DRAG/STREET voznja. Iskustva i saveti!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vujke
    Admin
    • 29.09.2004
    • 1673
    • Mladenovac
    • Daewoo Lanos 1.5SX

    DRAG/STREET voznja. Iskustva i saveti!

    Pošto ima onih koji imaju mašine ali ne znaju da adekvatno odreaguju u određenim uslovima (viđeno na prethodnim okupljanjima), zamolio bih one iskusnije da na ovoj temi skupimo savete za različite situacije vezane za upravljanje, šaltanje, kočenje, proklizavanje, itd. Sve što može da bude od pomoći vozačima koji ne vole penzionersku vožnju
    Ok, da vas čujem
    while(!asleep()) {sheep++;}
  • Black Knight
    CBC Senator XXL
    • 13.10.2004
    • 2020
    • Novi Beograd, kicblo

    #2
    pa ja "kao iskusniji" mogu da dam savet u vezi snega...mada ne znam (mada ZNAM) da vecina mozda i zna...
    Kada dodje do nepredvidive situacije...tj. usiljenog kocenja...nije dobro pritisnuti kocnicu ko manijak i "usankati" vozilo (ako nema ABS) a ako ima posto svi znamo da je ABS NE savrsen sistem na snegu mogu prdloziti (ODNOSI SE NA OBA SLUCAJA) kocenje motrom!(manji stepen prenosa)

    U SVAKOM SLUCAJU OPREZNOST I PRILAGODJENA BRZINA ZA ODREDJENE VREMENSKE USLOVE JE NAJ BITNIJI FAKTOR ZA BEZBEDNU VOZNJU!!!


    EDIT.S. MOLIM BEZ KOMENTERISANJA!
    Injection is good,but I'd rather be blown!

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      Sto se tice ovog saveta za sneg i kocenje...probajte sledece, isprobano i garantovano efikasno na prednjoj vuci. Ako zakucate kocnicu, obicno se upali ABS i krene da drlja po pedali, ili tockovi jednostavno blokiraju i dobijete skije. Sledeci put kada poklusate da zakocite na klizavom, recimo u 2 brzini, umesto da dignete nogu sa gasa, NASTAVITE da pritiskate gas istim intenzitetom (ili jos maaalo jace) a levom nogom na kocnicu. Kopa u mestu.

      Drag saveti:

      Mnogo ljudi nabije gas do daske i pusti kvacilo. Rezultat je mnogo dima ili obicno klizajuca lamela, i nikakav start, iako izgleda atraktivno. Trik u kretanju (NEMOJTE sad odmah svi na mene sto na dragovima startujem ko deda, NEMAM GUME!) je da nadjete optimalan balans izmedju klizanja guma, balansiranja obrtaja tako da ne odu previse visoko tako da gume ili lamelu zapalite, a opet obrtaje treba drzati dovoljno visoko, i dozirati gas i kvacilo tako da obrtaje drzite u zoni najveceg obrtnog momenta. Kada svaki slip (guma ili kvacila) prestane, gas do poda. NIKAD ne saltate na crvenoj liniji, vec pre, posto je trik da se auto salta na obrtajima gde je snaga najveca, i to da se tempira da padne u sledecoj brzini na obrtaje gde je obrtni moment najveci. Mozete pokusati i da "priljubite" lamelu taman tamo gde hvata, povlacenjem rucne i natezanjem auta. Znaci, nema preteranog klizanja lamele, medjutim niti naglog pustanja. Trik je naci dobru sredinu.
      Ovo uglavnom vazi za prednju vucu (90% auta na dragu kod nas...)

      Dodacu jos kako mi padne na pamet...
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • tenzo RS
        CBC Senator XXL
        • 01.11.2004
        • 309
        • Krusevac
        • Saab 9-3 TiD

        #4
        ...proklizavanje...

        ...mnogi misle da ako su namotali volan tri puta vise nego sto treba u odredjenoj krivini da je to prolaz za nagradu...u velikoj su zabludi!!!...

        najbolje se prolazi kroz krivinu ako se na vreme izkocis i neposredno pre ili u momentu (krene zadnji malo bolje) namotavanja pusti kocnica,sa blagim proklizavanjem na ulazu i vrlo malo premotanim volanom i sa postepenim dodavanjem gasa doci sto pre do punog gasa...znaci u prolazu kroz krivinu najbitniji je IZLAZ...
        ...bespotrebnim domotavanjem samo se vise pale gume i gubi se na ubrzanju kroz krivinu...
        ...cilj brze voznje jeste iskociti se na vreme, i uz sto manje proklizavanje pogonskih tockova proci krivinu i imati sto pre i sto duze pun gas...
        8 i 300...u firungu !!!

        trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          MENJANJE STEPENA PRENOSA NAVISE UZ MINIMALNO GUBLJENJE VREMENA
          Za ovu radnju je bitni da shvatite sustinu i cilj postupaka koji preduzimate.
          Ovde je cilj ubrzati kretanje na najbolji moguci nacin. "Rupe" u tom ubrzanju su upravo promene stepena prenosa. One mogu biti velike i male. Vas zadatak je da ih nacinite najmanjim mogucim.
          Pre svega imajte u glavi krivu snage i obrtnog momenta. Na osnovu tih podataka odredite gornju granicu obrtaja pri kojoj cete menjati stepene prenosa. Drzeci se striktno obrtomera ostaje vam samo da dovedete sve to do zavodnog nivoa. Znaci bez trzaja munjevito uz cto konstantniji br. obrtaja.
          Postoji tu i medjugas. Medjugas vam moze pomoci ako, iz bilo kog razloga, gubite previse vremena na menjanje stepena prenosa navise i pri tome dolazi do drasticnog pada obrtaja (dugacak prenos) ispod donje granice koja je najveci obrtni momenat. U tom slucaju mozete se koristiti medjugasom da bi zadrzai obrtaje.
          Licno nisam za ovo.
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Turn in, Apex, Flat out
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • driver
              CBC Član
              • 17.01.2005
              • 63
              • Beograd

              #7
              Za sneg je najbolje "glumiti" ABS, znachi stiskati i pushtati kochnicu, a josh bolje imati uske gume sa dubokom sharom....
              It aint about power dude! It's all about balance (Keiichi Tsuchiya)
              Balance means EVERYTHING in a race (Naoki Hattori)

              Comment

              • tenzo RS
                CBC Senator XXL
                • 01.11.2004
                • 309
                • Krusevac
                • Saab 9-3 TiD

                #8
                ...postoji jedna caka kod zanje vuce kad se koci motorom...naime, zbog kompresije moze da se desi da se zadnji tockovi "zablokiraju" tj. sporije se okrecu nego sto se krece auto i dobije se efekat rucne i povecava se mogucnost da se izgubi kontrola na kocenju sto moze biti izuzetno opasno ako vozac nije priseban...
                ...u ovom slucaju se, dok se drzi kocnica, jednim delom stopala daje medjugas...moze da se koristi i kod prednje vuce ali se smanjuje efekat kocenja motorom...sa tzv duplim kvacilom efekat je jos bolji jer se mnogo lakse ubacuje u nizi stepen sto i cuva menjac...duplo kvacilo = kvacilo - ler - pustis kvacilo - medjugas - kvacilo - nizi tepen... ...jos samo treba i stici to sve odraditi......ali kad se odradi lepo adrenalin skace na kvadrat...

                Turn in, Apex, Flat out
                ...???
                8 i 300...u firungu !!!

                trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                Comment

                • Ivvan
                  Moderator
                  • 29.09.2004
                  • 1574
                  • Nis
                  • SAAB 9000

                  #10
                  Originally posted by tenzo RS
                  tzv duplim kvacilom efekat je jos bolji jer se mnogo lakse ubacuje u nizi stepen sto i cuva menjac...duplo kvacilo = kvacilo - ler - pustis kvacilo - medjugas - kvacilo - nizi stepen... ...jos samo treba i stici to sve odraditi......ali kad se odradi lepo adrenalin skace na kvadrat...
                  Zar ne bese duplo kvacilo kad se menjaju brzine na vise (kod kamiona najcesce),a mozda ja i gresim, u svakom slucaju lepo si opisao,narocito za adrenalin
                  Turbos make torque,and torque makes fun

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #11
                    Nepricamo o kamionima, rec je o uskladjivanju obrtaja izmedju ulazne i izlazne osovine u menjacu.
                    Medjugas funkcionise sa saltanjem na dole, za menjanje na gore u visi stepen pernosa,nema potrebe, sem ako se preteralo sa obrtajima te rotirajuca masa u svojoj energiji ima ubistvene posledice po sinhrone.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #12
                      Ja sam pre jedno 3 godine poceo da ucim saltanje nanize sa medjugasom...sad ISKLJUCIVO tako menjam brzine. Tehnika poznata kao heel-and-toe, ili prsti-peta. Poenta kao sto Boost rece je uskladjivanje brzine motora i brzine auta, da bi se izbeglo trzanje pri naglom rasterecenju/opterecenju transmisije (samim tim i debalansiranje auta) ako se kvacilo naglo pusta, sto smeta pri namestanju auta pred krivinom.

                      Imam jedan lep mali klip kako otprilike zvuci saltovanje nanize sa medjugasom meni u autu, pa ako je ko zainteresovan evo linka:

                      Kompanija Boksit a.d. Milići za 65 godinе postojanja i uspješnog rada bila je i ostala nosilac razvoja ne samo Milića, nego i regije Birač.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #13
                        Medjugas vam moze pomoci ako imate problema sa sinhronizacijom vaseg menjaca (usled dotrajalosti i istrosenosti). Posao medjugasa u savremenim menjacima obavljaju sinhroni ciji je zadatak identican. tako da je to u sustini cisto gubljenje vremena. Tako sa se medju gas u glavnom vidja kod trkackih automobila ciji su menjaci bez sinhrona.
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • Ivvan
                          Moderator
                          • 29.09.2004
                          • 1574
                          • Nis
                          • SAAB 9000

                          #14
                          Originally posted by BOOST
                          Nepricamo o kamionima, rec je o uskladjivanju obrtaja izmedju ulazne i izlazne osovine u menjacu.
                          Medjugas funkcionise sa saltanjem na dole, za menjanje na gore u visi stepen pernosa,nema potrebe, sem ako se preteralo sa obrtajima te rotirajuca masa u svojoj energiji ima ubistvene posledice po sinhrone.
                          Jasno mi je, ovo sam pomenuo jer ja pod pojmom duplo kvacilo podrazumevam duplo kvacilo = kvacilo - ler - pustis kvacilo - kvacilo - visi stepen...

                          Pozdrav
                          Turbos make torque,and torque makes fun

                          Comment

                          • tenzo RS
                            CBC Senator XXL
                            • 01.11.2004
                            • 309
                            • Krusevac
                            • Saab 9-3 TiD

                            #15
                            Originally posted by M-power
                            Tako sa se medju gas u glavnom vidja kod trkackih automobila ciji su menjaci bez sinhrona.
                            ...kod trkackih menjaca bez sinhrona nema potrebe stiskati kvacilo u opste...to su obicno menjaci sa ravnim zubima...saltanje se vrsi odsecnim pokretima rucice menjaca kad je u pitanju H menjac...inace hod rucice kod takvih menjaca je, da kazem, "milimetarski" i zahteva preciznu ruku inace havarija je neizbezna...postoje i sekvencijalni menjaci koji su takodje bez sinhrona i sa ravnim zubima ali princip saltanja je drugaciji (napred - manji stepen, nazad - visi stepen)...

                            ...jos jedna stvar u vezi medjugasa...bez duplog kvacila menjac se ne rasterecuje uopste i uglavnom sluzi za podizanje adrenalina (osim kad je u pitanju zadnja vuca)...
                            8 i 300...u firungu !!!

                            trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                            Comment

                            Working...
                            X