F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Tost zeli testiranja van Evrope


    Šef Toro Rosso tima želi da se testovi održavaju van Evrope


    Austrijanac je priznao da bi voleo da se predsezonski testovi Formule 1 održavaju van Evrope, na stazama poput Abu Dhabija ili Bahraina, tj. na stazama koje je odoborila FIA.

    „Barem bi imali lepo vreme“, rekao je Tost.

    On je dodao da su ovogodišnji testovi, u Jerezu i Barceloni „potpuno beskorisni“, zbog hladnog i vlažnog vremena.

    „Nijedan od prikupljenih podataka se ne može iskoristiti za trkačku sezonu. Ove godine, samo su dva dana bila prihvatljiva za testiranje.“

    Tradicionalno, F1 timovi su odbacili povratak ne-evropskih testova, zbog smanjenja troškova, ali Tost smatra da je „lepo vreme“ vredno troškova.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Lotus ima novog muzickog partnera


      Novo partnerstvo promoviše muziku kroz timski sajt i propratne aktivnosti F1 tima


      Lotus F1 tim je danas objavio da su postali partneri sa Columbiom Records, najstarijom i najkredibilnijom muzčkom kućom na svetu.

      Od početka F1 sezone, Columbia Records će obezbediti besplatnu regularnu playlistu na novom sajtu Lotus F1 tima. Na ovoj playlisti se nalazi veliki broj nastupa, ogroman broj CD-ova i muzičkih gostiju, a biće i nekoliko iznenadjenja tokom sezone.

      Pored toga, originalni logo Columbie Records „Walking eye“ će se naći na karoseriji E21 bolida tokom ove sezone.

      „Ovo je fantastično partnerstvo za Lotus F1 tim i još jedna cigla u našem aktivnom komunikacionom planu. U protekle dve sezone pokazali smo našu ljubav prema muzici i našu sposobnost da dotaknemo potpuno novu publiku kroz naša saopštenja sa muzičkim podlogama, našu aplikaciju sa Linkin Parkom i našu CD kompilaciju. Imati Columbiu Records za partnera i imati pristup njihovoj impresivnoj liniji izvodjača je odlično za nas. Mi se unapred radujemo što ćemo umetnike Columbie Recordsa prikazati na jedan nov i uzbudljiv način i što ćemo doneti muzičku scenu u padok 2013.“, rekao je šef tima, Eric Boullier.

      „Od naših prvih susreta sa Lotus F1 timom, bilo je očigledno da oni poseduju veliku posvećenost muzičkoj strategiji, koja će biti izuzetno korisna Columbiji i našim izvodjačima, ali i Lotus familiji. Planirali smo neke uzbudljive aktivacije i biće uzbudljivo videti naš logo na E21“, rekao je Mark Terry, direktor Columbia Label Grupe.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Lewisov odlazak dobar za Buttona


        Bernie Ecclestone tvrdi da će McLaren sada videti „drugačijeg“ Buttona


        Button se pridružio McLarenu 2010. godine, samo par meseci nakon osvajanja titule sa Brawn GP-om i mnogi su, tada, očekivali da će igrati „drugu violinu“ tadašnjoj zvezdi tima, Lewisu Hamiltonu.

        Medjutim, on je više nego parirao svom mladom timskom kolegi tokom tri zajedničke godine, ali izazov će, od ove godine, biti drugačiji, jer je Hamilton otišao u Mercedes, a na njegovo mesto je došao Sergio Perez.

        Iako McLaren zvanično nema prvog i drugog vozača u timu, mnogi veruju da će Button preuzeti vodeću ulogu, od ove godine.Ecclestone smatra da bi takva uloga mogla dati podsticaj Buttonu.

        „Možda ćemo videti da njihov „drugi vozač“ neće stvarno biti „drugi vozač“-i da je dobar kao što svi veruju“, rekao je Bernie Ecclestone: „To će biti dobro i za Jensona, jer će se sada osećati kao da je on nadležan, tamo gde se ranije osećao kao da je „vozač br.2“. On je sada „broj 1“ i verovatno ćemo videti drugačijeg Jensona. To bi moglo da bude dobro za njega. Možda.“

        Hamiltonov odlazak u Mercedes znači da sada postoji dodatni pritisak u timu, da se pokažu ove godine, i Ecclestone veruje da će se oni popeti na najviši podijum ove godine.

        „Na testovima su pokazali da su mnogo konkurentniji nego što su bili ranije“, rekao je Bernie.

        Kada je upitan koji će timovi biti na vrhu ove godine, Bernie je bio prilično jasan.

        „Nedavno sam razgovarao sa Stefanom (Domenicalijem) koji je bio u Londonu da me poseti i on je rekao da očekuje da će i dalje Red Bull biti opsanost za njih.“

        „I ja se slažem, oni jesu opasnost i oni su super konkurentni. A sa Red Bullove tačke gledišta, njima će najveći konkurent biti Ferrari.“


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Gume su krive-Horner


          Šef Red Bulla optužio gume za loš plasman na VN Australije


          Iako je, pred trku, Sebastian Vettel važio za favorita, on je uspeo samo da se domogne trećeg mesta na kraju, ali ono što je bilo čudno je to da je tokom cele trke bio pod pritiskom drugih vozača.

          Kada su ga upitali za razlog ovako loše forme Red Bulla, Christian Horner, šef tima je rekao: “Gume.“

          „Danas nismo bili u optimalnom opsegu guma, iz nekog razloga. Seb je imao dobar start, održao je vodjstvo koje smo želeli, i onda je postalo sasvim jasno da je auto pretežak za gume.“

          „To nas je primoralo da idemo na tri pit stopa, a kada uletite u gužvu, to stvara dodatni pritisak na gume.“

          Horner je dodao da to nije slabost RB9, već da je povezano sa temperaturom.

          „Mislim da su vremenski uslovi danas bili značajan faktor, i mi smo bili van radnog opsega. Sve se računa, treće mesto je, u stvari, veoma, veoma dobar rezultat.“

          „Kimi je bio jedini vozač koji je uspeo da održi strategiju sa dva pit stopa, i to je bilo jasno još na polovini trke.“

          „Da napomenem, on je odradio najbrži krug trke na gumama koje su bile starije od onoga o čemu mi samo možemo da sanjamo.“

          „Mislim da smo danas dosta toga naučili, i nadam se da neće biti ovoliko sveže sledeće nedelje.“



          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Massa: Strategija je pomogla Alonsu


            Massa smatra da nema timskih naredbi, već da je u pitanju startegija


            Massa je uspeo da se nadje ispred Fernanda Alonsa na prvim kvalifikacijama, ove godine, i nalazio se ispred njega u prva dva stinta trke.

            Ali, Fernando Alonso je ušao ranije u drugi pit stop, i tada je uspeo da se nadje ispred Masse, ali i Sebastiana Vettela, zahvaljujući svežijim gumama.

            Massa je negirao da je u pitanju timska igra u korist Fernanda Alonsa, i dodaje da on nije želeo da ide tako rano u pit, kao što je Alonso išao, jer je smatrao da je to, teorijski, lošija taktika.

            On kaže da misli da Ferrari treba da vozi minimum 15 krugova na svim setovima, a da se Alonso odlučio na promenu nakon 11.

            „Kada se borite sa momcima ispred sebe, i kada izgubite dva mesta, uvek ste razočarani“; rekao je Massa: „Iskreno, bilo je prerano za pit stop. Mi smo planirali da stanemo tri-četiri kruga kasnije.“

            „Kada pogledate u degradaciju guma, ona je bila veoma visoka. Ali, on je rizikovao i to mu se isplatilo.“

            Massa dodaje da su i uslovi na stazi išli u korist Fernanda Alonsa.

            „Staza se poboljšala i bilo je lakše održati tempo sa više guma na stazi, i on nije imao automobile ispred sebe. To se isplatilo. Naravno, kada ste iza, uvek je lakše ranije otići u pit, i rizikovati.“

            „Ja sam malo razočaran oko svega, ali sam zadovoljan kako smo veoma pozitivno startovali sezonu.“



            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Alonso i Lauda se slazu: Red Bull je najbrzi


              Dva bivša svetska šampiona se slažu da uprkos prvoj trci, Red Bull je i dalje najbrži

              Italijani su poznati kao veoma dobri kritičari, ali ove godine bili su veoma zadovoljni početkom sezone za tim iz Maranella.

              "Svi su se kladili na Vettela da će pobediti u Australiji, ali napadač je nodjednom postao defanzivac", pisalo je u La Gazzetta dello Sport.

              Fernando ALonso je završio trku u Australiji na drugom mestu, ispred vladajućeg trostrukog šampiona Sebastiana Vettela.

              Ono što je mnoge iznenadilo je pobednik trke, Kimi Raikkonen.

              "Ferrari je dobar, ali je Lotus bio brži u Australiji. Sezona je počela odlično", navodi se u Corriere dello Sport..

              Ipak, uprkos pobedi Lotusa, Ferrari i Alonso i dalje smatraju da ima je najveći konkurent za titule ove godine Red Bull i Sebastian Vettel.

              "Ja lično vidim Red Bull i Sebastiana Vettela kao njveće konkurente za titulu", izjavio je predsednik Ferrarija Luca di Montezemolo.

              Italijani su "krstili" novi bolid kao " Speranzosa", što znači "Pun nade".

              Ali Alonso je upozorio:"Red Bull je i dalje najbrži tim na gridu".

              BIvši trostruki šampion F1 Niki Lauda se slaže sa Alonsom.

              "Vettel ne mora mnogo da brine. U Melbournu je bilo jednostavno mnogo hladno za njih. Naredna trka je u Maleziji, a tamo je uvek vruće, tako da će se oni vratiti u vrh", izjavio je Lauda za Nemački RTL.

              "Alonso je dodao:"U Australiji je Red BUll imao problema sa gumama, ali to ne znači da nisu najbrži".


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Perez se nada Telmexu


                Perez se nada da će Telmex postati glavni sponzor McLarena


                Pošto će Vodafone napustiti McLaren , na kraju godine, mnogi se pitaju da li će na mesto glavnog sponzora tima, tada „uskočiti“ milijarder Carlos Slim, sponzor Sergia Pereza, koji, od ove godine vozi u ovom timu.

                Kada su ga upitali da li te pretpostavke dodatno otežavaju njegov život u McLarenu, Perez je rekao: „Ne, naprotiv. Pritisak i kritike su sasvim normalne.“

                „Nadam se da će Telmex opet biti na mojoj strani.“

                „Sa njima sam proveo celu moju karijeru, praktično od kada sam počeo, tako da sam malo tužan što nisu sa mnom, ove godine, jer tim još uvek ima ugovor sa Vodafoneom.“

                „Voleo bih da opet vidim plavu boju na mom automobilu.“

                Perez dodaje da nije zabrinut time što mnogi misle da je Telmex jedina stvar koja ga je dovela u Sauber F1 tim, a sada i u McLaren.

                „Ne želim ništa da dokazujem ljudima, koji tako misle. Ako tako mislite, onda mislite i da je Fernando u Ferrariju samo zbog Santandera.“

                „Mislim da to nije uticalo na odluku da me zaposle. Milsim da McLaren nije očajan po pitanju pronalaska sponzora.“

                „Oni su najbolji tim u smislu marketinga. Svaka velika kompanija želi da bude sa njima.“


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Rosberg bi mogao da pobedi Hamiltona


                  Nico Rosberg smatra da ima svoje prednosti u odnosu na svog timskog kolegu


                  Nemački Sport Bild je rekao da pored toga što je 27-godišnjak pobedio veliko Michael Schumachera u Mercedesu tokom protekle tri godine, mnogi smatraju da to ima više veze sa padom u formi sedmostrukog svetskog prvaka.

                  ''Uveravam vas da je Michael još uvek bio u tome,'' insistirao je Rosberg.

                  Šta god da je slučaj, veštine Nemca će ponovo biti na probi u 2013., ali sada sa Lewis Hamiltonom – koji je njegov timski kolega i jedan od najbržih vozača u F1.

                  Pre nekoliko godina, njih dvojica su bili timske kolege u kartingu.

                  ''Hamilton je bio super brz,'' priznao je Rosberg.

                  On međutim misli da bi mogao imati prednost sada kada obojica dele indentičan F1 bolid.

                  ''Karting je čist, ali u Formuli 1 moje druge prednosti dolaze do izražaja mnogo više,'' rekao je Rosberg.

                  ''Uvek sam izvlačio najviše iz set up-a; veoma sam konzistentan,'' rekao je, priznajući da je Hamilton više instinktivan vozač.

                  ''Postoje vozači koji imaju dane gde im se sve ne uklopi zajedno. Ja ih imam manje od njih,'' dodao je Rosberg.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Whitmarsh: Red Bull je kriv za Webberov problem sa ECU


                    Martin Whitmarsh odgovorio je na optužbe iz Red Bulla.



                    Webber je na trci za VN Australije imao problema sa startom a tokom trke odkazao mu je KERS sistem. Šef Red Bulla Christian Horner je izjavio da moraju da pitaju McLaren zašto ECU sistem nije radio.

                    McLaren snadbeva sve timove sa MES (McLaren Electronic Sysitem) koji služi za elektronsku kontrolu motora i menjača. Nova verzija ovog sistema predvidjena za V6 motore imala je nekoliko problema tokom zimskih testiranja.
                    "Svaki tim može izazvati probleme sa ECU na svoj način, jer sve zavisi od podešavanja. Razočaran sam jer mi pored Formule 1 snadbevamo Nascar i Indycar ovim sistemima i još nam se nije dogodilo da automobil stane zbog nas", kazao je Whitmarsh.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Dve DRS zone na stazi Sepang


                      FIA je dodala još jednu DRS zonu za razliku od prošle godine.



                      Ove dve DRS zone imaće zasebne tačke detekcije. Detekcija za prvu zonu biće izmedju 12. i 13. krivine a zona aktivacije biće na dužem pravcu. Druga zona imaće tačku detekcije na 15. krivini a vozači će moći da aktiviraju ovaj sistem na startno-ciljnom pravcu.



                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Vettel čvrsto ćuti o svom novom ugovoru


                        Dosta se priča da je Vettel produžio svoj ugovor do 2016. godine.



                        Još od prve trke magazin Kleine Zeitung objavio je da je Nemački vozač produžio ugovor sa Red Bullom do kraja 2016. godine. Takodje i list Salzburger Nachrichten je preneo redak intervju vlasnika Red Bull kompanije Dietricha Mateschitza koji je kazao istu stvar.

                        "Nemam ništa da kažem povodom svog ugovora. Sve što vam mogu reći jeste da se osećam veoma lepo u Red Bullu i ne želim da trošim vreme pomišljajući da napustim tim", izjavio je Vettel.

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          McLaren se nada kisi u Maleziji


                          Tim veruje da će kiša biti njihova najbolja šansa da zabeleže dobar rezultat.



                          Jenson Button i Sergio Perez su trku u Australiji završili na 9. i 11. mestu, ali ne očekuju ništa bolje ni na trci u Maleziji.

                          "Australija je za nas bio težak vikend i pored toga što smo izvukli maksimum iz bolida. Treba još dosta posla da se obavi ali svi znamo da nećemo prestati sa radom dok se ovaj problem ne reši", izjavio je Button.
                          "I u Maleziji ne očekujemo ništa bolje ali trka na stazi Sepang ume da bude nepredvidljiva. Sve smo videli prošle godine kada je Fernando Alonso pobedio", dodao je on.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Alonso ne ocekuje pobedu na svom jubileju


                            Španac će na VN Malezije zabeležiti svoju dvestotu trku.



                            Za Fernanda Alonsa trka za VN Malezije biće dvestota u njegovoj karijeri ali to će za njega biti 198 start. Španac nije startovao na VN Belgije 2001. godine sa Minardijem zbog kvara na menjaču, kao i na VN USA 2005. zbog problema sa gumama koje je Michelin doneo.

                            Sa druge strane Ferrari je ovde godine imao uspešan start sezone, ali se vozač Ferrarija ne nada pobedi u ranom delu sezone.
                            "Bio bih iznenadjen ako pobeda dodje u prvim trkama. Bilo bi to lepo ali za taj rezultat treba će nam i pomoć vremenskih uslova, kao što su to bili prošle godine u Maleziji. U normalnim uslovima u trci možemo se nadati podijumu", izjavio je on.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Lotus: Necemo svuda imati prednost ocuvanja guma


                              Tim ne veruje da će bolid na svakoj trci biti nežan prema gumama.



                              Lepa kontrola trošenje guma na VN Australije bila je ključ za pobedu Kimija Raikkonena. Finac je bio u mogućnosti na u trci obavi tri stinta, ali tehnički dirktor tima James Allison ne veruje da će to uvek biti slučaj.

                              "Bolid je bio perfektno podešen za trku, pa ne verujemo da ćemo uvek biti u mogućnosti da izvedemo ovaj trik a to je da imamo dobar tempo i da trku završimo sa jednim pit-stopom manje", izjavio je Allison.
                              On je priznao da je kvalifikacioni tempo bolida grubo reprezentovan u Australiji, ali da zbog guma pol pozicija neće imati veliki uticaj kao ranijih sezona. Tim je odbacio mogućnost o borbi za titulu ali da se nadaju da mogu biti u toj kombinaciji sve dok gume budu bile odlučujući faktor.
                              "U borbi na jedan krug mi smo treći ili četvrti tim, što znači da u kvalifikacijama zauzimamo od petog do osmog mesta. Izgleda da su sada kvalifikacije manje bitne jer te pozicije možete nadoknaditi u trci u razlici zbog guma", kazao je on.

                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Ferrari: Promena vazdušnih tunela može ugroziti projekat za 2014.


                                Razvoj novog bolida se trenutno odvija u Kelnu, ali bi on trebao da se vrati u Marenello kada vazdušni tunel bude završen.



                                Na pitanje da li promena vazdušnog tunela može ugroziti razvoj bolida, Nikolas Tombazis je odgovorio: "Svaka promena vazdušnog tunela ima svoje rizike. Mi ćemo kući raditi na unapredjenom vazdušnom tunelu što nam daje poverenje. Nije idealna situacija ali mi nismo mogli da dalje odlažemo ovaj problem".

                                Tombazis je dodao da je unapredjenje vazdušnog tunela ključno za tim kako bi Ferrari mogao da drži korak sa vodećima.
                                "Mi ne krijemo da je nov vazdušni tunel za nas veoma važan. To nam daje dosta obaveza jer nam je to jedan od prioriteta. Ova situacija na nas stvara veliki pritisak jer smo u situaciji da koristrimo tudji vazdušni tunel a ova tehnologija je u zadnje vreme dosta unapredjena", dodao je on.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X