F1 sezona 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    Ako se ne varam bilo je i F1 svetskih sampiona a da nisu ni jednu trku pobedili u sezoni.

    Koliko sam ja shvatio, McLaren je ulozio zalbu na resenje sudija da ne kazne timove sa hladnijim gorivom. Nisu se zalili na rezultate trke, sto bi direktno dovelo do preispitivanja rezultata i bodova.
    Ovo je velika razlika. Mogu da se kazne sudije (ako postoji takvo nesto u F1 reglamentu) po ovoj zalbi ali ne da se preispitaju rezultati trke.
    Boost or bust...

    Comment

    • Wiz
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3104
      • Nish

      Nije bilo takvih

      Rosberg je dobio sampionat sa jenom pobedom i atmosfercem u eri turbaca

      Comment

      • sri98
        Admin od Trpeze
        • 24.10.2004
        • 7262
        • Republic of Konjarnik
        • Toyota Corolla E 210

        Originally posted by 206
        Znate li da se u F1 ide do tih detalja da se skida svaka vsta nakita, koriste laksi donji ves, svojevremeno je bilo prica da su vozacima i laksative davali - sve da bi dobili par sototinki po krugu, a da im bude svejedno za 5-6KS?
        Opste je poznato da je M.Sumaher pred svaku trku obavezno isao u wc, mada nisam siguran da je to neki bitan faktor za onolike pobede.
        Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

        Comment

        • AreOut
          CBC Senator XXL
          • 22.07.2006
          • 590
          • Zabjelo

          Cudi me jer je imao obicaj i da se*e po stazi...
          http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

          Comment

          • Wiz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3104
            • Nish

            he ,he

            Comment

            • Zeljoni
              CBC Senator
              • 04.05.2007
              • 200
              • Beograd, Vračar

              Par zanimljivih stvari:
              Hamilton je na samo tri sata posle izgubljene trke i titule u Brazilu, na proslavi završene sezone, zabavljao celu ekipu (Dj, šale itd...) McL - na, te Vam i to govori zašto je ustvari on bio br. 1 u ekipi - znači Laf.
              Kimi, kad je vozio formulu Reno pobedio je u 13 od 22 trke znači 56%.
              Posle Mansela je prvi pobedio u prvoj trci za Ferr. Kimi je posle pobede zapalio na finale Finske u hokeju . Po rečima svih relevantnih stručnjaka Kimi je jedini čovek koji sa bilo kojim kolima može da izveze najbrži krug na bilo kojoj stazi. Ne zaboravite da iduće sezone nema TCS-a i ja lično mislim da u toj situaciji neće mu biti ravnog, Hamilton tu još mora da uči.. U svakom slučaju, jedva čekam da počne nova sezona.

              Pozz

              Comment

              • neshaoct
                Banovan
                • 18.08.2007
                • 1754
                • Beograd, Rakovica

                Originally posted by Igor
                Pa ako je ferrari uspeo da napravi bolid posle pobeda hakinena i kultarda od po 2 kruga prednosti... onda ce i oni uspeti...
                Koliko se ja secam, ipak je Sumaher nekako uspevao i sa ta '' dva kruga '' zaostatka iza Hakinena i Kultarda da osvoji '' par '' titula sampiona...
                Znas, ono doba kada je Sumaher pobedjivao u
                14 ili 15 trka po sezoni...
                A, te price oko olaksavanja pre trke, ovakvom ili onakvom donjem vesu...nema to nikakve veze, jer je propisana minimalna tezina bolida [ sa vozacem unutra ], tako da lakse od toga NE MOZE biti...

                Comment

                • Nenad
                  CBC Senator XXL
                  • 06.01.2005
                  • 1364
                  • BBgd/Mow

                  Originally posted by Wiz
                  Nije bilo takvih

                  Rosberg je dobio sampionat sa jenom pobedom i atmosfercem u eri turbaca
                  U pravu si, i 1958 je Ferarijev vozac sa jednom pobedom bio shampion F1
                  Boost or bust...

                  Comment

                  • sri98
                    Admin od Trpeze
                    • 24.10.2004
                    • 7262
                    • Republic of Konjarnik
                    • Toyota Corolla E 210

                    Originally posted by neshaoct
                    A, te price oko olaksavanja pre trke, ovakvom ili onakvom donjem vesu...nema to nikakve veze, jer je propisana minimalna tezina bolida [ sa vozacem unutra ], tako da lakse od toga NE MOZE biti...
                    Olaksavanje i jeste u cilju da se postigne minimalna dozvoljena tezina, tj. da se bude sto manje iznad nje, tako da ima veze.
                    Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                    Comment

                    • neshaoct
                      Banovan
                      • 18.08.2007
                      • 1754
                      • Beograd, Rakovica

                      ..ali ako na startu trke imas MIN tezinu, bices diskvalifikovan...tokom trke naravno imas sve manje i manje benzina, i samim tim padas ispod dozvoljenog minimuma...Znamo i da vozaci tokom trke izgube par litara tecnosti [ sto je opet par kg-a ]...Isto znamo da u bolidu postoji posuda sa vodom [ nije bukvalno voda, vec neka mesavina vitamina, elektrolita i sl.. ] koja je takodje teska par kilograma...Min dozvoljena tezina se u idealnim uslovima postize pred sam ulazak u box [ na dolivanje goriva ]...obicno tada vozaci i ostvaruju najbrza vremena po krugu...
                      Kombinezon je naravno od istih materijala za sve...cak i onaj konac kojim su izvezena imena sponzora tima, mora biti od vatrostalnog materijala...
                      A, sta ces nositi ispod toga...naravno mozes i nista...ali bi bilo strasno neudobno...
                      Vise ili manje litara goriva...to je ono na cemu se kalkulise sa tezinom, i sto odredjuje taktiku tima...a ne to kakve gace vozac ima...
                      Primetio si sigurno kako Ferrari kao da ima neke ratkapne na svojim felnama...i one su par kg-a...ali je izgleda od njih veca korist [ zbog bolje aerodinamike ] nego steta zbog dodatne tezine...

                      Comment

                      • Dren
                        CBC Senator XXL
                        • 24.08.2005
                        • 1068
                        • Sarajevo

                        Svi bolidi F-1 su po definiciji laksi od minimuma... Sustina je da kada imas auto koje je npr. 100 kg. lakse od dozvoljenog, mozes se igrati sa stavljanjem balasta, tj. staviti tih 100kg koje moras imati da ne bio diskvalifikovan, u centar automobila, i sto nize... Time se dobija na niskom tezistu automobila, sto mu pomaze da bolje "drzi" u krivinama...

                        Comment

                        • neshaoct
                          Banovan
                          • 18.08.2007
                          • 1754
                          • Beograd, Rakovica

                          ...ne smeju oni to da rade...
                          Pre neku sezonu, imao je Renault, a kasnije su od njih videli i u McLarenu, pa su stavljali nekakav teg u nos bolida [ ne onaj deo koji se lako i brzo skida ], taj teg je radio po sistemu '' kontra od sila'' kojima je izlozen bolid...npr. ako bolid ulazi u desnu krivinu, taj teg je pojacavao grip koji ostaje na prednjem desnom tocku tako sto se pomerao u desno...i obrnuto...i tako doprineo boljem upravljanju prednjeg dela...Medjutim, kada se proculo za to, FIA ga je odmah proglasila ilegalnim, i morali su da ga skinu...
                          Nije to WTCC gde cak postoje i ''hendikepi'' u vidu dodatnog opterecenja auta...

                          Comment

                          • Dren
                            CBC Senator XXL
                            • 24.08.2005
                            • 1068
                            • Sarajevo

                            Malo si pomijesao kruske i jabuke...

                            To o cemu ti pricas je shvaceno kao "aktivno" ogibljenje, a to je zabranjeno odavno... Slicna prica je bila i sa onim krilcima koja se pod uticajem vjetra pri vecoj brzini savijaju i mijenjaju profil, pa drugacije opstrujavaju bolid...

                            Ovo o cemu ja pricam je stvar koja se odavno i dozvoljeno radi, jer je na kraju krajeva korisna (i sigurnosno) vozacima... Kao sto rekoh, na taj nacin se snizava kompletno teziste bolida, znaci nije npr. na 53 cm od zemlje, nego na 32 cm, a time posredno pomaze bolidu...

                            Ovo o cemu pricam mozes shvatiti ovako, koji ce se automobil prije prevrnuti na bok, Golf ili Pajero ? Ja tvrdim Pajero, jer mu je centar gravitacije zbog visoke karoserije visi od Golfa... Nemoj da te bune ostale terenske karakteristike Pajera, koje su dobre, ali samo dok su u granicama fizike... Kad se predju,

                            Comment

                            • neshaoct
                              Banovan
                              • 18.08.2007
                              • 1754
                              • Beograd, Rakovica

                              ...znam, znam da svi delovi moraju biti fiksirani [ stabilizatori, krilca... ]...da nema ''aktivnog''...
                              Naravno, jasno mi je i to sa nizim tezistem...i opasnost od prevrtanja kod dzipova, itd..itd...
                              Mada, stvarno ne znam da i u F1 koriste tegove kako bi spustili teziste...gde ih samo stave kada nema mesta ni za kutiju sibica...
                              Pogledacu po Net-u ovih dana da nadjem nesto o tome...

                              Comment

                              • Dren
                                CBC Senator XXL
                                • 24.08.2005
                                • 1068
                                • Sarajevo

                                Ma nije to klasican teg, niti je lako uklonjiv kao kod DTM-a, i slicnih takmicenja, gdje dodaju kilazu onima koji pobijede...

                                Ovo je vise dio konstrukcije, ne bi me cudilo da se i izljeva u potrebnom obliku, vjerovatno na samom podu bolida, a sve ostalo onda dodje iznad toga...

                                Znam da me je kao dijete interesovalo kako se dvospratni autobusi ne prevrnu... Onda me je tata odveo u GRAS (Gradski saobracaj) i pokazali su nam olovne tegove koji su bili ispod podnice... Ostao sam

                                Comment

                                Working...
                                X