Jos jedna 100tka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shone190
    CBC Senator XXL
    • 10.12.2004
    • 1877
    • Beograd
    • Dodge Charger 8.1l

    #76
    Originally posted by skijash
    Znači hoćeš da kažeš da bi mu dino na točku izmerio više konja nego što piše u saobraćajnoj?
    Da, ali onda odbijes odredjeni procenat "pojacanja" i dobijes "realnu" snagu.

    Comment


    • #77
      Nemoguce da taj veliki audi sa manje snage, vecim otporom vazduha, i sa vise kilograma ide makar priblizno GSI-u 16V. Pa ljudi, sa Citroenom CX-om turbo benzincem od 168ks, od 2.5 litre, mozda malo tezi od audija, ali i dosta jaci, jedva se stize taj GSI, i krajnja brzina mu je negde 4-5km/h vise od GSi-a. Cak smo se jednom i kacili sa BX-om koji ide u dlaku isto kao GSI-jem 16V sa takvim audijem, i ovaj sve mase iz audija, kao obidiji ako mozes... Tablicu nam nije video... Veliki auto sa slabijim motorom nikada ne moze da ide kao mali sa jacim.

      Comment

      • skijash
        CBC Senator XXL
        • 07.09.2007
        • 1354
        • Beograd
        • wrx

        #78
        Ne razumem. Kakva pojačanja? Ako auto ima 120 konja, na točku ima recimo nešto oko 100. Ne vidim kako može da se sračuna pa da ima više?!

        Comment

        • JaMaL
          CBC Senator XXL
          • 14.04.2007
          • 448
          • JaMaL

          #79
          Ljudi ne citate covekov post... ili ga ne razumete... ne radi se ovde o stojecem dragu od 0-100... vec u preticanju u voznji... i to jos uzbrdo... kubikaza motora i obrtni moment su sve tu... gsi ako je "uhvacen" na 3000 rpm-a na uzbrdici od strane tezeg, sporijeg i neaerodinamicnijeg auta sa vecom kubikazom... nema tu sta da trazi... pojeden je ... jer dok on spusti u nizhi stepen, doda gas, i saceka da motor u**** dovoljno vazduha i goriva da krene... taj audi je nestao... bukvalno...

          svako ko je provozao bilo sta preko 2000+ ccm i ispod kapira o cemu se ovde govori... obrtni moment i kubikaze su majka na uzbrdicama... i tu nema sta da se trazi...

          samo pogledajte one zanimljive podatke 80-130 ili 120-160 u odredjenim stepenima prenosa za neke automobile, nemci vole da rade te testove... shvaticete o cemu se prica... elasticnost motora...

          Comment

          • subicd
            CBC Senator XXL
            • 20.06.2008
            • 463
            • Novi Sad

            #80
            Bas tako.
            Jeste da Brick pise podugacke postove(pa mozda nekog mrzi da cita), ali je ovde lepo sve objasnio. Svaka cast Brick.

            Comment

            • shone190
              CBC Senator XXL
              • 10.12.2004
              • 1877
              • Beograd
              • Dodge Charger 8.1l

              #81
              Sva ta prica ima smisla, ali ipak je Audi za tezi skoro 40%, tako da mi ta prica ne pije vodu iz tog razloga. Da su iste tezine pa da i razumem, ali koliko god da je petak elasticniji, mnogo je bre skoro 40%

              Druga stvar, pricamo u prazno ako je decko rekao da je u pitanju bio GSI Cabrio posto smo ustanovili da je onda najjaci motor koji je isao u njega 8V i 115KS koji bi Audi mogao da ostavi iza sebe.

              Comment

              • RANK
                CBC Senator XXL
                • 28.02.2007
                • 1635
                • Beograd
                • FIAT MAREA WEEKEND 1

                #82
                ... ali mu je dokupio jos 8 ventila u radnji i svih 16 zalepio na gepek pa je postao 16V ...
                "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                Comment

                • Milan.87
                  CBC Član
                  • 18.05.2008
                  • 76
                  • N.Beograd

                  #83
                  Brik je pomesao obrtni momenat i snagu. Ako motor ima 100ks na tocku ce imati 100ks minus gubitci u transmisiji. Transmisija menja parametre snage a to su obrtni momenat i ugaona brzina nikako snagu motora.
                  Pozdrav.

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by JaMaL
                    Ljudi ne citate covekov post... ili ga ne razumete... ne radi se ovde o stojecem dragu od 0-100... vec u preticanju u voznji... i to jos uzbrdo... kubikaza motora i obrtni moment su sve tu... gsi ako je "uhvacen" na 3000 rpm-a na uzbrdici od strane tezeg, sporijeg i neaerodinamicnijeg auta sa vecom kubikazom... nema tu sta da trazi... pojeden je ... jer dok on spusti u nizhi stepen, doda gas, i saceka da motor u**** dovoljno vazduha i goriva da krene... taj audi je nestao... bukvalno...

                    svako ko je provozao bilo sta preko 2000+ ccm i ispod kapira o cemu se ovde govori... obrtni moment i kubikaze su majka na uzbrdicama... i tu nema sta da se trazi...

                    samo pogledajte one zanimljive podatke 80-130 ili 120-160 u odredjenim stepenima prenosa za neke automobile, nemci vole da rade te testove... shvaticete o cemu se prica... elasticnost motora...
                    Koliko mislis da dobrom vozacu treba da presalta iz viseg u nizi i da tom audiju pobegne pre nego sto ovaj i krene u obilazenje? Kad tog GSI-ja presaltas iz viseg u nizi, on obilazi sve ispred sebe. Jasno je da ovaj GSI nije imao 16 ventila, tako da bi ga audi dobio i na sprintu od 0-100 verovatno. Slazem se da su kubikaza i obrtni moment bitni, ali nemojte zaboraviti i snagu i tezinu...

                    Comment

                    • Bojan1212
                      CBC Senator XXL
                      • 15.07.2008
                      • 468
                      • Zemun
                      • Honda Accord

                      #85
                      Decko je sam rekao da je video nalepnicu, pa stoga mislim s obzirom da je rekao da je taj Kadetta kidao, da to nije bio GSI, moze biti neki 1.6. Pa rekao sam ranije drug sa 1.3s kida kako ide. Moja Ascona 8v ne moze puno da mu pobegne uglavnom zbog toga sto je Kadett vrlo lagan, a cenim da mi Audi ne bi pobegao, a i to kod saltanja iz nizeg u manji pa koliko mu treba? Pa nije to kamion da mu daje medjugas, ubaci pa kad povuce audi 2.3 ne moze nista.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #86
                        Slazem se da su kubikaza i obrtni moment bitni, ali nemojte zaboraviti i snagu i tezinu...
                        samo o tome i pricamo, poredimo te elemente.

                        AUdi ima jaci motor u maltene celom radnom opsegu, i veci obrtni momenat i vise konja.

                        Kadet ima slabiji motor, i manji obrtni momenat (sto je jako bitno) i manje konja.

                        osim, u samo jednom slucaju voznji u jednom uzanom radnom podrucju motora bliskom crvenom podrucju max obrtaja.

                        u proseku taj Kadet GSI ima oko 60-80KS , Audi ima oko 90-120KS.

                        u tome i jeste stvar, Audi ima skoro 50-100% jaci motor u upotrebljivom radnom opsegu.

                        pri tome i jedan cilindar vise, sto jako puno znaci.

                        ko god je vozio auto sa 4 cilindra i 150 KS i auto sa 6 cilindara i 150KS zna koliko bolje povlaci sestak, i koliko je jaci u prakticnoj svakodnevnoj voznji.

                        u celoj prici poredjenja vidim da neki gube iz vida kljucan element- prenosni odnos motor-tocak.

                        perfomanse vozila u voznji jako puno zavise od odabranog prenosnog odnosa.
                        motor je samo jedna promenljiva u jednacini sa vise promenljivih, i cak stavise prilicno sporedan podatak o maximalno mogucoj snazi za prakticnu upotrebu.

                        nijedan motor nema konstantnu snagu, neki broj KS koji uvek oslobadja.
                        ima opseg od xx KS do yy KS i izmedju tokom voznje.

                        broj upotrebljivih konja koje ima motor svakako nije onaj iz saobracajne dozvole.

                        inace su manji motori daleko vise osetljiviji i daleko vise gube takvi auti na perfomansama kada se nadju pod opterecenjem, kao sto je voznja uzbrdo.

                        sa velikim motorom se gotovo i ne oseti brdo, mali motor vec i na najmanji nagib pocinje da oseca problem.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #87
                          Kad tog GSI-ja presaltas iz viseg u nizi, on obilazi sve ispred sebe
                          da, tacno ali samo jedno kratko vreme dok ne dostigne limit obrtaja motora.

                          dalje nema obilazenja, nema napretka sa snagom i mora da salta u visi prenosni stepen ako zeli da nastavi da se krece istom brzinom ili cak poveca brzinu.

                          cim presalta, gubi 30-60% te snage koju je imao, u konkretnom slucaju to izgleda ovako.

                          presalta nanize, pocinje da ""nadolazi" snaga krece da obilazi i dostize svoj max od 150KS (npr ta brojka).

                          u sledecem trenutku nakon 3-5 ili 9 sekundi tog ubrzavanja mora da presalta u visi stepen menjaca.
                          time snaga opada na 60-70KS i dalje auto nastavlja da se krece sa tih 70tak KS, i polako se povecava snaga kako se nastavlja kretanje.

                          za to vreme, ako je takva konfiguracija puta AUdi (npr) ima povecanja snage od 80 KS na pocetku kada je krenuo da ga pretice Kadet i povecava snagu na 120KS pa na 130KS tokom CELOG tog vremenskog perioda.

                          dakle, Kadet ima 150KS pa se vraca saltanjem na 70KS dok Audi non stop celo to vreme ima 80+KS i pri tome kada Kadetu padne snaga na 70KS on ima 120+KS.

                          12/7 je nekih 70% vise efektivne snage.

                          prakticno, Audi ima za 70% jaci (veci) efekata motora pri pogonu vozila.

                          cak i kada je masa recimo veca za 40%, to je i dalje za celih 30% bolji odnos KS/kg kod Audija tj Audi ce da odmakne.

                          u nekom trenutku ce ponovo Kadet da dostigne (rpm) snagu od 150KS i pocece da pristize Audija koji ima 130KS (ili sada manje ako je presaltao)..


                          tako krece sledeci ciklus ubrzavanja kada Kadet ima vise snage u odnosu na AUdi neki vremenski interval.

                          mozda izgleda komplikovano, no matematicki se moze lako objasniti i dokazati koliko ce iznositi predjeni put pojedinog vozila tj koje ce vozilo biti ono koje je dalje otislo.


                          u celoj toj prici vazan faktor je vreme.
                          Kadet npr ima interval od 8 sekundi vremena kada je blizu maksimuma (vuce, KS) a Audi ima 15 sekundi vremena kada je blizu maksimuma.

                          drugacije receno, Kadet max ubrzava 8 sekundi u kontinuitetu i 7 sekundi blizu 1/2 od max a AUdi 15 sekundi na max u kontinuitetu.

                          kada se to prevede na predjeni put, AUdi ce preci duzi put za datih 15 sekundi i to zato sto ima vecu prosecnu snagu na raspolaganju za taj interval koji posmatramo.

                          ne postoji varijanta da se sa manje energije (manje KS na tocku) bude ispred onog drugog ali energija je nesto sto uvek treba posmatrati kroz dimenziju vremena.

                          da olaksam da se zamisli-
                          sijalica od 100W za 24sata rada potrosi vise energije nego grejalica od 1000W za 1 sat rada.

                          grejalica jeste cak 10 puta jaca ali to nije presudno.

                          tako je i kod SUS motora, vreme je jako vazan faktor, tj broj obrtaja motora u jedinici vremena.


                          KS bez rpm je bezvredan podatak, a sama kriva KS (t) direktno pokazuje mogucnosti motora odnosno opisuje matematicki tu tzv elasticnost po kojoj su poznati motori sa vise kubika i vise cilindara.

                          motor-menjac-dif- tocak vs masa je sustina mogucnosti za neke perfomanse vozila.

                          samo motor je tek delic price, a max snaga motora na max rpm (iz papira saobracajne) je tek jos manji delic ukupne slike.

                          da se razumemo, nije ovde prica da li je konkretan Audi bio sposobniji uz brdo od konrektnog Kadeta (za koga i ne znamo bas pouzdano koji model) vec je vise objasnjenje generalno dato da na papiru napisani broj max KS ne govori mnogo o stvarnom stanju na terenu, u voznji.

                          stoga i auto sa manje papirnatih KS moze zestoko da odere auto sa vise papirnatih KS pri odredjenim uslovima.

                          i da se to ponovi, da se izmeri, da se izracuna, da se prakticno po vise puta dokaze.

                          naravno, sa vise KS je uvek veca maksimalno dostiziva brzina za iste otpore kretanja vozila (ista karoserija tj isti auto).


                          papirnate KS treba vise shvatiti kao KS za poreske obracune a ne upotrebljiv potencijal motora.

                          tek veza KS u funkciji vremena daje odgovor na pitanje sta moze motor da isporuci.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #88
                            ako si ti vozio u trecoj sa 5000 obrtaja ti si imao na tockovima AUdija 120x 1,36 tj oko 160 KS.

                            Znači hoćeš da kažeš da bi mu dino na točku izmerio više konja nego što piše u saobraćajnoj
                            naravno. uvek i tako je na svakom vozilu u recimo trecem stepenu prenosa.

                            podatak u saobracajnoj se daje za sam motor, ne za vozilo na tockovima.

                            dyno ce pokazati najvise KS na tocku u prvoj brzini menjaca.

                            zatim manje u drugoj, pa manje u trecoj, itd...

                            najmanje ce pokazati dyno sa najvisim stepenom prenosa.


                            zato se radi moguceg poredjenja po pravilu dyno dijagram radi sa menjacem u 4toj odnosno tzv direktnoj brzini gde je odnos 1:1 i uvek se navede koji je prenosni odnos diferencijala.


                            u prvoj brzini Audi moze da isporuci oko 1950 KS na oba tocka max efekta.

                            najveci stepen ubrzanja je u prvoj brzini, pa nesto manje u drugoj, i najmanje ubrzanje je u petoj/ sestoj.

                            nadam se da je jasnije koliko menjacka kutija utice na promenu mogucnosti vozila kao celine a pri jednom te istom motoru.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • tiCo
                              CBC Veteran
                              • 10.06.2007
                              • 138
                              • Podgorica

                              #89
                              sve je receno..nema sta da se doda...brick respect!

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #90
                                Originally posted by shone190
                                Originally posted by sw.brick
                                imao sam prakticno isti auto sa motorom 2.0 atmo 16V od 140KS i sada (isti) auto sa 2.3 turbo 8V od 135KS.
                                Koliko znam GSI ima 150KS, a Audijev popularni petak koji je bio u dva Audija koja sam vozio skoro 10 godina je imao 2226ccm, 8V i 136KS. Nikakav turbo tu nije postojao. Tacnije ovaj drugi motor je bio malo stariji i imao malo manje ccm - 2144ccm, 8V i 130KS, ali sve u svemu skoro isti motor.
                                Za taj motor koji spominjes nikad u zivotu nisam cuo niti takav uopste postoji.

                                Cela prica ima smisla itekako, ali ovaj Audijev motor ne.

                                Pozzz
                                ajoj, kuda ode prica...da preciziram

                                to sto si citirao se odnosi na iskustvo sa Volvo 740 2000 16V 140 atmo KS vs Volvo 940 2300 8V 135 turbo KS.

                                dakle moja dva auta, prakticno isti model iste karoserije sa gotovo istom masom a razlicitim motorima i menjacima i prakticno iskustvo ponasanja u voznji. narocito je primetna razlika uzbrdo.

                                nema nikakve veze sa AUdijevim motorima, samo primer da se mogu direktno uporediti 2 motora iste max snage u prakticno istom vozilu.

                                -------------------------------------
                                a nacin kako se dostize do max snage kod ta 2 motora je potpuno razlicit, kao i potpuno razlicita elasticnost motora.

                                da samo navedem za ta 2 Volvo motora da podatak o 140KS se odnosi pri 6.000 rpm iz manjeg motora a 135KS pri 4.900 rpm iz veceg motora.

                                tih 1.100 rpm ne izgleda na papiru kao mnogo velika razlika, ali je to zapravo jaako velika razlika u praksi.

                                konkretno, 2300 turbo motor ima od 1500-4900 rpm gotovo maximalni obrtni momenat, i ima u celom tom opsegu 100+KS

                                2000 atmo motor mora dobro da se zavrti, 100 KS dostize tek pri nekih 3900rpm tako da 100+KS taj motor ima samo u opsegu 3900-6000 rpm.

                                u podrucju 1500-3900 rpm veci motor je toliko snazniji da se primetno oseti.

                                u voznji se to oseti tako da veci motor uvek vuce izuzetno u kontinuitetu dakle bez prekida ma kako da se vrti motor (kao tipican V8) dok manji motor mora da se odrzava u uskom podrucju 4-6000 rpm da bi mogao da parira (kao i svaki atmo 4 cilindra).

                                ako padnu obrtaji na recimo 2000 rpm vuca motora je osetno slabija.

                                papirnati KS su gotovo isti, tek 5KS razlike a ponasanje motora u voznji jako razlicito.

                                PS. Audijev motor je sa 5 cilindara, i sa 10V pa sam mislio da je ocigledno da nije o tome rec. izvini na zabuni.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X