Problem sa plinom prilikom startovanjem hladnog motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    #31
    Naprotiv, sonde se habaju zbog veće temperature izduvnih gasova.
    jedina sonda koja oseti izduvne gasove je lambda sonda, a njoj nista ne smeta tih 50-ak stepeni vise temperature... naprotiv..
    turbo automobili na benazin proizvode temperature izduva koje nijedan atmo motor nece nikad videti cak ni sa plinom, pa sondama to nista ne smeta... smetaju im druge stvari, kojih opet ima u benzinu (olovnom) a u gasu definitnivno nema...
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      ovde najveći broj automobila sa ugrađenim plinom upravo sa Jetronic, Motronic
      da, to su sve digitalni sistemi.
      ti si nesto pominjao analogne u ranijoj poruci, takvih auta kod nas mozda ima na prste jedne ruke u celoj Srbiji.

      sonda (lambda pretpostavljam) je potrosni deo, i nema nikakve elektronike u radu iste.
      pasivna sonda , senzor, koja se menja prema predvidjenoj dinamici kao i filter vazduha, ili po potrebi.

      sama sonda bolje radi sto je visa temperatura, a kao sto rekoh redovno se "trosi" i pri radu na benzin.
      to sto kod nas kada ne znaju sta da kazu pa za sve okrive plin, nema bas mnogo veze sa cinjenicnim stanjem vec pre sa slabim informisanjem o procesu rada samog motora i ulozi pojedinih delova.

      cuju se od "majstora" i druge tvrdnje, te je gas suv, te je prejak (sa oktanima), te nije dovoljno tecan, itd itd....

      to sto navodis da neki (mnogi ?) nisu u stanju da uspesno ugrade gasni sistem i modifikuju vozilo kako je po PSu, opet nije nista kriva elektronika koja je btw ista i u Srbiji i u Svajcarskoj po svim osobinama kvarljivosti. ( i slicnih poredjenja).

      ispravno ugradjen gasni sistem sa pravilno odabranim komponentama ne pravi nikakav problem nicemu na autu, a kamoli elektronici.

      losa ugradnja, pa treba se informisati i zaobilaziti nadri majstore i prevencijom leciti hipoteticne probleme.
      da je takvih puno u poslu sa plinom, svi znamo jer je to sada konjukturni hit- pekar, lekar, apotekar,.... (bez uvrede tih idrugih profesija) su svi kao postali preko noci majstori za ugradnju plina jer su osetili lovu.

      rade za damping cenu, kako ne cene svoj rad tako ne cene ni svoje musterije (i njihove aute) pa rade ofrlje.
      onda se pojave silni i konstantni problemi i krivac je ko...
      pa plin a nikako da se makar pomisli da ima nesto i u majstoru ili "majstoru".
      kao i u svakom poslu ima svega.

      bilo bi posteno kada bi uvek ko god se zali na neispravan rad auta jasno naveo i ko je odgovoran (nadlezan) za takvo stanje ali pri tome i da ne zanemaruje sta je on kao vlasnik duzan da uradi sa svoje strane i popravi razne neispravnosti koje i inace ima auto (imao) pre ugradnje plina.


      da se kod nas auti neredovno i cesto nepravilno odrzavaju znamo, elektronika tu ne moze nista pomoci, nivo tehnicke kulture se stice...i stvar je pojedinca koliko je spreman da se obrazuje i nauci da rukuje
      savremenim tehnickim sredstvima.

      zacudili bi se (pri nekom testiranju) koliko ljudi u praksi ne ume da upotrebljava lift, sporet, televizor i druge uobicajene stvari na ispravan nacin kako pise u uputstvu za upotrebu.

      plin je u svakom pogledu bolje gorivo po stanje motora od bilo kog benzina, vec samim tim sto je cist HC sastav i ne sadrzi azotna, sumporna i druga jedinjenja / primese a nema ni pepela tako da sagoreva cisto i ne prlja motor.

      i laik moze po zagadjivanju ulja da vidi koliko je plin prijatnije gorivo po sam motor a da ne pominjemo da je hemijskim analizama dokazana prednost plina kao goriva.

      na ovom forumu se trudimo da ne stanuju bajke i mitovi
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #33
        PUG405
        Informiši se malo, ako postavljaš pitanja ok, ako tvrdiš da je tako kako pišeš, onda se informiši malo.
        Za sondu ti je odgovorio Ale a za ECU da ti ja odgovorim.
        Samo da dodam, na mom motoru je temperatura gasova na benzinu 780 a na plinu malo manja. To nije dobro ali nemam vremena za štelbanje.
        Majstori mehaničari nemaju pojma kako motor radi, ne kako gas radi nego kako motor radi. Prvo moraju da idu u obdanište da nauče osnovne korake baleta. Ovo danas je sam go monter do montera.
        Kad majstor kaže da je plin štetan i da je pokvario ECU znam da nema tri čuke sa zanatom.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #34
          plin je u svakom pogledu bolje gorivo po stanje motora od bilo kog benzina, vec samim tim sto je cist HC sastav i ne sadrzi azotna, sumporna i druga jedinjenja / primese a nema ni pepela tako da sagoreva cisto i ne prlja motor
          Ovo je glavni razlog kod Cubike kad izgori ventil da okrive gas, jel vidiš ovu sprženu boju? Argument do jajaca....
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • PUG405
            CBC Član
            • 28.09.2007
            • 23
            • Beograd

            #35
            Originally posted by Dora
            PUG405
            Informiši se malo, ako postavljaš pitanja ok, ako tvrdiš da je tako kako pišeš, onda se informiši malo.
            Ono što sam do danas naučio na smeru za mehatroniku na ETF u Beogradu, dosta praktičnog iskustva i informacije sakupljene iz knjiga i sa interneta smatram dovoljnim za donošenje određenih zaključaka. Možda grešim, ali opet, ne izmišljam iz glave, onda greše i oni koji su sve to pisali. Mada ni ti ljudi nisu nikad popravljali automobile...

            @sw.brick: Ponavljam, nigde nisam navodio te majstorske priče u kojima je glavni krivac za sve kvarove plin, već situacije u kojima gas realno oštećuje motor i njegove komponente tj kod motora na olovni benzin i u slučajevima loše ugradnje. Jetronic i Motronic sadrže veliki broj analognih komponenti, koje su tek kasnije svedene na minimum inkorporacijom delova ECU-a u celine u okviru integrisanih kola, ali to je sve došlo kasnije.

            Comment

            • gorky
              CBC Senator XXL
              • 08.06.2007
              • 860
              • Vojvodina,Kikinda

              #36
              kod cubija okrive ne plin kao gorivo generalno,već prvenstveno loše podešen gasni uređaj,ili neadekvatan uređaj.temperatura u cilindru je nešto viša na plinu i uptrebom vođica ili ventila koji koštaju ko paklo cigara,dešavalo se da stegnu vođice na gasu.glavni razlog zašto se to dešava samo na gasu je pronađen a to je presiromašna ili prebogata smeša,u oba slučaja dolazi do prevelikog povećavanja temperature u cilindru.mašinskoj obradi u ki, ja radim sklapanja motora ali i veštačenja tipa zašto se desilo da izgori ventil itd.jednom taksisti se desilo da su stegnule vođice tri puta za redom.vlasnik maš.radionice je izuzetno korektan po pitanju reklamacija ali kada mu je treći put uradio glavu besplatno,zamolio ga je da doveze auto da ga ja sklopim i podesim.nakon našeg sklapanja i podešavanja problem se više nije dešavao a za sve je bio kriv loše podešen gasni uređaj.moram da napomenem da je prethodna sklopovanja radio iskusan mehaničar koji je sasvim korektno odradio posao,ali gasni uređaj mu je montirao jedan taksista koji se kao razume,i stvarno se razume ko marica u kriv ...

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                gas realno oštećuje motor i njegove komponente tj kod motora na olovni benzin i u slučajevima loše ugradnje
                ostecuje, u tu se slazem sa tobom.
                ostecuje i bezolovni benzin.

                samo onda se ne govori o tome da je gas lose gorivo za danasnje obicne standardne motore vec pricamo o prastarim motorima konstrukcijski starim 30, 40 i vise godina.
                ok, kod nas ih jos ima ali necemo valjda prema muzejskim primercima da danas vrednujemo tehnicke domete.

                u slucajevima lose ugradnje sve ostecuje realno motor, pa i fabricka ugradnja benzina kada usled neodrzavanja postane losa.

                mi ovde pricamo o principima i opstem stanju.
                izuzetaka uvek ima, a pogotovu ako je neispravan auto ne vidim da ima svrhe baviti se tim primercima.

                Jetronic i Motronic sadrže veliki broj analognih komponenti, koje su tek kasnije svedene na minimum inkorporacijom delova ECU-a u celine u okviru integrisanih kola, ali to je sve došlo kasnije.
                vidim da postoji mogucnost da se brkaju osnove i pojmovi-
                signal koji se obradjuje i prenosi je analogni ili digitalni .
                nisu to elektro komponente.
                stepen integracije nema nikakve veze da li je neki uredjaj analogni ili digitalni.
                tako da IC integrisano kolo je i analogno i digitalno, shodno primeni obrade doticnog signala (tj IC nije definisano, obican skup poluprovodnika na jednom supstratu izliveno).

                otpornik je uvek otpornik i uvek je isti a moze biti u analognom strujnom kolu ili u digitalnom strujnom kolu. (prema tipu primene, signalu) i potpuno je svejedno da li je samostalna komponenta ili je u okviru IC-a.


                NB. ne znam sta vas uce na fakultetu ali me ne bi cudilo da se tamo cuju i pogresne stvari. (BTDT vise puta)

                pojedinacne komponente montirane na stampanim kolima se jos naziva i diskretni tip pakovanja, integrisane komponente na jednom supstratu se zove integrisani tip pakovanja (ili IC odomaceno).

                prijateljski savet svima ( i sebi) sa kojim nece biti stete-
                malo vise knjiga sa engleskog, nemackog (i drugih) govornog podrucja moze olaksati razumevanje izvornih pojmova koji se kod nas ponekada pogresno prevode i tumace.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • PUG405
                  CBC Član
                  • 28.09.2007
                  • 23
                  • Beograd

                  #38
                  Ako ćeš baš da svodiš na taj nivo, otpornik u IC-u je MOSFET tranzistor i nema potpuno linearnu karakteristiku, a ni isti temp. koeficijent kao SMD ili drugi otpornici. Nakon 10 ispita iz obrade signala i još toliko iz elektronike, nisu mi potrebna dodatna predavanja, tako da se udaljavam iz ove rasprave.

                  Comment

                  • ale944
                    CBC Senator XXL
                    • 20.03.2006
                    • 1457
                    • Beograd

                    #39
                    evo ga jos jedan pametni student .....
                    sad.... dosta nas ovde je ZAVRSILO fakultete (sto ti tek treba da uradis), a oni koji nemaju taj vid skole imaju ogromnu praksu i iskustvo tako sto pre shvatis da te tvoj prepotentni stav samo zaslepljuje i blokira ulaz pravih informacija u tvoj mehatronicki mozak to bolje po tebe....
                    ovo je edukativni forum a ti si nastupio sa stavom "uciteljice, uciteljice, evo ja znam !!!!" ...a strebere ni u skoli ne vole....
                    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #40
                      Ako ćeš baš da svodiš na taj nivo, otpornik
                      otpornik je samo primer da nije komponenta ta koja ja analogna ili digitalna vec svrha/ funkcija/ signal koji se obradjuje kroz tu komponentu.

                      sasvim je svejedno kojim je metodom i kako je pakovan otpornik (obican, SMT, ugljeni, metalfilm, sta vec) vec namena.

                      reagovao sam jer si pomenuo povezivanje pojma analogno sa Motronic i LH uz obrazlozenje da je stampano kolo i elemetni napravljeno na nacin da nisu mnogo integrisani u IC.

                      mozda nije dobar odabir reci, no ta tema nije bitna.

                      nastupio si da gasni sistem ostecuje elektroniku vozila, pa smo te pitali na sta tacno mislis.
                      sva saznanja koja mi imamo upucuju da to nije tako, vec je obrazlozeno.

                      ako nama fale saznanja eto prilike da prezentujes cinjenice i da nam pomognes da saznamo nesto novo.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Pera
                        CBC Veteran
                        • 24.10.2007
                        • 129
                        • BG

                        #41
                        Da ne otvaram novu temu,imam problem sa Ladom Samarom,tj sa hladnim startom.Karburator uopste ne funkcionise,pa sam prnudjen da ga palim na plin.Do sada je palio isto i na +20 i na -10,a od juce to nije moguce,auto vergla i vergla,i kao da hoce da upali,a ne moze.Na zalost,problem sa benzinom imam od pre,pa je manje vise non-stop paljen na plin.Kada se zagreje pali ko mina.Sumnjam na membrane isparivaca,jer je uredjaj presao 60 000 km,a retko je paljen na plin,ili moze biti jos nesto?
                        Hvala unapred
                        Lada Samara 1.5

                        Comment

                        • nijebitno
                          CBC Senator XXL
                          • 14.03.2006
                          • 629
                          • Modrica

                          #42
                          Moze biti jos svasta

                          Vjerovatno je u pitanju prebogata smjesa jer je isparivac hladan pa ne stigne da ispari sav plin nego djelic udje u motor u tecnom stanju i kada ispari dobijemo suvise bogatu smjesu. To je neizbjezno osim ako ces na neki grijati isparivac, peskirom natopljenim vrucom vodom, grijacem koji grije vodu u motoru, garazom....

                          Sada se vjerovatno pitas kako je do sada palio po hladnoci.
                          Moze biti mnogo razloga zasto je prekoracio granicu i vise nece da pali, pohabane svjecice, kablovi, ostarile membrane u isparivacu koje su sada kruce nego u mladosti sto posebno dodje do izrazaja kada su hladne, zacepljen filter za vazduh, sto takodje ima za posljedicu prebogatu smjesu.

                          Mozda ti pomogne samo da nastelujes plin, mozda...
                          Difference between man and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • Pera
                            CBC Veteran
                            • 24.10.2007
                            • 129
                            • BG

                            #43
                            Ko bi ga znao
                            Svecice su nove,NGK V-line,kablovi isto skoro novi NGK,filter za plin i vazduh su novi,uredjaj je nastelovan tako da ne trosi mnogo,a lepo ide.I pre kada nije bio dobro nastelovan isparivac (prebogata smesa) nisam imao problema sa zimskim paljenjem,sto ce biti da je verovatno isparivac (membrane) odsluzio svoje,jos neka ideja?
                            Lada Samara 1.5

                            Comment

                            • zoranbg
                              CBC Senator XXL
                              • 23.03.2005
                              • 4098
                              • Rooster's Hill , Beog
                              • Grande Punto 1.2

                              #44
                              probaj kad ga palis na plin,da ako ne upali odmah na gas,prebaci perkidac na neutralan polozaj(na nista)..pa tako verglaj sa spustenim sauhom..oce tako da upali nekad,jer se osiromasi smesa koja je bila prebogata.
                              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                              Comment

                              • Pera
                                CBC Veteran
                                • 24.10.2007
                                • 129
                                • BG

                                #45
                                Hvala na savetu,probacu.Inace sa podignutim sauhom nikada nije uspevao da upali,nabavio sam i membrane tako da ih menjam,pa cu videti
                                Lada Samara 1.5

                                Comment

                                Working...
                                X