Kao što većina vas zna, u januaru sam postao ćale.. Hači me je dobro služio od 2007me, ali sam ga vremenom pretvorio u auto koji je postao nepraktičan za prevoz bilo koga osim mene i sličnih mi zaluđenika
.
Auspuh je bio preglasan, ogibljenje pretvrdo, ali jedno sigurno nije dolazilo u obzir - da sve što sam radio ove godine rasturim i vratim sve po fabričkim merama
. I dok sam se tako razmišljao šta i kako, jedan poznanik je krenuo da me davi da mu prodam hačija, i tako sam krenuo da gledam unaokolo.. Uglavnom, traženu sumu poznanik nije uspeo da sakupi ali ja sam se u glavi već bio prešaltovao na traženje novog auta i tu sada nije bilo zaustavljanja. (Prodaja AE-a Kalibru je usledila nekoliko dana posle kupovine Nissana)
Drug me je zvao da pogledam sa njim S13 SX200 koji je i dosta ljudi sa foruma gledalo i obilazilo. Drugar je više išao da 'pari oči' ali meni je priča odjednom postala interesantna. Imam drugara sa nekoliko rasturenih S13ica (i što je još bitnije zlata vrednim iskustvom sa ovim automobilima), auto je prostraniji, udobniji i kultivisaniji od AE86, ima klimu (takođe bitno),.. Motor nije radio najzdravije, masa sa jedne bobine je spala, itd. Lik je u startu sa 3300 spustio na 3000 €, ali bilo je tu još mesta za pregovore. Limarija je bila na mestu, uz ranije češano zadnje desno i manje češano prednje levo krilo. Ispod auta potrebno još par manje ozbiljnih zahvata (zadnja kutija sa desne strane) a i pod haubom je trebalo ošmirglati podkrilo na mestu gde je uk ulje iskapalo iz cilindra kvačila. Unutrašnjost solidna, svakako neophodno dubinsko pranje. Felne i gume su u najavi letele sa auta (zajedno sa ovim prilepljenim plastičnim 'usisnicima', grozomornom nalepnicom na poklopcu rezervoara i nazovi presvlakama), tako da me to nešto i nije brinulo.




Sada već ozbiljnije zagrejan za auto zovem majstora da dođe i on da pogleda i da premeri kompresiju. Majstor potvrđuje da ima smisla ulaziti u celu priču, ali uz korekciju cene, pošto je kompresija slabija na jednom cilindru.
Na kraju dolazimo do cifre od 2700, s tim da stari vlasnik organizuje šlep od mml-a do koteža.
Naravno, procena je bila da će sve morati da se radi, auto ipak ima 20 godina i nema ko se na njemu nije iživljavao.
Auto je doteran u servis i totalno rasturen, pregledan je svaki bitniji deo, pa se onda krenulo sa remontom i nabavkom. Ovom prilikom se javno zahvaljujem Emu i Shonziju koji su mi uz nadljudske napore pomogli da kompletiram sve što mi je trebalo. Neki od nabavljenih delova:
Kovani klipovi sa karikama
Walbro 255 LPH pumpa
Dihtunzi u****, izduva, itd..
Dihtung glave - OEM (o ovom nešto više kasnije)
Leteći, ležeći (prva spec)
Iridijumske NGK svećice
KN filter
Gume 225/50/16
Polovne Felne 16", 7.5J, ET35
Kaiševi, filteri ulja, benzina..
Druk lager
Remontovan set kvačila, obrađen zamajac u Ostružnici (bilo je ok i inače, ali da se ne otvara opet u neko skorije vreme ako ne mora)
Remontovan kompresor kilme
Remontovana turbina
Dizne očišćene
Verovatno sam nešto preskočio, ali eto, dopisaće se




Auspuh je bio preglasan, ogibljenje pretvrdo, ali jedno sigurno nije dolazilo u obzir - da sve što sam radio ove godine rasturim i vratim sve po fabričkim merama

Drug me je zvao da pogledam sa njim S13 SX200 koji je i dosta ljudi sa foruma gledalo i obilazilo. Drugar je više išao da 'pari oči' ali meni je priča odjednom postala interesantna. Imam drugara sa nekoliko rasturenih S13ica (i što je još bitnije zlata vrednim iskustvom sa ovim automobilima), auto je prostraniji, udobniji i kultivisaniji od AE86, ima klimu (takođe bitno),.. Motor nije radio najzdravije, masa sa jedne bobine je spala, itd. Lik je u startu sa 3300 spustio na 3000 €, ali bilo je tu još mesta za pregovore. Limarija je bila na mestu, uz ranije češano zadnje desno i manje češano prednje levo krilo. Ispod auta potrebno još par manje ozbiljnih zahvata (zadnja kutija sa desne strane) a i pod haubom je trebalo ošmirglati podkrilo na mestu gde je uk ulje iskapalo iz cilindra kvačila. Unutrašnjost solidna, svakako neophodno dubinsko pranje. Felne i gume su u najavi letele sa auta (zajedno sa ovim prilepljenim plastičnim 'usisnicima', grozomornom nalepnicom na poklopcu rezervoara i nazovi presvlakama), tako da me to nešto i nije brinulo.




Sada već ozbiljnije zagrejan za auto zovem majstora da dođe i on da pogleda i da premeri kompresiju. Majstor potvrđuje da ima smisla ulaziti u celu priču, ali uz korekciju cene, pošto je kompresija slabija na jednom cilindru.
Na kraju dolazimo do cifre od 2700, s tim da stari vlasnik organizuje šlep od mml-a do koteža.

Naravno, procena je bila da će sve morati da se radi, auto ipak ima 20 godina i nema ko se na njemu nije iživljavao.
Auto je doteran u servis i totalno rasturen, pregledan je svaki bitniji deo, pa se onda krenulo sa remontom i nabavkom. Ovom prilikom se javno zahvaljujem Emu i Shonziju koji su mi uz nadljudske napore pomogli da kompletiram sve što mi je trebalo. Neki od nabavljenih delova:
Kovani klipovi sa karikama
Walbro 255 LPH pumpa
Dihtunzi u****, izduva, itd..
Dihtung glave - OEM (o ovom nešto više kasnije)
Leteći, ležeći (prva spec)
Iridijumske NGK svećice
KN filter
Gume 225/50/16
Polovne Felne 16", 7.5J, ET35
Kaiševi, filteri ulja, benzina..
Druk lager
Remontovan set kvačila, obrađen zamajac u Ostružnici (bilo je ok i inače, ali da se ne otvara opet u neko skorije vreme ako ne mora)
Remontovan kompresor kilme
Remontovana turbina
Dizne očišćene
Verovatno sam nešto preskočio, ali eto, dopisaće se







Comment