CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DRAGANFORD
    Banovan
    • 18.02.2009
    • 103
    • beograd

    Re: CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

    Kolac u plastu sena svi vide ali u ovoj prici je bitna igla nju treba naci. e za iglu treba znati gde traziti .nazalost u ovoj zemlji znanje nije na ceni.svako moze da promeni disk ili kocnice ali nemoze da popravi sistem paljenja i ubrizgavanja goriva

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      Re: CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

      Nekad davno na brdovitom balkanu u jednom renomiranom servisu sam radio kao mladjan momak ja. U tom cenjenom servisu je bil osve pod konac, prijemno dijagnostička služba, majstori koji odrade, kontrolni majstori koji pregledaju, računovodje koji naprave račun i naravno džej (mušterija koja plaća). Auto se ostavljao na popravku i popravljao se kad dodje na red, ne odma, neza juče ne odmail isad, kad dodje na red (obično za par dana) bila gužva a servisa malo, za neverovati.

      Postojala je norma koju je propisala fabrika a podržalo psiguravajuće društvo i ko je sve trebao.
      Norma za skidanje i montiranje menjača je bila recimo 3.6 sati a ja sam to radio za najviše 2 a nekad i manje i slični primeri. Mušterija je naravno plaćala 3.6 sati, plus pucvala, detržent za ruke, ekser u gumi i ko zna šta još. I danas je slično u renomiranim servisima da neko ne pomisli drugačije. Manji servisi su radili sa manje režije, nisu računali pucvalu, razumeli su sirotinju i da se nema, hteli su da ugode svima da ne čeka na auto 5 dana i mislili da će time privući mušterije i razbiti one velike što deru. Razbili su svoja ledja što od rada što od tapšanja zadovoljnih mušterija po njima (ledjima) a veliki su postali još veći dok su mali postali još manji i ...

      Pojenta priče, mušterija nema šta da traži u servisu pa time i ne zna koliko je efektivno radjeno na autu, suština norme je da napravi sredinu, negde nadereš a negde ide lako i u sredini je sarma. Mušterija ne može da misli da li je to puno ili nije za sat rada, mislim može da misli ali ne može da predlaže, može samo da klimne glavom levo desno ili gore dole kad se kaže cena.

      Što se tiče ko je koje škole izučio, to su zaostavštine socijalizma koji je to bio na papiru. Nijednog kapitalistu savršeno ne zanima koju si školu naučio nego koliko para možeš da doneseš u firmu. Škola je potrebna jer bez nje nema napredovanja na lestvici sem ako si baš vunderkind a to je retko.

      Za ovaj forum sam se raspitivao kod meštera od weba i softveraša da mi naprave neki dizajn i CMS koncept, rekoše ljudi svoju cenu koja mi nije bila prihvatljiva jer realno ne bih da dam toliko para a sa druge strane uvek ćemo se natezati a ja bih još ovo a to nije bilo pogodjeno sa poslom na početku. Lepo sam seo i lupao glavu oko Drupala jedno 5 meseci i sad verujem da mnogima mogu držati predavanje na temu. Našao sam program u kome i baba Kurana može napraviti temu što će reći dizajn i napravim jedno 50 komada, svi su tu samo ih ne vidite, kumst je što su i meni gadni a šta će tek drugi reći. I na kraju ipak ću platiti dizajnera da to što sam naučio uobliči jer moj nivo je čiča gliša i džaba što znam, imam sa čime ali on to zna ili ume mnoooogo bolje.

      Daklem ljudi otvorite servise, radionice, majstorrske radionice, kupite alat i šta ide uz to, platite komunalije, poreze, grejanje, radnike i nemorate navikli su da ih se ne plaća i onda možete odredjivati cenu. Ovo ostalo je želja slušalaca. Didžej će puštati pesmu dok mu ne dosadi a onda se radio stanica zatvara jer je antena zardjala...

      Svrha teme je da približi ljudima savremeni pristup popravci automobila i objasni koliko je to komplikovanije i skuplje u odnosu na pre 20 godina ili doba o kome sam pisao gore. Ne ona glupa monterska mehanika za koju svi misle da je mogu raditi samo nemaju gde ali bi to znali bolje i brže kao što su u ovoj državi svi selektori fudbala ili Šumaheri, već sofisticirana popravka gde bez posebnih alata koji su mahom skupi i relativno brzo zastarevaju, nema popravke. Isto kao i alati, zastareva i znanje pa se mora nonstop obnavljati. Zakon termodinamike je bio isti juče a biće i sutra mada Painter tvrdi drugačije. Ovo neće, izmisliće već noćas nešto novo za koje treba baš takav alat.

      Vi uporno pričate o demontaži i montaži menjača ili prikopčavanju lapatopa ili standaloneta na neki priključak i stiskanje reset tatera da se ugasi neka lampica. Mislim što plaćati, iščupa se lampica i ne sija više...

      Sad idem da igram kantere
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        Re: CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

        Samo, ja i dalje tvrdim da je puno manje zaista strucnih majstora, nego musterija voljnih da plate kvalitetnu dijagnostiku.
        Živa istina... Problem je što ih neće biti u dogledno vreme više ili koliko bi trebalo jer ipak je mnogo manje onih koji bi da plate kvalitenu dijagnostiku koja rešava problem najbezbolnije po mušteriju. Jednostavno nema para da kupi sve što treba ili da otplati ono što je kupio a novo već treba kupiti, vrzino kolo...
        Kad bi sad neko pitao koliko ima dijagnostičara u državi ne verujem da bih jako lupio ako kažem da ih nema više od 30.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Mirko_NS
          CBC Član
          • 17.04.2008
          • 80
          • Novi Sad

          Re: CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

          Nisam imao nameru da ulazim u rasprave, ali nekima bas smeta bilo kakvo poredjenje cena radnog sata - uporno se pozivaju na nekakav samo njima znan kapitalizam, al' dobro - majstori se ionako razumeju u sve

          Originally posted by Dora
          Pojenta priče, mušterija nema šta da traži u servisu pa time i ne zna koliko je efektivno radjeno na autu, suština norme je da napravi sredinu, negde nadereš a negde ide lako i u sredini je sarma. Mušterija ne može da misli da li je to puno ili nije za sat rada, mislim može da misli ali ne može da predlaže, može samo da klimne glavom levo desno ili gore dole kad se kaže cena.
          Slazem se. Samo po novom zakonu musterija ima pravo da bude u servisu i prati sta majstor radi, zakon je uskladjen sa evropskom praksom - prokleti kapitalizam Naravno, musterija nema pravo da odlucuje o normi, ali ako shvati da ga kradete - jbga, nece vise doci, ceni svoj novac - prokleti kapitalizam

          Originally posted by Dora
          Što se tiče ko je koje škole izučio, to su zaostavštine socijalizma koji je to bio na papiru. Nijednog kapitalistu savršeno ne zanima koju si školu naučio nego koliko para možeš da doneseš u firmu. Škola je potrebna jer bez nje nema napredovanja na lestvici sem ako si baš vunderkind a to je retko.
          Ne znam da li smo se razumeli,ali i ja radim kod kapitaliste, solidno sam pozicioniran u firmi, ali mi je radni sat manji od radnog sata mehanicara... Mada, sada to razumem: ja nisam morao kupiti opremu, platiti komunalije - ja sam samo morao zavrsiti fax (jaka stvar, ti socijalisticki fakulteti), nauciti i razumeti stvari koje vecina ostalih nece ni za par zivota, pa posle fax-a guliti specijalisticke knjige, blejati u ekrane, shvatiti zasto prokleta stvar ne radi, a trebalo bi ili zasto puca u jednom od 100 pokusaja (lici na cuvenu dijagnostku, ha?)...

          Originally posted by Dora
          Za ovaj forum sam se raspitivao kod meštera od weba i softveraša da mi naprave neki dizajn i CMS koncept,
          Posto vidim da se software za neke svodi na web prezentacije i portale (koje pravi i baba-Kurana), postoje i citave druge grane software-a, evo npr.ja se bavim industrijskim software-om: real-time i near real-time sistemi...Ne znam kako baba-Kurana stoji sa tim stvarima, ali ume da bude zesce zjbno, a moz i da odgovaras ako neko nastrada (opasnije i od plina )...

          Originally posted by Dora
          Daklem ljudi otvorite servise, radionice, majstorrske radionice,...
          Svestan sam i cene opreme i svega drugog i kao sto rekoh ne zalim se na cenu radnog sata (iako je smatram nerazumnom i preteranom)...Ali, molim vas, nemojte preterivati - gomila "dijagnostickih" problema na ovom i slicnim forumima potice zapravo od nedovoljnog obrazovanja majstora i nesposobnosti da sva ta silna i skupa oprema pravilno upotrebi i da se rezultati pravilno interpretiraju (daklem, vecina uopste ne razume kako prokleta stvar radi i kako sada jos to treba da izgleda na nekom prokletom ekranu). Citao sam svojevremeno temu o osciloskopima, gde se pokazao sav "sjaj i beda" strucnjaka i majstora.

          Comment

          • DRAGANFORD
            Banovan
            • 18.02.2009
            • 103
            • beograd

            Re: CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

            BMW razvojni centar MUNCHEN zaposleno 8000 doktora nauka,inzinjera i tehnicara ali BMW vozila popravljaju majstori.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              Re: CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

              Slazem se. Samo po novom zakonu musterija ima pravo da bude u servisu i prati sta majstor radi, zakon je uskladjen sa evropskom praksom - prokleti kapitalizam Naravno, musterija nema pravo da odlucuje o normi, ali ako shvati da ga kradete - jbga, nece vise doci, ceni svoj novac - prokleti kapitalizam
              Nikakav problem, biće mu svesno i unapred rečeno da ga svaka rečenica koju razmeni sa majstorm koštati toliko i toliko, nije servis socijalna ustanova da bi razonodjivala mušteriju dok radi. Sa druge strane "ima pravo da bude u servisu" je rastegljiv pojam, može biti u servisu u drugoj prostoriji i gledati kroz staklo ili preko kamera, svejedno.

              Nisam protiv toga da je mušterija totalno informisana šta se radi i šta je uradjeno nego da mi ne dahće za vratom. Nisam ni stidljiv da mi to smeta ali nekima i smeta a sa druge strane ma koliko se mušterija trudila da ne smeta uvek je smetnja jer mora nešto da pita ili bilo kakav razgovor odvlači vreme i pažnju majstora pa ko voli nek izvoli.

              Treća strana je mora potpisati da ako mu padne čekić na nogu, upadne u kanal ili mu se dizalica spusti na glavu nema prava da tereti servis. Bio sam po tom trulom zapadu, nije on baš toliko truo, još je trulaviji ali i tamo nećeš dahtati majstoru za vrat.

              A za škole sam obkasnio već sto puta ali se uvek neko nadje uvredjen. Majstor, djubretar, moler, zidar, limar, pekar itd... Uče škole koliko uče a onda počnu da rade obično od 15 godina a po zakonu od 18 i dok student završi fakultet imaju 7 do 10 godina radnog staža i ne znaju preferans a ni gitaru da sviraju. U socijalizmu se to kažnjavalo sa manjom platom a plaćala se škola, sad je kako kome i kako se ko snadje.


              I ne, ja nisam uvredjen, svesno sam izabrao da budem majstor i potrudio sam se da budem dbar, imao sam izbora i znanja, mogao sma da studiram ili da budem svoj čovek odmah, izabrao sam da sam nezavistan od roditeljam donacija ili stipendija.
              Frustruirani i iznenadjeni su studenti koji završe fakultete i nesumnjivo nalupaju glavu sa potrebnim i nepotrebnim znanjem (uopšte to ne potcenjujem, naprotiv) ali na žalost to nema primenu kod većine u onom opipljivom koje svima znači, novac. kao što svaki klinac koji pika fudbal neće biti Maradona...

              Ja sam pokušao da objasnim po ko zna koji put svrhu teme ali i pored svog znanja ili htenja ne vredi jer se uvek nadje neki uvredjen. Ja nisam običan primerak majstora, možda je to problem a asembler i bejzik sam lupao pre 30 godina, ne bih da upotrebim onu rečenicu o topovima i blatu... Zato nemoj vaditi iz konteksta i svesti na lično.

              Ako ćeš rasapraviti šta je stvarno vrhunska usluga dijagnostičara, šta treba za to, koliko košta primena i obuka i šta je razlikuje od uobičajenog servisa gde se svodi na zamenu po to do listi koju je fabrika propisala na servisu ili zamenu očigledno otpalog kraja spone onda možemo dalje naastaviti, to jest ja. Opet tema ide u zaborav bar što se mene tiče...

              Vi ćete i dalje pisati kako je to skupo i kako vi mislite da je za radni sat puno 500 do 5000 dinara i odlaziti na "dijagnostiku" pa plaćati nepotrebne delove pa se maltretirati pa onda konačno isfrustruirani otići negde gde bi trebalo neko da vas stvarno odere ko mačku i odradi posao kako treba. 3000 evra za neki ukakani skenr je put oko sveta i da ostane neka lepa uspomena. Ukakani skener će riknuti za tri godine upotrebe a znatno pre će biti zastareo i mic po mic 500 po 500 dinara skupi se 30% za novi skenr a grbava ledja ostadoše. Mislim bolje put oko sveta a trgujemo kao i svi ostali Nije ni onaj Marko Polo bio blesav a naučno je dokazano da Ezop i Lafonten lažu mada su da se ogradim unapred rekli da pišu bajke

              Za kraj:
              Naravno, musterija nema pravo da odlucuje o normi, ali ako shvati da ga kradete - jbga, nece vise doci, ceni svoj novac - prokleti kapitalizam
              Znaš kad će mušterija znati da ga kradu, nikad ili malo kasnije, da bi znala mora biti bar toliko majstorska ljiga kao taj što ga krade. Kad sazna onda je već obično jako kasno i već je pokradena ili imanipulisana nekoliko puta.. I znaš šta radi mušterija? Ode kod drugog da mu to isto uradi Ovaj forum i ova tema bi trebalo da da ogovor ko ne krade, zašto to toliko košta ili ne košta i gde su ti što ne kradu a gde oni suprotni.
              Ali tema se bavi koliko će se majstor obogatiti i to nije fer jer nije škole izučio
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • DRAGANFORD
                Banovan
                • 18.02.2009
                • 103
                • beograd

                Re: CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                U ovom poslu skola se uci svaki dan.moj kum radi u ovlascenom servisiu i za svaki model pre pocetka prodaje ide na specijalizaciju u Sloveniju i Belgiju. nema prodaje vozila dok se neobezbede odgovarajuci alati,delovi i strucna lica.koliko to kosta naljbole govori primer OPEL SERVIS samo specijalni alati kupljeni kod Opela kostaju 50000 dm,bez rucnih,dijagnostickih i druge servisne opreme.normalno da oni koji uloze toliki novac nemogu da rade za 1000din jedan sat.maticnu fabriku uopste nezanima u kojoj se zemlji nalazi servis,oni imaju svoje standarde koje moraju da ispostuju svi ovlasceni servisi bez obzira u kojoj se zemlji nalaze i kakva je tamo ekonomska situacija ili standard gradjana

                Comment

                • uglavnom.bezopasni
                  - 42 -
                  • 03.02.2005
                  • 2235
                  • Novi Sad

                  Re: CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                  Originally posted by Mirko_NS
                  Posto vidim da se software za neke svodi na web prezentacije i portale (koje pravi i baba-Kurana), postoje i citave druge grane software-a, evo npr.ja se bavim industrijskim software-om: real-time i near real-time sistemi...Ne znam kako baba-Kurana stoji sa tim stvarima, ali ume da bude zesce zjbno, a moz i da odgovaras ako neko nastrada (opasnije i od plina )...
                  Gledano iz te perspektive i Dora se bavi real-time sistemima, doduše ne programiranjem istim, ali radi konačnu implementaciju i kalibrisanje, kao i obuku korisnika za korišćenje i kontrolu korisničkih parametara.

                  Ako nije problem pošalji mi na PP gde radiš.
                  Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                  11.04. 0:12 #2
                  Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    Re: CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                    @Mirko_NS ne razumem kako razmisljas .

                    TI kao musterija u servisu kad platis 1000 dinara radni sat. Nisi ti mastoru dao NETO 1000 dinara na sat.Ti si njegovom gazdi, vlasniku servisa dao 1000 dinara bruto za sve sto je bilo potrebno da se taj 1 sat vremena rada sprovede( radnik-majstor), alati, objekat, struja itd.. i ZARADA vlasnika servisa. A taj sto ej tadio sat vremena je mozda zaradio 200 dinara a mozda i ne.
                    Tebi kad u firmi plate 1000 dinara sat(sto mi nekako zvuci previse ) to je samo tvojih cistih 1000 dinara.znaci ti zaradjujes 4 do 5 puta vise nego automehanicar(minimum ako ne i vise ).

                    E sad pitanje . Ko zna koliko nekog musteriju zaista kosta sat vremena tvoga rada koji tvoj Gazda naplati. Da bi sebi ostvario zaradu, pokrio troskove, nabavio nove sprave komjutere softwere i tebi dao 1000 dinara.


                    I ja se zalazem da meni bude plata sto veca a vi da radite za manje, i da mi budu jeftini automehanicari i programi koje ti razvijas .
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • Mirko_NS
                      CBC Član
                      • 17.04.2008
                      • 80
                      • Novi Sad

                      Re: CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                      Originally posted by Dora
                      Nisam protiv toga da je mušterija totalno informisana šta se radi i šta je uradjeno nego da mi ne dahće za vratom.
                      Niti vecina normalnih ima potrebu da dahce za vratom. Ali, moje iskustvo do sada je da kada sam blize, majstor automatski manje koristi cekic, mogu da vidim kada je slomljena neka plastika ili kada saraf zeznut i slicno. Takodje, mozda mogu da primetim neku sitnicu (jbga, moj je auto, meni je bitno) koju majstor u svoj zurbi i mudrosti ne vidi, pa da odmah ili kasnije pitam. Proveo sam dosta godina u radionici (doduse elektro) i tacno znam koliko majstor ne voli da mu se "stoji pod nogama", da mu se "pravi senka" , da ga se gnjavi dok radi, itd..Trudim se da se i ja tako ponasam u servisu u kome mi odrzavaju auto - volim da vidim i cutim u cosku, pa makar mi pala dizalica, cekic, kilo-kljuc, sve zajedno sa majstorom pravo na glavu.

                      Originally posted by Dora
                      A za škole sam obkasnio već sto puta ali se uvek neko nadje uvredjen. Majstor, djubretar, moler, zidar, limar, pekar itd... Uče škole koliko uče a onda počnu da rade obično od 15 godina a po zakonu od 18 i dok student završi fakultet imaju 7 do 10 godina radnog staža i ne znaju preferans a ni gitaru da sviraju.
                      Ali znaju npr. teoremu o odabiranju, tj. kako izbrati propusni opseg osciloskopa. Fascinantno mi je ovo nipodastavanje (da ne kazem mrznja) prema ljudima koji su se odlucili za zavrse fax (negde si rekao "mudroserima"), jer upravo takvi ljudi u nekom tamo kapitalizmu dizajniraju i prave automobile koje ti ovde popravljas.

                      Originally posted by Dora
                      I ne, ja nisam uvredjen...

                      Zato nemoj vaditi iz konteksta i svesti na lično.
                      Ja sam stekao suprotan utisak, a sto se tice svodjenja na licno - ja sam pokusao da odgovorim na nacin slican vasem...

                      Originally posted by Dora
                      Ako ćeš rasapraviti šta je stvarno vrhunska usluga dijagnostičara, šta treba za to, koliko košta primena i obuka i šta je razlikuje od uobičajenog servisa gde se svodi na zamenu po to do listi koju je fabrika propisala na servisu ili zamenu očigledno otpalog kraja spone onda...
                      Ocigledno nisi citao moje postove, nego si se odmah uhvatio za radni sat - ja sam i rekao da se dijagnostika mora posebno platiti i ceniti. SAMO, ostaje veliko pitanje, sta se sve moze i teba podvesti pod dijagnostiku - nekom je lako resiti neki problem, pa ga ne smatra dijanosticki zahtevnim i naplati samo radne sate, nekom treba ceo dan/dva/tri i smatra isti taj problem nuklearnom fizikom i vrhuncem dijagnostickog umeca, pa naplati i radne sate, i bukvar i...

                      Originally posted by Dora
                      Vi ćete i dalje pisati kako je to skupo i kako vi mislite da je za radni sat puno 500 do 5000 dinara i odlaziti na "dijagnostiku" ...
                      Opet taj prokleti radni sat, pa dobro hajde vec jednom neka se majstori i dijagnosticari izjasne koliko treba da, po njima, kosta ta usluga. Sebe smatram koretnom musterijom, odvezem auto kazem imam problem taj i taj, molim vas nadjite i resite (srecom, do sada nisam imao ozbiljnijih problema).

                      Originally posted by Dora
                      Znaš kad će mušterija znati da ga kradu, nikad ili malo kasnije, da bi znala mora biti bar toliko majstorska ljiga kao taj što ga krade.
                      Pa, eto mozda musterija cita ovaj ili drugi forum. Mozda musterija ima neko tehnicko obrazovanje, mozda je musteriji tata ili neki rodjak majstor, pa je provodio mnogo vremena u radionici i ume da oceni kada neko nema pojma i jos usput pokusava da ga "odradi"...

                      Originally posted by Dora
                      Ali tema se bavi koliko će se majstor obogatiti i to nije fer jer nije škole izučio
                      Naprotiv, ne bavi se - ali ukazuje da je odnos cena/kvalitet usluge ozbiljno narusen.

                      Comment

                      • Mirko_NS
                        CBC Član
                        • 17.04.2008
                        • 80
                        • Novi Sad

                        Re: CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                        Originally posted by zoranbg
                        @Mirko_NS ne razumem kako razmisljas .
                        OK, to je druga prica - kad pricam o "majstoru", ja i mislim na gazdu servisa. To je tek nova tema - koliko su placeni majstori u velikim servisima i koliko i zbog toga nastaje novih dijagnostckih problema.

                        Dakle, skroz sam na tvojoj strani - ja sam za to da budes sto vise placen, kako bi moj auto bio sto bolje odrzavan.

                        Comment

                        • Mirko_NS
                          CBC Član
                          • 17.04.2008
                          • 80
                          • Novi Sad

                          Re: CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                          I na kraju - da ne bude nesporazuma, ja jesam za to da odlicni majstori i dijagnosticari budu odlicno placeni (npr. na nivou inzenjera) jer njihovo znanje i sposobnosti i jesu vrhunski. Problem i nastaje sa velikom vecinom koji to nisu, ali se "prodaju" za takve.

                          Licno, ne poznajem nikog od majstora na forumu - o nekima sam stekao pozitivno misljenje na osnovu terminologije, kao i preciznih dijagnoza i saveta koje su dali i slucaju problema bez razmisljanja bih im se obratio.

                          Comment

                          • Chubbs
                            Everybody lies
                            • 29.01.2006
                            • 5807
                            • Novi Sad
                            • Audi A6 1.8T

                            Re: CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                            nudimo tri vrste usluga:
                            DOBRO - JEFTINO - BRZO

                            mozete odabrati najvise dve

                            dobro i jeftino nece biti brzo
                            dobro i brzo nece biti jeftino
                            brzo i jeftino nece biti dobro
                            You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                            Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                            Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              Re: CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                              Ali znaju npr. teoremu o odabiranju, tj. kako izbrati propusni opseg osciloskopa. Fascinantno mi je ovo nipodastavanje (da ne kazem mrznja) prema ljudima koji su se odlucili za zavrse fax (negde si rekao "mudroserima"), jer upravo takvi ljudi u nekom tamo kapitalizmu dizajniraju i prave automobile koje ti ovde popravljas.
                              Opet grešiš, izuzetno cenim stručne inženjere bilo koje vrste, samo ih u životu nisam baš puno video. Da bi bio stručan morao je da se razvija sam od sebe mimo škole za koju bih rekao samo najgore bar ona koju ja pamtim jer sve si učio samo en ono što treba. E to što ne treba posle pravi frustruaciju inženjerima, ja gulio klupu a onaj mi sad tu... Tako da ih delim na mudrosere (teoretičare) i praktičare koji su stvarno korisni. I da opet ne bude zabune ne mislim na teoretičare one koji rade po laboratorijama i smišljaju svašta nego na ove što su naučili školu i tu stali i sad prodaju kokice za bubrege.
                              U sličnoj situaciji je i taj majstor samo je malo manje učio glupih stvari a više korisnih, ali... Znaš šta se promenilo od 74-5 godine kad sam završio školu u auto industriji... nebo i zemlja. Ja sam imao likovno i to me maltretirala, pa mislim šta će meni likovno bre, da sam bio sposoban za to išao bih na akademiju pa bi sad Mići Mihajloviću bio kolega a ne drug...
                              To sa inženjerima je kao sa Maradonom, neki tamo prave automobile i ko zna šta još mnogo korisnije od tog parčeta lima na točkovima a neki ovde i tamo gledaju kako oni to prave i žele iste uslove života, e pa ne može bato da budu svi Maradona...
                              I ne tražim ja da se platim kao inženjer ili doktor ili pekar, bole me uvo koliko njih plate, ja želim da radim pošteno da imam toliko novca da mogu održati i unaprediti posao u skladu sa novim stvarima koej se pojavljuju, da odem na odmor kao svi drugi da kupim zimnicu i šta znam. I majstori imaju decu i sve ostale probleme koje i mušterije. Koliko imaju ostali pobrojani njihova je stvar. Napiši operativni sistem, i oderi malog mekanog i eto veselja...

                              Ocigledno nisi citao moje postove, nego si se odmah uhvatio za radni sat - ja sam i rekao da se dijagnostika mora posebno platiti i ceniti. SAMO, ostaje veliko pitanje, sta se sve moze i teba podvesti pod dijagnostiku - nekom je lako resiti neki problem, pa ga ne smatra dijanosticki zahtevnim i naplati samo radne sate, nekom treba ceo dan/dva/tri i smatra isti taj problem nuklearnom fizikom i vrhuncem dijagnostickog umeca, pa naplati i radne sate, i bukvar i...
                              Priznajem pošteno, nisam čitao baš sve ali mi je to ubolo oči, kao što rekoh izbegavam temu zbog nerviranja. Primer koji sam dao za web dizajn za koji ja lično smatram da je trivijalan pogotovo danas kad se ne radi u tekst editoru je bio u smislu "ja smatram da je to puno para za to znanje ili trud" neću ti njatike da si skup, i blablabla nego ću sesti i naučiti pa uraditi sam.

                              Da bi eksplicitno odgovorio na pitanje moraš znati bar 90% stvari što i taj što radi tu popravku ili dijagnostiku nazovi je kako želiš a to je za većinu mušterija nemoguće. Dijagnostičari su u svakom velikom ili normalnom servisu većinom mehaničari sa velikim iskustvom dugim stažom na popravkama i sa dosta godina. Vrlo kompleksno zanimanje, i ti nisi čitao postove šta treba sve da zna jedan dijagnostičar od hemije pa nadalje a to svakako ne spada u domen jedne jadne trogodišnje škole za mehaničara... I ko sad treba da kaže e to košta toliko.

                              Ono što treba je sledeće, majstore imam problem. Ok, ustanovićemo u čemu je problem i to će vas koštati xxx dinara zatim ćemo vas nazvati i reći da popravka toga košta narednih xxx dinara. Vi ćete klimnuti ovako ili onako ali ustanovljavanje ćete platiti. Ako se odlučite da kod nas otklonite kvar umanjiće se cifra za utvrdjivanje kvara u tom (proizvoljnom iznosu) a ako želite da vam drugi otkloni kvar plaćate pun iznos.

                              Posle toga kvar je otklonjen a ako se ponovi u sklopu je garancije.
                              Prosta matematika osciloskop ili neki skener koji ga ima par hiljada evra do 4 mada ja bih ja rado posedovao neke skuplje. Neki laptop i neki gas analizator opet oko 4 do 5 hiljada. Neke razne sitnice kao što su razna merna klješta, kablići, kadice, sitem za dizne i pritisak goriva oko 1000 a prava mašina za dizne dosta više.
                              Najmanje 8 hiljada za jednu vrstu vozila, nek ostane na tome da je samo to i sad vi podelite i odredite koliko to treba da se otplati i zaradi za sledeću generaciju pa recite koliko je radni sat....


                              Čabs je lepo ponovio zlatno pravilo biznisa, samo kod nas ima i četvrto koje nigde ne funkcioniše pa ni ovde. nema nigde al je jeftino...
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • Mirko_NS
                                CBC Član
                                • 17.04.2008
                                • 80
                                • Novi Sad

                                Re: CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                                Ok, mislim da smo se na kraju manje-vise sporazumeli i da delimo slicne stavove

                                Medjutim, ipak ne mogu da ne primetim - ako su uslovi za rad i naplatu toliko losi, odakle toliki i tako bogato opremljeni servisi? Evo uzecu za primer ovaj u kome ja odrzavam auto - radni sat je 1000 din, servis ima 5-6 mehanicara, 2-3 elektricara, dve dijagnostike (Examiner, Bosch fsa 740 i mozda jos po neku), Wynn's masinu, ultrazvucni cistac, analizator gasova, strug, stanicu za punjenje klima, optiku trapa...E, sad koliko ja vidim covek siri servis - znaci njemu je tih 1000 din na sat dovoljno da plati opremu, majstore, komunalije, itd. i da se siri. Kako?

                                Comment

                                Working...
                                X