Pozdrav svima, dobrodosli u F1 2015.
F1 2015
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Bottas najbrži prvog dana testiranja u Abu Dabiju
Finac je danas imao najbolje vreme, dok je McLaren-Honda imala velikih problema sa bolidom.
Osvajač treće pozicije na VN Abu Dabija je uz pomoć super meke komponente guma danas postavio najbolje vreme od 1m43.396s Njegov sunarodnik u Ferrariju Kimi Raikkonen je imao drugo vreme sa svega četiri hiljaditinke zaostatka. Sebastian Vettel je po prvi put bio u garaži Ferrarija, ali samo u ulozi posmatrača. Iza Raikkonena je završio Nico Rosberg koji je danas vozio najviše krugova od svih (114).
Svi oni koji su željno isčekivali da po prvi put na stazi vide McLaren-Hondu su ostali donekle razočarani pošto je eksperimentalni bolid MP4-29H/1X1 u Vandoorneovim rukama kompletirao svega tri kruga nakon brojnih problema sa elektronikom. Međutim, kada se i pojavio na stazi bilo je raznih problema, a dva sata pre kraja testa se bolid pokvario na stazi u svom drugom instalacionom krugu zbog čega je istaknuta crvena zastava.
Šampion GP2 serije Jolyon Palmer je imao četvrto vreme u Force Indiji iza Rosberga. On je zbog problema sa motorom vozio samo 37 krugova, ali je onda u finišu zamenio Carlosa Sainza Juniora u Red Bullu. Sainz u Red Bullu i Will Stevens u Caterhamu su kompletirali prvih šest.
Rezervni vozač Lotusa Charles Pic je bio sedmi ispred Ericssona koji je debitovao u Sauberu i Maxa Verstappena u Toro Rossu. Verstappen takođe nije imao preterano dobar dana pošto se slupao u trećem krugu nakon problema sa prednjim vešanjem.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
-
-
Svaka (ti) čast majstore! E ovo je čudo od čoveka! (mislim na Pro-a).Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Todt obnavlja kampanju ograničenje troškova
Predsjednik FIA-e kaže da je krajnje vrijeme da se nešto poduzme povodom velikog trošenja novca.
Jean Todt kaže da se nada da će u skoroj budućnosti uspjeti da oživi planove za ograničenjem troškova, a sve radi pokušaja da se pomogne ovom sportu u velikoj finansijskoj krizi koja ga potresa. Ranije ove godine, prijedlog ovakve vrste je glatko odbila strateška grupa, čiji su članovi šest timova, FIA i FOM. Nedugo nakon toga, dva tima F1 su otišla u stečajni postupak.
Trenutno, Lotus, Force India i Sauber, aktivno rade na usvajanju, po njima, poštenijeg načina raspodjele novčanog bonusa od 9oo. miliona dolara, koje im na kraju svake godine pripada. Međutim i pored takvih nastojanja Todt ima svoj određen stav i zadržao je tendencije da se troškovi takmičenja smanje.
"Trenutno u F1 imamo četiri problema: smanjenje ukupnih troškova, optimizaciju takmičenja, smanjenje troškova izrade pogonskih jedinica, te kao zadnje, ali možda najbitnije i nastojanje da se svi timovi uspiju zadržati na gridu i naredne sezone." rekao je Todt.
"Nedavno smo imali razgovor o ograničenju troškova, i na tom sastanku od svih koji su mu prisustvovali, jedino sam ja glasao za smanjenje troška. Čak je i Lotus, koji je tvrdio da su prevelika ulaganja novca u razvoj bolida i samo takmičenje, oštro glasao protiv mog prijedloga."
"Ponovo ćemo imati sastanak povodom toga i ponovo ponudićemo iste stvari. Vidjeti ćemo da li će timovi usvojiti prijedloge ovaj put." dodao je Predsednik FIA-e.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Neumoran si! I posvećen temi! (sezona 2015 je već počela a nisi kasnio ni za timovima a kamoli profesionalnim novinarima)Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Testiranje 2014. Abu Dabi: Dan 2 - 26.11.2014.
Ovo je ujedno i poslednji trkački dan u ovoj sezoni.
Na stazi Jas Marina se polako privršava ovogodišnja sezone a na završnom danu testa nastupiće pored standardnih vozača još i neke mlade snage.
Red Bull: Daniel Ricciardo
Mercedes: Pascal Wehrlein
Ferrari: Raffaele Marciello
Lotus: Esteban Ocon
McLaren: Stoffel Vandoorne
Force India: Spike Goddard
Sauber: Marcus Ericsson
Toro Rosso: Max Verstappen
Williams: Felipe Nasr
Caterham: Will Stevens
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Bottasov menadžer odbacio Ferrarijeve navode
Mika Hakkinen je rekao da će Valtteri Bottas i naredne sezone ostati u Williamsu.
Italijanska novina La Gazzetta dello Sport saopštila je ove nedelje da bi Kimi Raikkonen po isteku svog ugovora mogao da napusti tim a da bi Ferrari ovog Finca moga da zameni novim Fincem, odnosno Valtterijem Bottasom.
Bottas je na trci u Abu Dabiju zabeležio svoj šesti podijum i u Italiji je već viđen kao novi timski kolega Sebastijana Vettela. Claire Williams je dodala da će oni učiniti sve kako bi Valtteri ostao tu gde jeste a istu stvar potvrdio je i Mika Hakkinen.
"Valtteri će ostati u Williamsu i naredne godine. Još je rano razmišljati o 2016. ali definitivno njegova forma ide u pravom smeru. On je imao fantastičnu sezonu, gde je zabeležio dva druga mesta i četiri treće pozicije i tako je pokazao koliko dobro radi svoj posao." izjavio je Hakkinen za finski Ilta-Sanomat.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Marko: Vettelovo prisustvo u Ferrariju nije pravno ispravno
Sebastian Vettel je jučerašnji dan proveo u garaži svog novog tima.
Samo nekoliko dana posle zadnje trke u sezoni, Red Bullov šampion se pojavio u garaži Ferrarija za koji će voziti od naredne godine. On je imao priliku da razgovara sa inženjerima, upoznaje sa sa ostatkom osloblja kao i da preko radija sluša test Kimija Raikkonena.
Nemac je prošle nedelje bio vidno nezadovoljan kada je Red Bull odlučio da blokira njegov test sa Ferrarijem.
"Inžinjeri Red Bulla su se uspaničili da ću ja tada odati sve naše tajne Ferrariju." kazao je Nemac.
Ipak, Sebastian se tokom prvog dana testa pojavio u garaži Ferrarija pre svog vremena, pa je Helmut Marko kazao da je na taj način Vettel prekršio svoj ugovor sa Red Bullom.
"Taj potez nije pravno ispravan." kazao je Marko.
Zbog toga Nemac u poslednje vreme nije dobijao informacije od Red Bulla o novom bolidu.
"Naravno da bi te informacije njemu bile dostupne da je ostao sa nama. Formula 1 je veoma konkurentan posao i uvek postoje određeni podaci koji vozači prenose od timova do timova. Ali Sebastian je veoma profesionalan, pa tako ne mislim da je u poslednje vreme sa našim inženjerima pričao o novom bolidu." kazao je Christain Horner.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
I Danska želi trku Formule 1
Ova zemlja želi da od 2018. bude domaćin karavana Formule 1.
Danske novine Herning Folkeblad su napisale da ova nordijska zemlja zajedno sa svojim vozačem Kevinom Magnussenom razmišlja o održavanju trke od 2018. godine. Zvaničnici ovog projekta su u januaru zakazali sastanak sa Berniem Ecclestonom povodom prvih razgovora radi ostvarenja ovog plana.
"Nije bitno koliko će vremena proći da se održe prvi sastanci, ali bitno je da radimo na tome da dovedemo Formulu 1 u Dansku." kazala je Helge Sander, bivša ministarka nauke, tehnologije i razvoja.
Takođe, oval list navodi da Sander pokušava da potreban kapital sakupi od velikih danski firmi kao što su Saxo Bank i modni brend Bestseller.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Boullier: Ne znamo u čemu je problem sa Hondinim motorom
McLaren već drugi dan ne uspeva da identifikuje problem sa Hondinim motorom koji ih sprečava da testiraju u Abu Dabiju.
„Elektronika se čudno ponaša. Sve smo uključili u garaži i sve je radilo u početku. Onda su se pojavili problemi i više ništa nije radilo. Isključili smo sve, rastavili delove, testirali ih posebno i radili su. Danas imamo potpuno nepoznat problem. Sve je bilo spremno. Petnaest minuta pre početka sesije smo upalili motor i pojavili su se novi problemi. Ipak, smatram da ovo nije toliki problem pošto su ova dva dana mogla da budu samo bonus. Da smo se sa ovakvim problemima pojavili na prvom testu u Herezu, onda bi bilo problema. Ono što je dobro je što ćemo i pored ovih problema dosta naučiti, ali ipak frustrirajuće je što ne možemo da izađemo na stazu“, rekao je Boullier.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Botas najbrži prvog dana testa u Abu Dabiju
Valteri Botas je postavio najbrže vreme prvog dana završnog testa sezone u Abu Dabiju - 1m 43.396s. Bolid Meklaren-Honda "zatajio", komletirana samo tri kruga
Vilijamsov Finac koji je na završnoj trci sezone završio na podijumu, postigao je najbrže vreme na finalnom testu, što je najlepši mogući način za rastanak sa bolidom FW36.
Stofel Vandorn u Meklarenu MP4-29H, je na dugo isčekivanom debiju Honde imao je tehničkih problema. Bolid je otkazao poslušnost već u drugom krugu. Pred sam kraj treninga Vandorn je izašao na stazu i odvozio još jedan krug.
"Nadali smo se da ćemo napraviti više krugova danas ali su podaci o gorivu ielektronika nekoliko puta zaustavili bolid. Tim analizira situaciju i nadam se da ćemo sutra napraviti više krugova. Ipak, ovo je bio pozitivan dan za nas. U ovoj fazi razvoja, svaki krug koji odvozimo je veliki uspeh i bolje je da ovakve probleme rešavamo u novembru nego sledeće godine u februaru na Herezu", izjavio je Vandorn.
Kimi Raikonen je postavio drugo vreme dok je njegov novi klupski kolega, Sebastijan Fetel, proveo neko vreme u garaži Ferarija, upoznavajući novi tim..
Niko Rozberg je na poziciji 3 sa ovog puta ispravnim hibridnim pogonom u njegovom Mercedesu W05. Nemac je odvozi 114 krugova što je rekord dana.
Nadavno krunisani GP2 šampion, Džolion Palmer, postavio je četvrto vreme u bolidu Fors Indije. Problemi sa motorom uskratili su mu deo prepodnevne sesije, a problemi su se nastavili i popodne, što je izazvalo nekoliko crvenih zastava.
Zaista sam uživao u prvom F1 iskustvu. I pored tehničkih problema uspeli smo da odvozimo skoro sat vremena i uđemo u tempo vrlo brzo. Tim mi je dao šansu na kojoj sam im zahvalan i želeo bih da dobijem neku ulogu u ovom timu", rekao je Palmer.
Šampion Formule Reno 3,5l, Karlos Sajnc mlađi, dobio je šansu u Red Bulu i postavio peto vreme dana. Vil Stivens u Kejtremu našao se na šestom mestu. Oba vozača odvozila su preko 100 krugova.
Lotusov rezervista Šarl Pik postavio je sedmo vreme, dok je doskorašnji vozač Kejtrema, Markus Erikson testirao Zauber.
Maks Ferštapen je testirao za Toro Roso. Problemi sa ogibljenjem "poslali" su ga u barijeru već u trećem krugu. Ipak, bolid je popravljen, pa se u završnici uspeo vratiti na stazu i odvoziti preko 50 krugova.
Nekoliko vozača će nastaviti sa programom i drugog dana, a pojedini timovi pružiće šansu i novim mladim talentima.
Nezvenični rezultatai prvog dana testa u Abu Dabiju:
1. Bottas, Williams, 1m 43.396s, 80 laps
2. Raikkonen, Ferrari, 1m 43.888s, 81 laps
3. Rosberg, Mercedes, 1m 44.512s, 114 laps
4. Palmer, Force India, 1m 45.516s, 37 laps
5. Sainz, Red Bull, 1m 45.339s, 100 laps
6. Stevens Caterham, 1m 45.436s, 102 laps
7. Pic, Lotus, 1m 46.167s, 89 laps
8. Ericsson, Sauber, 1m 46.253s, 95 laps
9. Verstappen, Toro Rosso, 1m 47.194s, 55 laps
10. Vandorn, McLaren, no time, 3 laps
Preuzeto sa f1-srbija.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Wehrlein najbrži poslednjeg dana testiranja u Abu Dabiju
Rezervni vozač Mercedesa Pascal Wehrlein je danas imao najbolje vreme, dok su se problemi za McLaren-Hondu nastavili drugi dan za redom.
McLarenov bolid je ponovo veći deo dana proveo u garaži zbog problema sa elektronikom. Stoffel Vandoorne se pojavio na stazi kasno popodne, ali su posle dva kruga u boks morali da ga vrate kamionom.
Za to vreme, vozač iz DTM serije Pascal Wehrlein je prvo tokom pre podneva imao najbolje vreme od 1m44.557s, a potom je kasnije tokom dana zabečežio i najbrže vreme testa od 1m42.624s.
Vozač GP2 serije Raffaele Maricello je danas imao svoj debi u bolidu Formule 1. On je u Ferrariju imao drugo vreme koje je bilo malo manje od šest desetinki sporije od Wehrleinovog.
Max Verstappen je danas uspeo da nadoknadi vreme koje je izgubio juče nakon problema sa prednjim vešanjem. On je na kraju imao treće vreme ispred Marcusa Ericssona koji je vozio 112 krugova.
Will Stevens je bio peti u Caterhamu, ali se njegovo testiranje završilo nešto ranije pošto je četrdesetak minuta pre kraja morao da se zaustavi na stazi zbog curenja goriva.
Vozač Formule 3 Spike Goddard je bio šesti na debiju u Force Indiji, dok je Daniel Ricciardo u Red Bullu bio sedmi. Autralijanac je takođe morao ranije da završi testiranje nakon što se njegov Red Bull zapalio na stazi.
Novi vozač Saubera Felipe Nasr je po poslednji put bio u bolidu Williamsa. On je nakon problema tokom prvog dela sesije uspeo da nadoknadi vreme i vozi 82 kruga sa osmim vremenom. Iza njega su bili samo još Alex Lynn i šampion Evropske Formule 3 i GP3 serije Alex Lynn koji su podelili vozačke dužnosti u Lotusu.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
-
Ferrari špijunirao Mercedes u Abu Dabiju?
Mercedes veruje da je na testu bio blisko posmatran od strane Ferrarija.
Italijanska novina La Gazzetta dello Sport i nemački magazin Bild objavili su slike plave žene koja na sebi ima Ferrarijevu uniformu kako koristi infracrvenu kameru i snima Mercedesov pobednički bolid, odnosno da je sve vreme stojala iznad garaže nemačkog tima.
Priča se i da su određeni ljudi iz Mercedesa došli na ovu VIP tribinu kako bi zamolili ovu damu da prestane sa snimanjem.
Na pitanje Bilda o ovoj situaciji zvaničnik Ferrarija je odgovorio da se ništa specijalno nije desilo.
Preuzeto sa f1-serbia.comYou can run, but you can't hide.
Comment
-
Comment