F1 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    #46
    Mercedes i naredne sezone nastavlja evoluciju ovogodišnjeg bolida


    Nemački tim želi da upotrebi 90% dizajna sa ovogodišnjeg bolida u narednoj sezoni.


    Mercedes je u protekle četiri godine dominirao u najbržem cirkusu, ali je u ovoj sezoni po prvi put u V6 eri imao dostojnog protivnika u vidu tima iz Maranela. Inače, u 2017. stupila su nova aerodinamička pravila, pa tako tim iz Štutgarta veruje da ima dosta dobru bazu za nastavak razvoja i u 2018.

    Govoreći za F1 Racing magazin, šef dizajnera Mercedesa John Owen kazao je da je W08 pokazao izuzetno dobru fleksibilnost.
    “Postavili smo određene ciljeve a to je da 90% stvari sa W08 prenesemo na novi bolid. Možda je malo čudno što nećemo uraditi u potpunosti, ali i u narednoj godini nas čeka neka manja promena pravila tako da je potrebno da ostavimo prostora. Gume će se drugačije ponašati tako da moramo biti spremni na neke promene.”
    “Za neke stvari još ne znamo kako će se odvijati, zbog toga želimo da prođemo kroz sve scenarije. Probaćemo da spremimo bolid na što bolji način. Nažalost to nije bio slučaj prošle godine, tako da smo morali da pravimo velike kompromise.” dodao je Owen.
    On je dodao da veća unapređena njegov tim očekuju tokom druge i treće godine ovih tehničkih propisa.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      #47
      Mercedes ovu godinu završava sa gubitkom u poslovanju


      Prema najnovijim podacima nemački tim je ovu šampionsku godinu završio sa malim gubitkom.


      Ako se uzme u obzir da je Mercedes prošlu godinu započeo sa novcem pridošlim iz 2015. u ovu godinu nemačkim imao je povećanje početnog budžeta za oko 35%, jer je 2017. započeo sa novcem iz prošle sezone koje je okvirno iznosio oko 290 miliona funti.

      Ipak zbog promene pravila u 2017. Mercedes je kao i ostali timovi morao da potroši više para, jer je u 2016. vodio dva paralelna programa. Zbog toga njihovi troškovi su se povećali za 10%, ali je sa druge strane odelenje za motore napravilo profit od 1.5 miliona funti jer je svoje agregate prodavao Force Indiji i Williamsu.
      Kada sve podvuče konačni račun, sa plaćanjima raznih taksi od 16 miliona funti, i sa određeim profitom, Mercedes je na kraju uknjižio mali gubitak od 2.3 miliona funti.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        #48
        Wolff: Halo je težak i ružan i želeo bih da ga nemamo na bolidu


        Šef Mercedesovog tima nije veliki ljubitelj novog zaštitnog sistema za kabinu vozača.


        Posle godinu dana testiranja i isprobavanja, FIA je odlučila da od 2018. godine Halo zaštita bude sastavni deo novih bolida. Ova odluka ponela je dosta kontraverzi ali za sada nije došlo do promene odluke, kao i da upravo ovaj deo stavra velike probleme inženjerima oko samog dizajna novih automobila.

        “Ovo je užasan komad. Imalo sam prilike da vidim naš prvi prototip. To je jedan veliki deo metala, koji je dosta težak i koji se nikako ne uklapa u prirodu svih bolida. Ali mi moramo da se brinemo o bezbednosti vozača, ali ako će ovaj sistem pomoći u spašavanju života onda moramo da ga ugradimo.” kazao je Toto Wolff.
        Kao i ostali i Wolff se nada da će Halo zaštita tokom vremena evoluirati, što bi pomoglo inženjerima u njegovom konstruisanju.
        “Možda ćemo u budućnosti naći neko rešenje koje će zadovoljiti sve, nas inženjere i sve ljubitelje. Što se tiče aerodinamičkog razvoja nisam se previše upuštao u to, jer vidim da svi imaju isti problem. Verovatno će se težina bolida povećati za oko 10kg.” dodao je šef Mercedesa.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          #49
          Lauda: Red Bull je previše platio za Verstappena


          Jedan od vodećih ljudi u Mercedesu kazao je da oni nikada nisu pregovarali sa mladim Holanđaninom.


          Max Verstappen i Red Bull ove godine produžili su svoju saradnju, pa će tako Holanđanin ostati u timu iz Milton Kinsa sve do kraja 2020. godine. Veruje se da će on od naredne godine upravo zarađivati između 25 i 30 miliona dolara po sezoni, kao i da je ova cena narasla pre svega što je Verstappen možda pregovarao i sa Mercedesom. Ipak, Niki Lauda je demantovao ove navode:

          “Mi nikada nismo poslali ponudu Maxu. Imam dobar odnos sa Helmutom Markom, često pričamo dok letimo zajedno. Danas smo razgovarali o Verstappenu i ja sam mu rekao da su mogli da uštete dosta novca jer mi nikada nismo pregovarali sa njim.” izjavio je vodeći čovek Merecdesa.
          Ali i prvi čovek Red Bulla insistira da je zadovoljan dogovorom sa svojim vozačem.
          “Mi smo sa njim podelili planove za našu budućnost, jer želimo da do 2020. imamo najbolje ljude u timu i dobre opcije oko odabira partnera. Zajedno smo bili u Hondinoj bazi u Sakuri i njihova infrastruktura je neverovatna. To ga je ubedilo. On je svakako iskoristio situaciju kako bi podigao svoju cenu, ali to je mala cifra u odnosu na ono što imaju Vettel i Hamilton.” kazao je Marko.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            #50
            Horner želi da zadrži Ricciarda na duže staze


            Šef tima Red Bulla kazao je da ima nameru da produži saradnju svom vozaču.


            Pred kraj tekuće sezone tim iz Milton Kinsa odlučio se da produži saradnju sa Maxom Verstappeom, pa tako sada sav fokus prebačen na razgovore sa Danielom Ricciradom. Christian Horner je pre samo mesec dana u jednom intervjuu izjavio da je trenutna postava njegovog tima trenutno jedna od najboljih u Formuli 1.

            Ipak, Australijanac ima još 12 meseci važećeg ugovora sa Red Bullom a već se uveliko priča da bi možda mogao da svoju karijeru nastavi u Mercedesu ili Red Bullu.
            “Trenutno samo završili jednu tešku sezonu, tako da se nismo trenutno upuštali u neke dublje pregovore. Ali u novoj godini videćemo kako će se novi bolid pokazati, pa ćemo onda snagu usmeriti i na razgovore sa Danielom kako bi ga zadržali do 2020. Ovo će biti prvi put kada će on imati mogućnost da bude slobodan agent, tako da će to biti važan trenutak u njegovoj karijeri a tek ima 28. godina.” kazao je Horner.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              #51
              Honda nastavlja da razvija i prošlogodišnju specifikaciju motora


              Japanski proizviođač trenutno radi na razvoju dva paralelna projekta.


              Honda je pre početka prošle sezone uvela novi koncepciju motora, ali problemi sa sistemom za ulje stavili su ovog proizvođača na lošu nogu, posle čega nisu uspeli da se oporave. Japanski proizviođač rešio je 2018. da za potrebe novog partnera spremi novi dizajn pogonske jedinice, kao i da nastavi sa razvojem sadašnjeg agregata koji bi bio kao rezervna varijanta u slučaju eventualnih problema.

              “Dosta je dobro što smo ostali sa trenutnim konceptom. Trebaju nam performanse i pouzdanost. Bilo bi dobro da krenemo dobro od samog početka. Još nismo odlučili koja će biti konačna specifikacija motora, ali za sada imamo i rezervni plan i to sa ovogodišnjim agregatom. Zbog toga sam siguran da ćemo dobro započeti godinu.”
              “Mi smo modifikovali koncept agregata sa prošle na ovu godinu. Mislimo da ide sve u dobrom smeru. Prošle godine napravili smo grešku jer na vreme nismo spremili motor za testiranja, pa tako ne želimo da se ovo ponovi.” kazao je Yusuke Hasegawa.
              Prvi čovek Honde kazao je da veruje da će njegov tim uspeti da sustigne svoje rivale.
              “Mi smo izabrai isti koncept kao i ostali, pa tako nema razloga da sumnjamo da nećemo uspeti da ih sustignemo. Takođe, počeli smo saradnju i sa raznim drugim partnerima, tako da se odmah vidi rezultat ovog projekta. Nemamo razloga to da sada zaustavimo čak i želimo da je povećamo.”


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                #52
                Hamilton: Sastanak sa Wolffom pre počeka 2017. označio je naš novi početak


                Aktuelni šampion izjavio je da kućni sastanak sa šefom tima na početku ove godine imao je veliki značaj na celu ovu sezonu.



                Lewis Hamilton kazao je kako je zimski sastanak sa Toto Wolffom pred početak 2017. imao veliki značaj, kako bi resetovao njihov odnos koji je bio uzdrman posle izgubljene titule od strane Nica Rosberga. Kao što je svima poznato, Hamilton i Rosberg vodili su veliku borbu od 2014. do 2016. godine, što je pratilo niz kontraverzi i van staze.

                Posle Rosbergove iznenadne odluke da se penzijoniše na kraju 2016. Hamilton i Wolff održali su sastanak u kući aktuenog šamiona, koji je služio da se rasčiste i resetuju svi problemi koju se nastali u prethodnih par godina.

                “Ako ste u kancelariji i vaš šef vas ne želi tamo, onda to nisu baš najbolji uslovi za rad. Vi želite da radite ali i ne. To samo uvlači nepotrebnu tenziju. Zbog toga bilo je značajno da resetujemo stvari, tako da sam u ovu godinu ušao i dao sve od sebe. Ukoliko je bilo određenih negativnih tenzija, ili neka nerazjašnjena pitanja, stvari bi bile dosta teže i naš odnos bi bio uzdrman.” izjavio je Hamilton.



                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  #53
                  Alonso: I dalje čuvam kacigu koju mi je Michael poklonio


                  Španski vozač izjavio je da mu je Michael Schumacher bio najveći rival u njegovoj karijeri.



                  Fernando Alonso po prvi put posle dužeg vremena progovorio je o velikom rivalstvu koje je imao sa Micahelom Schumacherom, kada je 2005. i 2006. uspeo da pobedi Nemaca i tako došao do dve svoje titule u ovom šampionatu.

                  “On je bilo izuzetan takmičar. To mi prvo prođe kada mi neko spomene njegovo ime. Uvek je bio brz. Tačno je, uvek je bio ono što jeste, na i van staze. Kada vam se obrati, znate da ima nešto vredno da vam kaže.” kazao je Alonso.
                  Schumacher je tokom svoje karijere uvek bio na limitu, čak i kada njegov bolid i tim nisu imali pravi tempo da odgovore konkurenciji.
                  “On je u nekim trenucima pravio rezultate bolje nego što se to očekivalo, čak i tokom 2006. kada su se Bridgestonove i Michelinove gume totalno drugačije ponašale. Bilo je trenutaka kada je Michelin bio dosta bolji. Tokom petka Ferrari nije bio konkurentan a onda ga u kvalifikacijama vidite na drugom mestu, što je Schumachera činilo izuzetnim. On je bio jedan od nekolicine koji su mogli da urade mnogo više nego što bolid pruža.” dodao je Španac.
                  Tokom njegove poslednje sezone u Ferrariju, Schumacher je Alonsu poklonio jednu od svojih kaciga.
                  “Uvek će čuvati tu kacigu koju mi je Micahel poklonio, jer bez sumnje on je jedan od najboljih vozača protiv koga sam se trkao. Uvek sam na njega gledao kao primer. Bilo bi zanimljivo videti nas jedan protiv drugog da smo imali istu opremu i uslove.” zaključio je Alonso.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    #54
                    Renault priznao da se “igrao sa vatrom” u prošloj sezoni


                    Francuski proizvođač izjavio je da jurnjava na kraju sezone mogla veoma lako da se loše okonča po njihov tim.



                    Red Bull je u 2017. zabeležio tri pobede ali su sva tri tima sa Renaultovim agregatima imali probeleme sa pouzdanošću pogonske jedinice. Zbog toga šef tima iz Milton Kinsa opisao je ovu sezonu kao jednu od najgorih u svojoj deceniji a Toro Rosso je na kraju godine javno kritikovao francuskog proizvođača. Sa druge strane šef Renaulta javno se izvinio zbog loših performansi svog proizvoda, jer su oni želeli da budu agresivni kako bi mogli da pariraju Mercedesu i Ferrariju.

                    “Očigledno, negativna stavr u 2017. je bila pouzdanost, što nas je puno koštalo, pre svega naš tim, ali i naše klijente. Morali smo da idemo ovim putem kako bi kreirali platformu za dalju budućnosti. To je bila kombinacija potpuno novog motora sa malo testiranja u labaratoriji. Tokom zimskih testiranja otkrili smo određene probleme, što se prenelo na sam start, pa je tako bilo kasno da implementiramo rešenja.”
                    “Kasnije tokom sezone malo smo se igrali vatrom kako bi sebi pružili određene modove, ali to je uzelo danak na polju poudanosti. Pre svega, nismo mogli da na najbolji način regulišemo hlađenje.”
                    Upravo ovaj problem najviše je pogodio Toro Rosso, koji nije mogao da isprati preporučene parametre za hlađenje agregata, zbog čega je doživeo veliki broj kvarova pre svega u drugom delu godine.

                    “Mi smo tokom sezone našli nekoliko načina oko funkcionisanja motora, ali to je stvorilo i druge probleme. Sa sve više pređenih kilometara počeilo smo da imamo poteškoće sa pouzdanošću, jer su neki delovi dostigli svoj radni vek. To smo pokušali da rešimo tako što smo želeli da smanjimo radnu temperaturu, pa je to kod nekih klijenata upalilo a kod nekih ne.” izjavio je Cyril Abiteboul.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      #55
                      Ferrari i Red Bull prezentovali svoje nove logotipe


                      Oba ova tima odlučila su se da odrade određene promene na svojim novim znakovima.



                      Sam Ferrarijev logotip je u poslednjih deset godina bio pod uticajem njihovog “nevidljivog” sponzora Malbora, koji se od 2006. nalazio i na samom znaku italijanske ekipe. Ali ipak, brend koji poseduje Philip Morris odlučio je da da prostor i drugim brendovima koji i nemaju tako veze sa konzumiranjem duvanskih proizvoda, kao i da će se raditi na promociji IQOS (I Quit Ordinary Smoking) brenda. Kako se navodi Ferrari je u septembru obnovio svoj ugovor sa Malborom koji se procenjuje na 160 miliona dolara godišnje, ali se italijanski tim opredelio da vrati svoj legendari logotip sa propetim konjićem.





                      Sa druge strane i Red Bull je prikazao svoj novi logo, koji izgleda u skladu sa najavama, odnosno u imenu tima javlja se brend i glavni sponzor Aston Martin.





                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        #56
                        Marchionne: Sassi i nije bio neki fenomen


                        Prvi čovek Ferrarija izjavio je da odlazak glavnog čoveka za razvoj motora i nije veliki gubitak za njihov tim.



                        Lorenzo Sassi je tokom leta napustio tim iz Maranela, a ova odluka došla je kao veliko iznenađenje jer je Ferrari tokom prošle zime značajno unapredio performanse svog agregata. Očekivalo se da bi Italijan mogao da ostane i da radi u Fiatovoj grupaciji, ali kako se špekuliše sve je bliži pridruživanju u rivalski Mercedes.

                        “Ja ne znam ko je rekao da je Sassi fenomen, ja se ne sećam da sam to kazao. Ono što je istina je to da naši problemi nisu samo do njega. Naša namera bila je da ga zadržimo u GT odelenju, ali on je odlučio da nas napusti i ode na neko drugo mesto. Za tim ovo je bila normalna promena i sada imamo Corrado Lottija na tom mestu, pa tako se stvari kreću u normalnom smeru.” kazao je Marchionne.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          #57
                          Mercedes sve bliži brojci od 1000 konjsih snaga?


                          Nemačkom timu fali još malo performansi kako bi probio ovu čudesnu brojku.


                          Kako prenosi Auto Motor und Sport merenja koja su odrađena preko GPS sistema utvrdila su da prošlogodišnja specifikacija Mercedesovog motora mogla je da proizvede 949 konjskih snaga. Ipak, šef odelenja za agregate Andy Cowell izjavio je da je uveren da će njegov tim uspeti da probije granicu od 1000 KS sve do kraja 2020. godine, kada ističu trenutni propisi za razvoj ovih pogonskih jedinica.
                          Sledeći u ovoj trci nalazi se Ferrari, čiji motor prema ovim procenama može da izvuče 934 KS, a dok su iza njih Renault sa 907 KS i Honda sa 860 KS. Finski list Ilta Sanomat piše da tim iz Maranela troši dodatna sredstva kako bi svoj motor poboljšao za oko 40 KS u 2018.
                          Sa druge strane šef tima iz Vira Šatijona dodao je da Renault trenutno plaća cenu zbog nekih odluka koje su donešena pre 10 godina.
                          “Mi još plaćamo ceh Flaviove (Briatore) odluke da 2007. otpusti određene ljude kada je razvoj motora bio zamrznut.” dodoa je Cyril Abiteboul.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            #58
                            McLaren neće koristiti Renaultovo ime u svom nazivu


                            Tim iz Vokinga potvrdio je da u svom imenu neće imati naziv svog partnera.


                            Kao što je svima poznato McLaren će od ove sezone koristiti Renaultove agregate, pa su svi tako očekivali da će se francuski brend naći u imenu i kolor šemi kod britanskog tima a za to stigla je i negativna potvrda iz Vokinga.
                            Dosta se pričalo da bi McLaren mogao da uz pomoć određenih sponzora rebrendira Renaultov agregat, ali britanci nisu želeli da krenu na put koji je ranije zauzeo Red Bull. Za sada još nije poznat pun i tačan naziv tima iz Vokinga za ovu godinu.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              #59
                              Vettel: Poslednji korak bio je najteži


                              Italijanski tim nije imao snage da u završnici sezone odgovori na jak tempo koji je postavio Mercedes.



                              Sebastian Vettel i njegov tim imali su fantastičan prvi deo prošlogodišnje sezone, gde je Nemac na letnjoj pauzi vodio u šampionatu, ali na kraju nisu imali snage, pa ni sreće da pariraju Lewisu Hamiltonu i Mercedesu.
                              “Ono što je trebalo da uradimo svakako jeste bolja završnica. Ali ako pogledate kroz istoriju, taj završni korak bio je najteži.” kazao je Sebastian Vettel.
                              Trenutno svi timovi najviše vremena provode u svojim fabrikama i to na pripremama i razvoju bolida za prvi test, pa evo kako se Ferrari sprema za ovu priliku:
                              “Trenutno puno radimo, gde se već u poslednjih nekoliko meseci spremamo za novu sezonu i pokušavamo da učinimo bolid bržim, sa više snage u pogonskoj jedinici. Videćemo šta će se desiti. Očigledno da pravila ostaju ista. Mislim da imamo dobru i zdravu platformu koju možemo da koristimo i u narednim godinama. Na kraju, svaki vozač želi da pobedi, ali ako smo konkurentni od početka to ponekad nije dovoljno da na kraju prođete prvi.” dodao je vozač Ferrarija.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                #60
                                Fernando Alonso spreman za trku 24 časa Deytone


                                Vozač McLarena ove nedelje odradiće prve treninga u sklopu pripema za ovu čuvenu trku.


                                Španski vozač je još prošle godine potvrdio učešće na trci 24 časa Deytone, koja bi trebalo da bude jedna od generalnih proba za pojavljivanje na ovogodišnjem spektaklu i trci 24 časa Le Mana. Alonso će u Dejtoni voziti Ligier JSP17 koji poseduje McLarenov šef Zak Brown sa timom United Autosport.

                                “Pravo je zadovoljstvo vratiti se u SAD i to pred njihovom publikom. Za manje od godinu dana ja ću učestvovati na dve legendarne trke. To me čini veoma ponosnim. Oduvek sam želeo da sebe testiram u drugim kategorijama i to mi treba kako bi postao bolji vozač.” izjavio je Alonso.
                                Španac je do sada imao prilke da učestvuje samo u trkama jednoseda gde je on takođe činio celu trkačku postavu, pa će tako sada po prvi put imati priliku da deli trkačko mesto. Njegovi suvozači za ovu priliku biće test vozač McLarena Lando Norris i Phil Hanson.
                                Pored njega na ovoj trci koja je na programu 27. januara od vozača Formule 1 naćiće se i Paul Di Resta, Bruno Senna i Lance Stroll.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X