E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    Re: E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

    Pa vidi, trebalo bi da je tako, iz mog dosadasnjeg iskustva sa tim sistemima, sve ce biti sasvim OK pod uslovom da se dobro podesi. Naravno, treba paziti da se ne pretera, jer ipak nije svejedno da li dodajes 50, 100 ili 150KS, mada kontroler dosta toga pegla.

    A i pitanje je kako ce fabricki kompjuter da popegla smanjenje priliva kiseonika - trebalo bi da smanji i kolicinu goriva proporcionalno smanjenju vazduha, ali posto je motor od jednog auta, struja od drugog, nista ne smem reci 100%...Ali, i da krene malo da poliva benzinom, to se opet popegla malo vecom N2O diznom
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • TOKYO
      CBC Senator XXL
      • 17.07.2006
      • 1696
      • Beograd- NBGD

      Re: E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

      Ja sam fasciniran koliko volje i slobodnog vremena imate za pisanje toliko eseja...

      Elem...

      Jedno "ozbilno" pitanje vezano za temu..., za razliku od e30, AE86, 200sx-a, sylvia-e,skyline-a itd, itd... primetice te da e36 ima prilicno pomereniju prednju osovinu prema "nosu"!



      Ne znam kako da objasnim zapazanje jer nisam ni staticar ni fizicar, ali da probam ovako, posto je poenta drifta da se ceo auto zakrece pod uglom u odnosu na prednju osovinu koja je osa prakticno celog automobila..., sticem utisak da je mnogo vece klatno a samim tim i tezina koja se prebacuje sa strane na stranu, meni bas iz ovoga promatranja deluje kao da e36 ima manje mogucnosti da pravi vece uglove i da pravi brze prelaze iz strane u stranu...

      Da li je nekou uopste citao o tome ili razmisljao na tu temu????
      MY ex RWD Alfa
      Drift & Donuts & Track

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        Re: E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

        Zanemari to kako auto izgleda, krajnje je nebitno koliko i da li nesto fizicki postoji ispred prednje ili iza zadnje osovine, bitno je koliko je sve to tesko, gde je motor, diff... - moguce je da auto kao recimo R34 ima veliki overhang napred i ogromno "****" iza zadnje osovine, koje je u stvari najobicnija kozmetika, a nema nikakvu tezinu. Ono sto je bitno je u stvari koncentracija mase izmedju tih osovina, odnosno da li i koliko mase ima u onome sto viri van linije osovina - dakle krajnje je nebitno kako to vizuelno izgleda nego da li i koliko zaista tezine u tim prevesima preko osovina zaista ima.

        Drift nije zakretanje auta u odnosu na prednju osovinu, nego zakretanje cele uzduzne ose vozila u odnosu na pravac kretanja, koji diktira ugao prednjih tockova. Neki od elemenata koji su relevantni u celoj prici, u smislu poredjenja 2 auta i koji je bolji za drift:

        - medjuosovinsko rastojanje: ako je kratko, auto je okretniji i lakse se prebacuje, ali se teze kontrolise, i teze je napraviti dobar raspored mase odnosno koncentrisati je unutar osovina. Duze rastojanje ima dramatican uticaj na sposobnost auta da ubrzava u driftu i po izlazku iz krivine, sto je u twindriftu presudno. Da, E36 je nesto sporiji u prebacivanju nego E30, ali je dramaticno brzi u driftu, bolje ubrzava kroz krivinu i neuporedivo bolje slusa
        - tezina i raspored mase: na kratkim automobilima jako je tesko koncentrisati masu unutar osovina, jer je nemoguce kontrolisati i precizno voziti auto koji se ponasa kao klatno zbog velike tezine nazad ili iza zadnje osovine (razlog zasto niko ne vozi 911 ) ili bezi van krivine umesto da skrene, kao sto bi bio slucaj sa kakvim Audijem, koji uglavnom imaju motore uzduzno iznad prednje osovine. E36 je mnogo izbalansiraniji auto u smislu da je ukupan raspored mase skoro idealan 50:50, a i velika vecina te tezine je unutar osovina - ni jedno ni drugo nije moguce napraviti na E30. Videcemo tacno koliko i kako je masa rasporedjena na autu cim dobijemo vagice.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • TOKYO
          CBC Senator XXL
          • 17.07.2006
          • 1696
          • Beograd- NBGD

          Re: E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

          Originally posted by 206
          Zanemari to kako auto izgleda, krajnje je nebitno koliko i da li nesto fizicki postoji ispred prednje ili iza zadnje osovine
          Ne primecujem ja izgled, on mi je totalno nebitan, vec gledam raspored osovina u odnosu na kompletan automobil!

          Originally posted by 206
          Drift nije zakretanje auta u odnosu na prednju osovinu, nego zakretanje cele uzduzne ose vozila u odnosu na pravac kretanja, koji diktira ugao prednjih tockova. Neki od elemenata koji su relevantni u celoj prici, u smislu poredjenja 2 auta i koji je bolji za drift:
          Nije sija nego vrat

          Pa upravo sam na to mislio, ugao prednjih tockova diktira zakretanje cele uzduzne ose, ali hteo sam reci da ako je zadata osa rotacije, ( u ovom slucaju prednja osovina ), koncentrisana u samom nosu automobila, onda je zakretanje uzduzne ose pod vecom polugom nego kod automobila kod kojih je osa rotacije pozicionirana nesto blize centru rotacije celog automobila (sredini ), sto bi rezultovalo da je automobil okretniji, da moze da pravi vece uglove i da lakse savladava samu polugu vozila u odnosu udaljenosti centra rotacije (sredine) i rotacije auta u odnosu na prednju osovinu ( sad ne znam da li sam dobro napisao ali bar znam sta sam hteo da kazem )

          Originally posted by 206
          - medjuosovinsko rastojanje: ako je kratko, auto je okretniji i lakse se prebacuje, ali se teze kontrolise,
          Sto se tice ovog zapazanja...., tu bih se slozio na pola recimo??

          Kad je u pitanju bocno klizanje ( da ga ne zovem driftom u mom slucaju ) ja imam iskustva jedino sa AR 75 i E30..., 75-tica ima krace medjuosovinsko rastojanje i prednju osovinu prilicno povuceniju nazad u odnosu na e30 koji vise vuce prema e36 odnosu osovina...

          Na primer, kada krenem u "bokarenje".., 75-ticu sam dosta lakse kontrolisao gledano po uglovima, hocu reci da sam lakse korigovao ugao u u boku, dok kod kocke imam drugaciji osecaj, ona mi ne "otkacinje" sporo kao alfa, vec brzo..., i kad otkaci pojuri prema kriznom uglu i onda je hvatam i trazim balans, upravo suprotno od onog gore napisanog....

          Mislim ovo nije toliko validno iz razloga sto ja nisam profesionalac i automobili nisu spremani za drift, ali to je to neki subjektivni utisak koji sam JA stekao???
          MY ex RWD Alfa
          Drift & Donuts & Track

          Comment

          • kilson
            Moderator
            • 09.10.2004
            • 3216
            • NoviBGD
            • AR 75 GT

            Re: E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

            Promenis malo tvrdocu amorta ili opruga(napred/nazad) i vidis drasticnu razliku u ponasanju automobila. Bilo bi 10x produktivnije da se o ovakvim stvarima diskutuje u okviru drift sekcije. Bokijev auto je kompletno spreman za drift, a pokusavas povuci paralelu sa std automobilima na std vesanju...
            Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              Re: E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

              Tokyo, sad ni ja stvarno pojma nemam sta si hteo reci

              Pazi, ne znam kako to funkcionise u poredjenju Alfa/BMW, jer ne znam ni sta ni kako si poredio, pa se nikako ne bih usudio da kazem da je razlika koju si ti ustanovio nastala iskljucivo zbog tog i tog faktora - previse je razlika izmedju ta dva auta da upres prstom na jednu stvar. Da imas 2 identicno pripremljena i podesena auta, pa da iskljucis gomilu faktora koji mogu praviti razliku - e tek onda bi same konstrukcione razlike mogle doci do izrazaja i tvrditi da je razlika zbog drugacijeg medjuosovinskog i slicno.

              Ali ono sto bas ne razumem je ovo insistiranje oko povucenosti prednje osovine nazad...povucena nazad u odnosu na sta, ne razumem? U odnosu na prednji kraj, vrh prednjeg branika? Potpuno nebitno kako to izgleda, rekoh ti, bitno je da li AR75 ima dosta mase ispred te osovine, u tom delu sto "viri" do prednjeg kraja auta. I opet se vracam na ovo oko rasporeda masa, na zaista ne znam kakav raspored mase ima AR75 u odnosu na E30, tako da je nemoguce reci da se AR75 otkacinje sporije ili lakse kontrolise nego E30 samo i bas zbog medjuosovinskog rastojanja, auti su preterano razliciti po milion drugih faktora...U AR imas Transaxle pozadi, na primer, a E30 ima raspored masa kao cekic, mnogo vise napred, pa je deo razlike i tu, itd...

              Naravno, i E30 i E36 su jako razliciti automobili, pa je i tu jako tesko porediti ih - ali poredeci ta dva auta pripremljena samo za drift, sa nekim stvarima identicno uradjenim koliko je to moguce, jasno se vide razlike u ponasanju.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • TOKYO
                CBC Senator XXL
                • 17.07.2006
                • 1696
                • Beograd- NBGD

                Re: E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

                @Kilson

                Pod 1. Ma mozes ti da radis sa tvrdocom amortizera na AR 75 V6 koliko hoces, ali uvek ces imati tendenciju da ti nos produzi ka temenu krivine.... ( to smem da potvrdim )

                Pod. 2 Ja se ne usudjujem da podvucem bilo kakvu paralelu sa Bokijevim automobilom, nego pokusavam cisto malo konstruktivno da diskutujem na temu e36 kao automobilu za drift, ja prakticno pitam, nista ne tvrdim...

                Lepo sam na kraju napisao da poredjenje koje sam izvrsio nije validno bas iz navedenog razloga...

                @206

                Opet ti govoris u odnosu na branik a ja suprotno...

                Evo o cemu pricam, iz Aviona se primeti koliko su kosevi napred, a samim tim i osovina...., no nebitno, nista ne postizemo, bitno j e da je e36 olican auto za drift, ja samo govorim o nekim detaljima i finesama koje se mozda odrazavaju na ovaj ili onaj nacin,,,,

                I da razjasnim jednom za svagda..., raspored mase kod e30 nije kao cekic, to su samo zablude, recimo 325i ima 53-4/46-7 a 318is, 320is, kao i M3 imaju 51/49..., tako da je to obican trac....

                MY ex RWD Alfa
                Drift & Donuts & Track

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  Re: E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

                  Originally posted by TOKYO
                  Ma mozes ti da radis sa tvrdocom amortizera na AR 75 V6 koliko hoces, ali uvek ces imati tendenciju da ti nos produzi ka temenu krivine.... ( to smem da potvrdim )
                  Pa bas zato sto imas mnogo tezine ispred prednje osovine.

                  Originally posted by TOKYO
                  Evo o cemu pricam, iz Aviona se primeti koliko su kosevi napred, a samim tim i osovina....,
                  ...podseti me o cemu pricamo opet, izgubio sam se ovde Vidim gde su, o tome ti i pricam, pogledaj istu ovu sliku na E30.

                  Originally posted by TOKYO
                  I da razjasnim jednom za svagda..., raspored mase kod e30 nije kao cekic, to su samo zablude, recimo 325i ima 53-4/46-7 a 318is, 320is, kao i M3 imaju 51/49..., tako da je to obican trac....
                  Pusti to, zablude, imao sam ih dovoljno da znam o kakvom se autu radi. A jos sam ih par stavio i na vagu pa znam i kakva je tu prica. Raspored tezine po osovinama je NEDOVOLJAN podatak sam po sebi i ne govori celu pricu.

                  A sta se desava kad u taj E30 strpas jedan V8, na to prikacis i gomilu agregata i tecnosti kojih taj motor zahteva znatno vise, i sve to obesis iznad prednje osovine (a jedno polovinu ispred nje) a ostatak auta olaksas koliko god mozes, gde vecina tezine odleti upravo sa zadnjeg dela? Dobijes jedno 60/40 napred nazad, plus je veliki deo ove tezine koncentrisan ispred prednje osovine...I opet, nije dovoljno samo gledati prost raspored tezine, nego gde je ona i koncentrisana. Radije cu imati 60/40 sa 95% mase izmedju osovina, nego 50/50% sa 70% izmedju osovina, a ostatak koji je prevesen preko prednje ili zadnje, a upravo TO je problem sa E30 - visak tezine napred, dosta od toga ispred prednje osovine, manjak tezine pozadi a i ono sto je ima je koncentrisano ISPRED zadnje osovine, cineci auto jako teskim na nosu, sa laganim ****tom koje je jako okretno ali teze za kontrolu. E36 ima skoro idealno rasporedjenu masu po osovinama, ALI sto je jos bitnije ta masa je koncentrisana unutar osovina, te je auto mnogo manje podlozan nagloj promeni tezine - malo se gubi na okretnosti, ali je upravljivost i kontrola neuporediva, kao i lezanje prednjeg kraja koji nema tendenciju klizanja preko nosa.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • TOKYO
                    CBC Senator XXL
                    • 17.07.2006
                    • 1696
                    • Beograd- NBGD

                    Re: E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

                    Sad se vec slazemo..., daleko je znacajnije da je masa koncentrisana izmedju osovina nego ispred ili iza....., jedino je kilson imao neku teoriju klatna pre 2-3 godine koja glasi da: ako je masa koncentrisana izmedju osovina dolazi do lose koncentrisane tezine koje vozilo vuce ka spoljnoj ivici krivine...

                    Znam da si imao dosta e30-ki tako da ne smem puno da se mangupiram sa podacima....

                    Sto se tice e36 i raspodele mase, samo su benzinski "chetverci" E36-ice imali raspored tezhine od 50/50 po osovinama, dok su shestaci i dizel modeli imali napred 52, odnosno 54%., tako da i ako u 36-ticu ubacis V8 isto dobijes blagi cekic!
                    MY ex RWD Alfa
                    Drift & Donuts & Track

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      Re: E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

                      Pa mozes misliti kakav onda cekic dobijes kad isti taj motor ubacis u E30. Mada sa E36 nije toliko drasticno jer ima mnogo vise prostora pod haubom i motor je moguce povuci mnogo vise unazad nego u E30, tako da jako malo viri ispred prednje osovine.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • Bojan335
                        CBC Senator XXL
                        • 01.05.2007
                        • 332

                        Re: E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

                        samo jednu stvar ja da dodam cupe e36 i 4 vrata nemaju veze jedan sa drugim pogledaj sliku 4 vrata sa strane videces koliko je manje od tocka do kraja prednjeg dela ,jedan od razloga zasto je izabran 4 vrata !!! Svaki trkacki auto kada se pravi kako treba pomeraju se tockovi napred radi boljeg skretanja to je i kod nas uradjeno ,,ne zaboravite jedno ovo nema veze sa seriskim autom ama bas nista nije fabricki cak ni poluga za migavce

                        TOKYO upravu si sto se zapazanja tice ali vizeulni efekat sa onim sto ustvari jeste nema veze jedno sa drigum ,,jeste da e36 ima taj "prblem" ali se da popraviti jako lako sto je i uradjeno !!!

                        E30 i e36 jedan sa drugim nemaju nista slicno, E36 je mnogo kompletniji i tehnicka resanja su mnogo bolja ,balans auta je fenomenalan ,seriski e36 skrece i upravlja skoro kao moja kocka za drift sto je bila .... Jos jedna stvar auto po fabrickim merenjima ima manje kila nego moja kocka tacno 100kg manje ,masa e36 1150kg model 316i, kocka 325 1250kg ili mozda 1240kg ne secam se tacno !!!!!

                        Comment

                        • Bojan335
                          CBC Senator XXL
                          • 01.05.2007
                          • 332

                          Re: E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

                          Jedna ispravka kada ubacis v8 u kocku ili e36 to nema veze sa sestakom nikakve v8 je isti kao 4 cilindra mali i kratak ,sestak je dugacak ,mislim da meni jedva dva cilindra da tako kazem stoje ispred osovine ..sva tezina je iza prednje osovine jos nisam osetio da imam proklizavanje napred ali ni mm.... Sto se tice alfe 75 ona je upravo slicna kao e36 ima dosta tezine na zadnjoj osovini i zato nista ne radi ne predvidivo vec umereno i jako tacno dok kod kocke to nije slucaj jako je nervozna nazad a kada stavis tezi motor napred dobijes sestar ,ma da to kod mene nije bilo tako jer sam pomerio motor dosta nazad gurnuo tockove 3cm napred nabacio ogromne minuse i tako to kompezovao !!!! O ovome mozemo danima da pricamo glupo preko foruma mrzime da pisem a i na delu bolje uz auto da idu objasnjenja !!!!

                          recimo ovako vozio sam e30 potpuni krs na driftu , pa sam onda dodao amort. , pa opruge ,pa ne znam ni ja sta ,, evoluirao kocku 4 godine sitnicu po sitnicu i mislim da tacno znam sta se kada desava kad nesto zamenis !!!!

                          teorija je jedno a praksa drugo i obicno nemaju veze jedna sdrugim dokazano i za gume 17' pred kragujevac ako se secate !!!!!

                          Comment

                          • TOKYO
                            CBC Senator XXL
                            • 17.07.2006
                            • 1696
                            • Beograd- NBGD

                            Re: E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

                            To Boki....

                            I ja vise volim da pricam nego da kuckam, ali dobro je da drugi koje to interesuju takodje nesto saznaju.....

                            Ti najvise mozes da kazes, jel najvise znas i svasta si probao, tako da bih bas voleo da cujem tvoja zapazanja sta i kako???

                            Evo upravo sam se vratio iz akcije, kad god uhvatim vremena i malo kise odem da vezbam, iza Belvil naselja na Novaku su siroki bilevari pa tu smem da testiram malo vece brzine, fali mi snage a i gume su 225 16 pa hvataju kao za oci, uglavnom nervozan je na repu, naglo se otkaci ali hvatam ga na ludilo...
                            MY ex RWD Alfa
                            Drift & Donuts & Track

                            Comment

                            • Bojan335
                              CBC Senator XXL
                              • 01.05.2007
                              • 332

                              Re: E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

                              manje gume ili skrati difff,,moras ga zabacivati na rucnu bice manje nervozan !!!!

                              Comment

                              • TOKYO
                                CBC Senator XXL
                                • 17.07.2006
                                • 1696
                                • Beograd- NBGD

                                Re: E36 V8 - Bojan Kurbalija ver. 2010

                                Nabavio sam dve 14-tice..., a rucna mi radi sa mnogo vecom silom na zadnjem levom, tako da sa rucnom napadam samo desne krivine...

                                Da ne OFF-ujemo temu o tvom autu, pricacemo uzivo....

                                Jesi se navikao na poziciju sedenja, ja ne znam kako bi se snasao da sedim toliko zabacen nazad???
                                MY ex RWD Alfa
                                Drift & Donuts & Track

                                Comment

                                Working...
                                X