već u tebi,koristi pravilno gasni uređaj i priuštiće ti mnogo više zadovoljstva

          Comment

          • Srdjan
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 2416
            • Bajina Basta/Beograd

            #6
            Zaledi ti isparivac i moras to nekako da sprecis!
            Uzmi flasu vrele vode od 2 litra i polako sipaj na isparivac. Kada to odradis, upali auto i ostavi ga da radi na leru. Za to vreme imas drugu flasu vrele vode i jednom rukom drzis sajlu gasa da se ne ugasi a drugom polako nalivas isparivac vrelom vodom. Posto polako sipas posle minut-dva, antifriz se malo smlacio i to je dovoljno da sam nastavi sa radom i tada ti nece smrznuti isparivac. JA ovo praktikujem zadnja 2 meseca i funkcionise odlicno. Kod mene je isto ajnspric ali ne moze da upali na benzin pa moram ovu proceduru da sprovedem!
            Lancia Kappa 2.0 20v

            Comment

            • CannoN
              CBC Senator XXL
              • 15.09.2007
              • 485
              • Beograd

              #7
              Meni je crkla benzinska pumpa prekjuce

              Od tada ujutro natopim peskir vrelom vodom pa uvijem isparivac 5min pre paljenja jer nemam vremena da menjam pumpu!!

              raso

              K`o sto Bartone rece ispusti ulje iz zagrejanog isparivaca ako nisi skoro/nikako(plasticni ili mesingani sraf odozdo) i ne brini jer problema nemas.

              Dok traju minusi trudi se da ga palis na benzin ako nije garaziran.

              Comment

              • PUG405
                CBC Član
                • 28.09.2007
                • 23
                • Beograd

                #8
                Meni na hladno auto lakše upali na gas, nego što je ikad palio na benzin tj pre nekih desetak godina kada je sve bilo relativno novo i ispravno. Jeste da stoji u garaži, ali klizna vrata nikad ne spuštam do kraja. Pustim mu malo gasa u usis i posle par sekundi verglanja pali. I pritom mi se nikada nije smrzavao isparivač, niti mu je temperatura kućišta padala za više od 2-3C, mereno termo sondom. Što se tiče tačke ključanja plina, ona se podešava odnosom propana i butana i na atm. pritisku ne bi trebalo da bude iznad -10C, tako da to ne bi trebalo da bude problem ovih dana. Znam mnogo ljudi koji nemaju nikakve probleme sa pokretanjem motora bez obzira na konstrukciju motora ili vrstu uređaja, ali i onih koji muče muku, tako da verujem da je pre neispravnost ili nepodešenost u pitanju, nego jednostavno priroda funkcionisanja uređaja.

                Comment

                • nijebitno
                  CBC Senator XXL
                  • 14.03.2006
                  • 629
                  • Modrica

                  #9
                  Originally posted by gorky
                  taj auto se uvek,ponavljam uvek pali na benzin i isključivo na benzin
                  Je li to jedan od auta sa nezgodnim usisnim granam koji vole buummm kada se pale na plin ili je neka specificnost plinskog uredjaja?
                  Difference between man and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Svaki injection je predvidjen da se pali na benzin i da se prebaci na plin tek kad motor radi. Sve ostale kerefeke su protiv pravilne upotrebe uredjaja i mogu naneti štetu autu ili uredjaju.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • nijebitno
                      CBC Senator XXL
                      • 14.03.2006
                      • 629
                      • Modrica

                      #11
                      @Dora
                      Ma dobro to smo vec apsolvirali, da li je nesto posebno pogan auto ili plinski uredjaj? Iz tvog odgovora zakljucujem da nije.
                      Difference between man and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • gorky
                        CBC Senator XXL
                        • 08.06.2007
                        • 860
                        • Vojvodina,Kikinda

                        #12
                        nije ništa pogano ali može da bude,samo čitajte ono što je napisano,vraga ne treba zvati on sam dođe.
                        više puta je na ovom forumu pisano zašto da se pali na benzin i mislim da smo to apsolvirali
                        ovde sam pročitao da se ljudi hvale ******štinama tipa moj auto pali bolje na gas a na benzin ni ne radi,to je nonsens hvaljenje neispravnim autom

                        Comment

                        • raso
                          CBC Početnik
                          • 22.12.2007
                          • 5
                          • bijeljina

                          #13
                          Pa problem je kako mi majstor reče da benzinska pumpa ne može da da dovoljan pritisak i onda ne mogu da ga palim na benzin, pa moram svaki put da ga palim direktno na plin.

                          Takođe, mi je rekao da je te pumpe za ajnšprica mnogo teže naći kupiti i da on ne zna gdje ih ima, nego za poluajnšprica i da su znatno skuplje, jer trebaju da daju pritisak oko 3 bara, a ove od polu ajnšprica oko 1,2 bara.

                          Samo mi nije jasno zbog čega mi se to(mislim kad je motor hladan) dešavalo(da ne može da se upali ni na plin ni na benzin)i u toku onih dana kada su temperature bile znatno iznad nule.I kada mi je pumpa bila ispravna.A kad se zagrijao radio bi normalno i na plin i na benzin.
                          I probao sam odvrnuti onaj plastični šaraf sa slike, ali nije ništa izašlo iz isparivača, mislim na prljavštinu.I interesuje me kada mi je BARTONE rekao da ima ulja unutra, da li se u isparivač sipa ulje odnosno ako se sipa koliko i kuda se naspe i odakle mu taj podatak da je unutra ulje.
                          A kod mene postoji prekidač koji mi omogućava da ga upalim direktno na plin, te sam ga ja tako palio proteklih 3 godine i prešao oko 75 000 km i nikada nisam imao ovakvih problema, da kad mi se ugasi, dok je hladan, kao da je odmah presalgao.Palio mi je tako i u toku prethodnih zima direktno na plin.
                          A mogu reći da ga sad uspijem upaliti i hladnog, jer pošto pumpa ne daje pritisak(a čuje se u rezervoaru da zuji) on faktički i ne dobija gorivo za paljenje, pa ga prebacim na benzin, ako mi se ugasi hladan, i onda ga malo zaverglam na benzinu da potroši onaj plin koji ga je zagušio, pa ga ponovo vratim na plin i onda on upali.
                          Ali ponavljam da mi nije jasno zašto mi se to dešavalo i na temperaturama od 10-15 stepeni.A tada ga nisam mogao upaliti ni na benzin(pumpa je bila tada ok)jer je na onu količinu plina još ubrizgavao i benzin, pa bi ga to totalno zagušilo.
                          Pa ako je neko imao takav problem da mi kaže da li su u pitanju membrane ili treba promijeniti isparivač ili je nešto drugo u pitanju.
                          Pozdrav svima!!!

                          Comment

                          • BARTONE
                            CBC Senator XXL
                            • 25.09.2006
                            • 398
                            • Bor

                            #14
                            Originally posted by raso
                            I probao sam odvrnuti onaj plastični šaraf sa slike, ali nije ništa izašlo iz isparivača, mislim na prljavštinu.I interesuje me kada mi je BARTONE rekao da ima ulja unutra, da li se u isparivač sipa ulje odnosno ako se sipa koliko i kuda se naspe i odakle mu taj podatak da je unutra ulje.
                            BARTONE je rekao da zagrejes motor pa da odvrnes plasticni sraf
                            da li si zagrejao motor,odnosno isparivac kada si pokusavao da ispustis prljavstinu?
                            u isparivac SE NE SIPA ULJE
                            u njemu se samo talozi ulje-mast koja moze da ometa rad membrane,to je u stvari dodatak koji plinu daje onaj karakteristican miris
                            dakle kada je isparivac zagrejan(radna temp. motora) to je u stvari ulje i ono moze da istekne na onom srafu
                            kad je isparivac hladan to se ulje stegne(ako ga ima) i normalno ne moze da izadje
                            jesi li ti uopste odvrtao taj sraf za ispustanje ulja iz isparivaca u toku onih 75000km?

                            Comment

                            • ale944
                              CBC Senator XXL
                              • 20.03.2006
                              • 1457
                              • Beograd

                              #15
                              Svaki injection je predvidjen da se pali na benzin i da se prebaci na plin tek kad motor radi. Sve ostale kerefeke su protiv pravilne upotrebe uredjaja i mogu naneti štetu autu ili uredjaju.
                              da se nadovezem na dorinu pricu... razlog zasto injection ne moze da upali na gas kad je bas hladan motor je to sto benzinski ecu u ovakvim slucajevima obogacuje smesu 200-300 %, jer benzin ne uspeva skroz da ispari i formira smesu, vec dosta kondenzuje...sto sa gasom nije slucaj, i onda imamo prebogatu smesu , toliko da ne moze da se upali u cilindru...
                              ja sam kod mene taj problemcic resio intervencijom na NTC senzoru temp. motora, tako da i hladan motor palim na gas, ali ecu misli da je motor topao, pa daje normalnu kolicinu goriva, i to kod mene radi... na nekim novijim automobilima sa "pametnijim" ecu-ima to tesko da bi proslo...
                              i u mom slucaju, kad upalim motor na gas, dok je bas hladan vozim na vrh gasa jer isparivac nema dotok toplote da ispari vece kolicine gasa, ako zabodem gas opet se udavi.... i postoji realna opasnost od dolaska tecne faze u dizne sto moze ostetiti iste...
                              zato se injection pali na benzin i dok se ne ugreje ne prebacuje na gas... osim ako nisi apsolutno siguran sta radis, i svestan rizika...
                              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                              Comment

                              Working...
                              X