F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    FIA podrzava Vettela


    FIA je podržala Vettela, uprkos tvrdnjama da ka tituli ide sa nelegalnim Red Bullom


    Dr Helmut Marko je već odbacio tvrdnje da RB9 imitira kontrolu proklizavanja, nazvavši to ’besmislicom’.

    Ali bivši vlasnik tima, Giancarlo Minardi, rekao je da je video i čuo dokaz – svojom rođenim očima i ušima – nedavno u Singapuru.

    Međutim, direktor F1 trka, Charlie Whiting, rekao je za nemački Bild: „Jo Bauer (FIA-in tehnički delegat) nije našao neregularnosti. Sve je pod našom kontrolom i Vettelov automobil je u skladu sa pravilima.“

    U međuvremenu, prema Bildu, Red Bullova odlučnost da dominira Formulom 1 može se videti i u novoj dizalici tima, vrednoj 100.000 evra.

    Dizalica je navodno dizajnirana da automatski spusti automobil, kada detektuje da su sva četiri točka pričvršćena tokom pit stopa.

    Bild kaže i da Red Bullovi moćni rivali, uključujući Ferrari i Mercedes, sada rade na sličnim sistemima.

    Tim menadžer Force Indije, Andy Stevenson, kaže da bi inovaciju trebalo zabraniti.

    „Ukoliko je niko nema, svačiji pit stop će biti za pola sekunde sporiji. Koga je briga?“


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Massa negira da je Ferrarijev "broj 2"


      Felipe je negirao da je ikada potpisao ugovor da bude čisti drugi vozač Ferrarija


      Massa je prvo bio timski kolega Michaela Schumachera u slavnom italijanskom timu, a od 2010. vozi pored Fernanda Alonsa, i mnogi ga vide kao očigledno podređenog.

      Nedavno se pojavio podatak da je ’80-ih, Lotusov ugovor Nelsona Piqueta jasno označavao da je Brazilac ’prvi vozač’, a Satoru Nakajima – podređeni, koji je potpisao važan ’kodeks ponašanja’.

      Ali Massa je rekao da ne veruje da takvi ugovori i dalje postoje.

      „Postoje odredbe u ugovoru da služite timu, i ne radite ništa što je protiv onoga što tim želi,“ rekao je.

      „Ali mislim da je to klauzula u svakom vozačkom ugovoru. U nijednom ugovoru nisam imao klauzulu koja definiše ko je prvi ili drugi vozač.“


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Raikkonen ne sumnja da ce se trkati


        Kimi kaže da se ne bi ni pojavio u Koreji da se plaši da će ga povreda leđa sprečiti da vozi


        Bol u leđima, kao posledica stare povrede, pravio je probleme Fincu u Singapuru.

        Iako je Kimi izjavio da ne može da oceni svoje stanje pre treninga u petak, rekao je da je došao na Yeongam siguran da će biti na startu.

        „Bilo bi pomalo besmisleno da dođem ovde, ukoliko ne mislim da ću se trkati. Naravno, sutra ćemo videti. Sada je OK. Uvek je teško reći pre vožnje, ali mislim da će biti u redu. Kada sutra probamo – znaću više. Kao što sam rekao i na prethodnoj trci, ovo nije prvi put i sigurno neće biti ni zadnji. To je nešto sa čime se dugo nosim.“

        Lotus je pripremio rezervnog vozača, Davidea Valsecchija, kao potencijalnu zamenu za Raikkonena tokom vikenda u Singauru, a Finac je uspeo da se kvalifikuje na 13. mesto.

        Oporavio se za trku i na kraju završio na trećem mestu.

        Raikkonen nije mislio da će problem zahtevati posebnu pažnju, pre nego što se vrati u Ferrari za narednu sezonu.

        „Bio sam OK svake godine kada sam se trkao. Ponekad se javi i bol. Naravno, svake godine ste stariji i vaš organizam ima više problema, ali siguran sam da možete da se nosite sa tim stvarima."


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Bahrein domacin predsezonskih testova


          Bahrein je dobio bitku za održavanje dva zadnja predsezonska testa 2014.


          Nakon mesec dana diskusije timova o tome gde će se voziti – u Bahreinu, Abu Dhabiju ili Dubaiju – konačno je odlučeno da će se Sakhir staza biti domaćin.

          Odluka je donesena na sastanku menadžera timova pred VN Koreje.

          Prvi test će se održati u Jerezu u Španiji u periodu 28-31 januara. Dva testa u Bahreinu će se održati 19-22 februara, i od 27. februara do 02. marta.

          Šef McLarena, Martin Whitmarsh, rekao je da je odluka o Bahreinu ispravna, jer je to najbolje mesto za testiranje na Bliskom Istoku.

          „Ideja je da odradite neke temperaturne testove i – ako pogledate Bliski Istok – Abu Dhabi nije dobra staza za testanje, a Dubai je pomalo kao Mickey Mouse. Najbolja staza za testiranje je Bahrein, i zato idemo tamo.“


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Postava Force Indije do VN Indije


            Force India će do VN Indie objaviti svoju vozačku postavu za 2014.


            „Odluku ćemo doneti oko VN Indije, takva je odluka naših akcionara i to je pravo vreme za nas“, rekao je zamenik šefa tima, Bob Fernley.

            Oba aktuelna vozača su već dugo sa ovim timom. Paul di Resta se pridružio timu 2011. godine, a Adrian Sutil se, osim prošle godine, takmičio sa Force Indiom od njenog samog početka, 2008. godine. GP2 vozač, James Calado, je imao i svoj debi sa ovim timom, na prvom treningu VN Italije.

            Force India se trenutno nalazi na šestom mestu liste konstruktora i na samo 14 poena iza McLarena, što ih čini veoma privlačnim za neke nove, konkurentne vozače.

            „Iznenadili biste se koliko tamo ima kvalitetnih vozača, ali treba biti realan. Verovatno postoje samo tri mesta na gridu za kvalitetne vozače“, rekao je Fernley misleći na dva mesta u Force Indiji i jedno mesto u Lotusu.

            Medjutim, on je ukazao da će promena pravila za iduću godinu biti još atraktivnija za timove da ne menjaju svoje vozačke postave.

            „Ali niko neće hteti velike promene za 2014.“


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Dve DRS zone u Koreji


              Na ovoj stazi po prvi put imaćemo dve DRS zone.



              Na trci za VN Koreje vozači će imati priliku da dva puta u krugu koriste ovaj sistem. Prvi put biće u mogućnosti da to koriste na najdužem pravcu, ali je ovog puta ova zona skraćena za 40 metara. Nova zona nalaziće se na startno-ciljnom pravcu a zona detekcije postavljena je izmedju krivina 15 i 16.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Red Bull ima sistem koji imitira kontrolu proklizavanja


                Ovu informaciju preneo je nemački sajt Auto Motor und Sport.



                Sistem za kontrolu proklizavanja ukinut je na kraju 2008. godine, ali je Red Bull u ovoj sezoni uspeo da razvije sistem koji ga zamenjuje. Prema pisanju ovog nemačkog sajta inžinjeri iz Milton Kinsa uspeli su da razviju složenu mapu za mapiranje motora, koja u odredjenim trenucima primorava da Renaultov V8 motor radi sa četiri cilindara.

                "Siguran sam da na sledećim trkama možemo još bolje da razvijemo ovaj sistem. Mislim da ostali timovi ne mogu da shvate kako smo ovo izveli", kazao je Sebastian Vettel.
                Vozač Mercedesa Lewis Hamilton kazao je da se Vettelov bolid nije normalno ponašao u Singapuru.
                "Mislim da sam poslednji put 2008. mogao da tako brzo pritisnem papučicu gasa do kraja, jer je kontrola proklizavanja bila dozvoljena".
                Vozač Ferrarija Fernando Alonso imao je drugačije mišljenje: "Oni koriste nešto sasvim drugačije od ostalih timova i to je dozvoljeno pravilima".
                Sa druge strane šef Red Bulla Christian Horner kazao je da su ove priče dosta frustrirajuće.
                "Pa kako mi da koristimo neku vrstu kontrole proklizavanja preko ECU-a, koji dobijamo od McLarena a on je odobren od FIA-e?".

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  FIA stopirala McLarenov test


                  McLaren neće održati 1000-kilometarski test sa Pirellijem


                  McLaren je trebalo sredinom oktobra, na stazi u Austinu, da odradi 1000-kilometarski test sa Pirellijevim gumama za 2014. na bolidu iz 2011. godine, ali kako navodi nemački Auto Motor und Sport, FIA nije dozvolila to testiranje.

                  U izveštaju piše da je FIA zabranila test jer se održava na istoj stazi, na kojoj će se nekoliko nedelja kasnije voziti i zvanična trka Formule 1.

                  „McLarenovi rivali, uključujući i Force Indiju, su se žalili na to“, rekao je novinar Michael Schmidt; „Sada Pirelli i McLaren moraju da pronadju drugu stazu na kojoj će moći da testiraju novu generaciju guma.“


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Vettel iznervirao Rosberga


                    Nico Rosberg smatra da je Vettelova izjava bila neprimerena


                    Nakon VN Singapura, gde je dominirao trkom od početka do kraja, Sebastian Vettel je na podijumu izjavio da njegov tim „radi veoma naporno“ a da ostali „ hlade j**a u bazenu petkom ujutru“.

                    To je možda trebalo da zvuči kao šala, ali Nico Rosberg se ne smeje.

                    „Možda on ne bi trebalo da razmišlja o mojim j**ima“, rekao je Rosberg ljutito: „Moj tim se razbija od posla. I on ne može da zna koliko mi radimo u poredjenju sa njim.“

                    „Moji momci rade kao ludi.“

                    Iako se mnogi pitaju zbog čega Vettelu zvižde na podijumu iz trke u trku, Rosberg kaže da mu komentari, poput tog iz Singapura, samo nanose još više štete.

                    „On je u veoma opasnoj situaciji da izgubi poštovanje drugih vozača“, rekao je Rosberg.

                    I McLarenov Jenson Button se slaže: „To je bila pogrešna i ružna stvar koju je Sebastian rekao.“

                    Ali Vettel se našao „u čudu“, i pita se kako je njegov komentar izazvao toliko kontraverzi.

                    „Nije mi bila namera da kažem nešto protiv nekoga“, rekao je Vettel: „Samo sam hteo da kažem da naš uspeh nije slučajan.“


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Alonso: Treba nam druga kategorija bolid


                      Španac smatra da njegovom timu treba potpuno druga kategorija bolida kako bi se borio sa Red Bullom.



                      „Ovo svakako nije iznenađenje. Više nije ni frustrirajuće. Mesto i način na kome me je Mark pretekao su nemogući. To možete samo ako imate potpuno drugu kategoriju bolida. Zasluženo su pobedili, najbolji su u ovom trenutku, a na nama je da obavimo bolji posao. Naše performanse danas nikako nisu bile dobre. Još u petak smo videli da će biti problema i juče sam rekao da će danas biti jako teško. Nismo bili preterano dobri na startu. Hulkenberg me je obišao u krivini 3 i posle sam bio iza njega što svakako nije bilo dobro za gume. Na Suzuki ćemo imati priliku da se vratimo i nadam se da ćemo ponovo biti u borbi za podijum“, rekao je Alonso.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Hamilton: Zasluzili smo vise


                        Hamilton i Rosberg su imali dosta problema na VN Koreje, a Britanac smatra da je njegov tim zaslužio više.



                        „Bilo je zabavno boriti se sa Fernandom, ali i razočaravajuće za nas. Kao tim smo svakako zaslužili više. Bolid je dobro radio, ali prednja desna guma se jako brzo trošila iz nekog razloga. To nas je koštalo dosta vremena, a samim tim i boljeg rezultata. Hulkenberga je bilo nemoguće prestići. Imao je neverovatnu trakciju na izlasku iz krivina i nisam mogao ništa da uradim“, rekao je Hamilton.

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Hulkenberg: Ovo je bila moja najbolja trka


                          Vozač Saubera je trku završio na četvrtom mestu.



                          Nico Hulkenberg je u trku krenuo sa sedmog mesta a na startu uspeo da odbidje Fernanda Alonsa. Vozač Saubera se tako probio do pete pozicije, ali posle okretanja Felipe Masse, Hulkenberg se domogao četvrtog mesta.

                          "Danas sam izvezao najbolju trku u mom životu. I ranije sam imao dosta bolida iza sebe kada sam morao da branim poziciju, ali na ovoj trci to je bilo previše. Lewis me je stalno napadao, pogotovo u zadnjem sektoru. Trkacija bolida je bila zaista dobra i to me održalo na četvrtom mestu", izjavio je Hulkenberg.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Mehanički kvar koštao Toro Rosso bodova


                            Danijel Ricciardo je bio u prilici da osvoji nova dva boda za Toro Rosso, ali ga je mehanički kvar u finišu trke sprečio u tome.



                            „Još uvek nismo sigurni šta se desilo na kraju. Bolid je od jednom počeo da vuče na jednu stranu i bilo je jasno da nešto nije u redu. Znali smo da će vikend biti težak nakon loših kvalifikacija, ali sam nadoknadio nekoliko pozicija na startu. Gume su se brzo trošile i odlučili smo da pređemo na strategiju sa tri zaustavljanja. Ne mogu više da mislim o ovoj trci. Samo hoću da što pre stignem na Suzuku i vratim se na nivo iz prethodnih trka“, rekao je Vergne.

                            „Mislim da smo uradili sve što smo mogli danas. Imao sam dobar prvi stint i pokušao sam da ostanem što duže na stazi. Bolid nije bio savršen, ali je bilo dovoljno da budemo u poziciji da osvojimo bodove. Onda se desilo isto ono što i prošle godine. Izašao sam iz krivine 3, kočio nakon pravca, a bolid je samo odleteo u levo. Kada sam izašao iz kokpita sam na prednjoj levoj strani mogao i sam da uočim da postoji mehanički problem. Šteta je što se ovako završilo, ali je dobro to što smo se i ovde borili među prvih deset“, izjavio je Ricciado.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Williamsu ponovo izmakli poeni


                              Oba vozača tima bila su nadomak plasmana koji donose bodove.



                              "Nisam imao sreće u prvom krugu jer sam zbog incidenta izgubio par pozicija. Prvi stint je bio težak za mene i mučio sam se sa super-mekom gumom, ali se moj tempo popravio već posle zamene pneumatika. Izlazak sigurnosnog automobila me je približio pozicijama koje su donosile bodove. Trudio sam se da očuvam gume za finiš trke kako bi mogao da se borim za poene, ali to se nije desilo", izjavio je Bottas.

                              "Imao sam dobar prvi krug, kada sam se probio do devetog mesta. Trudio sam se da zadržim ovu poziciju, ali mi je izlazak sigurnosnog automobila pokvario planove. Posle restarta ostali bolidi su imali bolji tempo i uspeli su da me obidju. Žao mi je što nisam uspeo da zabeležim bodove i nadam se da ćemo više sreće imati u Japanu", kazao je Maldonado.

                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Kaznjeni vozaci Marussije i Caterhama


                                Vozači ovih timova imali su nekoliko incidenata na stazi.



                                Bianchi i Pic kažnjeni su zbog nepoštovanja žutih zastava, dok su van der Garde i Chilton opomenuti zbog prebrze vožnje kada se na stazi nalazio sigurnosni automobil.

                                Oba Francuza zbog ovoga dobiće kazne od pomeranjem za deset mesta na gridu u Japanu, jer im je ovo bila treća opomena.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X