F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Dennis: Strpljenje je ključna reč za naš tim


    Glavni šef McLarena misli da će timu trebati nekoliko trka da dostigne svoju punu formu.



    McLaren je bio toliko agresivan sa dizajnom svog MP4-30, da bi im mogle trebati dve ili tri trke da dostignu njegov puni potencijal, reči su glavnog čoveka tima iz Vokinga, Rona Dennisa.

    Na nedavnom testu u Herezu, McLaren je akumulirao 79 krugova, dok je tim Mercedesa izvezao impresivnih 515. Na pitanje šta misli o tome, Dennis je odgovorio:
    "Da li smo iznenađeni da je Mercedes po danu radio 100 plus krugova?" postavio je on sam sebi pitanje. "Naravno da nismo. To je bilo za očekivati, to da tim koji izađe iz sezone tako superiorno u idućoj ide istim stopama. U novoj sezoni su nastavili tamo gde su stali u prošloj. Jednostavno."
    On smatra da još uvek nalaze zajedničku reč sa svojim japanskim partnerima, i da još uvek inžinjeri McLarena u potpunosti nisu razumeli mehaniku Honde:

    "Prva i prava reč za sve u timu jeste strpljenje. Naučili smo živeti sa frustracijama, a one su u zadnje vreme baš prisutne u našem boksu. Mi se trudimo da mnogo razmišljamo, umesto da samo skočimo da rešimo problem. Kao prvo i glavno, tu je velika kulturna razlika izmedu nas i Japanaca. Treba vremena da bismo uspostavili pravilnu komunikaciju."

    "Iskreno, ja očekujem da prođu dve ili tri trke u prvenstvu dok ne dohvatimo pravi ritam i u Australiju sigurno dolazimo spremni, ali ne sto odsto. Jednostavno, naš tim je nov i treba nam vremena." rekao je Ron Dennis.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Sainz Jr. srećan što nije u fokusu medija


      Mladi vozač ističe svoje zadovoljstvo što na miru može odrađivati obaveze za koje je zadužen u svom timu


      Carlos Sainz Jr kaže da je srećan što su mediji gotovo zaboravili na njega, i svu pažnju usmerili na njegovog timskog kolegu Max Verstappena.
      Svi razgovori o Toro Rossu počinju sa naznakom kako će mladi Holanđanin debitovati sa samo 17.godina. Sa druge strane to znači da 20-godišnji Sainz može da ide svojim putem bez pritiska novinara, iako je i on takođe ruki, i dolazi nakon svoje strašno uspešne sezone u Renault Seriji:
      "To me ne brine, nije loša stvar za mene da se fokusiraju na Maxa,"kaže on." Zima je dosta lako prošla za mene, i to je bio veoma dobar period. Ali ako me iskreno pitate,što se tiče godina, i ja sam vrlo mlad. Prošle sezone sam postao najmlađi prvak Renault Series u istoriji, a trebao bih reći da imam godina, po novinarima."
      "Nije lako postati najmlađi šampion te serije u njenoj istoriji, i to još sa najvećim brojem najbržih krugova u jednoj sezoni. Sa druge strane, to mi daje za pravo da u ovoj sezoni očekujem dosta dobar plasman sa mojim timom," kaže Sainz.
      Šef Toro Rosso,Franz Tost je priznao da njegov tim očekuje plasman od petog mesta na kraju sezone:
      "Tim od mene ne očekuje ništa više nego od Maxa, iako sam stariji tri godine.Pritisak je ipak isti za obojicu."


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Renault angažovao Illiena za konsultanta


        Šef Renaulta Abiteboul smatra da su angažman uradili u pravom trenutku za tim u cjelini



        Renault se nada da će njihove šanse za zatvaranje gapa za Mercedesom biti veoma povećane angažovanjem novog timskog savetnika, Mario Illiena.
        Illien je kao Ilmor Engineering prvi put ušao u F1 davne 1989, kada formira partnerstvo sa Mercedesom. Nedugo nakon toga ulaze u posao i sa Mc Larenom, a rezultat su brojne gran pri pobede, i osvojena svetska prvenstva.
        Illien Engine Company je sada ponovo u F1,a zadatak joj je vratiti tim Renaulta na staze uspeha, posle prelaska na Mercedesove agregate.
        Generalni direktor tima Cyril Abiteboul kaže:
        "Mario je prava osoba koja može oceniti kvalitet našeg rada, "tvrdi Cyril." Istina je da se moramo transformisati, i biti otvoreni za spoljni uticaj. Maria vidim kao osobu koja ima znanje da se transformišemo, i osobu koja nam može doneti dragoceno znanje u veoma bitnim predstojećim danima."
        Abiteboul smatra da će sezona 2016.biti ključna po mnogo čemu:
        "To je prelomna godina. Sve bi moglo eksplodirati u nešto sasvim drugo, i to je godina u kojoj zaista morate imati pravi paket po važećim propisima. Ako ste tad u lošoj situaciji, to nije možda samo za jednu sezonu, već za više njih u nizu. Zato je 2016. godina prekretnica, i pre nego što ta prekretnica dođe, mi moramo odraditi dosta stvari. U cilju toga, moram reći da je ovo sa Mariom dugoročni plan. Illien je spoljna ,a ne interna podrška, jer je u pitanju firma, i kao dobavljač on je i deo Renaultovog plana za napredak, "rekao je za Autosport direktor Renaulta.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Force India u Barseloni sa prošlogodišnjim bolidom


          Iz tima obrazlazu kako i pored maksimalnih napora nisu uspeli pripremiti novi bolid za drugi ovosezonski test u Barseloni


          Postoji dobra i loša vest u Force Indii. Oni će nastupiti na drugom testu ove sezone u Barseloni, ali sa starim bolidom, iz prošle sezone, VJM07.
          Tim tvrdi da je razlog za odlaganje predstavljanja novog bolida čisto finansijske prirode,i da oni tu teško šta mogu promeniti. Naime, po stavu tima,oni su se nadali novom bolidu na ovom testu u Barseloni, ali će bolid po trenutnom stanju stvari biti spreman tek za poslednji finalni, predsezonski test, takođe na stazi Catalunya:
          "Naporno radimo kako bi novi automobli bio spreman ,ali doneli smo odluku da u Barselonu dođemo sa starim bolidom, i da budemo prisutni tamo, a u međuvremenu, nastavimo sa ubrzanim razvojem našeg novog bolida,"reči su timskog predstavnika za medije,koje je prenio Sky Sports Online." Očekujemo da se novi bolid pojavi na završnom testu. U fabrici su u ovom trenutku jako zauzeti. Svako od radnika maksimalno forsira da bi ispoštovao vremenski rok koji smo sebi zadali."
          Po izjavama tima, oni će u Barseloni sa starim bolidom testirati pneumatike, i određene delove šasije za novi bolid.

          Da se nadovežemo na ovu priču vezano za kašnjenje, u kojoj tim nije mogao ništa da promeni.
          Naime,kako znamo, tim Force India krenuo je sa testiranjem novog bolida u vazdušnom tunelu u Kelnu, ili je trebao krenuti, početkom decembra.
          Kako je tim Caterham ovom industrijskom kompleksu bio dužan određenu svotu novca, za testiranja svog bolida, India nije mogla krenuti sa radom dok vlasnici kompleksa nisu izmirili svoja potraživanja od tima koji je u stečaju. Zato je po tvrdnjama uprave Force Indie do kašnjenja došlo i pre nego što se zvanično počelo sa testiranjima.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Lopez: Renault se fokusirao samo na Red Bull


            Gerard Lopez priznao je da prošle sezone pogonska jedinica nije bila jedini problem za njegov tim.



            Lotus je prošle godine imao užasnu sezonu koja je praćena velikim problemima zbog loše Renaultove pogonske jedinice. Tim je pored toga imao sve veće probleme, ali od kada je francuski proizvođač rešio da Red Bull postavi za svog glavnog klijenta, tim iz Enstona se odlučio da pređe na Mercedesove agregate.

            "Bilo bi sve bolje da se oni nisu fokusirali samo na jedan tim. Ipak, Renault nije bio jedini krivac za naše probleme. Mi smo se konstantno poboljšavali ali naša sezona bila je gotova na osam ili devet trka pre kraja." kazao je Lopez.

            On je dodao da su oni imali pozitivan pomak kada su rešili da se prebace na Mercedesove agregate. Zbog toga tim je imao mnogo oprezniji pristup u dizajniranju bolida E23.
            "Ovoga puta nismo bili agresivni. To nije zbog toga što naš projekat E22 nije uspeo već smo sami sebe upucali u noge kada samo prošle godine pokušavali da razvijanjem bolida dostignemo što veću maksimalnu brzinu." dodao je on.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Wehrlein testira za Force Indiju u Barseloni


              Mladi Nemac inače test vozač Mercedesa, trebao bi voziti bolid Force Indije na drugom predsezonskom testu.



              Mercedesov test vozač, Pascal Wehrlein navodno će testirati za Force Indiu naredne nedelje. Informacija je stigla nakon zvaničnog saopštenja ovog tima da će testirati u Barseloni, ali sa prošlogodišnjim bolidom.

              Wehrlein, koji je registrovan kao test vozač već je imao priliku da vozi F1 bolid i da testira i to na prošlogodišnjem post sezonskom izletu u Abu Dhabiju kada je vozio je bolid Mercedesa.
              Međutim, raport iz Nemačke govori kako bi za nekoliko dana trebao nastupiti za volanom Indie, koja od Mercedesa kupuje pogonske agregate.


              Iako njihovo učešće u Braseloni još treba i službeno potvrditi a Force India otkriva da neće uopšte pozivati svoje redovne vozače, Nico Hulkenberga i Sergio Pereza ni za jedan od četiri dana testa:
              "Voziti će rezervni vozači." rekao je za novinare Bob Fernley, zamenik glavnog šefa tima.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Renault još uvek ne ispituje limite motora za 2015


                Renault je potvrdio da na Herezu novi agregat nije vožen sa papučicom gasa pritisnutom do kraja. Mogućnost i performanse tek dolaze na proveru.


                Fabrički tim Red Bull, evidentno ima poteškoća na startu zimskih testova i bori se za tempo novog RB11. Pod poklopcem je novi, obimno dorađeni agregat, rezultat novih izmenjenih pravila u ovoj oblasti . Naravno, motor je u fazi razvoja, a po svemu sudeći razvoj će se po sistemu tokena, nastaviti i u dobrom delu sezone.

                Nakon prvog testa u Jerezu doktor Helmut Marko opovrgao je glasine o tehničkim problemima na RB11, insistirajući da je bolid miks novih i starih delova i novog agregata sa redukovanom snagom.

                Renaultov inženjer Remi Taffin, potvrdio je da je agregat na prvom testu na Herezu koristio 80 do 90% snage, kao i da će do prve trke snaga biti postepeno povećavana.

                "Na Jerezu smo bili oko 1,5 sekundi ispod našeg punog potencijala što se sirove snage tiče, ali moram da čuvamo agregat da bismo ostavarili što veću kilometražu. U Barseloni ćemo se posvetiti performansama agregata i ispitivati njegove limite".

                Renault se na početku turbo ere prošle godine prilično namučio, a Chris Horner je otkrio da je Mercedesov agregat bio snažniji za oko 75KS.

                "Definitivno smo napravili korak napred. Ostaje da se vidi kako stojimo u odnosu na konkurenciju", dodao je Taffin.

                Reno je kao pomoć pozvao i Maria Iliena, poznatog inežnjera, vlasnika kompanije specijalizovane za agregate visokih performansi. Po rečima šefa Renaulta Cyril Abiteboula, upravo bi Illien trebao da bude bitan faktor u razvojnoj agendi francuskog proizvođača i donese prevagu i konkurentnost, a u predstojećoj sezoni potpomogne da se smanji zaostatak za Mercedesom.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Problemi za McLaren u Barseloni


                  Drugi predsezonki test na stazi Catalunya još nije ni počeo, a McLaren je već doživeo nove probleme na stazi sa svojim bolidom.



                  Za ekipu iz Wokinga je ključno da napravi kakav takav napredak na ovonedeljnom testiranju u Barseloni i zato je tim bio prvi koji je počeo sa pripremama.

                  Oni su u ponedeljak čak i iznajmili stazu za potrebe snimanja promotivnih materijala. U bolidu je bio Jenson Button, a izveštaji koji dolaze sa staze od ljudi koji su bili u okolini i špijunirali napredak britanskog tima, nisu dobri.
                  Ono što što je iz prve svakako bilo primetno je da se bolje za sada nisu menjale, kao i da tim i dalje nema glavnog sponzora.
                  Ocevici javljaju da je MP4-30 ponovo imao probleme na stazi i da je kompletirao manje od deset krugova. Ovu informaciju je potvrdio i španski list AS koji je preneo da je bolid jedva prešao dva kruga tokom celog dana, dok je Marca dodala da McLaren nije pokazao nikakvo poboljšanje od testa u Herezu.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Nasr nije zabrinut zbog neuspeha u GP2


                    Brazilac tvrdi da nema treme radi neuspeha u predseriji F1



                    Felipe Nasr je imao niz propusta u pokušaju da osvoji Gp šampionat, pre svog prelaska u F1. Međutim, on kaže da je pokazao sposobnost da pobeđuje u trkama.
                    Brazilac će ove godine voziti u F1, nakon što je tri sezone proveo u nižim serijama. Gledano sa te strane, dosta njegovih prethodnika koji su dolazili iz GP2 serije, dolazili su kao prvaci serije.Najbolji rezultat Nasra bio je treće mesto prošle sezone.On kaže:
                    " Nisam bio prvak iz nekoliko razloga. Serija je dosta konkurentna i svaka greška ima svoju težinu.Dobra stvar, po meni je to da sam četiri puta pobeđivao i da znam kako se to radi. Nisu svi vozači F1 i šampioni GP2 serije i to bi bilo nemoguće. Jednostavno, prošle sezone bilo je nekih grešaka od strane mog bivšge tima i neke druge stvari se nisu uklopile kako treba. Naravno da bi bilo najbolje da sam bio šampion" rekao je Felipe Nasr u intervjuu za brazilski Total race.com.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Cowell: Rivali nas ove sezone mogu stići


                      Mercedesov šef misli da ove sezone neće biti toliko nedostižni


                      Glavni šef motornog odjelenja ovog nemačkog tima Andy Cowell insistira da rivali mogu sigurno ove sezone stići Mercedes, ali sa druge strane ističe da baš radi takve situacije ni Mercedes neće sedeti skrštenih ruku:
                      "Pravila su ista za sve, znači,svako ima istu šansu. Ne vidim razlog zašto naši rivali ne mogu napraviti dobar agregat, kao što je naš" kaže Cowell za Auto Motor und Sport.
                      "Naravno da ni mi ne tapkamo u mestu,ali što ste na višem nivou razvoja, to su sve manje i manje mogućnosti za napredak. Sa druge strane shvatili smo da ne postoje deklarisane granice u razvoju F1 motora."
                      Iako njihovi rivali tačno znaju šta treba popraviti, Cowell smatra da će Mercedes ipak ponovo pokušati odmaći korak više u odnosu na konkurenciju:
                      "Ferrari i Renault imaju za cilj više od onog što mi imamo u ovom trenutku. Honda je mala nepoznanica, ali njihovu sposobnost ne treba podceniti. Mi grabimo velikim korakom napred, ali nisam baš siguran da će to biti dovoljno da budemo bolji od konkurencijeu novoj sezoni."


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Arrivabene: Sebastian je Michaelova karbonska kopija


                        Šef Scuderie impresioniran nemačkim vozačem i njegovim odnosom prema poslu


                        Novi šef Ferrarija, Maurizio Arrivabene, priznao je da je ponekad zapanjen sličnošću između Sebastiana Vettela i Michaela Schumachera.
                        Razgovarajući sa Ferrarijevim insajderom, Leo Turrinijem koji vodi blog Quotidiano.net., Arrivabene je rekao:
                        "Bio sam ovde i u toku Michaelove ere, u srcu tima i moram priznati da postoje trenuci kad gledam Vettela i oduševim se. Oduševim se kad shvatim koliko je kopija Schumachera, ali karbonska kopija.Za one koji ih poznaju sigurno da postoje impesivne sličnosti. Nadam se da će i rezultati na stazi vremenom biti slični,"rekao je Arrivabene.
                        Takođe,on je zadovoljan odnosom izmedu timskih kolega, Vettela i Raikkonena;
                        "Između njih postoji zdrava saradnja. Ja lično verujem u Kimija i nikad nisam skrivao tu činjenicu. Oni su prijatelji i imaju veliku želju za saradnjom."
                        Što se tiče predsezonskih testova u Jerezu, gde je Ferrari bio veoma dobar, Arrivabene kaže:
                        "Očigledno, najvažniji test će biti prva trka. U Melburnu svi moraju skinuti maske i otkriti svoje adute."
                        "U Jerezu, Mercedes se skrivao. Sa Hondom uvek očekujem pozitivna iznenađenja i nikad ne znate šta mogu uraditi."


                        P.S. ne bih se bas u potpunosti slozio sa Mauruciom...mozda jeste predan poslu kao Michael, ali Schumacher ima ono sto Vettel nece nikad (vec sam pricao o tome), a to je-agresivan je, drzak, bezobrazan i nema respekta ni prema kom na stazi... ali ipak...to je Michael Schumacher, sedmostruki svetski sampion





                        Keep Fighting Michael

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Marussija postala Manor i uplatila za učešće u šampionatu


                          Manor je na dobrom putu da se ove sezone nadje na F1 gridu.



                          Posle nekoliko aukcija i gubitka određenih delova tima, kao i zgrade u Banburiju, Marussia je dala određene znakove života. Iza tima stao je novi konzorcijum i sada ova postava se vratila na prvobitno ime koje je nosila još od osnivanja - Manor.

                          Naziv "Manor F1 Team" pojavio se na svim internet stranama i socijalnim mrežama u trenucima kada tim polako izlazi iz stečaja.
                          Italijanski Autosprint prenosi da je Manor platio zvanično ratu za učešće u šampionatu za narednu sezonu.
                          "FIA još uvek drži otvorena vrata ovom timu pa tako zvanična lista još nije potvrđena. Prema nekin našim izvorima održaće se određeni razgovori ove nedelje gde bi se odredila budućnost Manora posla izlaska iz stečaja." pisalo je u ovom listu.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Ferrari predstavio radikalni koncept F1 bolida


                            Italijanski tim prezentovao je svoju viziju o budućnosti Formule 1.



                            Ferrari je u poslednje vreme podneo više žalbi o trenutnom stanju u Formuli 1, gde je i pritom novi šef tima Maurizio Arrivabene kazao da je ovom šampionatu potrebna velika promena. Tim iz Maranela pokušava da svoje planove već 2017. godine sprovede u delo a Ferrari je već danas na svom sajtu prikazao slike bolida koji bi mogli da po njihovom mišljenju promene budućnost ovog sporta.




                            "Da li bi bilo moguće da se na stazi pojave bolidi koji ne bi bili samo tehnološki napredni već i agresivni po svom izgledu. To ne bi bilo moguće ukolio ne napravimo izmene u tehničkom pravilniku. Uz male izmene došli bi smo u situaciju da imamo ovakav dizajn bolida. Naš izazov je bio da napravimo auto koji bolje izgleda." kazao je Arrivabene.



                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Susie Wolff testira za Williams prvog dana u Barseloni


                              Ona će tako sutra imati priliku da odradi i prvu punu test sesiju u novom bolidu FW37.



                              Wolff je ostavila pozitivan utisak na sve u timu prošle sezone kada je bila odlična na dva slobodna treninga, zbog čega je njena uloga u timu proširena.

                              Felipe Massa i Valtteri Bottas će voziti drugog i trećeg dana, dok će četvrtog podeliti vozačke dužnosti.
                              Očekuje se da će Susie Wolff ove sezone dobiti još prilika da se dokazuje na slobodnim treninzima tokom trkačkih vikenda.



                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Andera Stella stigao u McLaren


                                Ovaj inženjer je posle 15 godina napustio Ferrari.



                                McLaren je nešto ranije stigao na stazu pored Barselone jer je želeo da odradi svoj dan za snimanje promotivnog materijala. Pravilima je dozvoljeno da svaki vozač izveze po 50km, ali kako prenose određeni mediji nova McLaren-Honda nije prešla ni približno toliko kolimetara.

                                Ipak, isti izvori prenose da se u garaži tima našao i Andera Stella koji se odlučio da napusti Ferrari i zajedno sa Fernandom Alonsom dođe u Voking. Ovaj inženjer je dugo radio u Maranelu a pre svega sarađivao je i sa Michaelom Schumacherom i Kimijem Raikkonenom.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X