FIAT Punto mk1 Verde
Collapse
X
-
Zamenjene opruge, za 15 minuta. Ono što je zanimljivo je da je majstor Toma izmerio isto ovako visinu auta pre i posle zamene i pre zamene je visina bila 57cm a ja sam sinoć izmerio malo više od 56. Nakon zamene opruga auto je višlji po njegovom merenju svega 0,5 cm ali po mom utisku osetno je tvrđi nazad. Malo me zbunjuje ova razlika u mom sinoćnjem merenju i ovom Tominom današnjem. Večeras kad uparkiram auto u garažu, gde sam i vršio menje, ponovo ću izmeriti pa ćemo videti ima li razlike u visini.
Comment
-
-
Merenje zavisi kakao je auto zaustavljen, ono što pomaže su tvrdje odmorne opruge koje neidu ispod mere.
Merodavnije bi bilo da ste stavili teg od 75 kila pa merili pre i posle.
Comment
-
-
Dora priča o efektu koji nastaje npr kod zamora materijala kod opruga. Možda je visina ista, ali pod opterećenjem ako su isto projektovani amortizeri, stariji amortizer trpi veću elastičnu deformaciju, tj auto se više spušta.Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
-
Jel isti broj krugova i duzina opruge? Mozda je ova malo kraca i recimo ima jedan krug manje, pa je tvrdja pa dobijes isti auto po visini ali otporniji na sabijanje pod dodatnim opterecenjem. Jel kod ovakvih opruga sa malo krugova, pola kruga/krug manje moze biti vec 10-20% veca tvrdoca.Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Comment
-
-
Jbmliga nisam zagledao ni brojao, mada su mi na oko izgledale identično. Tražio sam "fabričke" opruge u prodavnici i smatram da su mi takve i dali. Nikakve sportske ni alternativne nisu ni spominjane u razgovoru sa prodavcem.
Comment
-
-
Pa ne mora da bude sportsko, samo pitanje izvedbe. I amortizeri za isti model auta znaju mnogo da se razlikuju izmedju proizvodjaca amortizera. Mozda je takav slucaj i sa oprugama. Jer da bi bila idealno jednaka, podrazumevalo bi totalno isti broj krugova i oblik i debljinu zice kao i materijal. Mnogi automobili fabricki imaju problem sa sleganjem opruga, dok koliko vidim, ljudi koji ih zamene sa ovakvim nekim oprugama taj problem vise ne prijavljuju, tako da mozda koriste drugaciji materijal, motanje i slicne cakeLegenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Comment
-
-
-
U nedelju zamenim točkove, imam letnje gume na fabričkim alu felnama i: oblajznu dva šrafa, gume sve 4 ispustile, ukapiram da su šrafovi kraki, počinje da se čuje čudan zvuk kao da je otišao ležaj točka... Napumpam gume ujutru opet ispustile prednje 2. Odem pravo kod vulkanizera - 550 dingera sređivanje i balansiranje prednjih točkova. U kit komercu uspem da nađem 13 šrafova za točkove (290x13=3770 din.) ali moraju da se skrate kod metalostrugara - 450 dinJuče provalim, kad sam podigao prednji levi točak da negde zapinje kad se zavrti a pre neki dan provalim da na kočenju pri 100 km/h ceo auto trese kao da vozim po pružnim pragovima
Stoga auto u sredu ide pravac Resnik da se ispregledaju i srede kompletne kočnice i još ponešto
Comment
-
-
Zamenjeni prednji diskovi i pločice, podešeni mehanizmi u dobošima i dotegnuta ručna kočnica. Sad je mnogo bolje ALI, jutros odem na posao kolima i kad sam parkirao auto nešto mi pade na pamet da pipnem prednje felne da vidim koliko su se ugrejale i osetim da su skoro pa vreleIzgleda da kočione čeljusti ne otpuštaju do kraja. Šta može da bude razlog?
Comment
-
-
Svašta, loša creva, zaribao klip, pločice već nego što treba pa ne klize...
Uglavnom, brzo rešavanje jer ćeš menjati i diskove i pločoce opet.
Princip je da su felne uvek tople i da posle uzastopnih par kočenja imaju temperaturu. To je nešto da možeš držati ruku na njima ili ono da skoro en možeš. Ako odmah odmačinješ ruku to već nije dobro...
UPOZORENJE za morone. Ne pipati disk ni u pismu, ostaće prst na njemu i ne stiskati ceo dlan onako kao dete zvečku nego kao sa sisom, polako pa ako treba sve jače.
Comment
-
Comment