Uvoz nove (stare) Mazde 323 S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikola52
    CBC Član
    • 10.08.2007
    • 47
    • Novi Beograd

    Uvoz nove (stare) Mazde 323 S

    Krstarim ja tako po netu i naletim na oglas iz Austrije u kome se nudi na prodaju mazda 323 sedan 2001 god. sa 68.020 km, euro 3, za 1.690 eura.
    Auto mi se svideo, a kako je Vocko prodao mazdu, pocne razmisljanje o uvozu.
    Na slikama auto je izgledao ovako:



    Okrenem telefonom prodavca i dobijem odgovor da je ostecenje zakljucno sa oba hladnjaka, a da je sve ostalo (motor-menjac) netaknuto i da su savijeni vrhovi oba kraka sasije. Usput oborim cenu na 1.550 eura.
    Sada pocinju matematicke igre: limar, delovi, farbanje, prevoz od Austrije, carina i porez - te dobismo cifru od 4.500 do 5.000 eura, sa registracijom.
    Stupim u vezu sa prevoznikom - prevoz do Subotice 550 eura, a obzirom da je auto ostecen, najbolje je da se kao uvoznik pojavi firma iz Subotice, koja ce ocariniti auto i uz zvanicne racune - prodati ga meni.
    Iz firme mi unapred izracunavaju iznos carine, poreza, spediterske usluge (papiri) i sve druge sitnice, sto iznosi 1.620 eura.
    Suma sumarum, racunam ukupni trosak nece preci 5.300-5.500 eura, sto je jos uvek manje od cene tog godista na trzistu, ali sa neizvesnom predjenom kilometrazom.
    Donosim odluku da se auto uveze.
    Rano ujutru (2 i 30h) krecem put Novog Sada, gde me ceka kamion.
    Vozac dobar momak - vidi se na prvi pogled, mladji od mene 23 godine.
    U prijatnom razgovoru stizemo do nase strane granice u 6,30h.
    I pocinje prvo iznenadjenje. Odlazimo na traku za kamione, stajemo u red (drugi po redu) i pocinje cekanje. Carinici prolaze, citaju novine, pricaju viceve, menjaju smenu, a na terminal niko da dodje.
    U 9,30 stizu carinik i policajac i pocinje igranka. Gde idemo, ko sam ja u kamionu, a ja kazem da sam rezervni vozac (!). Pravljenje nekakvih dokumenata, duzi pregled mog pasosa (pun ko oko pecata i senjenskih viza) i
    konacno dizu rampu i prelazimo kod Madjara. Vozac me upozorava da smirim zivce, jer su Madjari drkadzije po svakom pitanju.
    Dolazimo kod prvog Madjara, predajemo pasose, kao dva vozaca, i stajemo na vagu. Vaga se inace kontrolise elektronski iz kuce 20m dalje.
    Carinik unosi podatke u 2 kompjutera i pritom pocinje noktom da cacka po sigurnosnoj nalepnici na slici. Ja padam u "nesvest" i dreknem: "Sta radis budalo...", a Madjar istog trenutka prestade i zatvori salter. Otvorio ga je posle 10 minuta. Upucujemo se pesice do kucice da dobijemo papir koliko je tezak prazan kamion - koji u povratku moramo da pokazemo radi poredjenja.
    I gle cuda - na papiru pise da je kamion tezak 1.100 kg, a njemu u saoibracajnoj dozvoli pise da je tezak 2.400 kg :jelen i nas dvojica oko 210 kg.
    Vozac mi objasnjava "igru". U povratku te ponovo mere sa vozilom na kamionu i ako je vozilo teze od kamiona (po njihovom papiru) to je prekrsaj kaznjiv sa 16.000 eura kazne na licu mesta, a moze da se prodje ako se cariniku da 200 eura!!!!
    A sada prelazimo u sledeci objekat da overimo papire i kupimo vinjetu.
    Unutra gomila vozaca iza zute linije, radi samo jedan salter, zivci pocinju da mi trepere. Unapred zalim sve vozace. Ja bih posle 3 granice verovatno zavrsio u zatvoru. Procedura traje, uvek nesto mora da se iskopira, a kopija je 1 euro?!
    Pocinjem da se setam van zute linije, izlazi gey carinik i upucuje me iza linije, a ja mu kazem da je peder... Da ne napravim problem krenem ka izlazu, a on za mnom da vidi u koji cu kamion, da bi mogao da zeza. Ali nisam ni ja mutav, snimim da me prati, pa se vratim udjem u WC, a on za mnom. Ja kazem udji, udji, spreman da ga zveknem, a on tutanj iz WC-a. Kasnije odem sa druge strane i krisom sednem u kamion.
    Zavrsene su formalnosti i konacno krecemo u Austriju, a vec je 11,00h.
    Navigacija nas nepogresivo vodi, a tokom voznje saznajem sve detalje o poslovanju uvoznika polovnih automobila. Moj vozac je uvezao vise od 500 automobilka za godinu dana (od portugalske i spanske policije, a najvise iz Italije. Svi automobili presli od 100.000 km pa na vise. Na ceni najvise mercedesi 270 CDI - a svaki je presao mi. 600.000 km!?).
    Na moje pitanje zbog cega se najvise uvozi iz Italije, kada je poznato da oni "muljaju" sa kilometrazom dobijam sledeci odgovor:
    najmanja carina je na vozila iz Italije, zatim iz Spanije, Portugalije, Belgije,
    Holandije, Francuske, a najveca je na vozila iz Austrije i Nemacke. "SUPER"???
    Prelazimo iz Madjarske u Austriju - nema granice, stajemo na pumpu, prilaze
    austrijski carinici, pogledali kamion i "aufiderzen".
    Zovem prodavca na mobilni telefon i kazem da dolazimo, a on kaze da ce poslati zenu iz Linca (25 km dalje), ali sam ga naterao da se i on pojavi.
    Vece pre polaska, skinuo sa Googla mapu grada Welsa ,gde smo se uputili, i uocavam veliku glavnu ulicu kroz centar mesta kao orjentir. Kakva greska.
    Da nije bilo navigacije odosmo u Nemacku, jer glavna ulica je ustvari autoban koji deli mesto na dva dela, kao sto se vidi iz slika:



    U poslednjem trenutku skrecemo desno i vrlo lako dolazimo do placa.
    Auto je tu,



    ali prodavcu ni traga ni glasa. Na ponovni poziv dolazi posle pola sata. Usput pregledam nepokrivene delove auta i nemam primedbi, sem na desni retrovizor koji je klimav.
    Kada je dosao prodavac, pokusavam da se cenjkam i nudim 1.400 eura, pa 1.500 eura, a on ni da cuje. Predlazem da podelimo preostalih 50 eura ali ni to nece. Vozac kaze 1.545 eura, a 5 eura nas casti kafom. On ne pristaje i kaze da je cenu skinuo preko telefona i to je to.
    Vozac se nervira i kaze mi: "Imas li neki drugi auto u krugu od 200 km, ja placam naftu". Nazalost nemam - odgovaram, sledeci je u Hamburgu:lolfaca:
    Inace, prodavac kupuje vozila od osiguranja i ne pipa ih. Nije hteo da mi nabavi ni polovnu haubu, branik, krila i farove (molio ga pre polaska).
    Sta da se radi. Skidam ciradu, pregledamo auto, stavljam kljuc i auto pali iz prve i lepo radi. Na motoru se vidi da je malo presao.



    Pravim mali krug i tovarim na kamion. Potpisujem Ugovor i dobijam trazenu garanciju za kilometrazu i da nema drugih nevidljivih ostecenja. Naime, ukoliko se utvrde druga ostecenja, koje prodavac nije prikazao, papir se salje u austrijsku komoru i njemu se zatvara firma, bez mogucnosti da se bavi tom delatnoscu. (Lepo sam proucio uputstva sa mobile.de).
    Uzimam par kljuceva, sedam u kamion, kada frka. Trci zena za kamionom, ja pocinjem da se smejem, stajemo i ja joj dajem pare, koje su mi ostale u dzepu.
    Neka se i oni malo sekirajualci_gore .
    Parkiramo se kod shoping mola, pregledasmo tehnicki deo, ali je sve skupo.
    Pojedosmo kebab i put pod noge,



    jer je vec bilo 19,30h.
    Kako smo isli pokazuje instrument tabla kamiona.



    A sta cemo sa izvoznom potvrdom kada austijski carinski terminal radi do 18,00h. Kaze vozac - ne brini se, stice e-mailom iz "druge zemlje". Kakve "druge zemlje" kada ne idemo tuda? Ne sekiraj se, jos ces ti stosta nauciti...
    Ima vremena, ionako auto ostavljamo na placu u Tompi ispred madjarske granice, dok se ne steknu uslovi da ga ubacimo u zemlju
    Na ulasku u Madjarsku stajemo na pumpu da malo odmorimo.
    Vidim da ne mozemo obojica da drmkamo, pa se penjem na kamion i sedam u mazdu. Kapuljacu na glavu, oborena sedista, muzika i dremka.
    Ali se budim posle 1 sat smrznut do kostiju. Motor ne smem da palim, jer nema rashladne tecnosti. Izlazim iz kola, a motor kamiona radi i vozac spava sve u sesnaest. Toplina izlazi iz kamiona. Odlazim u restoran na pumpi, umivam se toplom vodom, dupla vruca kafa, pa mala nocna setnja i tako prodje jos 2 sata. Budim vozaca, a o kaze da mora jos malo. Sedam u kamion - bar je toplo. I nakon 4 sata krecemo dalje. Dobijam priznanje da se fizicki odlicno drzim za svoje godine!!!! Sta je za mene 31 sat nespavanja i drndanja.
    Dolazimo u Tompu, svracamo u kafanu, a na parkingu ceka momak koji namesta kilometrazu na kolima za 25 eura. Nismo ni poceli kafu, a on donosi kljuceve i kaze da je gotovo i da je po mojoj zelji dodao 2 ispred stvarne kilometraze, pa mazda sada ima 268.020 km, a ne 68.020 km.
    Ostavljamo auto na placu sa ko zna koliko vozila u razlicitom stanju, placam 10 eura za neogranicen boravak auta, a na pitanje da li to sve ulazi u zemlju dobijam odgovor da sto sam video nisam video:glup itd .(nije za pisanje).
    Ponovo dolazimo sa praznim kamionom do madjarske carine i gle cuda, vaga pokazuje da smo teski 1.400 kg. Nas dvojica se "ugojismo 300 kg za 1 dan.
    Komentar je nepotreban.
    Prelazimo kod nas i via Novi Sad. U Novom Sadu smo u 05,00h, sedam u mazdu i stizem do kuce u 06,15h.
    (NASTAVAK I ZAPLET SLEDE....)


    Poruku izmenio: Vocko
  • nikola52
    CBC Član
    • 10.08.2007
    • 47
    • Novi Beograd

    #2
    NASTAVAK BR.2

    Ispravka prve recenice. Vocko je nasao doticnu, a ja sam trazio na netu neku drugu. Izvinjavam se sinu.
    Da, nisam napisao da je motor 1.6, 98 KS, sport vesanje, exclusive oprema.
    Posle 4 dana dobijam poziv od vozaca da dodjem u Novi Sad i da idemo da pokupimo auto iz Madjarske. Razlog: carinik ce propustiti vozilo.
    Moram da kazem da u Zakonu jasno pise da se moze uvesti vozilo u voznom stanju.
    U medjuvremenu sam predao zahtev za potvrdu da je vozilo euro 3, bez obzira sto to pise u austrijskoj saobracajnoj dozvoli. Ceka se 10 dana i kosta 2 eura.
    Sledeca stvar je: vozilo mora da se "nasminka" za carinjenje (a carinjenje ce biti kada im dostavim potvrdu za Euro 3). Sta to znaci nemam pojma. Skidamo auto sa prikolice i ode u garazu, a mi za Novi Sad. Opet ja u 04,00 sedam u mazdu i via Beograd.
    Nakon 5 dana mi javljaju da je potvrda gotova i da je poslata mailom.
    Dva dana kasnije zove me spediter i kaze da dodjem, auto je ocarinjen i treba da platim sve troskove.
    Dolazimo u Suboticu, auto ceka u garazi, a ja nestrpljivo gledam da vidim sta znaci sminkanje kola. (Sl.1.- kao iz crtaca, ali auto ima oblik pravougaonika).
    Placam troskove. Tovarimo auto i za Beograd.
    U trenutku istovara u Beogradu auto je vec izasao na 4.400 eura, a gde su delovi i farbanje ?
    Rasturamo auto (vadimo motor, uklanjamo kablove, skidam krila i haubu), sve sa ciljem da limara platimo sto manje. (Sl.2 i 3).
    Odvozimo auto kod limara (Sl.4.)
    Sledi nabavka delova (novih i polovnih).
    Nakon limara, kod farbara i auto stize (Sl. 5 i 6).
    Posle povezivanja instalacije i svih drugih pratecih elemenata, palimo, a ona na pola kljuca upali i prede kao macor.
    Sledece slike su sa mojim tablicama (Sl.7 i 8 ).
    Sedanka narednih dana ide na registraciju i unutrasnje pranje, pa ce biti novih slika.
    A troskovi....... Strasno.
    Za te pare u cash-u mogao sam da biram auto.
    Zakljucak je da je sve ovo bila veoma skupa igracka i veliki z..j..b !
    jedino sto vredi je sto mi se auto dopada i sto je presao samo 68.000 km.















    Comment

    • RedboX
      CBC Senator XXL
      • 28.11.2006
      • 1537
      • Novi Beograd

      #3
      Sto sam stariji i sto mi deca vise rastu sve mi je jasnija uzrecica mog caleta , dok je oca bice i magarca

      Nema tu materijalne satisfakcije i kostala je verovatno vise nego sto ste ocekivali a verovatno se za te pare moglo kupiti ovde ko zna sta,ali....

      ....sad si miran 10 godina najmanje jer tu vise nema sta da se dodaje osima stajlinga i metalik patosnica

      Nek je sa srecom pa nek se javi i djuvegija da cujemo prve utiske a onda kod nas staris sedanasa na obuku
      I don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...

      Comment

      • JNC
        CBC Senator XXL
        • 19.12.2006
        • 1332
        • Beograd

        #4
        Zavrsilo se kako se zavrsilo, ali se masina ne cuje, znaci kao nova

        Comment

        • X9
          CBC Senator XXL
          • 28.06.2005
          • 3179
          • Wien-Sabac
          • RX-8 i X-9

          #5
          i sta je izasla na kraju?
          sa druge strane auto je vozen preko,servisiran na vreme,samo 68.000 km..nadam se da si je odradio kako valja,i da ce te u zdravlju sluziti
          @redbox
          opet ti sa tvojim patosnicama
          a sto se tiche obuke prvo kod vas sa tim mini-sedanima, pa onda kod chika mikija na obuku voznje teretnjaka
          "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

          No ROTOR no MOTOR...

          Comment

          • Vocko
            CBC Senator XXL
            • 25.04.2005
            • 4556
            • nBGd

            #6
            Uradjen je skoro po Vockovim standardima, sto znaci near-perfection.

            Uskoro fotoseshion "in white"

            Comment

            • milannik
              CBC Senator XXL
              • 23.12.2004
              • 1455
              • Niš

              #7
              Cekaj, cekaj. Sad meni nije jasna vasa nova razdela vozila, (cika) Nikola i dalje vozi dizela, a Vocko uzima benzinca, ili Nikola uzima benzinca a Vocko dizela?

              Comment

              • Vocko
                CBC Senator XXL
                • 25.04.2005
                • 4556
                • nBGd

                #8
                Vocko vozi benzinca do daljnjeg tj dok se dizel ne proda

                Comment

                • X9
                  CBC Senator XXL
                  • 28.06.2005
                  • 3179
                  • Wien-Sabac
                  • RX-8 i X-9

                  #9
                  i sta je tu sada lose,pa si stavio ovaj smajli?
                  e chuo sam da tim motorima leze turbo ko budali samar
                  "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                  No ROTOR no MOTOR...

                  Comment

                  • Vocko
                    CBC Senator XXL
                    • 25.04.2005
                    • 4556
                    • nBGd

                    #10
                    Pa lose je sto cu je voziti isto koliko i dizelku, retko...
                    Leze turbo vrlo lako, ali prednosti ima gomila drugih stvari u ovom trenutku.

                    Comment

                    • sri98
                      Admin od Trpeze
                      • 24.10.2004
                      • 7262
                      • Republic of Konjarnik
                      • Toyota Corolla E 210

                      #11
                      Npr. registracija.....
                      Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                      Comment

                      • Vocko
                        CBC Senator XXL
                        • 25.04.2005
                        • 4556
                        • nBGd

                        #12
                        I zimski set guma

                        Comment

                        • bakara
                          CBC Senator XXL
                          • 29.01.2005
                          • 977
                          • nBGd

                          #13
                          Znaci to je ta mazda?...a ja se vec zabrinuo gde je...

                          Svaka cast na "hrabrosti"
                          pozdrav

                          Comment

                          • Vocko
                            CBC Senator XXL
                            • 25.04.2005
                            • 4556
                            • nBGd

                            #14
                            U nedelju ce biti vidjena u javnosti

                            Comment

                            • bakara
                              CBC Senator XXL
                              • 29.01.2005
                              • 977
                              • nBGd

                              #15
                              Super, dacu ti da se slikas pored moje
                              pozdrav

                              Comment

                              Working...
                              X